Sähköautot ovat tuhonneet koko autokeskustelun. Sekä median autoarvosteluissa että essonbaarien asiantuntijoiden keskisissä herrasmiespiireissä.
Siis mitä viddua?
Ennen vanhaan polttareden kesken 0-100kmh sekunnin kymmenyksistä jossain 10 sekunnin kieppeillä. Nyt aivan tavis sähköauto paiskoo jotain seitsemän sekunnin aikoja. Polttisautolle se olisi ollut urheiluautoluokan suoritus.
t
100 km polttoainekuluissa polttikset kamppailivat muutaman desin eroista. Kun kuitenkin se kamppailu käytiin siitä oliko polttikse kulut 11 euroa vai 10 euroa sataselle. Sähköauton kustannus on 2-3 euron välillä. Aivan eri liiga vai mitä?
Ja mites sitten lämpiäminen talvella ja jäähtyminen kesällä? Esilämmitys talvella tietenkin ratkaisee kaiken mutta ilman esilämmitystä sähköauto lämpeää heti kun kuski astuu sisään. Polttiksen kabiini lämpeää vasta sen jälkeen kun se malmikasa nokalla on saatu lämpimäksi.
Kesällä tilanne polttiksen kannalta on toivoton. Polttis on aina ei koskaan viilene ennekuin se malmikasa saa ilmastoinnin kompressorin pyörimään. Sähköauto on oikeassa lämpötilassa jo ennekuin kuski astuu sisään.
Tässä nyt ekat asiat jotka tuli mieleen missä sähköautot ovat siirtyneet aivan eri tasollekuin missä polttikset ovat.
Sähköautot ovat tuhonneet autovertailut sekä lehdissä että essobaareissa
20
170
Vastaukset
- Anonyymi
Se missä sähköauton "polttoaine" kustannus on pieni, tulee sitten vastaan isona kun menet sitä joskus vaihtamaan. Sähköautossa maksat hirveän arvonaleneman muodossa sitten sen "polttoaineen". Moni hömppä menee tähän lankaan. Sitten tipahtaa tuolilta kun todelliset kustannukset vaihtotilanteessa selviää.
Käytettynä sähköauton ostaneille tulee yllätyksenä hajoavat sähkömoottorit joihin ei aina edes saa varaosia sekä auton hintaiset akustot jotka hajoavat usein. Sähköauton kustannukset on aina lopulta näin isommat kuin polttiksessa.- Anonyymi
Näin käy vain unissasi. Oikeassa elämässä sähköautot kestävät paremmin kuin polttikset, niiden huolto on halvempaa, ja huoltoja tarvitaan harvemmin. Arvokin putoaa vain yhtä nopeasti, kuin polttiksilla. Maksavatkin vain sen, mitä saman hintainen polttis.
- Anonyymi
Jatkossa vertailuissa puhutaa vain auton ekologisuudesta.
- Anonyymi
Ekologiasta niin väliä, ekonomia on tärkeämpää. Siksi sähkis.
- Anonyymi
Sähköauton akusto on liian kehittymätön !!
Akuston uusinta on uuden sähköauton hintainen !?- Anonyymi
Tämä on hyvä esimerkki essonbaarin junttien paniikista. Kaikki tutkimukset kertovat että sähköauton akut kestävät yli 20 vuotta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä on hyvä esimerkki essonbaarin junttien paniikista. Kaikki tutkimukset kertovat että sähköauton akut kestävät yli 20 vuotta.
Hahaha. Youtube on täynnä videoita akustoista ja moottoreista jotka hajoavat 100tonnia ajettuina.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hahaha. Youtube on täynnä videoita akustoista ja moottoreista jotka hajoavat 100tonnia ajettuina.
On siellä Youtubessa videoita polttiksistakin, joissa kiertokanki kurkistaa lohkosta hyvin vähillä kilometreillä. Yleensä Toyota tai Lelux, mutta myös muita.
- Anonyymi
Esson baarin asiantuntijaringin juttuja.
Ne kun ee ne sähköaatot...... aloittaa aina johtava "niin sanottu asiantuntija."
- Anonyymi
Juurikin näin.
Mutta onneksi siellä huoltoaseman nurkkapöydässä nämä tojotaskoodalada-kuskit saa keskustella, kuinka kallis on se sähköauton akusto, jota tosin ei koskaan tarvitse vaihtaa.
Ovat myös kovin huolissaan sähköauton arvon alenemisesta, mutta ressukat eivät ymmärrä, että pakoputkiautojen arvo laskee yhtä nopeasti. Siihen porukan näppärin tuumii, ettei hänen -87 mallin nissan tojotan arvo vain nousee, kun sen tankkaa.- Anonyymi
Väärin. Pakoputkiauto pitää aina paremmin hintansa. Tulevaisuudessa vain paremmin kun niiden tarjonta vähenee.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Väärin. Pakoputkiauto pitää aina paremmin hintansa. Tulevaisuudessa vain paremmin kun niiden tarjonta vähenee.
"Pakoputkiauto pitää aina paremmin hintansa. Tulevaisuudessa vain paremmin kun niiden tarjonta vähenee."
Pakoputkiauton omistamisesta ja sillä ajamisesta on tehty ja tehdään tulevaisuudessa verotuksella niin kallista että vain tosi rikkailla on varaa pitää sellaista.
Ja ne tosirikkaat eivät aja vanhoilla corolliĺla.
- Anonyymi
Tuokin asia paranee kokoajan ja mm. Volvo tarjoaa käytettyjä ja tarkastettuja vaihtoakkuja halvalla. Tuo korjaamoala tulee kasvamaan sitä mukaa kun tarpeita, asiakkaita ja osaamista syntyy.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuokin asia paranee kokoajan ja mm. Volvo tarjoaa käytettyjä ja tarkastettuja vaihtoakkuja halvalla. Tuo korjaamoala tulee kasvamaan sitä mukaa kun tarpeita, asiakkaita ja osaamista syntyy.
Pakoputkiautoissa on olut läpi historian kalliita remontteja.
Se ero on että täysin toimiessankin pakoputkiautolla ajaminen on monikerroin kalliimpaa kuin sähköllä. Siksi niitä ei kohta ota kukaan edes ilmaiseksi.
- Anonyymi
Jos olisi vähänkin autoihminen niin tietäisi, että edes urheiluautoissa kiihtyvyys ei ole tärkein asia. Parhaassa urheiluautossa ei useinkaan ole paras kiihtyvyys.
Ja normaalissa käytössä oleellisempaa olisi ohituskiihtyvyys, ei kiihtyvyys nollasta. Siis kiinnostavampaa olisi kiihtyvyys esimerkiksi välillä 60-120 km/h. Paikaltaan ei käytännössä koskaan tarvitse kiihdyttää nopeasti. Ja edes ohituskiihtyvyys ei ole auton kriteereissä edes top 20 -listalla. Lähinnä vain normaalia typerämmän teinin asteelle henkisesti jääneet rääkyy kiihtyvyydestä.- Anonyymi
Minulla on ollut harrasteautona -73 Corvette, vuodesta 1997 lähtien ja ainakin minulle yksi sen valintakriteereistä oli hyvä kiihtyvyys.
Mikä urheiluauto sinulla on? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minulla on ollut harrasteautona -73 Corvette, vuodesta 1997 lähtien ja ainakin minulle yksi sen valintakriteereistä oli hyvä kiihtyvyys.
Mikä urheiluauto sinulla on?Varmaan Toyota Corolla!🤣🤣
- Anonyymi
Sähköautomiehet !!
Ymmärrättekö te kaikki sähköauton rakennetta ?
Jos sähköauto maksaa uutena esim 50000€, niin auton lattian peittävä akusto maksaa toisen mokoman, eli 50000€ !?
1. Takuulla on aina ehtoja !!
2. Vakuutuksella on aina ehtoja !!
Riski on keskiluokkaiselle Suomalaiselle järjetön !!??- Anonyymi
Teslani akku maksaa n. 10000 €, ei mainitsemaasi 50000 €.
Ennen välimerkkiä ei tule välilyöntiä.
Isoja välimerkkejä ei käytetä kahta peräkkäin.
Lyhenteen jälkeen tulee piste.
Suomalainen kirjoitetaan pienellä kirjaimella.
Kirjoitustaidottomuudella ja tyhmyydellä on selvästikin vahva korrelaatio.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod224274- 193300
Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita
Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy3992302- 271981
Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost2391949- 341924
- 321649
- 151558
- 121271
Kulujen jako parisuhteessa
Hei, miten teillä jaetaan kulut parisuhteessa? Työttömyyttä ja opiskelua tulee omalla kohdalla jatkumaan vielä jonkin ai681270