Automaattivaihteistoja on helppo laittaa uutena auton vaihteistoksi.
Automaatit alkoi tuomaan merkittävästi euroja korjaajille ja autoalalle kun tuli automatisoituja manuaaleja dct, dsg, s stronic lyhenteitä nimenä ja muitakin. Käyttöautoon tuollainen vaihteisto ei ole järkevä koska se ei pysy kunnossa kuin manuaali. Manuaali on samassa kunnossa kuin uutena 20 vuoden pätkäajon jälkeen ja 350 000km ajettuna. Alkuperäisellä kytkimellä. Samaan ajoon joutuu dct vaihteistoa korjaamaan useita kertoja, itseasiassa dct vaihteinen auto on jäänyt sitä ennen liikennekäytöstä ruosteettomana kun vaihteisto ei toimi ja ala pyytää liian isoa summaa "korjauksesta" tai jostakin vaihteiston vaihdosta.
Järkevä ostaa uutena manuaalin ja tietysti käytetty auto aina manuaalin.
Sen käyttö ei lopu vaihteiston takia, eikä koskaa paukautq, vaihteita päälle tai muuta.
Jokainen automaatti vikaantuu ja usean kerran.
4
95
Vastaukset
- Anonyymi
Turhaa löpinää. Yhtä lailla voidaan sanoa, että jokainen moottori hajoaa joskus. Jokainen televisio hajoaa joskus. Jokainen kahvinkeitin hajoaa joskus.
- Anonyymi
Minä en kyllä ala runkkaamaan mitään vaihdeheppiä autossani. Mitä väliä minulle on sillä että joku auton ostaja kauan minun jälkeeni haluaa manuaalin koska se on kestävämpi joskus sen auton viimeisillä vuosilla ennen paalia?
Ei voisi vähempää kiinnostaa. Ajan automaatilla koska se on niin paljon mukavampi kuin käsinveivattava, Kun ei aja vanhalla katiskalla niin kaikki tekniikka toimii. Voi valita sellaisen auton jolla on hyvä ajaa. - Anonyymi
Olin takavuosiana manuaalin kannattaja, koska vielä v. 2000 polttoaineen
kulutus oli automaatissa isompi.
Auromaatilla on toki vaikeampaa revitellä!
Nyt, kun minulla 15v ajan on ollut jo viisi automaattia, 3 x 520, 1 x W211, 1 x S212,
en ymmärrä, miksi kukaan enää puhuu manuaalista.
Näillä molemmilla mersuilla olen ajanut 210.000 km saakka ilman, että
automaattiin millään lailla olisi tarvinnut puuttua.
Autojen vaihteistot ovat toimineet 200.000 ajettuina kuin uutena.
Toki tämä edellyttää vuosittaista huoltoa nimenomaan merkkikorjaamossa -
vaihteistoöljyjenkin vaihtamisia -100.000 välein, sillä mitkään autot eivät kuitenkaan hoitamatta toimi.
Ensi viikolla saan 320 hybridifarkun -22 käyttööni, km-lukema alle 40.000.
Saas nähä, kannattiko vaihto, mutta uudempaa kannattaa eri tavalla korjata.
10v rajan ylittyessä, autoon saattaa kalliisti korjattavia vikoja tulla. - Anonyymi
Ajapa 30-40 vuotta manuaalilla kaupunkiajoa, niin vasen lonkkasi on korjauskypsä. Olen ajanut märkäkytkin-Mersulla 300000 km ilman ongelmia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod223924- 182906
Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita
Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy3872135Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost2391909- 271841
- 311707
- 321619
- 141337
Kulujen jako parisuhteessa
Hei, miten teillä jaetaan kulut parisuhteessa? Työttömyyttä ja opiskelua tulee omalla kohdalla jatkumaan vielä jonkin ai681230- 121161