Kun sähköautot kehittyvät kovaa vauhtia ja tämän hetkisellä tekniikalla olevat sähköautot menettävät arvoaan reippaasti niin omaa rahaa sähköautoon ei kannata tällä hetkellä laittaa kiinni. Kun leasinghinta määräytyy auton jäännösarvon perusteella niin hieman herättää ihmetystä esimerkiksi Skoda Elroqin kalleimman version hinnoittelu. Kolmen vuoden ja 20000km/v sopparilla kuukausivuokra on miltei 970€. Kalliimman premium-merkkisen auton saisi reilusti halvemmalla.
Minkälaisia leasing-tarjouksia olette saaneet, millä ehdoilla ja mistä autoista?
Sähköauton yksityisleasing
4
101
Vastaukset
- Anonyymi
Leasing on huijausta ja siinä maksaa pitkällä tähtäimellä enemmän autostaan kuin jos ostaisi sen.
- Anonyymi
Normaalitilanteessa näin onkin mutta sähköautojen kohdalla on murros menossa ja nykyiset autot vanhenevat teknisesti todella nopeasti. Jos kiinteän elektrolyytin akut tulevat autoihin muutaman vuoden sisällä jolloin wltp-lukema on nelinumeroinen, painoa vähemmän ja latausajat nopeampia niin silloin nykyisten sähköautojen arvot romahtavat. Leasing voi olla siis järkevyyttä vaikka se vähän enemmän maksaakin. Tavallaan se on vakuutus siitä ettei teknisesti vanhentunut sähköauto jää käsiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Normaalitilanteessa näin onkin mutta sähköautojen kohdalla on murros menossa ja nykyiset autot vanhenevat teknisesti todella nopeasti. Jos kiinteän elektrolyytin akut tulevat autoihin muutaman vuoden sisällä jolloin wltp-lukema on nelinumeroinen, painoa vähemmän ja latausajat nopeampia niin silloin nykyisten sähköautojen arvot romahtavat. Leasing voi olla siis järkevyyttä vaikka se vähän enemmän maksaakin. Tavallaan se on vakuutus siitä ettei teknisesti vanhentunut sähköauto jää käsiin.
Leasing-firmat kyllä huomioivat arvon laskun aina. Lisäksi vaikka kiinteä elektrolyytti tulisikin niin niiden tuotanto tulee olemaan todella pitkään rajallista, ehkä yli 10 vuoden päästä tuotanto on vasta täydessä toiminnassa. Kiinteä elektrolyytti on vielä todella kaukana täydestä tuotannosta.
Lisäksi jo nyt on tulossa ilmi, että kiinteä elektrolyytti on ylimainostettu eikä muuta käytännössä paljoakaan. Sähköautot saadaan ilman kiinteää elektrolyyttiäkin ladattua nykyään nopeasti eikä toimintamatkakaan paljon tule muuttumaan. Lisäksi ongelmana latausnopeudessa on latausasemien kapasiteetti. Jos haluttaisiin tuollainen todella nopea latausnopeus niin koko Suomen latausasemaverkosto pitäisi rakentaa uudestaan ja todella kalliisti.
Ja kotilataus olisi kiinteällä elektrolyytillakin edelleen sama 11 kW, se ei muutu.
- Anonyymi
Nouseeko Leasing maksut jos on kallis korjaus kuten akun vaihto esim VOLOVO JOHON Maksaa pelkkä AKKU 50000 EUR VOI PIENI AUTOLIIKE MENNÄ KONKKA
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod224024- 183056
Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita
Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy3892179Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost2391919- 271871
- 311747
- 321629
- 141387
Kulujen jako parisuhteessa
Hei, miten teillä jaetaan kulut parisuhteessa? Työttömyyttä ja opiskelua tulee omalla kohdalla jatkumaan vielä jonkin ai681240- 121201