Keittelen mieluummin perunoita

Anonyymi-ap

ja paistelen kalaa.

25

301

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

100v sitten suomalaisten energiansaanti koostui pääasiassa perunoista ja ruisleivästä.

• Ja on edukasta. Pottua, kermaa sipulaa ne survottuna ja sitten vaikka itse tehtyä ruisleipää. No ei siitä leivinuunissa paistetun veroista tule mutta kuitenkin ja Taikinajuuren voi tehdä luonnon hiivaan. Kaupoistakaan ostettuna ruisleipä ei nyt hirveän kallista ole kun miettii sitä vaikka lisukkeena. Kirkon ruokajonoissakin on ollut ruisleipää ilmaiseksi.

• Anonyymi

Jaa. Minä keittelen pontikkaa.

• Anonyymi

Kalaa saa ihan ongimalla ja jos omistaa soutuveneen niin kalapaikoille pääsee helpommin. Minulla on vene mutta on yks paikka minne pääsee kävelee ihan rannalle ja se on sellainen suntti josta tulee kesäisin paljon ahventa jigillä. Siitä voi aamuisin saada 10-15 kg ahventa. Kun ne fileraa niin siitä tulee 4 kg filettä eli aika paljon kalaa paistettavaksi. Oon viikossa saanut siitä 50 kg ahvenia. Olen myynyt niitä koska omaan pakastimeen ei mahtunut kaikkea. Ahventa filettä paistettuna ja perunamuusia on aika hyvä ateria.

• Anonyymi

Meinaatko ettei Suomessa ole vapaa ajan kalastajia,kyllä ihmiset kalastaa mökeillään kesällä.Hoitaa raha asiansa niin voi ostaa kaupasta kalaa ja yleisin on varm lohi.Kesää kohti ni ostaa sillipurkkia sitten perinteiseen tyyliin ostaa paistettavaksi muikkua,silakkaa.Kalastamisen hyödyt menee siihen kun kuitenkin ostaa kaljaa ja sitten persaukisena kalastaa tulos on plus miinus nolla.

• Anonyymi

Sama asia melkein on kun ensin juo kaljaa sitten tyhjillä tölkeillä ostaa alennus makkaran hitto minähän säästin mutta mikä säästö tuossa tulee ei mitään.Talous asiat kunnossa ja kalastaa vaikka katiskalla sitten jos vaikka saalis made niin madekeittoa.Edesmenneellä Pentti linkolalla oli asennetta ja sai elantonsa kalastamalla vaikka koulutusta muihinkin töihin olisi ollut.Joku työtön persläpi kirjoittelee köyhyyspalstalla niin menköön helvetti töihin.

• Mikäs siinä varmaan ollessa? itsellä se on myöskin periaatteessa mahdollista. ja ihmettelen että joitakin potuttaa kalastaminen omaan tarpeeseen vesistöistä. Asuvat kuivalla maalla? Sitäkin kyllä suomessa piisaa ja välimatkoja.

Mutta miten sitten saataisiin kalaa kuivalle maalle? Tai muuta apetta. Ilman että se maksaa.

• Anonyymi

Kyllähän "muuta apetta" on kuivalla maallakin. Jopa proteiinia. Sen kun ottaa vaan hirveä sarvista kiinni ja alkaa painimaan. Itse syön mieluiten sieniä. Niitä mistä tulee höntti olo.

• Anonyymi kirjoitti:

Kyllähän "muuta apetta" on kuivalla maallakin. Jopa proteiinia. Sen kun ottaa vaan hirveä sarvista kiinni ja alkaa painimaan. Itse syön mieluiten sieniä. Niitä mistä tulee höntti olo.

Kaikkea voi tietty kokeilla mutta isojen elukoiden kanssa en itse lähtisi ottamaan mittaa. Minä syön ruokasieniä. Niitä voi kotioloissa kasvattaa eikä pelkoa no epätoivottavista otuksista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kärpässieni onkin työttömälle juopolle terveellistä ja siinä on samalla myös
        yhteiskunnallinen etu eli enää ei työtön tule ikinä leipäjonoon eikä
        myöskään sinne sossun tai kelan luukulle vinkumaan lisää rahaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Muista, että kyykäärme on rauhoitettu!

• Anonyymi

Laitonta touha työttömällä jos myy merestä saatuja kaloja ja vielä työttömyyskorvauksilla.
      Niin ikään on huomattava, että sadan kilon myyntioikeus koskee vain sisävesiltä saatuja saaliita. Merialueelta saadun saaliin ensimyynnistä ja sen rajoituksista säädetään Euroopan Unionin lainsäädännössä ja sen toimeenpanemiseksi annetussa kansallisessa lainsäädännössä. Lain mukaan vapaa-ajankalastajan mereltä pyytämän kalan myynti on yksiselitteisesti kiellettyä.

• Anonyymi

Yli 65 vuotta olevilla työttömillä on helppoa, kun ei tarvitse edes kalastuskorttia hommata.

• Anonyymi

Sais mennä kyllä maksu kanssa,helvettiin eläkeläisalennukset niin siinähän kitisee pienestä eläkkeestä.

• Anonyymi

Köyhät ne vaan keittelee makaronia ja juo kiljua.

• Anonyymi

Niinpä. Kala on terveellistä tosin kallista. Pitääsyödäpelkkiä pottuja.
      Mutta hyvä kun sulla on kalaa. Nauti siitä.

• Anonyymi

Mieluummin paneskelen naapurin eläkeläishomoa, tietenkin savossa!

• Anonyymi

Toi tosi reilua että hankaa eläkeläistä.Voe voe kalareissuilla minäkin homoilen enon kanssa.Imuutan veneessä.

• Anonyymi

Saiskohan Savossa jos joskus menis?

• Anonyymi

Joskus ostan lohta kaupasta, muuten kalastan itse ahvenia ja siikaa. Kalaverkoilla tulee helpoiten, tälläkin hetkellä on verkot meressä ja huomenna nostan ne. Jigillä kalastan sitten kesällä. Syön kalaa kyllä paljon ja siihen perunaa kylkeen niin halpa ateria on.

• Anonyymi

Minä hiillostan korvia ja keittelen munia.
      jaa missä?

no Savossa.

• Anonyymi

Minäkin keittelin tänään Melody perunoita reilun pari kiloa ja tein niistä perunamuusia. Teen huomenissa siitä perunasoselaatikkoa uunissa paistamalla, sekaan laitan itse pyydettyä haukea, kun sain katiskalla pari kiloisen hauen.

Minulla on pari kokoon taittuvaa katiskaan tuolla lammessa pyynnössä, käyn taas huomenissa katsomassa ne, että onko kaloja. Katiskat on laitettu rannalta veteen pitkällä riu'ulla, niin ei tarvitse venettä siihen hommaan.

Kala on kyllä edullista ruokaa. Kohta saa särkiä, kun on kutuaika, niin teen kalasäilykettä niistä. Haukea ja suutaria fileeraan pakastimeen ja jauhan sieltä sitten isommassa erässä niitä fileitä massaksi, ei ruodot haittaa.

Olen nyt 67 vuotias, niin ei tarvitse hankkia, kuin osakaskunnalta noihin katiskoihin 4€ luvat. Ei tarvitse enää maksella kalastonhoitomaksua.

• Anonyymi

10/10

Hyvää tulee, parempaa kuin pitsat ja euron sisäelin makkarat.

• Anonyymi

Kyllä itse mielummin syön pizzaa ja makkaroita kuin jotain haukea tai särkiä huh mitä syötte.Kas kun ette keitä jotain aivoja tai munuaisia...superherkkua.

• Anonyymi

Kylkeen miniluumutomaatteja.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      42
      7195
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      4018
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      54
      3513
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      42
      3010
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2766
    6. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2248
    7. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2226
    8. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      47
      2207
    9. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      41
      2193
    10. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      45