Länsilinjat Oy otti haltuunsa Velka Gruppin tunaroimat Hämeenlinnan kaupunkiliikenteen linjat.
Pekolalle ja Lehdolle jäi maaseutumurusia.
Capmanin taskut ovat niin tyhjät, että ei edes tarjousta tehneet.
Länsilinjat pyyhki kilpailijoillaan lattiaa Hämeenlinnassa!
52
536
Vastaukset
- Anonyymi
Ei taida Koiviston Autoa nuo käpykylät kiinnostaa.
- Anonyymi
Hämeenlinna ei ole käpykylä. Länsilinja tuli takomaan rautaa sieltä, kun se on vielä kuumaa.
- Anonyymi
Länsilinjojenkaan luotettavuus ei ole aivan 100%. Mitäpä on jäljellä E. Saarikon Lavian-liikenteistä?
- Anonyymi
Mitäpä on jäljellä Laviasta?
Mitä on jäljellä Helsinki-Luhanka vuoroista?
Entäs Leanderin kaksikerroksisen bussin liikennöinnistä? - Anonyymi
Myös Artturi ajoi Laviassa kunnes tuli kolkatuksi. Onneksi Lamminmäki yhä liikennöi Laviassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Myös Artturi ajoi Laviassa kunnes tuli kolkatuksi. Onneksi Lamminmäki yhä liikennöi Laviassa.
Artturi kolkkasi itse itsensä 7.3.1954, annettakoon tuon asian olla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Artturi kolkkasi itse itsensä 7.3.1954, annettakoon tuon asian olla.
Nyt oli puhe yrityksestä. Sen kolkkauksessa käytettiin Risto Ryti-patsasta ja LAL-tikaria.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitäpä on jäljellä Laviasta?
Mitä on jäljellä Helsinki-Luhanka vuoroista?
Entäs Leanderin kaksikerroksisen bussin liikennöinnistä?Mitä on jäljellä Artturi Anttilan tori- ja maitptilipäivinä ajetusta Kankaanpää-Luomajärvi-vuorosta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt oli puhe yrityksestä. Sen kolkkauksessa käytettiin Risto Ryti-patsasta ja LAL-tikaria.
Kerrotko hieman lisää? LA osti hyvää hyvyyttään A.Anttila Oy:n ja päästi ikääntyneet omistajat ansaituille eläkepäiville ja maksoi ihan rahaakin.
Se mitä vanhentuneelle yrityksen omaisuudelle ja linjoille tehtiin on ihan normaalia liiketoimintaa.
Mutta voisit lopultakin kertoa, mikä sinua niin kaivelee A.Anttilan myynnissä? Olisitko halunnut ostaa sen? Tajuathan, että leikkiraha ei ole käypää valuuttaa aikuisten välisessä kaupassa? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt oli puhe yrityksestä. Sen kolkkauksessa käytettiin Risto Ryti-patsasta ja LAL-tikaria.
Tuota kolkkausta oli varmaankin suunnittelemassa myös Anttilan viimeinen toimitusjohtaja joka oli liiton hallituksen jäsen 18 vuotta yhtiön myyntiin asti. Liiton kannatusjäsen hän on edelleen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuota kolkkausta oli varmaankin suunnittelemassa myös Anttilan viimeinen toimitusjohtaja joka oli liiton hallituksen jäsen 18 vuotta yhtiön myyntiin asti. Liiton kannatusjäsen hän on edelleen.
Miksi Lamminmäki saa ajaa mutta Anttilaa himoittiin?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuota kolkkausta oli varmaankin suunnittelemassa myös Anttilan viimeinen toimitusjohtaja joka oli liiton hallituksen jäsen 18 vuotta yhtiön myyntiin asti. Liiton kannatusjäsen hän on edelleen.
Mitä Pekka ja Lauri opettivatkaan pienten sukujen asemasta liitossa? Siinä ei liiton toiminnassa mukana oleminen ollut MINKÄÄNLAINEN tae turvasta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä Pekka ja Lauri opettivatkaan pienten sukujen asemasta liitossa? Siinä ei liiton toiminnassa mukana oleminen ollut MINKÄÄNLAINEN tae turvasta.
En ole kokenut Linja-autoliittoa minkäänlaisena uhkatekijänä, enkä ole kokenut siis tarvitsevani mitään turvaa, joten pidän Pekan ja Laurin puheita silkkana paskana.
Kunhan itkevät kun ei heistä ollut tälle alalle, ei sinne päinkään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuota kolkkausta oli varmaankin suunnittelemassa myös Anttilan viimeinen toimitusjohtaja joka oli liiton hallituksen jäsen 18 vuotta yhtiön myyntiin asti. Liiton kannatusjäsen hän on edelleen.
Eikös Helmikkalatkin huseeranneet liitossa mutta ei se mitään auttanut kun noutaja iski.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En ole kokenut Linja-autoliittoa minkäänlaisena uhkatekijänä, enkä ole kokenut siis tarvitsevani mitään turvaa, joten pidän Pekan ja Laurin puheita silkkana paskana.
Kunhan itkevät kun ei heistä ollut tälle alalle, ei sinne päinkään.Möttö oli liiton pieni suku ja sitä(kin) kohdeltiin kuin kukoista mädintä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikös Helmikkalatkin huseeranneet liitossa mutta ei se mitään auttanut kun noutaja iski.
Näillä tamponipojilla on sellainen käsitys, että liitto jakoi rahaa jäsenilleen, jotta nämä voivat harjoittaa liiketoimintaa.
Näinhän ei tietenkään ollut eikä ole, vaan yritysten on osattava liiketaloutta käytännössä.
Tamponipojillahan ei ole mitään osaamista mistään bisneksestä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Möttö oli liiton pieni suku ja sitä(kin) kohdeltiin kuin kukoista mädintä.
Ja ihan aiheesta
- Anonyymi
Länsilinjat on paras liikennöitsijä. Onnea ja menestystä.
- Anonyymi
Alleviivaan myös. Tampereen seudun Nysse-liikenteessä Länsilinjoilla paras palvelu ja kalusto on ihan ookoo. Varsinkin, kun on myös Paunun entistä kalustoa muistelun ja Paunu-kokemuksen nostalgisoinnin tueksi. Bussit yleensä siistejä, sateiseen tai muuten kuraiseen aikaan voi olla pientä moittimista. Toivon, että Länsilinjat voittaa enemmän Nysse-liikennettä. Ihan sama millä muulla matkustaa, ei ole sitä samaa tunnetta, mitä joskus Paunulla on ollut. Osa kuljettajista erittäin ystävällisiä ja asiakaslähtöisiä, Koiviston Auton kuskeista puolet voisi heittää pois, kun ei näy hymyä sen enempää kuin asiakaspalvelutaitojakaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Alleviivaan myös. Tampereen seudun Nysse-liikenteessä Länsilinjoilla paras palvelu ja kalusto on ihan ookoo. Varsinkin, kun on myös Paunun entistä kalustoa muistelun ja Paunu-kokemuksen nostalgisoinnin tueksi. Bussit yleensä siistejä, sateiseen tai muuten kuraiseen aikaan voi olla pientä moittimista. Toivon, että Länsilinjat voittaa enemmän Nysse-liikennettä. Ihan sama millä muulla matkustaa, ei ole sitä samaa tunnetta, mitä joskus Paunulla on ollut. Osa kuljettajista erittäin ystävällisiä ja asiakaslähtöisiä, Koiviston Auton kuskeista puolet voisi heittää pois, kun ei näy hymyä sen enempää kuin asiakaspalvelutaitojakaan.
En ihaile Paunua.
- Anonyymi
Mikä tulee olemaan aiemmin niin suuren, nyt pienen, Pekolan kohtalo?
- Anonyymi
Koronavuodesta lähtien näytti, että Pekola ponnistaa uudella innolla kannattavaksi ja järkevästi hoidetuksi yhtiöksi, mutta -23 tilikaudella oltiin lasketeltu jo tappiolle jälleen.
Onko taas mopo karannut käsistä ja kuvitellaan olevan entisen kaltainen iso firma?
Isosta yhtiöstä muuntuminen pieneksi on monestikin yllättävän vaikea polku ja monen
firman tarina saa surullisen lopun. Toivottavasti Pekola selättää tämän vaaratilanteen. - Anonyymi
Pekolahan sai jonkin veran uutta liikennettä. Uskoisin, että Pekola ei halunnutkaan kaupunkiliikennettä, vaan tarjosi itselleen sopivampia kohteita.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pekolahan sai jonkin veran uutta liikennettä. Uskoisin, että Pekola ei halunnutkaan kaupunkiliikennettä, vaan tarjosi itselleen sopivampia kohteita.
Pekola tarjosi resurssiensa mukaan, joka on tietenkin järkevää.
Montako autoa nuo Länsilinjojen voittamat liikenteet vaativat? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pekola tarjosi resurssiensa mukaan, joka on tietenkin järkevää.
Montako autoa nuo Länsilinjojen voittamat liikenteet vaativat?Hämeen Sanomat-lehti uutisoi, etteivät paikalliset yritykset ottaneet osaa kilpailuun noista Vekan hylkäämistä kohteista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hämeen Sanomat-lehti uutisoi, etteivät paikalliset yritykset ottaneet osaa kilpailuun noista Vekan hylkäämistä kohteista.
Tarkoitin kantakaupungin paikallisliikennekohteita.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pekola tarjosi resurssiensa mukaan, joka on tietenkin järkevää.
Montako autoa nuo Länsilinjojen voittamat liikenteet vaativat?Pekola olisi voinut tehdä pekat ja laurit ja korskeasti vallata kaikki Hämeenlinnan linjat!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pekola olisi voinut tehdä pekat ja laurit ja korskeasti vallata kaikki Hämeenlinnan linjat!
Niinpä, sitten ennen aloitusta olisi joutunut antamaan linjat Länsilinjoille.
Tämä siis Laurin ja Pekan pelikirjan mukaan.
- Anonyymi
Oliko Valkeakosken Liikenne näissä karkeloissa mukana? Taitaapa talousluvut olla sellaiset, että enää ei ole mahdollista osallistua kilpailutuksiin?
- Anonyymi
Voi, mikä harmi
- Anonyymi
Valkeakosken liikenteen koko kalusto on Helsingin vuoroissa kiinni :D
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Valkeakosken liikenteen koko kalusto on Helsingin vuoroissa kiinni :D
VL on oikeamielinen liikennöitsijä!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Valkeakosken liikenteen koko kalusto on Helsingin vuoroissa kiinni :D
VL ostaa tarvittaessa lisäautoja. Tai liisaa.
Mutta VL jahtaa nyt yhtä tiettyä kalaa eikä se uiskentele Hämeenlinnassa. Heinin koukku on terävä, syötti on ylenpalttinen ja haavi on valmiina. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
VL ostaa tarvittaessa lisäautoja. Tai liisaa.
Mutta VL jahtaa nyt yhtä tiettyä kalaa eikä se uiskentele Hämeenlinnassa. Heinin koukku on terävä, syötti on ylenpalttinen ja haavi on valmiina.Onko kiikarissa halpa kerrostalokaksio?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
VL ostaa tarvittaessa lisäautoja. Tai liisaa.
Mutta VL jahtaa nyt yhtä tiettyä kalaa eikä se uiskentele Hämeenlinnassa. Heinin koukku on terävä, syötti on ylenpalttinen ja haavi on valmiina.Ikävä kyllä VL:n luvut eivät puolla luotonantoa, joten lisäautoja ei ole tulossa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko kiikarissa halpa kerrostalokaksio?
On.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On.
Kun Heini ostaa, raha ei ole ongelma.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun Heini ostaa, raha ei ole ongelma.
Eihän se ole, mutta rahanpuute on.
- Anonyymi
Mielestäni Länsilinjat voisi, kunnianosoituksena maamme ensimmäiselle naispuoliselle linja-autoliikennöitsijälle, alkaa jälleen liikennöidä reitillä Tampere-Nokia-Siuro-Häijää-Mouhijärvi-Suodenniemi-Sävinkylä/Lavia-Vihteljärvi-Kankaanpää. Ellin hyvät aikataulut vuodelta 1971 voi ottaa käyttöön sellaisinaan.
- Anonyymi
Se ei oikein onnistu sillä yhteiskunta on sosialisoinut Tampereen ja Nokian alueen liikenteen ja se pitää siellä monopolia käsi veronmaksajien taskuilla
- Anonyymi
Olen kulkenut matkustajana tuolla linjalla 80-luvun lopulla, eikä silloinkaan muita kulkijoita juuri ollut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se ei oikein onnistu sillä yhteiskunta on sosialisoinut Tampereen ja Nokian alueen liikenteen ja se pitää siellä monopolia käsi veronmaksajien taskuilla
Ennen taasen liikenne perustui muutaman yksittäisen suvun lähes ikiaikaisiin sukuoikeuksiin, mikä ei ollut millään muotoa hyväksyttävä malli.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ennen taasen liikenne perustui muutaman yksittäisen suvun lähes ikiaikaisiin sukuoikeuksiin, mikä ei ollut millään muotoa hyväksyttävä malli.
Miksei
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ennen taasen liikenne perustui muutaman yksittäisen suvun lähes ikiaikaisiin sukuoikeuksiin, mikä ei ollut millään muotoa hyväksyttävä malli.
Ollaanpa tästä mallista mitä mieltä tahansa, silloin joukkoliikenne oikeasti palveli kansalaisia. Autoton kansalainen saattoi laskea sen varaan, että linja-autolla pääsee lähes mihin tahansa Suomessa myös viikonloppuisin ja koulujen loma-aikoina. Palvelut ovat romahtaneet tuosta merkittävästi vain reilussa kymmenessä vuodessa. Missähän mahtaa olla vika? Yhteiskunta kuitenkin satsaa joukkoliikenteeseen moninkertaisia rahamääriä aikaisempaan verrattuna.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksei
Koska Lauri ja Pekka ovat niin sanoneet, ja minä uskon Lauriin ja Pekka, kaikkeen mitä he ovat sanoneet ja sanovat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Koska Lauri ja Pekka ovat niin sanoneet, ja minä uskon Lauriin ja Pekka, kaikkeen mitä he ovat sanoneet ja sanovat.
Kuten esim. rahti kuuluu kuorma-autoihin ja matkustajat linja-autoihin? Matkustajat eivät ole linja-autoasemilla, vaan moottoriteiden rampeilla? Meidän lipuissamme ei ole lisämaksuja? Luotettavaa liikennöintiä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ennen taasen liikenne perustui muutaman yksittäisen suvun lähes ikiaikaisiin sukuoikeuksiin, mikä ei ollut millään muotoa hyväksyttävä malli.
Siis viittaat Elli Saarikon tapaisiin sukuoikeusparonittariin?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Koska Lauri ja Pekka ovat niin sanoneet, ja minä uskon Lauriin ja Pekka, kaikkeen mitä he ovat sanoneet ja sanovat.
Minkä Pekka ja Lauri ovat tietoonne saattaneet joko sanoin, opetuksin, julistuksin, majesteetillisin teoin tai uskottujen välikättensä kautta, sitä älkööt paronimieliset kiistäkö.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siis viittaat Elli Saarikon tapaisiin sukuoikeusparonittariin?
Elli Saarikko kuljetti alkuaikoinaan rahtia hevosella Suodenniemeltä Tampereelle eikä ollut mikään kultalusikka suussa syntynyt sukuoikeussyöttiläs. Hän ansaitsee suuren kunnioituksen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siis viittaat Elli Saarikon tapaisiin sukuoikeusparonittariin?
Suosittelen käyntiä Lavian linja-automuseossa kesällä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Elli Saarikko kuljetti alkuaikoinaan rahtia hevosella Suodenniemeltä Tampereelle eikä ollut mikään kultalusikka suussa syntynyt sukuoikeussyöttiläs. Hän ansaitsee suuren kunnioituksen.
Eipä muut päässeet liikennöimään Tampereelta Häijään kautta Sävinkylälle? Monopolihan se oli Ellillä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Elli Saarikko kuljetti alkuaikoinaan rahtia hevosella Suodenniemeltä Tampereelle eikä ollut mikään kultalusikka suussa syntynyt sukuoikeussyöttiläs. Hän ansaitsee suuren kunnioituksen.
Eihän Elli ollut muu kuin sukuoikeusparonitar, jolle oli myönnetty sukuoikeudet ajamilleen reiteille. Lauri-uskovaiset ovat siitä kummallista porukkaa, että he ovat tuominneet linja-autoliikenteen uranuurtajien jälkeläiset sukuoikeussyöttiläiksi, samalla kun ilmeisesti monetkin nauttivat isiensä heille jättämistä "kovalla työllä" ansaituista perinnöistä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 467615
- 334203
- 573695
- 503180
- 172866
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons642541- 542398
- 512368
- 402339
- 162276