Ramatun mukaan synti tarkoittaa Jumala lain vastaista tekoa.
Siksi Jumalan lait halutaan kumota ja hävittää, koska silloin ei olisi syntiäkään,
mistä ihminen voitaisiin tuomita viimeisellä tuomiolla.
1. Joh. 3:4
"Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen,
sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista."
Mitäs synti Raamatun mukaan tarkoittaa?
27
134
Vastaukset
- Anonyymi
On sellainen sanonta, että uskovaisten "tavara" on yhteistä. Sisältyykö siihen syntiä?
- Anonyymi
Etkö edes sitä tiedä, että varastaminen on syntiä?
- Anonyymi
Fallostelussa se korostuu, mutta silloin laki on rikkomista varten.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Fallostelussa se korostuu, mutta silloin laki on rikkomista varten.
Kullakin on murheensa näköjään.
Sulla ei taida pyöriä mielessä muuta kui tuo "fallos" mielikuva ja illuusio. - Anonyymi
EPÄUSKO NSA SYNNIN TÄHDEN LANKESIVAT POIS ARMOSTA . POIKA JEESUS EI OLE MIKSIKÄÄN HYÖDYKSI.
- Anonyymi
Ei ole yhteistä, ellei joku ole vapaaehtoisesti luovuttanut vaikka asuntoaan uskovaisten yhteiseen käyttöön.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Etkö edes sitä tiedä, että varastaminen on syntiä?
Mitä horiset varastamisesta, tietenkin se pitää aamulla palauttaa. Pitää myös vastavuoroisesti olla valmis itse samanlaiseen yhteisomistukseen.
- Anonyymi
Synti on Totuuden vastainen ajattelutapa, mutta se on aina kulttuurista riippuvaista. Yleisesti voisi synnin tulkita epäaitoudeksi, mikä sitten voi johtaa tekoihin jotka ovat haitallisia tai jopa rikollisia. Syntinen ei kuole fyysisesti vaan menettää elämänilonsa kulkiessaan kaiken maailman aatteiden teitä. Meille näitä vikapolkuja tuottaa media, markiinointi, politiikka, mutta myös uskonnolliset yhteisöt ja koulujärjestelmä. me kadotamme niiden myötä itsemme ja päädymme esimerkiksi tänne jankuttamaan omia epäaitoja totuuksia eli syntejä.
Sana synti on uskonollinen termi. Se on sinänsä syntinen sana, koska sen käyttö ja tulkinnat eivät ole mitään hyvää tuottaneet. Yleensä sillä vain lyödään ihmisiä. Joku pappi esiintyy aina tuomarina. Siksi kannattaisi mennä sen sana "taakse" ja kysyä mikä sen syvällisempi idea voisi olla.- Anonyymi
Etkö osaa edes lukea selvää tekstia?
sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista." - Anonyymi
Mennään uuden liiton välimiehen oppiin. Jumalan käsky on rakastaa ja uskoa poikaan Jeesukseen ja Jeesus on itse se totuus. Voitteko ulos pelastuksesta ? Kannattaa kääntyä eli hylkää pahuus ja aloita hyvyys.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista."Jeesuksen mukaan ne kovimmat "jeesustelivat" ovat niitä pahimpia synnin eli laittomuuden tekijöitä.
Matt.7
22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mennään uuden liiton välimiehen oppiin. Jumalan käsky on rakastaa ja uskoa poikaan Jeesukseen ja Jeesus on itse se totuus. Voitteko ulos pelastuksesta ? Kannattaa kääntyä eli hylkää pahuus ja aloita hyvyys.
EPÄUSKON SYNTI.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista."Raamattu ei ole Suomessa lakikirja, eikä missään muuallakaan. Ei ole koskaan ollutkaan. Laittomuus-sana liittyy valtioiden lakiin. Raamatussa toki on joukko kieltoja, jotka laissa johtavat rangaistuksiin, mutta ne eivät perustu Raamttuun vaan Suomen Lakiin.
Raamattu on huono käännös osasta juutalaisuuden perinteestä. Sen ymmärtäminen tarkoittaa sitä, että oivaltaa omassa elämässään jotakin positiivista. Vain siis omassa elämässä. Me elämme teollistuneessa median maailmanajassa. Täällä synti on epäaitoutta. Sellainen ajatusharha on esimerkiksi jos koko elämänsä tavoittelee rahaa, kunniaa ja jotakin mikä on mahdotonta eikä ole oman persoonan mukaista.
Jumalan laki on totuutta ja oman todellisuuden kohtaamista aidosti. Minä olen se mikä olen, voi sanoa kun itsetunto on terve. En hallitse maailmaa, mutta elän omaa elämääni niin hyvin kuin osaan.
Jeesus opetti Vuorisaarnassa saman. Jumalan Valtakunta on lasten kaltainen. Lapsi on luonnolinen ja hänellä on suora ja välitön suhde ihmisiin ja asioihin. Lapsi ei ole vielä pilattu uskonnoilla ja poliittisilla ideologioilla, Pieni lapsi ei ole uskomassa vaan hän luottaa vanhempiinsa ja esimerkiksi opettajiin. Myös aikuinen voi syntyä uudestaan ja alkaa nähdä asiat uusina ja kohdata ihmisetkin ilman opittuja ennakkokäsityksiä.
Samanlaisia uskonnon ja filosofian teoksia on paljon. Ja niiden tulkintoja on vielä enemmän. Ei niitä kirjoja tarvitse lukea, mutta jos lukee harjaantuu pohtimaan ja kirjoittamaan juuri tällaista.
Raamattu ei ole lakikirja. Toki jos niin haluaa, voi itse jösentää omaa elämäänsä siten. Ei toisten. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
EPÄUSKON SYNTI.
Epäusko on eri asia kuin synti. Synti on Jumalan lain vastainen teko.
- Anonyymi
Lain rikkomisesta puhuminen synnyttää aina illuusion että mitä....
- Anonyymi
Rosvot, murhamieht, armon varkaat ja muut naisten hakkaajat kieltää niin maalliset kuin taivaalisetkin lait.
Kun niitä ei kaikkia lakeja kukaan noudata, niin ei niitä mitään lakia tarvi minunkaan noudattaa...ne ajattelee.
- Anonyymi
Hörhöt näkee punaista kun niille lukee Jeesuksen sanat:
Matt. 5:18
"Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut."- Anonyymi
Hörhör kysyy, että mikä kaikki?
Että Jeesus joutui sapattirikkomuksista ristille? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hörhör kysyy, että mikä kaikki?
Että Jeesus joutui sapattirikkomuksista ristille?Hörhöillä pahoja traumoja, kuten sapattitruama, fallostrauma ja sotarikostrauma.
Ne hokee niitä sanoja kuin matraa joka viestissään tänne eri keskusteluihin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hörhöillä pahoja traumoja, kuten sapattitruama, fallostrauma ja sotarikostrauma.
Ne hokee niitä sanoja kuin matraa joka viestissään tänne eri keskusteluihin.Suomessa on paljon uskontojen uhreja.
Ennen isoissa B-mielisairaaloissa oli kokonaisia Jeesus-osastoja potilaita. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomessa on paljon uskontojen uhreja.
Ennen isoissa B-mielisairaaloissa oli kokonaisia Jeesus-osastoja potilaita.Valitettavasti sen sortin potilaat on siirretty säästösyistä avohoitoon, vaikka he olisivat ehdottomasti hoidon tarpeessa.
- Anonyymi
Se on varma merkki antikristuksen toiminnasta, kun lahko opettaa, että Jumalan lait on kumottu ja nyt voidaan elää ihan vapaasti pelkkien henkien vaikutuksen alaisena.
- Anonyymi
Hörhö jäi epätietoisuuteen mikä kaikki on tapahtunut kun jokainen piirto on kumoutunut?
Äikäiset sedät eivät kertoneet.
Ehkä se jotain mitä eivät halua kertoa, jotain heidän helmasyntiä - Anonyymi
Äkäisillä sedillä ei ole vastauksia mihinkään kysymyksiin mitä se hörhö esittää.
Äkäisillä sedillä on vain herjoja ja syytöksiä.
Ei äkäisiä setiä pidä uskoa. Ellei halua tulla sellaiseksi. - Anonyymi
Äkäiset sedät eivät koskaan lohduta ketään, eivät rakasta ketään, eivät kulje rinnalla.
Äkäiset sedät vain herjaavat että muut eivät ole kuin äkäiset sedät.- Anonyymi
Lahkorosvon rinnalle, eikä telttoihin, ei pidä mennä apua eikä lohdustusta pyytämään. Rahat lahkolle ja sielu pirulle.
Matt. 7:15
"Varokaa vääriä profeettoja. He tulevat luoksenne lampaiden vaatteissa, mutta sisältä he ovat raatelevia susia. [7:15-20: Matt. 12:33; Luuk. 6:43-45 : Miika 3:5; Matt. 24:11,24; Ap. t. 20:29; 2. Piet. 2:1,2]
- Anonyymi
Raamattu tuntee myös pesiynninn eli syntiinlankeemuksen.
Perisynti on kollektiivinen synti, maailmansynti, josta ihminen tulee osalliseksi heti sikiämisestä alkaen Aadamin sukuun.
Ps.51: 7 Syntinen olin jo syntyessäni, synnin alaiseksi olen siinnyt äitini kohtuun.
Job 15:14
Kuinka voisi ihminen olla puhdas, kuinka vaimosta syntynyt olla vanhurskas!
Room.5 Sillä yhden ihmisen tottelemattomuuden teon kautta kaikki ihmiset tulivat syntisiksi ja kuolevaisiksi.
Ps. 58:4
Luopuneita ovat jumalattomat äidin kohdusta asti, eksyneitä valhettelijat hamasta äidin helmasta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod225404- 264677
- 282681
- 342324
- 372058
- 152008
En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191637- 121581
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons241380- 171364