Ajatuksia AGW:stä (Anthropogenic global warming, ihmisen aiheuttama globaali lämpeneminen)

AGW on puppua, AGW on TÄYTTÄ puppua. No, täyttä puppua on liian kärjistetty ilmaus. AGW:ssä on tietoa ja politiikkaa. Se, mikä on politiikkaa voi olla täyttä puppua. Politiikka aiheuttaa väillä niin ankaran ärsytysreaktion, että tekee mieli julistaa, että AGW on täyttä puppua. No, ihan täyttä puppua AGW ei ole koska siinä on tietoa mukana. AGW:ssä on politiikkaa ja tietoa on limittäin ja lomittain, päällekkäin ja sisäkkäin. Kumpaa sitten AGW:ssä on enemmän, tiedettä vai politiikkaa? Sitä on vaikea arvioida. Perustellusti voi kuitenkin väittää, että AGW on niin vahvasti politisoitunutta tiedettä, että sitä voi kutsua näytöstieteeksi, eli siis AGW on politiikkaa, jonka halutaan näyttävän tieteeltä, politiikkaa tieteen ulkoasussa, politiikkaa jossa käytetään tiedettä hyväksi, väärinkäytetään tiedettä poliittisiin tarkoituksiin. Niin minä sen näen.

28

275

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Tieteelliselle marksismi-leninismille uskalletaan jo nauraa.

• Anonyymi

Eli kun tieteellinen tieto ei sinua miellytä, se leimataan poliittiseksi tieteeksi.
      Kreationistit puhuvat oikeasta tieteestä ja sen vastapainona teoriatieteestä, joka opettaa Maan iän olevan yli 4,5 miljardia vuotta ja evoiluutioteorian olevan paras selitys biodiversiteetille.
      Ollille se on tiedeuskoa tai tieteisuskoa, kun jumalaa ei hyväksytä luonnontieteisiin vaikuttajaksi.

Miten kuvittelet tiedesuhteesi eroavan nuoren Maan kreationistista tai Ollista? Uskonnon puute, saatat sanoa, mutta tietämättömyys on se todellinen ero.

• Anonyymi

Nuoren maan kreationistit? Olen tainnut nähdä jotain semmosta juutuubissa. Katsoin pätkän. Totesin: näennäistiedettä, mutta ei ole ongelma. Ei ole edes saman tason ongelma kuin rokotevastaisuus. USAssa on roketevastainen terveysministeri. Se voi olla ongelma USAssa. Olli? Kuka on Olli? Onkse tää santtunen2? Olen väitellyt sen kanssa palstalla. En ole ihan täysin eri mieltä sen kanssa. Jos mennään ihan perimmäisestä perimmäiseen niin ehkä Jumalaa ei voi sulkea pois selityksenä kaiken alkuun, mutta silloin ollaan jo siinä kohtaa, missä tiede loppuu. Niin pitkälle tieteessä on mentävä ilman Jumalaa selityksenä kuin ikinä suinkin päästään. Kun tieteen mahdollisuudet kertakaikkiaan loppuvat niin sitten on Jumala vastassa.

Kreationismi on näennäistiedettä. Vastaavia juttuja löytyy muitakin. Näennäistieteessä pyritään esittämään väittämiä muodossa, joka näyttää tieteelliseltä. Tarkoitus on harhauttaa ihmisiä uskomaan johonkin. Voi olla, että siinä harhautetaan itseäänkin. En pidä kreationismia kovin vaarallisena tieteelle. AGW sen sijaan voi olla vaarallinen. Vaikka en pidä AGW:tä sinänsä näennäistieteenä niin silti mnulle on siinä aivan liikaa samoja piirteitä kuin näennäistieteissä ja AGW:n vaikutusvalta maailmassa on jotain aivan eri luokkaa kuin kreationismin.

Onko tuo viimeinen kappale sinulta vahingonlaukaus? Kuka on tietämätön? Olli vai minä? Nuoren maan kreationistit vai minä? Isketkö Durring Krugerilla jos tässä ihan pokkanaan väitän, että tieteellinen tietämykseni on palstan huipputasoa - siis PALSTAN huipputasoa ja yleisesti ottaen. Kyllä minut voi nippelitiedossa tällä palstalla päihittää vaikka fysiikassa kun en ole fyysikko, opettaja enkä insinööri.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nuoren maan kreationistit? Olen tainnut nähdä jotain semmosta juutuubissa. Katsoin pätkän. Totesin: näennäistiedettä, mutta ei ole ongelma. Ei ole edes saman tason ongelma kuin rokotevastaisuus. USAssa on roketevastainen terveysministeri. Se voi olla ongelma USAssa. Olli? Kuka on Olli? Onkse tää santtunen2? Olen väitellyt sen kanssa palstalla. En ole ihan täysin eri mieltä sen kanssa. Jos mennään ihan perimmäisestä perimmäiseen niin ehkä Jumalaa ei voi sulkea pois selityksenä kaiken alkuun, mutta silloin ollaan jo siinä kohtaa, missä tiede loppuu. Niin pitkälle tieteessä on mentävä ilman Jumalaa selityksenä kuin ikinä suinkin päästään. Kun tieteen mahdollisuudet kertakaikkiaan loppuvat niin sitten on Jumala vastassa.

Kreationismi on näennäistiedettä. Vastaavia juttuja löytyy muitakin. Näennäistieteessä pyritään esittämään väittämiä muodossa, joka näyttää tieteelliseltä. Tarkoitus on harhauttaa ihmisiä uskomaan johonkin. Voi olla, että siinä harhautetaan itseäänkin. En pidä kreationismia kovin vaarallisena tieteelle. AGW sen sijaan voi olla vaarallinen. Vaikka en pidä AGW:tä sinänsä näennäistieteenä niin silti mnulle on siinä aivan liikaa samoja piirteitä kuin näennäistieteissä ja AGW:n vaikutusvalta maailmassa on jotain aivan eri luokkaa kuin kreationismin.

Onko tuo viimeinen kappale sinulta vahingonlaukaus? Kuka on tietämätön? Olli vai minä? Nuoren maan kreationistit vai minä? Isketkö Durring Krugerilla jos tässä ihan pokkanaan väitän, että tieteellinen tietämykseni on palstan huipputasoa - siis PALSTAN huipputasoa ja yleisesti ottaen. Kyllä minut voi nippelitiedossa tällä palstalla päihittää vaikka fysiikassa kun en ole fyysikko, opettaja enkä insinööri.

" Kun tieteen mahdollisuudet kertakaikkiaan loppuvat niin sitten on Jumala vastassa. "

Näin ei ole vaan taitanut tähän mennessä käydä. Päin vastoin, aukkojen jumalan tila käy aina vain ahtaammaksi.

"että tieteellinen tietämykseni on palstan huipputasoa - siis PALSTAN huipputasoa"

Sokeiden maassa yksisilmäinen on kuningas, mutta jos sinä olet aloittaja eli Oikonomi, niin kovin korkealle en sinun tieteellistä tasoasi arvostaisi. Et ole ollit, APH:n tai Savorisen luokkaa, mutta tieteen ymmärtämisestä sinun kohdallasi ei voi puhua (edellyttöen, että olet Oikonomi)

Ilmastotutkimus on erittäin monipuolista, eksaktia ja poikkitieteellistä. Sinun tietämyksesi tasolla olevan on yksinomaan typerää yrittää kritisoida ilmastotiedettä.
        Ilmastopolitiikka ja media on vähän asia erikseen, mutta tieteeseen ei sinun tasollasi olevan kannata edes yrittää ottaa kantaa.

• Anonyymi kirjoitti:

" Kun tieteen mahdollisuudet kertakaikkiaan loppuvat niin sitten on Jumala vastassa. "

Näin ei ole vaan taitanut tähän mennessä käydä. Päin vastoin, aukkojen jumalan tila käy aina vain ahtaammaksi.

"että tieteellinen tietämykseni on palstan huipputasoa - siis PALSTAN huipputasoa"

Sokeiden maassa yksisilmäinen on kuningas, mutta jos sinä olet aloittaja eli Oikonomi, niin kovin korkealle en sinun tieteellistä tasoasi arvostaisi. Et ole ollit, APH:n tai Savorisen luokkaa, mutta tieteen ymmärtämisestä sinun kohdallasi ei voi puhua (edellyttöen, että olet Oikonomi)

Ilmastotutkimus on erittäin monipuolista, eksaktia ja poikkitieteellistä. Sinun tietämyksesi tasolla olevan on yksinomaan typerää yrittää kritisoida ilmastotiedettä.
        Ilmastopolitiikka ja media on vähän asia erikseen, mutta tieteeseen ei sinun tasollasi olevan kannata edes yrittää ottaa kantaa.

No minulta se anonyymi kommentti lipsahti. Semmoista sattuu. Syy voi olla oma tai sitten hieman hankalien Suomi24-systeemien. Miksi et itse kommentoi kirjautuneena? Se olisi jonkinlaista vastuun ottamista omista kannanotoista.

Millä tiedon tasolla itse kuvittelet olevasi? En pysty arvioimaan tasoasi kun et esitä mitään tietoa etkä perustelua. Kyllä kuka tahansa pystyy haukkumasanoja heittelemään ja leimoja iskemään, se ei vaadi tietoa eikä älykkyystasoa. Jos oma tasosi ei muuhun riitä niin et pysty minun tasoani arvioimaan mitenkään.

Olet anonyymi alarmisti, pelkkä puskista huutelija. Niitähän palstalla riittää. Sinulle tärkeintä tuntuu olevan toisten mollaaminen. Alarmistien kuorossa laulat, mutta siinäkin laulusi on riitasointuinen.

• Anonyymi
        Oikonomi kirjoitti:

No minulta se anonyymi kommentti lipsahti. Semmoista sattuu. Syy voi olla oma tai sitten hieman hankalien Suomi24-systeemien. Miksi et itse kommentoi kirjautuneena? Se olisi jonkinlaista vastuun ottamista omista kannanotoista.

Millä tiedon tasolla itse kuvittelet olevasi? En pysty arvioimaan tasoasi kun et esitä mitään tietoa etkä perustelua. Kyllä kuka tahansa pystyy haukkumasanoja heittelemään ja leimoja iskemään, se ei vaadi tietoa eikä älykkyystasoa. Jos oma tasosi ei muuhun riitä niin et pysty minun tasoani arvioimaan mitenkään.

Olet anonyymi alarmisti, pelkkä puskista huutelija. Niitähän palstalla riittää. Sinulle tärkeintä tuntuu olevan toisten mollaaminen. Alarmistien kuorossa laulat, mutta siinäkin laulusi on riitasointuinen.

"Olet anonyymi alarmisti, pelkkä puskista huutelija."
        Sinä sitten et ole anonyymi? Voin kuvitella, miten sinua on kiusattu koulussa tuosta nimestäsi.

"Millä tiedon tasolla itse kuvittelet olevasi? En pysty arvioimaan tasoasi kun et esitä mitään tietoa etkä perustelua"
        Tällä tiede(heh)palstalla on karkeasti kahdenlaisia kirjoittajia. Mitä olen seurannut, kaksi heistä esittelee täällä omia teorioitaan palstan aiheesta didmyownresearch-tyylisesti. Molemmat ylivertaisuusvinoumaisia, toinen vain vähän (kuten jokainen meistä, jollei pidä varaansa), toinen toivoton tapaus. Sitten ovat ne, jotka kommentoivat noita teorioita nojautumalla mahdollisuuksien mukaan viimeisimpään tieteeseen eli eivät siis esittele omia ajatuksiaan. Näiden kahden ryhmän esittämät teoriat eivät ole ihan samalla viivalla.

• Anonyymi
        Oikonomi kirjoitti:

"Se olisi jonkinlaista vastuun ottamista omista kannanotoista."

Nikeillä on taipumus saastua. Sinunkin kohdallasi tietää tason ja agendan, ennen kuin on edes juttua lukenut.
        Kun otan kantaa tieteeseen, pyrin kertomaan tutkijoiden kannan; en omaani.
        Ja miten nikki ottaa vastuuta? Ei mitenkään.

• Anonyymi
        Oikonomi kirjoitti:

Tällaisella palstalla nimimerkin käyttäminen on pelkästään itsekorostusta.

• Anonyymi

AGW on +0.02 C per vuosi. Sen näkee jo sokea reettakin.

• Anonyymi

Mistä sen näkee ?

• Anonyymi

"AGW on +0.02 C per vuosi. Sen näkee jo sokea reettakin."

Valitettavasti tuokin saattaa olla jo vanhaa tietoa. 2010 - 2020 viiden vuoden liukuva keskiarvo nousi jo n, 0,3 astetta ja edellisen el Ninon aikana 2023 entinen lämpäennätys lyötiin lähes 0,2 asteella ja 2024 oli vielä kuumempi.
        Nyt ilmastotieteilijät etsivät syytä sille, että lämpötila hyppäsi selvösti ylemmäs kuin ennustettiin. Laivojen hiukkaspäästöjen vähennystä on tarjottu yhdeksi selitykseksi.

Tutkijoita huolestuttaa tällä hetkellä myös se, että kun la Ninan piti laskea lämpötiloja seuraavan vuoden - kahden ajan, niin la Nina läsähti jo muutaman kuukauden jälkeen. On ennustettu, että uusi el Nino saattaa käynnistyä jo tänä syksynä ja se johtaisi mahdollisesti taas uuteen lämpäöennätykseen.

Ilmasto on lämmennyt jo niin, ettei Pariisin 1,5 astetta pidetä mahdollisena ja jo suurin osa tutkijoista uskoo, että 2 asteen rajakin jää saavuttamatta. Ja sitten joku pöljäilee poliittisella tieteellä, kun veikkasi aikanaan väärää hevosta, eikä osaa antaa periksi.
        Onneksi denialistit eivät päätä enää yhtään mistään. Valitettavasti poliitikot ajattelevat vaalikautta, ei seuraavaa viittäkymmentä vuotta.

Pelkään kuten Antti Rokka tuntemattomassa: "Myö hävitää tää sota."

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"AGW on 0.02 C per vuosi. Sen näkee jo sokea reettakin."

Valitettavasti tuokin saattaa olla jo vanhaa tietoa. 2010 - 2020 viiden vuoden liukuva keskiarvo nousi jo n, 0,3 astetta ja edellisen el Ninon aikana 2023 entinen lämpäennätys lyötiin lähes 0,2 asteella ja 2024 oli vielä kuumempi.
        Nyt ilmastotieteilijät etsivät syytä sille, että lämpötila hyppäsi selvösti ylemmäs kuin ennustettiin. Laivojen hiukkaspäästöjen vähennystä on tarjottu yhdeksi selitykseksi.

Tutkijoita huolestuttaa tällä hetkellä myös se, että kun la Ninan piti laskea lämpötiloja seuraavan vuoden - kahden ajan, niin la Nina läsähti jo muutaman kuukauden jälkeen. On ennustettu, että uusi el Nino saattaa käynnistyä jo tänä syksynä ja se johtaisi mahdollisesti taas uuteen lämpäöennätykseen.

Ilmasto on lämmennyt jo niin, ettei Pariisin 1,5 astetta pidetä mahdollisena ja jo suurin osa tutkijoista uskoo, että 2 asteen rajakin jää saavuttamatta. Ja sitten joku pöljäilee poliittisella tieteellä, kun veikkasi aikanaan väärää hevosta, eikä osaa antaa periksi.
        Onneksi denialistit eivät päätä enää yhtään mistään. Valitettavasti poliitikot ajattelevat vaalikautta, ei seuraavaa viittäkymmentä vuotta.

"AGW on +0.02 C per vuosi."

Ymmärryskö, vai sietämätön tarve esitellä omia visioitaan ?

AGW on ihmisen aiheuttamaa ilmaston lämpenemistä, mistä näkee että muutos on ihmisen aiheuttamaa ?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"AGW on 0.02 C per vuosi."

Ymmärryskö, vai sietämätön tarve esitellä omia visioitaan ?

AGW on ihmisen aiheuttamaa ilmaston lämpenemistä, mistä näkee että muutos on ihmisen aiheuttamaa ?

"mistä näkee että muutos on ihmisen aiheuttamaa ?"

Montakohan vuotta olet nyt tätä kysellyt. Varmaan kerrottukin sinulle useita kertoja. Kokeile vaikka SPR:n ystävätoimintaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Montakohan vuotta olet nyt tätä kysellyt. Varmaan kerrottukin sinulle useita kertoja. Kokeile vaikka SPR:n ystävätoimintaa.

Kerrottu on, mutta yrittäkää edes jotain järkevää, nämä hiilidioksidi- ja lihansyöntitarinat on jo kovin väsynyttä kusetusyritystä.

• Anonyymi kirjoitti:

"AGW on 0.02 C per vuosi. Sen näkee jo sokea reettakin."

Se, että alarmistit häviää sodan on yhtä hyvä uutinen kuin uutinen, että Putin häviää sodan.

• Sokea Reetta näkee sielunsa silmillä sen, mitä päässään on. Alarmistit näkevät sen, mitä heidän pestyissä aivoissaan on. Globaali keskilämpötila on noussut pikkujääkauden jälkeen. Nousu voi olla +0.02 C per vuosi tai niillä main. AGW on ?

• Anonyymi kirjoitti:

Olen kertonut joitakin kertoja miten AGW-tutkijat näkevät sen, että lämpeneminen on ihmisen aiheuttama. He näkevät sen ilmastomallista. Malliin syötetään tiedot ilmaston lämpenemisestä ja ilmakehän hiilidioksidin määrän lisääntymisestä. Mallissa oletetaan, että mikään muu kuin hiilidioksidi ei ole nostanut ilmaston lämpötilaa. Tulokseksi saadaan se hiilidioksidin aiheuttama säteilypakote. Malli näyttää oikein jos olettamus on oikea - tosin mallia on matkan varrella pitänyt vähän viilailla jotta se näyttäisi oikein.

• Anonyymi
        Oikonomi kirjoitti:

Se, että alarmistit häviää sodan on yhtä hyvä uutinen kuin uutinen, että Putin häviää sodan.

Nyt alkaa keulia. Mieti vähän mitä sanot.

• Anonyymi
        Oikonomi kirjoitti:

Olen kertonut joitakin kertoja miten AGW-tutkijat näkevät sen, että lämpeneminen on ihmisen aiheuttama. He näkevät sen ilmastomallista. Malliin syötetään tiedot ilmaston lämpenemisestä ja ilmakehän hiilidioksidin määrän lisääntymisestä. Mallissa oletetaan, että mikään muu kuin hiilidioksidi ei ole nostanut ilmaston lämpötilaa. Tulokseksi saadaan se hiilidioksidin aiheuttama säteilypakote. Malli näyttää oikein jos olettamus on oikea - tosin mallia on matkan varrella pitänyt vähän viilailla jotta se näyttäisi oikein.

Sitten vielä se, että välillä esiinnyt rekattuna, välillä anona. Luulin kysymystäsi palstan vakiotrollin käsialaksi (muistutti sitä), enkä olisi vastannut sinulle noin. Uskon edelleen, ettette ole sama henkilö.

"He näkevät sen ilmastomallista."
        Tiesitkö, että hiilen luonnossa esiintyvistä isotoopeista pystytään selvittämään ilmakehän hiilen eri lähteet?

https://ilmastotieto.wordpress.com/2010/02/07/havaintoja-ihmisen-aiheuttamasta-ilmastonmuutoksesta/

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sitten vielä se, että välillä esiinnyt rekattuna, välillä anona. Luulin kysymystäsi palstan vakiotrollin käsialaksi (muistutti sitä), enkä olisi vastannut sinulle noin. Uskon edelleen, ettette ole sama henkilö.

"He näkevät sen ilmastomallista."
        Tiesitkö, että hiilen luonnossa esiintyvistä isotoopeista pystytään selvittämään ilmakehän hiilen eri lähteet?

https://ilmastotieto.wordpress.com/2010/02/07/havaintoja-ihmisen-aiheuttamasta-ilmastonmuutoksesta/

"Tiesitkö, että hiilen luonnossa esiintyvistä isotoopeista pystytään selvittämään ilmakehän hiilen eri lähteet?"

Tiesitkö itse, että hiilidioksidilla ei ole muita isotooppisia yhdisteitä, eikä sen hiilen alkuperä ole samoin tunnistettavissa kuin puhtaan hiilipartikkelin, ja toisekseen, mitä koko mitättömällä hiilimäärällä on tekemistä ilmaston lämpenemisen kanssa ?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Tiesitkö, että hiilen luonnossa esiintyvistä isotoopeista pystytään selvittämään ilmakehän hiilen eri lähteet?"

Tiesitkö itse, että hiilidioksidilla ei ole muita isotooppisia yhdisteitä, eikä sen hiilen alkuperä ole samoin tunnistettavissa kuin puhtaan hiilipartikkelin, ja toisekseen, mitä koko mitättömällä hiilimäärällä on tekemistä ilmaston lämpenemisen kanssa ?

Tässä vaiheessa haluan kiittää sinua ihmisen aiheuttaman ilmastonmuutoksen torjumiseksi tekemästäsi uutterasta työstä, joka ei kellonaikoja katso. Tulee mieleen kreationisti, joka taistellessaan evoluutiota vastaan koomisilla väitteillään ja umpitietämättömyyttään esitellen ampuu itseään jalkaan :D.

• Anonyymi

AGW-termi on haudattu.
      Nykyinen on ACC (Anthropogenic Climate Change)
      Tämä siksi kun ei tunnu millään lämpenevän, mutta
      ns. ääri-ilmiöistä voidaan kätevästi syyttää ihmiskuntaa.

• Anonyymi

Ehkä se on tarkoitettu kaltaisillesi trolleille, jotka ihmettelevät capseilla sitä, miten jossakin voi vielä sataa lunta vaikka luvattiin, ettei enää sada.

• Anonyymi

"Tämä siksi kun ei tunnu millään lämpenevän, mutta
        ns. ääri-ilmiöistä voidaan kätevästi syyttää ihmiskuntaa."

Tämä siksi...
        Nyt taas on riemuidiootti asialla. Juuri kun on mitattu kaksi mitatushistorian lämpimintä vuotta peräkkäin ja vielä suurella toleranssilla edellisiin, niin riemuidiootti tulee kertomaan, ettei millään tunnu lämpenevän.
        Lämpnenee ja valitettavasti jopa nopeammin kuin oli osattu ennustaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Tämä siksi kun ei tunnu millään lämpenevän, mutta
        ns. ääri-ilmiöistä voidaan kätevästi syyttää ihmiskuntaa."

Tämä siksi...
        Nyt taas on riemuidiootti asialla. Juuri kun on mitattu kaksi mitatushistorian lämpimintä vuotta peräkkäin ja vielä suurella toleranssilla edellisiin, niin riemuidiootti tulee kertomaan, ettei millään tunnu lämpenevän.
        Lämpnenee ja valitettavasti jopa nopeammin kuin oli osattu ennustaa.

Joillekin omasta ikkunasta näkyvä senhetkinen paikallissää ja lämpömittarin lukema on sama asia kuin ilmasto.

• Ai jaa? En tiennyt kun meitä denialisteja ei hautajaisiin kutsuttu.

• Anonyymi
        Oikonomi kirjoitti:

Ai jaa? En tiennyt kun meitä denialisteja ei hautajaisiin kutsuttu.

Denialistit onkin melkein ainoita jotka termiä AGW tai ACC palstalla viljelevät (ja silloinkin halventavaan sävyyn) - muilla kun ei ole tarvetta itsestäänselvyyttä toistaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Denialistit onkin melkein ainoita jotka termiä AGW tai ACC palstalla viljelevät (ja silloinkin halventavaan sävyyn) - muilla kun ei ole tarvetta itsestäänselvyyttä toistaa.

Tarpeesi ovat siis toistaa asioita, jotka ovat enemmänkin harhakuvien alueella.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      47
      7725
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      33
      4283
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3755
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3220
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2906
    6. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      69
      2636
    7. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      64
      2508
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      58