Lada Granta

Anonyymi-ap

Haluaisin kuulla kokemuksia Grantasta heiltä, jolla sellainen on tai on ollut. Grantaahan ehdittiin hetken aikaa tuoda Suomeenkin, mutta muura en ole siitä kuullut, paitsi yhden auto-ohjelman koeajoarvion, mikä oli ihan positiivinen.
Olen realisti autojen suhteen ja minulla on ollut useita eri merkkisiä autoja vuosien varrella takamoottori-Skodista Volvoihin ja onpa seassa ollut pari Fordiakin ja Fiat jopa. Aikanaan vaihtelin tuollaisia 2000-3000 markan ja euroaikaan noin 500€ hintaisia autoja oarin vuoden välein ja nyt olen vaihtanut 2000-8000€ hintaisia autoja 5-7vuoden välein.
Eli mulle on ihan turha tarjota fanatismia kummastakaan ääripäästä tyyliin "rikkinäinen Lada on parempi kuin 10 huippukuntoista Mersua" tai vastaavasti "Lada on parhaimmillaan paalattuna".
Ihan tällaista haluaisin tietää Grantasta, että olisiko millainen arkiautona päivittäisessä ajossa ja mitä on tyyppivikoja? Siis muutakin kuin merkki😉 Ja toinen tietty on se, että millainen on varaosien saanti nykyään? Kun maailmantilanne on mitä on Venäjä-boikottien takia ja Ladan maahantuonti kaiketi ehti loppumaan niitä ennen.
Eli saako noihin tarvittaessa osia helpostikin vai joutuuko perusosiakin tilaamaan tyyliin Kiinan kautta 1-2kk toimitusajalla..?
Sen vuoksi kyselen, kun minulla olisi tiedossa uutta vastaavassa kunnossa oleva Granta, mitä myydään järkevällä hintapyynnillä ja mistä saisi varmaankin tingattua vielä jonkun verran.
Mielestäni 7v vanha, 12000km ajettu auto alle 10000€ pyynnillä on vähintäänkin harkinnan arvoinen vaihtoehtoa käyttöautoa etsivälle. Vielä kun myyntihinnasta saisi varmasti käteiskaupalla ainakin helposti ainakin tonnin pois.

2

64

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Osia voi olla ainakin tällä hetkellä vaikea saada, jos ja kun korjattavaa tulee. Venäjän sodasta ja siitä johtuvien saartojen ja rajoitusten vuoksi. Venäjän autoteollisuushan on tällä hetkellä niin kusessa, ettei he meinaa saada oman maansakaan autoteollisuutta pidettyä pystyssä edes osien ja komponenttien tiimoilta.
      Varmasti Grantaan löytyy vielä ihan ok-tasoisesti jotain perusosia, kuten jarrulevyjä. Niitä kuitenkin varmaan on vieläkin varastotavarana varaosatoimittajilla.
      Mutta isompiin vikoihin voi joutua varautumaan, ettei osia saa, tai sitten niitä joutuu odottamaan kuukausikaupalla ja hinta voi olla ihan mitä vaan.
      Tämä nyt on oma ajatus asiasta.
      Muuten iha ntyylikäs peli, mitä katsoin netistä ja varmasti ihan käyttökelpoinen vaihtoehto ajopeliksi.
      Ja jos tosiaan on käytettynäkin noin halpa, että muutaman vuoden ikäisen ja olemattomilla kilsoilla olevan Grantan saisi omakseen alle kymppitonnilla, niin ei ainakaan ole autossa turhaa rahaa kiinni.

• Anonyymi

Osien saanti saattaa tosiaan olla aika hankalaa ainakin tällä hetkellä, huollot varmaan kyllä onnistuu ihan peruskorjaamoilla, siis näillä moni merkki-korjaamoilla. Muuten varmasti ihan ok autona.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      22
      4074
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      18
      3116
    3. Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita

Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy
      Maailman menoa
      390
      2201
    4. Nainen, sellaista tässä ajattelin

Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost
      Ikävä
      239
      1929
    5. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      27
      1881
    6. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      31
      1777
    7. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      32
      1629
    8. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      14
      1397
    9. Kulujen jako parisuhteessa

Hei, miten teillä jaetaan kulut parisuhteessa? Työttömyyttä ja opiskelua tulee omalla kohdalla jatkumaan vielä jonkin ai
      Parisuhde
      68
      1250
    10. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1211
    Aihe