Varoitukseksi muillekin IS:n digiversion tilanneille. Tällainen huijarien viesti pukkasi postilootaan:
"Hei,
Sanoma Media Finlandin tilaukseen liitetyn maksukortin viimeinen voimassaolopäivä lähestyy. Jotta voisit jatkaa tilaustasi, tulee sinun
päivittää maksukorttisi tiedot.
Kirjaudu sisään verkkopalvelun tunnuksillasi osoitteessa oma.sanoma.fi. Kirjautumiseen tarvitset Sanoma -tilisi käyttäjätunnuksen ja salasanan. "
Tuo on sikäli oikeassa tiedoiltaan, että maksukorttini tosiaan vanhenee 10.5.2025. Samoin että olen maksanut Digi-IS:n tilauksen maksukortilla.
Mistähän kautta ovat mahtaneet onkia kortini päättymisajan? Ja myös sen tiedon, että olen Sanoma Oy:n asiakas?
Huijausviesti tuli IS-digitilauksen nimissä
4
162
Vastaukset
- Anonyymi
Olisin sitä mieltä, että olet vainoharhaisesti tulkinnut tuon huijaukseksi. Sanoma-konserin verkko-osoite nimittäin on juurikin tuo oma.sanoma.fi.
Saman minäkin sain joskus. Maksoin VISAlla. Visalla esillä kortin vanhenemispäivä. Kyllä Sanoma noteeraa, jos on tarvetta päivittää kortti.
- Anonyymi
Tuo sähköpostin tarjoama kirjautumissivu oli tällainen:
https://t.viesti.sanoma.fi/r/
Osoitteen alussa oleva ylimääräisen tuntuinen "t." -kirjain oli epäilyttävä. Osoite kaikkineen vaikutti aivan joltakin muulta, kuin Sanoma Oy:n tunnetulta osoitteelta.
Viesti saattaa tosiaan olla HS:ltä itseltään tullut. Mutta sen ulkoasu ja sanamuoto yllätti. Se muistutti sisällöltään ja sanamuodoltaan kaikenlaisia Tullin, Kanta.fi, Trafin yms. nimissä tulleita huijausviestejä. Niissäkin pyydetään pikaisesti kirjautumaan omilla pankkitunnuksilla, ja päivittämään tiedot.
Olen ainoastaan etukäteen tilannut 12 kk jakson IS-Digiä, ja maksanut sen saman tien, ja tilaus päättyy vasta lokakuulla. Mitään kuukausittaisia maksuja HS-konsernille ei ole kortiltani menossa.
HS-konsernilla ei pitäisi olla mitään syytä lähetellä tällaisia e-maileja tänne. - Anonyymi
Minulla on aivan normaali puhelinliittymätilaus Elisalta, eikä muita palveluita. Ottaa kupoliin, kun nuo käyttävät sinne (pakolla) rekisteröityä syntymäpäivääni omassa e-mailin roskauksen markkinoinnissaan.
”ELISA OYJ
Osallistu mahtavaan synttäriarvontaan – voit voittaa toiveidesi lahjan!
Haluamme olla mukana juhlistamassa päivääsi, joten järjestimme sinulle
yllätyksen: kerro meille mitä sinä haluaisit syntymäpäivälahjaksi.
Toivotko tuliterää älypuhelinta, sisustuslahjakorttia vai kenties jotain
muuta?
Osallistu arvontaan ja toiveesi saattaa toteutua!”
Tuo on kyllä rekisteritietojen väärinkäyttöä minun mielestäni. Miksi Elisan laskutuksen puolelle annettu syntymäpäivän tietoni on luovutettu Elisan markkinoinnin osastolle tällä tavalla käytettäväksi?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod224974- 204025
- 272351
- 342174
- 371968
- 151858
En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191557- 121481
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons191205Kerranki asiat oikein
Ilkka ja muut pienpuolueeet...teitte hyvän työn kun valitsitte pätevän henkilön virkaan eikä kepulle passelia!! Jatkakaa101134