uudet sähköauto kiihtyy muutamassa sekunnissa

Anonyymi-ap

osa kiihtyy jopa 3,5 sekuntiin sataseen.tuollainen auto on vaarallinen kokemattoman kuljettajan käsissä varsinkin talvella..

46

284

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Niin on ja moottoripyöriäkin on sähköisiä.

    • Anonyymi

      Sähköauton omistaja kiihtyy sekunnin murto-osassa kun Jesse kertoo sille että sen auton akusto on paskana.

      • Anonyymi

        Renkaat kuluu kesässä siinä se säästö


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        enempi huolettaa nuoret kaahailijat ... jos autot kiihtyy 3.5 s sataseen kulkee yli 200kmh...ja jos tällaisia alkaa olla kymmeniä tuhansia ellei satojatuhansia liikentesessä nii varmaan kolaritilastot hehkuu puniasena tulevaisuudessa...suomen tiestöt ovat uraisia ja huonoja..niin moni rikas ostaa pojalleen tai tytölleen nopean auton...ennen ostettiin bemarit ja niilläkin kouhotettiin liikenteessä...


    • Anonyymi

      Luonto yleensä karsii pahimmat kusipäät.

    • Anonyymi

      Tekniikan kehittyessä reilua ylinopeutta ajaneen auton tehoja rajoitetaan, samoin kiihtyvyyttä ja huippunopeutta. Ei mikään ongelma.

      • Anonyymi

        13 sekuntia sataseen on ihan riittävä..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        13 sekuntia sataseen on ihan riittävä..

        Jo 10 sekunnin kiihtyvyydellä ehtii hyvin seuraaviin punaisiin liikennevaloihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        13 sekuntia sataseen on ihan riittävä..

        "13 sekuntia sataseen on ihan riittävä.."
        Niin on. Liikenteessä melkein kukaan autoilija ei ole noviisi, joten enemmän ajo-ominaisuuksissa kiinnostaa käyttäytyminen mutkissa ja väistötilanteissa, kun kuljettaja EI ole enää aivan kokematon. Ongelmana kaikilla täyssähköautoilla on energian varastointitapa, ja se ongelma on perustavaa laatua. Sähköauton hyvät puolet tulevat esiin kaupunkiajossa, mutta monilla on tarve liikkua pitkiä matkoja maanteillä. Vuonna 2025 maantielaiva ei ole sähköauto. Toisaalta maantielaiva ei ole ihanteellinen kaupunkiauto.


      • Anonyymi

        Eli kun nopeusrajoitus on jossakin 20 kmh niin autojen ei pidä kulkea sen nopeammin.... missään.


    • Anonyymi

      Kyllä asfaltti menee rullalle ja pulut saa sydärin.

    • Anonyymi

      Kyllä 3,5 sekunttia on sataseen liikaa pitäs päästä 1 sekunttiin silmät kiini.

      • Anonyymi

        voip mennä tekarit kurkkuun ja tukehtua..jospa eu tekee lainsäädännön että tekarit pitää ottaa suusta pois ennen liikkeelle lähdettyä..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        voip mennä tekarit kurkkuun ja tukehtua..jospa eu tekee lainsäädännön että tekarit pitää ottaa suusta pois ennen liikkeelle lähdettyä..

        Ensin EUn pitää määritellä, minkä värisiä tekareita mikäkin nopeus koskee, saako olla nastahampaita, pitääkö olla sateenkaaren värejä ...


      • Anonyymi

        Ja rankasti kuluu loppuun kuussa


    • Anonyymi

      Ei auton kiihtyvyys tapa ketään. Liian suuri tilannenopeus on se joka suistaa auton ja kuskin kuolemaan.

      Niillä vanhoilla corollanräppänillä jotka ovat täysin tuhnuja on ajettu iso määrä kuolonkolareita liian suuresta tilannenopeudesta johtuen. Vaikka siihen kiihdyttämiseen on mennyt koko ilta ja alkuyö.

      Auto ei ole koskaan liian nopea liikenneturvallisuuden kannalta. Kuskin typeryys tappaa.

      • Anonyymi

        Ja silti kaikkein eniten kolareita tapahtuu nopeilla autoilla. Teslahan on kolaritilaston kärjessä ja mennyt reilusti Bemarienkin ohi tilastossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja silti kaikkein eniten kolareita tapahtuu nopeilla autoilla. Teslahan on kolaritilaston kärjessä ja mennyt reilusti Bemarienkin ohi tilastossa.

        Nopeat autot törmäilevät eniten betoniporsaisiin..
        Taas kommentti joka perustuu lehden klikkihuorausotsikkoon ymmärtämättä itse asiaa.

        "Tuoreen tilaston mukaan Tesla-merkkisille autoille sattuu jopa 60 prosenttia enemmän kolareita kuin toiseksi eniten kolaroiville BMW-merkin autoille.
        – Lukemia selittänee osaltaan se, että vaikkapa kolhut parkkipaikalla betoniporsaan kanssa kirjataan kolarivahingoksi. Sama osuma vanhemmassa Skodassa ei välttämättä päädy tilastoon lainkaan, jos korvausta ei kaskovakuutuksen kolariturvasta haeta, POP-vakuutuksen palvelujohtaja Tommi Lehmusvirta kertoo tiedotteessa."

        Yritetääs oppia lukemaan muutakin kuin klikkihuorausotsikot.

        https://www.verkkouutiset.fi/a/tilastot-paljastavat-nailla-autoilla-kolaroidaan-eniten/#e56bb100

        Kyllä edelleen kuolonkolareissa on auton tehoja paljon isommassa roolissa kokematon kuski, vanha rämä auto ja alkoholi. Yksi tai useampi näistä kolmesta.


      • Anonyymi

        Suurin osa maanteiden nopeusrajoituksista on 80-100 km/h. Eikö 250 km/h ole jo tarpeeksi. Ai niin, eihän niillä patteriautoilla pääse niin kovaa, kun moottori lentäisi korista läpi eikä pitkällä matkalla voi ajaa yli 100 km/h surkean akun vuoksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nopeat autot törmäilevät eniten betoniporsaisiin..
        Taas kommentti joka perustuu lehden klikkihuorausotsikkoon ymmärtämättä itse asiaa.

        "Tuoreen tilaston mukaan Tesla-merkkisille autoille sattuu jopa 60 prosenttia enemmän kolareita kuin toiseksi eniten kolaroiville BMW-merkin autoille.
        – Lukemia selittänee osaltaan se, että vaikkapa kolhut parkkipaikalla betoniporsaan kanssa kirjataan kolarivahingoksi. Sama osuma vanhemmassa Skodassa ei välttämättä päädy tilastoon lainkaan, jos korvausta ei kaskovakuutuksen kolariturvasta haeta, POP-vakuutuksen palvelujohtaja Tommi Lehmusvirta kertoo tiedotteessa."

        Yritetääs oppia lukemaan muutakin kuin klikkihuorausotsikot.

        https://www.verkkouutiset.fi/a/tilastot-paljastavat-nailla-autoilla-kolaroidaan-eniten/#e56bb100

        Kyllä edelleen kuolonkolareissa on auton tehoja paljon isommassa roolissa kokematon kuski, vanha rämä auto ja alkoholi. Yksi tai useampi näistä kolmesta.

        Tuo artikkeli on täysin huuhata koska se perustuu vain yhden pikkuruisen vakuutusyhtiön kasko-tilastoihin.

        "Sama osuma vanhemmassa Skodassa ei välttämättä päädy tilastoon lainkaan, jos korvausta ei kaskovakuutuksen kolariturvasta haeta,"

        Ei siis mikään oikea kolaritilasto jossa olisi mukana kaikki liikenneonnettomuudet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nopeat autot törmäilevät eniten betoniporsaisiin..
        Taas kommentti joka perustuu lehden klikkihuorausotsikkoon ymmärtämättä itse asiaa.

        "Tuoreen tilaston mukaan Tesla-merkkisille autoille sattuu jopa 60 prosenttia enemmän kolareita kuin toiseksi eniten kolaroiville BMW-merkin autoille.
        – Lukemia selittänee osaltaan se, että vaikkapa kolhut parkkipaikalla betoniporsaan kanssa kirjataan kolarivahingoksi. Sama osuma vanhemmassa Skodassa ei välttämättä päädy tilastoon lainkaan, jos korvausta ei kaskovakuutuksen kolariturvasta haeta, POP-vakuutuksen palvelujohtaja Tommi Lehmusvirta kertoo tiedotteessa."

        Yritetääs oppia lukemaan muutakin kuin klikkihuorausotsikot.

        https://www.verkkouutiset.fi/a/tilastot-paljastavat-nailla-autoilla-kolaroidaan-eniten/#e56bb100

        Kyllä edelleen kuolonkolareissa on auton tehoja paljon isommassa roolissa kokematon kuski, vanha rämä auto ja alkoholi. Yksi tai useampi näistä kolmesta.

        Seli seli taas, kolari betoniporsaan kanssakin on kolari. Tai sitten tuollaiset vain osoittavat, että Teslan ajajat ovat ajotaidottomia idiootteja eli vaarallisia kuskeja. Jos tilastossa näkyy enemmän kolareita niin sitten niitä kolareita vain on enemmän. Tesloilla kolareidaan enemmän ja se siitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo artikkeli on täysin huuhata koska se perustuu vain yhden pikkuruisen vakuutusyhtiön kasko-tilastoihin.

        "Sama osuma vanhemmassa Skodassa ei välttämättä päädy tilastoon lainkaan, jos korvausta ei kaskovakuutuksen kolariturvasta haeta,"

        Ei siis mikään oikea kolaritilasto jossa olisi mukana kaikki liikenneonnettomuudet.

        Voidaanhan sitten ottaa jenkeistä kuolinonnettomuuksien tilasto, jossa Tesla on myös kärjessä

        https://economictimes.indiatimes.com/news/international/us/are-tesla-cars-safe-new-study-says-they-have-the-highest-fatal-crash-rate-of-any-car-brand-in-the-us/articleshow/115496886.cms?from=mdr


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja silti kaikkein eniten kolareita tapahtuu nopeilla autoilla. Teslahan on kolaritilaston kärjessä ja mennyt reilusti Bemarienkin ohi tilastossa.

        Tavallinen Tesla ei ole erityisen nopea auto.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tavallinen Tesla ei ole erityisen nopea auto.

        Ai, sitten Teslan omistajat ovat vain ajotaidottomia idiootteja. Eipä tuokaan paljon lohduta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tavallinen Tesla ei ole erityisen nopea auto.

        Taitaapa hitaimmankin Teslan kiihtyvyys 0-100 km/h olla n.5s.
        Eihän se ole erityisen nopea, mutta jättää lähes kaikki pakoputkiautot.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taitaapa hitaimmankin Teslan kiihtyvyys 0-100 km/h olla n.5s.
        Eihän se ole erityisen nopea, mutta jättää lähes kaikki pakoputkiautot.

        Ehkä nykyisissä Tesloissa on parempi kiihtyvyys, mutta vielä viime vuoden halvimman Model Y:n kiihtyvyys oli vain 7s 0-100 km/h. Nyt uudistetussa Model Y:ssä halvimman mallin kiihtyvyys on 6s aivan kuten on halvimman Model 3:nkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taitaapa hitaimmankin Teslan kiihtyvyys 0-100 km/h olla n.5s.
        Eihän se ole erityisen nopea, mutta jättää lähes kaikki pakoputkiautot.

        Kyse olikin nopeudesta, kuten itsekin totesit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nopeat autot törmäilevät eniten betoniporsaisiin..
        Taas kommentti joka perustuu lehden klikkihuorausotsikkoon ymmärtämättä itse asiaa.

        "Tuoreen tilaston mukaan Tesla-merkkisille autoille sattuu jopa 60 prosenttia enemmän kolareita kuin toiseksi eniten kolaroiville BMW-merkin autoille.
        – Lukemia selittänee osaltaan se, että vaikkapa kolhut parkkipaikalla betoniporsaan kanssa kirjataan kolarivahingoksi. Sama osuma vanhemmassa Skodassa ei välttämättä päädy tilastoon lainkaan, jos korvausta ei kaskovakuutuksen kolariturvasta haeta, POP-vakuutuksen palvelujohtaja Tommi Lehmusvirta kertoo tiedotteessa."

        Yritetääs oppia lukemaan muutakin kuin klikkihuorausotsikot.

        https://www.verkkouutiset.fi/a/tilastot-paljastavat-nailla-autoilla-kolaroidaan-eniten/#e56bb100

        Kyllä edelleen kuolonkolareissa on auton tehoja paljon isommassa roolissa kokematon kuski, vanha rämä auto ja alkoholi. Yksi tai useampi näistä kolmesta.

        Kyllä siellä porsaiden seassa muillakin uusilla merkeillä ajetaan.


      • Anonyymi

        Corolla oli yllättävän nopee muihin verraten


    • Anonyymi

      Avaajan kirjoitustaidottomuus on myös vaarallista.

      • Anonyymi

        se koira älähtää mihin kalikka kalahtaa.


    • Anonyymi

      Leipäveitsikin on vaarallinen kokemattomissa käsissä, ihan niinkuin kaikki muukin.

      Eli ei muuta kuin opettelemaan. Talvella ei mitään ongelmaa kiihdytyksessä, luistonesto hoitaa.

      • Anonyymi

        no arvaappa leikkivätkö ..viime talvena poliisi antoi sakkoja vaikka leikittiin bensakotteroilla...näille vielä sähköautot..siinä sitä riemua on koko suvulle kun kolahtaa.


    • Anonyymi

      no on vähän hassua että siviiliautot päihittää monet ralliautot...hih.

      • Anonyymi

        Aha, miksei niillä sitten ajeta rallia?


    • Anonyymi

      Teini pissikset ajaisivat heti katolleen, tuollaisen biilin.😵

    • Anonyymi

      Fossiiliaikakaudella 3,5 sekuntia oli olevinaan kova aika nollasta sataseen. Nykyautot kiihtyvät jopa alle kahteen sekuntiin. Alle kolmen sekunnin menee jo paljon nykyautoja. Sähkömoottorissa on voimaa ja vääntöä jatkuvasti eikä veto tarvitse pätkiä vaihteen vaihtamisen takia.

      • Anonyymi

        Kiihtyvyys on useimmille autoilijoille arvoton paskatieto. Normaalin auton ei tarvitse kiihtyä edes 10 sekuntia nopeammin, siitä ei ole mitään hyötyä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiihtyvyys on useimmille autoilijoille arvoton paskatieto. Normaalin auton ei tarvitse kiihtyä edes 10 sekuntia nopeammin, siitä ei ole mitään hyötyä.

        Kuitenkin aikaisemmin historiassa 0-100 kiihtyvyys oli aina vertailuissa ja hehkutuksissa ykkösjuttu. Sähköautojen myötä on alkanut tämä lässytys mihin kiihtyvyyttä tarvitaan jne..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuitenkin aikaisemmin historiassa 0-100 kiihtyvyys oli aina vertailuissa ja hehkutuksissa ykkösjuttu. Sähköautojen myötä on alkanut tämä lässytys mihin kiihtyvyyttä tarvitaan jne..

        Normaalille autoilijoille kiihtyvyys ei ole ikinä ollut tärkeä tieto. Ehkä jotkut lehtitoimittajat jotka jääneet henkisesti teinin asteelle ovat pitäneet sitä tärkeänä. Mutta useimmissa testeissäkään kiihtyvyys ei ole tärkeimpien ominaisuuksien joukossa ollut ikinä. Tavisautoissa kiihtyvyys ei ole ollut edes 50 tärkeimmän asian joukossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Normaalille autoilijoille kiihtyvyys ei ole ikinä ollut tärkeä tieto. Ehkä jotkut lehtitoimittajat jotka jääneet henkisesti teinin asteelle ovat pitäneet sitä tärkeänä. Mutta useimmissa testeissäkään kiihtyvyys ei ole tärkeimpien ominaisuuksien joukossa ollut ikinä. Tavisautoissa kiihtyvyys ei ole ollut edes 50 tärkeimmän asian joukossa.

        Lisäksi miten on selitettävissä, että heikkotehoiset automallit pienimmillä moottoreilla on aina ollut listojen kärjessä? Nopeat autot eivät ole ikinä ollut listojen kärjessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lisäksi miten on selitettävissä, että heikkotehoiset automallit pienimmillä moottoreilla on aina ollut listojen kärjessä? Nopeat autot eivät ole ikinä ollut listojen kärjessä.

        Samasta syystä kuin se, että makkaraa myydään enemmän kuin härän sisäfilettä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samasta syystä kuin se, että makkaraa myydään enemmän kuin härän sisäfilettä.

        Ei selitä sitä, että silloinkin kun nopeampi malli olisi saman hintainen kuin hitaampi malli niin silti hitaampaa myydään enemmän. Kiihtyvyys ei lähes koskaan ole merkittävä kriteeri autossa.


    • Anonyymi

      "Teini pissikset ajaisivat heti katolleen, tuollaisen biilin."


      Teinpissikset ovat ajaneet katolleen monia umpilaiskoja tojotia ja niissä on kuollut paljon nuoria. Vika ei ole autoissa vaan niissä teinipissiksissä.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

      En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      22
      5384
    2. Huomenta ihana

      Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      26
      4627
    3. Hei rakas...

      Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      28
      2651
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

      Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2314
    5. Toiveikas vai toivoton

      torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2058
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

      Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      2008
    7. En ole koskaan kokenut

      Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1637
    8. Mukavaa päivää

      Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1571
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

      Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1347
    10. Ei tämä etene ikinä

      Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      15
      1276
    Aihe