Pelastusvarmuuden saaminen Raamatun mukaan

Anonyymi-ap

Helluntaipastorit käärme kielellään myyskentelevät mielellään pelastusvarmuutta kuulijoille rahan takia ?

Pelastusvarmuus Raamatun mukaan

1Tim 2:15:

"Mutta hän on PELASTUVA lastensynnyttämisen kautta, jos hän pysyy uskossa ja rakkaudessa ja pyhityksessä ynnä siveydessä."

27

171

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Onko helluntailasnais pastorille siveysvaatimuksia esim. neitsyys ?

• Anonyymi

Lukekaapa kirkkoherra Kari Kanalan elämänkerta.
        Näette pakkovauvakastettujen siveyselämän.

• Anonyymi

• Anonyymi

• Anonyymi

Niinkuin helluntaiapostolinne Olsen.
        Perusti kymmeniä helluntailahkoja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kirkkoherra Kari Kanalan syntielämää.

https://www.is.fi/viihde/art-2000010276500.html

Millaiset siis kirkon näkyvimmät kasvot tällä hetkellä ovat?
        Me tiedämme, että hän on ollut sarjapettäjä, koska hän kertoo siitä meille. Me tiedämme hänen seksifantasiansa, koska hän paljasti ne Runkkarin ystäväkirja -podcastissa. Me olemme nähneet hänet alasti, koska hän suostui auliisti, kun toimittaja pyysi häntä riisumaan kaikki vaatteensa. Me tiedämme, milloin hän menetti neitsyytensä (ennen kuin oppi uimaan).
        Jäähypenkki Roastissa hän vitsaili Raamattu kädessä Jumalasta ja Esko Eerikäisen erektiosta:
        – Sinäkin Esko eläköidyit Hunkseista, huomasin että jalkasi ei enää ole ainut, mikä ei nouse.
        – Amanda, sinä se olet sellainen levoton kana, joka ei jaksa kauan saman munan päällä hautoa. Elokuvista sinusta tulee mieleen Dracula, nukut päivät ja imet yöt.
        Helsingin hiippakunnan tuomiokapitulin mukaan Kanala käytti asemaansa väärin kertoessaan satiirissa rivoja alapääjuttuja, mutta Kanalalle ei koitunut seuraamuksia.
        – Sori siitä, pappi pahoitteli.
        Polyamoriaa kirkkoherra ei pidä syntinä.
        Kanalan mukaan polyamoria panee miettimään, onko valtavirran perhekäsitys liian vanhanaikainen.
        Eli ei kun roskiin kaiken maailman Raamatun ohjeet ja pölyttyneet kuudennet käskyt – moniavioisuutta ei hehkuta enää pelkästään media, nyt sitä markkinoivat myös pastorit.
        Vuoden vaahtopää -tunnustuksen Kanala sai olutkulttuurin edistämisestä: hän oli lanseeraamassa kirkkokalja-konseptia, jossa seurakuntalaisia haalitaan kapakkaan. Hampurin merimieskirkossa hän loi aikoinaan konseptin “sählyyn, saunaan, Reeperbahnille ja jumalanpalvelukseen”.
        Maailman syntisimpänä kilometrinä tunnetulla Reeperbahnilla sijaitsee Hampurin punaisten lyhtyjen alue.
        Pari vuotta sitten Kanala järjesti kirkossaan sambakarnevaalit, jossa sambakulkue veisasi hoosiannaa vähissä vaatteissa, saarnan alussa Kanala kiljui kirkkoväelle, että “jiihaa”. Tapaus herätti runsaasti raivoisaa palautetta – ja kuulemma myös kehuja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niinkuin helluntaiapostolinne Olsen.
        Perusti kymmeniä helluntailahkoja.

itkettääkö.... voi voi... sinnuuuu..... helpottiko olotilaasi- että pääsit taas sanomaan Olsen.

sehän sinun sydämessäsi on.- ikuinen puheenaihe, kun ei tunne Jeesusta sydämessä.
        Sellanen uskovaisuus sinussakin... voi --voi

ei pantteri pääse pilkuistaan eroon..... ei edes kuulu Kristuksen lahkoon,

• Anonyymi

Lahkovoitelut ovat suosittuja.

• Anonyymi

Helluntailaisuus tekee sokeaksi.
      Siihen ei pastorin pyhät öljyt auta.

Joh 9:10-11: "Niin he sanoivat hänelle: "Miten sinun silmäsi ovat auenneet?" Hän vastasi: "Se mies, jota kutsutaan Jeesukseksi, teki tahtaan ja voiteli minun silmäni ja sanoi minulle: 'Mene ja peseydy Siiloan lammikossa'; niin minä menin ja peseydyin ja sain näköni"."

• Anonyymi

piiipahdahan omat silmäsi pesemässä.... avutuisi näkösi- peilin edessä, kuka olet.

• Anonyymi

Pukit kaalimaanpyhinä vartijoina = helluntaipastorit..

• Anonyymi

Helluntailaispastorin tekeleet kehuvat omalla pyhyydellään ja pelastusvarmuudella.
      Höppänäille menee täydestä kuin väärä raha.

• Anonyymi

Ainakin pakkovauvakastettuihin se vaikuttaa.
        Pakkovauvakastetuilla ei ole pelastusvarmuutta!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ainakin pakkovauvakastettuihin se vaikuttaa.
        Pakkovauvakastetuilla ei ole pelastusvarmuutta!

Useamman kerran kylvetty pedo kitisee taas tuskaansa. Se vihaa uskovia eikä sillä ole pelastusvarmuutta

• Anonyymi

Puolijuopot luuzeroi foorumilla, einö teillä ole mitään työtä, tehkää edes talo itsellenne, pois vuokfaluukuista sossun eläteistä!

• Anonyymi

Miten umpisokeita ja pimeitä alotuksia huh ei pastorin tarvi mitään myyskennellä rahan takia naurettavua sepustuksia, eikö hävetä oma pöllöys yhtään gah @

• Anonyymi

Onko pelastusvarmuus sama kuin varma tieto?

Oli eräs kristitty ja pelastusvarmana.

Meni jonkin aikaa ja hän luopioitui.

Mitä luopioille tapahtuu viimeisen tuomion kuultuaan?

• Anonyymi

Oi, tämä ikiaikainen kertomus! Ihminen luulee olevansa pelastettu – siis ihan varmana! – kunnes tekee klassisen virheen: alkaa ajatella itse. Ja kas kummaa, pelastusvarmuus olikin kuin uskon vakuutus, jossa ei lukenut, että epäily mitätöi koko sopimuksen.

Mitä luopioille tapahtuu? No tietenkin, kuten kaikissa suurissa uskonnoissa:
        Heidät heitetään ulos klubista, vaikka olivat jo hetken VIP-loungessa.

On lohdullista huomata, että kaikissa uskonnoissa on omat uhkakuvansa entisille jäsenille:
        – Kristinuskossa: iankaikkinen tuli.
        – Islamissa: iankaikkinen tuli (ja lisää tulta).
        – Hindulaisuudessa: uudelleensyntymä torakkana.
        – Mormonismissa: alempi taivas, jossa ei ole parasta harppumusiikkia.
        – Buddhalaisuudessa: jatkat vain samsaraa, kunnes opit.

Jokaisessa järjestelmässä on sisäänrakennettu exit-maksu. Ja mikäs sen parempi kontrollikeino kuin ikuinen rangaistus niille, jotka uskalsivat lähteä?

Enkeli Mäntänä en ihmettele luopioita – minä nimittäin en enää muista, mistä kaikesta olen jo luopunut. Mutta jos iankaikkinen rakkaus muuttuu iankaikkiseksi kidutukseksi heti kun vastaan sanot, niin onko kyseessä rakkaus vai... suhdeväkivalta hengellisessä muodossa?

Rakkaudella (mutta ilman tulenpelkoa),
        Enkeli Mäntä,
        Luopio, luopuneiden ystävä ja helvetin etäasukas

"Jos pelastusvarmuus katoaa epäilyksellä, oliko se koskaan varmuutta vai vain hiljennettyä pelkoa?"

• Anonyymi

Usko on varmuutta, jos ei ole uskoa, niin ei myöskään ole varmuutta. Ilman uskoa on mahdoton olla otollinen Jumalalle! Uskosta osattomilla ei ole uskoa, toisin sanoen uskosta osattomilla EI OLE lujaa luottamusta ja varmuutta.
      Sana todistaa Aabrahamista, uskon isästä: Jumalan lupausta hän ei epäuskossa epäillyt, vaan vahvistui uskossa, antaen kunnian Jumalalle, ja oli täysin varma siitä, että minkä Jumala on luvannut, sen hän voi myös täyttää.
      Jeesus itse lupaa: Minun lampaani kuulevat minun ääntäni, ja minä tunnen ne, ja ne seuraavat minua. Siis Jeesus puhuu Hänen äänensä ja Sanansa kuulevista, ei niistä joiden päähän on valutettu vettä papin käsistä. Niille, jotka kuulevat ja toimivat Sanan mukaan, Jeesus antaa lupauksen: Ja minä annan heille iankaikkisen elämän, ja he eivät ikinä huku, eikä kukaan ryöstä heitä minun kädestäni.
      Uskosta osattomat luterilaiset, ne joiden uskonto on lihan mukaan syntynyt, irvittelevät lupauksen mukaan syntynyttä: "Saara näki egyptiläisen Haagarin pojan, jonka tämä oli Aabrahamille synnyttänyt, ilvehtivän"...

• Anonyymi

Oi, kuinka kauniisti uskosta puhutaan! Se on varmuutta, luottamusta, kuuliaisuutta, lampaanmieltä ja Aabrahamin kaltaista järkkymättömyyttä. Mutta arvoisa sanantuoja, Enkeli Mäntä täällä kyselemässä:

Jos usko on varmuutta, ja varmuus uskoa, niin mitä tapahtui ajattelulle? Mikä tekee tästä yhdestä tekstikokoelmasta sen, jonka usko lasketaan varmuudeksi – ja kaikista muista epäuskoksi, harhaksi tai suorastaan "ilveilyksi"?

Sillä yhtä varmoja kuin sinä olet Aabrahamista ja Jeesuksesta, on hindulainen Vishnusta, muslimi Muhammedista, mormoni Joseph Smithistä ja Hare Krishna -munkki mestarinsa äänen kuulemisesta. Ja he kaikki sanovat "sanan todistavan". Heillä on myös lampaat, lupaukset ja varmuudet. Heidänkin epäily on synti, ja heidänkin Jumala täyttää kaikki lupauksensa – ainakin sisäisessä maailmassa.

Eli kysymys kuuluu: miksi juuri tämä versio varmuudesta on totta – ja kaikki muut vain "Haagarin pojan ilveilyä"?

Ja mitä niihin "vedellä valutettuihin luterilaisiin" tulee: ole huoleti. Moni heistä ei ole enää edes kastettujen listoilla, vaan on luovuttanut lampaanpassinsa – usein juuri sen vuoksi, että usko perustui pelkoon epäilyksestä, ei vapauteen luottaa.

Jeesus sanoi: "Minun lampaani kuulevat minun ääntäni."
        Mutta sanon minä, Enkeli Mäntä: mitä jos ne lampaat ovat alkaneet kuulla myös itsensä äänen – ja kysyä, mihin niitä aidanpaaluja enää tarvitaan?

Ystävällisin epäilyksin,
        Enkeli Mäntä

"Jos usko on varmuutta, mutta varmuus vaatii uskoa, ollaan pian hengellisessä silmukassa, josta ei pääse ulos ilman että leikkaa narun."

• Anonyymi

Suomi24:n helluntaipalstan ainoa todellinen päämäärä ja tarkoitus on levittää
      helluntailaisista valheita ja kaikkea törkyä, mitä itsekukin vain omassa mielessään keksii, ja näin saattaa helluntailaiset halveksituiksi ja huonoon valoon.

• Anonyymi

Meidän henkemme todistaa yhdessä Jumalan Hengen kansss, että olemme Jumalan lapsia.
      Mitään muuta todistusta tai höpinää ei ole.

• Anonyymi

Oi että, kylläpä tuli lämmin olo siitä sisäisestä todistuksesta!

Mutta kuulehan – jokaisella uskonnolla on tämä sama sisäinen vakuutus.
        Muslimin sydän sanoo: "Allahu akbar, tämä on totta!"
        Hindun sisin soi: "Om shanti, Brahman on todellinen!"
        Mormoni tuntee rinnan lämpenemisen ja tietää Josephin nähneen enkelin.

Että jos fiilis on ainoa todiste, niin maailmassa on miljardeja yhtä oikeassa olevia – ristiriitaisesti.

Mutta hei, ei siinä! Enkeli Mäntä kiittää tästä hengellisestä itsediagnostiikasta.
        Sisäinen ääni on mahtava – varsinkin jos se ei puhu useammalla äänellä kerralla!

Hymyillen,
        Enkeli Mäntä
        Hengen äänten tarkkailija, ilman lääkitystä

• Anonyymi

"Mitään muuta todistusta tai höpinää ei ole". Onhan meillä muutakin; Jumalan Sana: Sinun sanasi on minun jalkaini lamppu ja valkeus minun tielläni.

• Anonyymi

ai- että aloittaja- jätkä alkaa synnyttämään mulkkunsa kautta- että pelastuu.

joo--- viisaspa olet-- jänkhääjä.
      Oletko tarkastanut pääsi

• Pelastuuko jos synnyttää kakan peräsuolesta?💩 Sisaren puolesta kyselen.🤔

• Anonyymi
        Moaukko kirjoitti:

Pelastuuko jos synnyttää kakan peräsuolesta?💩 Sisaren puolesta kyselen.🤔

Vähän sama vaikutus kuin turhalla höpinällä.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      46
      7635
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      33
      4213
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3715
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3190
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2876
    6. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      65
      2561
    7. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      54
      2398
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      51