Uskonnot ja paholainen

Maailman kolme suurinta uskontoa ovat Kristinusko, Islam ja hindulaisuus. Muut tulee kaukana perässä. Seuraavana olisi Buddhismi, mutta se luetaan elämänopiksi eikä uskonnoksi.

Perusviesti hindulaisuudessa, kristinuskossa, islamissa ja juutalaisuudessa on kovin samanlainen.

Hindulaisuudesta puuttuu abrahamilaisille uskonnoille ominainen kahtiajako: hyvän ja pahan taistelu, taivas ja helvetti.

Hindulaisuuden jumalat eivät ole hyviä eivätkä pahoja vaan henkiolentoja, jotka tekevät milloin minkäkinlaisia ratkaisuja, vastaavasti kuin ihmisiä ei voida luokitella hyviin ja pahoihin.

Hyvän ja pahan taistelu, taivas ja helvetti. Siihen kuuluu valtauskonnoilla demonit ja pahalaiset. Vaikka Shiva on tuhon jumala, sitä ei pidetä kuitenkaan pahana. Brahma on luojajumala, Vishnu ylläpitävä.

Vanha kansa kutsuu edelleen Suomessa perkelettä tai saatanaa sielunviholliseksi.
Ei ole ilmeisesti luotettavaa laskentaa siitä, kuinka moni pitää näitä jumalia ja paholaisia todellisina, vaiko vain symbolisina?

Jotkut ovat selvästi säikkyinä kumpienkin edessä, kun jotkut viittaavat heihin alituiseen. Lieneekö heillä oma versionsa sitten näistä, vai ovatko pakanallisia?

45

483

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Tunnistan ongelmasi samoiksi mitä itselläni oli vuosikymmeniä sitten.
      Näkee selvästi että sinulla on isompi kriisi meneillään elämässäsi ja olet hukassa ja peloissasi. Häiriintynyt mielesi tuottaa ufoja joka asiasta ilman että itse voit siihen vaikuttaa. Lakkaa miettimästä uskontoja ja niiden seurauksia elämällesi.
      Itse en koskaan ollut mikään uskonlahkolainen mutta elämäni muuttui silti järisyttävästi kun tutustuin eräisiin meditointimenetelmiin joihin seuraavat linkit antavat osviittaa uudelle alulle.

https://www.riikkapontynen.com/11-vinkkia-miten-parantaa-kodin-energioita/
      https://www.hs.fi/paivanlehti/30032019/art-2000006052518.html
      https://neljastiesuomessa.fi/data130.html

Mind control and dynamic meditation
      Science of Breath by Yogi Ramacharaka
      Atle R. Blomqvist: Ajatusvibraatioita fluidaaliruumiissa

Mikäli kaikkia teoksia ei löydy netistä niin ainakin parapsykologiset seurat ja vastaavat pitävät yllä kattavaa kirjallisuutta alalta.
      Tsemppiä tervehtymiseen!

• Ollaanpas sitä kovin närkästyneitä kuin hampaaton mummu Kaihi-Anneli, jolta on viety perunasäkki rollaattorin sarvesta bussipysäkillä.

Väittämästäsi meditoinnista huolimatta sinun päättelykysi sekä lukutaitosi on onnettoman surkea ja olet ihan yksinkertaisesti vaan tyhmä, eli vähäjärkinen.

Et ehkä ole uskonlahkon aktiivi, mutta koet selvästi kirjoitukseni uhkana uskonnollesi, eli olet uskovainen. Eli siis valehtelija.

Olet Raamattu-uskovainen ja pääsi menee sekaisin, kun joku puhuu sinulle järkeä uskonnoista, eikä uskontopohjaista sontaa.

Voidaan siis sanoa että meditointi ei myöskään ole tehnyt sinusta rehellistä, vaan ainoastaan uskovaisen valehtelijan ja säälittävän paskahousun, eli pellen.

Tämä uskonto- teema johon olen täällä viime aikoina usein tarttunut, johtuu siitä että tällä palstalla on näitä jeesuspellejä ja ufojen demonisoijia vääränään. Minä en kuulu heihin.

Minulle tämä "ufoharrastus" on vain yksi kiinnostuksen kohde lukemattomista asioista ja ei vaikuta elämääni millään tavalla, kuten ei vaikuta uskonnotkaan. Uskovaiset on saatanan ärsyttävää ja täysin idioottimaista sakkia.

Minä en pyllistele, kumartele enkä joikhaa minkään edessä. Minua ei raamattujen paholaiset häiritse laisinkaan sielunelämääni sen enempää kuin alienitkaan.

En usko mihinkään, mistä ei ole konkreettista todistetta. En kanavointeihin sen enempää kuin raamattuihin tai koraaneihin. Ne on keksitty heikkopäisen kansan kurissa pitämiseksi.

Pelkkä maalaisjärki riittää sen asian käsittämiseen. Sitä maalaisjärkeä eikä muutakaan järkeä ole sinulle ressukalle siunaantunut.

• Anonyymi
        HeIIäkoukku kirjoitti:

Ollaanpas sitä kovin närkästyneitä kuin hampaaton mummu Kaihi-Anneli, jolta on viety perunasäkki rollaattorin sarvesta bussipysäkillä.

Väittämästäsi meditoinnista huolimatta sinun päättelykysi sekä lukutaitosi on onnettoman surkea ja olet ihan yksinkertaisesti vaan tyhmä, eli vähäjärkinen.

Et ehkä ole uskonlahkon aktiivi, mutta koet selvästi kirjoitukseni uhkana uskonnollesi, eli olet uskovainen. Eli siis valehtelija.

Olet Raamattu-uskovainen ja pääsi menee sekaisin, kun joku puhuu sinulle järkeä uskonnoista, eikä uskontopohjaista sontaa.

Voidaan siis sanoa että meditointi ei myöskään ole tehnyt sinusta rehellistä, vaan ainoastaan uskovaisen valehtelijan ja säälittävän paskahousun, eli pellen.

Tämä uskonto- teema johon olen täällä viime aikoina usein tarttunut, johtuu siitä että tällä palstalla on näitä jeesuspellejä ja ufojen demonisoijia vääränään. Minä en kuulu heihin.

Minulle tämä "ufoharrastus" on vain yksi kiinnostuksen kohde lukemattomista asioista ja ei vaikuta elämääni millään tavalla, kuten ei vaikuta uskonnotkaan. Uskovaiset on saatanan ärsyttävää ja täysin idioottimaista sakkia.

Minä en pyllistele, kumartele enkä joikhaa minkään edessä. Minua ei raamattujen paholaiset häiritse laisinkaan sielunelämääni sen enempää kuin alienitkaan.

En usko mihinkään, mistä ei ole konkreettista todistetta. En kanavointeihin sen enempää kuin raamattuihin tai koraaneihin. Ne on keksitty heikkopäisen kansan kurissa pitämiseksi.

Pelkkä maalaisjärki riittää sen asian käsittämiseen. Sitä maalaisjärkeä eikä muutakaan järkeä ole sinulle ressukalle siunaantunut.

Joku on sorsinut Helliksen ufouskoa pahasti ja saanut ansaitsemansa moitteet ja madonluvut! Lisää tällaista niin saadaan nämä jeesuspellet omaan karsinaansa!

• Anonyymi kirjoitti:

Joku on sorsinut Helliksen ufouskoa pahasti ja saanut ansaitsemansa moitteet ja madonluvut! Lisää tällaista niin saadaan nämä jeesuspellet omaan karsinaansa!

Ufouskoni voi ihan hyvin, kiitos. Käytän siitä termiä "tieto".

Tiesin kyllä etukäteen jo että olet mielenterveyskuntoutuja, ja jos ongelmasi ovat alkaneet jo vuosikymmeniä sitten, niin kehitystä ei ainakaan parempaan suuntaan ole tapahtunut.

• Anonyymi
        HeIIäkoukku kirjoitti:

Ollaanpas sitä kovin närkästyneitä kuin hampaaton mummu Kaihi-Anneli, jolta on viety perunasäkki rollaattorin sarvesta bussipysäkillä.

Oletko jostain syystä katkeroitunut vai miksi käyttäydyt kuin sivistymätön moukka?

• Anonyymi kirjoitti:

Oletko jostain syystä katkeroitunut vai miksi käyttäydyt kuin sivistymätön moukka?

Hampaaton lahkoliisa Kaihi-Anneli on korkannut perjantaipullon, joka löytyy sieltä Alkon alahyllyltä heikon rahatilanteen vuoksi, ja uskalsit vastata.

Uskosi horjuu edelleen. Minäkin olen aidompi kristitty kuin sinä. Kirjoitit olevasi mielentervyskuntoutuja ja romahduksesi tapahtui vuosikymmeniä sitten. Erositko lahkosta vai mitä tapahtui?

Minulla ei ole mitään syytä katkeruuteen, en ole koskaan harrastanut sellaista. Heitit minusta tällaisen täydellisen vikaan menneen herjan:

"Näkee selvästi että sinulla on isompi kriisi meneillään elämässäsi ja olet hukassa ja peloissasi. Häiriintynyt mielesi tuottaa ufoja joka asiasta ilman että itse voit siihen vaikuttaa. Lakkaa miettimästä uskontoja ja niiden seurauksia elämällesi"

Vastineeksi laitoin totuuden itsestäni, ja arvioni sinusta. En tiedä mitä sinä pelkäät, Jumalaa vai Paholaista, vaiko kuolemaa? Minä en pelkää mitään näistä.

Jos on olemassa persoonallinen Jumala, joka olisi meidät luonut tänne dallaamaan, niin meidän ei tarvitse häntä pelätä.

Mikäli Jumala olisi sellainen, joka vaatisi mielistelemään ja pokkuroimaan jatkuvasti itseään kuolemanrangaistuksen uhalla, niin kuka sellaista narsismin Jumalaa haluaa ja kuka pokkuroi?

Sellainen olisi kuin paha kuningas tai diktaattori. Kansa ei sellaista kunnioita. Pelätä voi, mutta ei kunnioita.

Kunnioittaminen ei ole sama asia kuin perseennuoleminen. Terve suhde uskoon on sellainen jossa sinullakin on arvosi, ihmisarvosi ja paikkasi tässä maailmassa, etkä sinä tietoisesti ole tänne pyytänyt syntyä.

Ei ole sinun duunisi pyydellä anteeksi toisten tekosia eikä edes isiesi syntejä. Elämää voi kunnioittaa tekemällä hyviä asioita ja puuttumalla pahaan. Virsien joikhaaminen ei auta mitään, jos joku on pulassa.

Abraham Lincoln oli hienoimpia Maan päällä eläneitä johtajia, jonka ansiota on pitkälti Yhdysvaltojen orjuuden kieltäminen.

Hän kiteytti uskovaisuutensa yhteen hienoon lauseeseen:
        " When I do good I feel good, when I do bad I feel bad, and that's my religion"

"Kun teen hyvää se tuntuu minusta hyvältä. Kun teen pahaa, se tuntuu minusta pahalta, ja tämä on minun uskontoni"

Se on terveeseen ihmiseen sisäänrakennettu ominaisuus. Jopa kotieläimet tietää, milloin ne on tehneet pahaa.

• Anonyymi
        HeIIäkoukku kirjoitti:

jeesuspellejä..

Niin minäkin olen.Olin sotilaana usean vuoden lähi-idässä.
        Minun tehtäväni oli olla sotilas,palvella esivaltaa ja käskyjä.
        En uskonut mihinkään, kuin sotilas elämään mitä siihen kuuluu.
        Kävin sitten Israelin pyhät paikat..
        Kaikki muuttui elämässä myöhemmin,Kristus tuli elämääni.
        Sotilas muuttui,en tiedä miksi mutta Rakkaus jota oli mutta se kasvoi valtavasti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hän on vain pahasti sairas eikä tajua sitä itse!

• Anonyymi kirjoitti:

Hän on vain pahasti sairas eikä tajua sitä itse!

Noh nohja soo soo Kaihi-Anneli! Yksinpuhelu voi helpottaa, mutta se ei muuta totuutta.

• Anonyymi kirjoitti:

jeesuspellejä..

Niin minäkin olen.Olin sotilaana usean vuoden lähi-idässä.
        Minun tehtäväni oli olla sotilas,palvella esivaltaa ja käskyjä.
        En uskonut mihinkään, kuin sotilas elämään mitä siihen kuuluu.
        Kävin sitten Israelin pyhät paikat..
        Kaikki muuttui elämässä myöhemmin,Kristus tuli elämääni.
        Sotilas muuttui,en tiedä miksi mutta Rakkaus jota oli mutta se kasvoi valtavasti.

Arvostan rehellisyyttä ja uskonsa tunnustamista.

Puhtaimmillaan kristinusko on hieno, arvokas ja kaunis usko, silloin kun se on aitoa. Sisäistetty ja otettu vastaan yksilönä henkilökohtaisesti, ei kirjaviisautena eikä väkisin tuputtaen ja uhkaillen.

Sairasta se usko on silloin, kun aletaan kieltämään maapallon ikä, evoluutio ja historia ja uskotaan kirjaimellisesti luomiskertomukseen.

Silloin se muuttuu todella sairaaksi, jos aletaan vittuilemaan ja haukkumaan ihmisiä, joilla on erilainen käsitys asiasta.

Kaikkein naurettavinta on uskovaisen alkaa puhumaan "ufouskovaisista" ja epäillä heidän
        mielenterveyttään.

Me niin sanotut ufouskovaiset kun perustamme näkemyksemme todellisiin tapahtumiin, havaintoihin ja kokemuksiin, materiaaliin, lausuntoihin, raportteihin, kuviin ja aineistoon, eikä suinkaan pelkkään uskoon.

Meidät kenties luotiin, mutta me tehtiin se Jumala joka Raamatussa esiintyy, sillä hän ei ole sitä kirjaa kirjoittanut.

"Voi kuinka kaikkivaltias noin olla voit, me sinut tehtiin mutta sinä meidät loit"
        -Lauleskeli Yön Olli. Sanoitus oli tilattu Juicelta mittatilaustyönä Ollin poikalapselle.

• Anonyymi

Varsinaisesti sellaista tiukkaa jakoa ei ole vanhassa testamentissakaan. Jahve-jumalalla on hyvät ja huonot hetkensä ja hänen syyttäjälaitostaan vain pyörittää hänen Saatanaksi kutsuttu kaverinsa

• Anonyymi

Taasko olet sitä mieltä, että pahoja ihmisiä ei ole? Jos omaa kokemusta ei ole, niin suosittelen perehtymistä esimerkiksi sarjamurhaajien henkilökuviin. Läpeensäkin pahoja ihmisiä kyllä on. Esimerkiksi David Ray Parker (“Toy Box Killer”) rakensi Van-autoonsa kidutuskeskuksen ja kierteli etsiskelemässä uhreja, joita järjestelmällisesti kidutti, raiskasi ja murhasi.

Demonien olemassaoloakin näyttäisit kyseenalaistavan - ja aeimminkin, mutta etkö ole tutkinut aihetta? Aitoja riivaustapauksia kiistatta on ja eräässä hyvin tunnetussa tapauksessa riivattu nuori nainen menetti lopulta henkensäkin. Ja fyysisiä demoneja punaisine silmineen on myös nähty ja kohdattu. Baijerin alueella jouluakin juhlistetaan Krampus-demonilla, josta myös oikeita havaintoja tehty.
      Ja punasilmäisiä outoja olentoja nähdään jatkuvasti ainakin Pohjoisamerikan luonnonpuistoissa ja luotettavia havaintoja on puistovartijoiltakin. Siivekkäitä punasilmäisiä Mothmaneja (demoneja?) taas nähtiin todistetusti Point Pleasentin pikkukaupungissa viiden kuukauden aiakana vuonna 1967. Tästä tietysti herää se looginen kysymys, että koska on Demoneja, niin onko myös Helvetti, jota niiden asuinsijana ja kotina kkristinopissakin pidetään. Ainakin kaikki muinaiset suuret mytologiat pitivät maanalaista Helvettiä todellisena paikkana ja Viikingeillähän se paikka oli nimeltään Hellheim. Kreikkalaisen mytologian Tartarusta taas pidetään alimpana ja syvimpänä Helvettinä. Raamatussa on runsaasti mytologioiden tiedon kanssa yhteneviä asioita ja kuvauksia mm. oudoista olennoista ja hirviöistä.

Meidän ihmisten joukossa on monenlaisia sieluja ja jotkut ovat sitäkin mieltä, että täällä rajoitetun tietoisuuden maailmassa eristyksissä galaktisesta yhteisöstä ollaan rangaistuksellistakin syistä. Voisivatko siten ehkä myöskin Helvetin asukkaat saada joskus mahdollisuuden inkarnoitua tänne esimerkiksi koemielessä, mutta muistinsa menettäneinä?

• Kyllä tiedän että on olemassa pahoja henkiä, riivaajia ja ehkä jopa demoneja. Niitä kenties on suunnilleen samassa suhteessa tuolla henkimaailman puolella kuin tässä todellisuudessa ihmisten joukossa.

Olen nähnyt pahoja ihmisiä ja olen nähnyt kun paha ottaa vallan ihmisessä, ja kuinka he muuttuvat silloin ulkonäöltään, olemukseltaan, ääneltään ja kaikin tavoin. Jälkikäteen he eivät muista mitään tapauksesta.

Sellaisia osaa vältellä heti, jos he ovat aina sellaisia, mutta ne on vaarallisia keneen se "demoni" iskee sitten yllättäen.

Manaaja- elokuvissakin on todenperää ja Vatikaani kouluttaa manaajia ja heillä on käytössään koko ajan muistaakseni 20 koulutettua manaajaa.

Oltiin miesporukalla laivaristeilyllä Spa- osastolla joskus vuonna 2000. Ovea lähimpään jakuzziin istahti niin pelottavan näköinen epäinhimillisen näköinen suurikokoinen mies, jonka iho näytti olevan jotakin muuta kuin nahkaa. Se oli kuin muovia tai kumia.

Silmissään ei ollut valkoista osaa laisinkaan, vaan ne näytti mustilta. Miehen ulkonäkö ei riittänyt outouteen, vaan se miten hän käyttäytyi. Hän tuijotti ihmisiä ja lapsia niin että nämä lähti hädissään karkuun.

Äidit liukasteli lattialla kantaessaan lapsiaan turvaan ja osa ei uskaltanut tulla ovesta sisään ollenkaan kun tuijottaja oli suoraan edessä.

Seurattiin hänen touhujaan sivusta ja joku meistä kysyi että "Mikä saatana toi on?" Kenties hän oli juuri se, tai sitten vaan jonkin oudon geneettisen sairauden vaivaama.

Minä uskon myös vanhoihin ja uusiin sieluihin. Uskon myös Jeesukseen, mutta en Raamatun tarinoihin kuin osittain. Ymmärrän kertomusten symboliikan samaan tapaan kuin ymmärrän buddhalaisuudessa esiintyvien hahmojen symboliikan.

Uskon myös poltergeist- ilmiöihin, vaikken sellaista ole kohdannutkaan. Manaajat on saaneet useissa tapauksissa riivaajan poistumaan.

Oli yksi todella pelottava tapaus, jossa normaalisti äärettömän kiltti ja ihana nuori nainen muuttui sekunneissa otettuaan jotakin lääkettä. Hän oli meillä avustajana töissä eräässä apujärjestötoiminnassa.

Hän oli kohdannut rajua väkivaltaa ja traumatisoitunut siitä niin pahasti että oli laitoksessa toipumassa ja lääkityksessä. Hän alkoi osoittaa sitten elonmerkkejä, niin päästivät tämän lomalle laitoksesta.

Laittoivat hänelle lääkkeitä mukaan. Pidettiin siinä sitten hänen kuntoutumisensa kunniaksi ystävien kesken illanvietto ilman päihteitä. Hän sitten kuitenkin nappasi ilmeisesti sekaisin ja liikaa jotakin niistä mitä oli saanut mukaansa.

Se millaiseksi hän muuttui, oli niin karmeaa etten ala sitä edes kuvailemaan. Termi "raivohullu" ei riitä lähellekään sitä kuvaamaan. Hän muuttui pedoksi.

Tuli mieleen että olisikohan se demoni siirtynyt siltä hänet miltei tappaneelta henkilöltä häneen, sillä se oli täysin epäinhimillistä. Lukittiin hänet tyhjään varastoon ja soitettiin ambulanssi.

Ambulanssin miehistö soitti poliisit avuksi, kun eivät uskaltaneet mennä sinne varastoon.

• Anonyymi

Intian uskonnoissa on krokotiilit ja norsut,ei käy oikein.
      Islam uskoo ihmiseen joka ei elä enään joka tappamalla ja naimalla 6v aishan loi uskonnon,ei käy oikein.
      Kristinusko ,hän elää koka tuli Jumalasta ja sanoma on Rakkaus !

• Anonyymi

Jeesuksen opissa on täydellinen moraalia etiikka siinä on elämänohjeet jota ihminen pitäisi noudattaa mutta kun ei pysty tulee armon Voima mukaan ja silloin on Rauha ja ihmisillä hyvä tahto ei sotia ei hyväksikäyttöä se on niinku taivaan valtakunta ihmisten keskuuteen Tämä on ihanne mitä ei pystytä ylittää ihmiset on tasa-arvoisia ja se tuo onnen ja rauhan ja tyytyväisyyden mitä ei maallinen onni voi ylittää.

Jeesuksen Oppi on universaalista niin kuin itse Jeesus on universaalinen: Jumala joka on luonut kaiken ja tämä erottaa kaikista muista uskonnoista kristinuskon: Jeesus on Jumala.

Jumalan luoma ihminen ei ole jumala, mutta saavuttaa yhteyden Jumalaan niin kuin alussa oli.

• Anonyymi

Ei valitettavasti auta pelkkä “Jeesus-usko” tässä "viidakossa" – tai vankilassa, kuten monet uskovat, ja selviytyminen täällä on usein hyvinkin raadollista ja vaikeaa,a varsinkin, jos ei ole kovin hyviä kortteja alunperinkään saanut. Hyväntahtoisia ja hyväuskoisia huijataan usein ja käytetään hyväksi saalistajien ja muidenkin taholta. Usko ylipäänsäkään ei riitä esimerkiksi taivasmaailmoihin pääsyyn, jos kyseisen henkilön (sielun) teot ja valinnat ovat jatkuvasti epäeettisiä ja muita vahingoittavia. Kokonaisuutta kuitenkin valvojiemme taholta arvioidaan, eikä se Helvettikään nyt sentään mikään ikuinen liene ole kenellekään. Lisäksi kaikki Helvetin tasotkaan eivät ole samanlaisia ja osa asukkaistakin varmastikin ihan asiallstakin väkeä omalla tavallaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei valitettavasti auta pelkkä “Jeesus-usko” tässä "viidakossa" – tai vankilassa, kuten monet uskovat, ja selviytyminen täällä on usein hyvinkin raadollista ja vaikeaa,a varsinkin, jos ei ole kovin hyviä kortteja alunperinkään saanut. Hyväntahtoisia ja hyväuskoisia huijataan usein ja käytetään hyväksi saalistajien ja muidenkin taholta. Usko ylipäänsäkään ei riitä esimerkiksi taivasmaailmoihin pääsyyn, jos kyseisen henkilön (sielun) teot ja valinnat ovat jatkuvasti epäeettisiä ja muita vahingoittavia. Kokonaisuutta kuitenkin valvojiemme taholta arvioidaan, eikä se Helvettikään nyt sentään mikään ikuinen liene ole kenellekään. Lisäksi kaikki Helvetin tasotkaan eivät ole samanlaisia ja osa asukkaistakin varmastikin ihan asiallstakin väkeä omalla tavallaan.

Ei varmaan toimi kun ei usko!
        Ei logiikka pelaa.

Tämä maailma toimii kasinopelillä, joka on ilman moraali ja etiikkaa, tehdään kaikkea mikä kannattaa, ja järjestetään siihen suuntaan, - että otetaan ettei huomatakkaan, kuten mafia. Lahjonta on sallittua, Trump vapautti sen rikoslain alta. Korruptio sotaa korruptiolla, ole parempi huiputtaja.

Jumala on itse hyvä, ja Hän ei vain määrää moraalia, vaan on moraalin lähde.
        Moraalilaki on kirjoitettu sydämeen (Room. 2:15): ihmisellä on sisäinen tietoisuus hyvästä ja pahasta – ja tämä tietoisuus ei katoa.

Kun ihminen toimii hyvän mukaan, hän heijastaa Jumalan kuvaa – ja kun hän rikkoo, hän toimii todellisuutta vastaan.

• Anonyymi kirjoitti:

Ei varmaan toimi kun ei usko!
        Ei logiikka pelaa.

Tämä maailma toimii kasinopelillä, joka on ilman moraali ja etiikkaa, tehdään kaikkea mikä kannattaa, ja järjestetään siihen suuntaan, - että otetaan ettei huomatakkaan, kuten mafia. Lahjonta on sallittua, Trump vapautti sen rikoslain alta. Korruptio sotaa korruptiolla, ole parempi huiputtaja.

Jumala on itse hyvä, ja Hän ei vain määrää moraalia, vaan on moraalin lähde.
        Moraalilaki on kirjoitettu sydämeen (Room. 2:15): ihmisellä on sisäinen tietoisuus hyvästä ja pahasta – ja tämä tietoisuus ei katoa.

Kun ihminen toimii hyvän mukaan, hän heijastaa Jumalan kuvaa – ja kun hän rikkoo, hän toimii todellisuutta vastaan.

Psykologit ja psykiatrit sanovat että jokaisessa meissä asuu raaka tappaja. Se tulee esiin kaikkein kilteimmästäkin tai uskovaisesta ihmisestä, jos olosuhteet sellaisen hänestä leipoo ja tilanteeseen saattaa.

Kiduttajia on historiassa tehty kiduttamalla. Keskitysleirien "kapot" olivat puun ja kuoren välissä. Heidän oli valittava että auttoivatko he natseja, vai kuolevatko ennemmin.

Harva kieltäytyi auttamasta ja vaikka he olisivat kieltäytyneet pahuudesta, joku toinen olisi myöntynyt ja sitten olisi vain yksi uhri lisää. Uhmakkaat nuoret miehet ja naiset surmattiin välittömästi.

"Moraalilaki on kirjoitettu sydämeen (Room. 2:15): ihmisellä on sisäinen tietoisuus hyvästä ja pahasta – ja tämä tietoisuus ei katoa"

Tuo on hyvin kirjoitettu ja sanottu, mutta on aikamoinen itsestäänselvyys toisaalta. Jos täällä tehtäisiin vain kolttosia, niin pian meitä ei olisi.

Jos täällä tehtäisiin pelkkää hyvää maksimaalisesti, niin kaikkein hyvimmät unohtaisivat oman edun ja sitten heistä ei enää olisi tekemään hyvää. Entä miten voisi erottaa enää sen mikä on hyvää, jos kaikki on hyvää?

Pieni tarina:

Nuoripari häädettiin asunnostaan, vouti otti heiltä kotiavaimet pois ja vei myös heiltä auton siinä samalla. He istuivat kaatosateessa sen entisen kotitalonsa portailla.
        Vaimo oli raskaana ja kyyneleet valui silmistä, rahaa ei ollut ruokaankaan eikä paikkaa minne mennä. Silloin mies otti vaimoaan kädestä kiinni ja sanoi: "Mutta onhan meillä se rakkaus..?"
        Vaimo loi mieheen murhaavan katseen.

Tuo sketsi oli "Paristo" -sketsisarjasta, joka käsitteli parisuhteita. Sketsin pointti oli että ei se rakkaus kovinkaan paljoa tuossa kohtaa lohduta, muutoin kuin ehkä siitä saa voimaa alkaa tarvittaviin toimiin.

Usko on tärkeää saada asioita tapahtumaan ja onnistumaan. Se on tärkeää kaikessa. Jos et usko itseesi, ei sinuun usko muutkaan. Jos et usko voittavasi, sinut on tuomittu häviämään urheilussakin.

Maailma on armoton paikka ja se lyö lattiaan vaikka luulisit olevasi kuinka kova tahansa.
        Tästä kertoo hienossa kohtauksessa Rocky Balboa.

• HeIIäkoukku kirjoitti:

Psykologit ja psykiatrit sanovat että jokaisessa meissä asuu raaka tappaja. Se tulee esiin kaikkein kilteimmästäkin tai uskovaisesta ihmisestä, jos olosuhteet sellaisen hänestä leipoo ja tilanteeseen saattaa.

Kiduttajia on historiassa tehty kiduttamalla. Keskitysleirien "kapot" olivat puun ja kuoren välissä. Heidän oli valittava että auttoivatko he natseja, vai kuolevatko ennemmin.

Harva kieltäytyi auttamasta ja vaikka he olisivat kieltäytyneet pahuudesta, joku toinen olisi myöntynyt ja sitten olisi vain yksi uhri lisää. Uhmakkaat nuoret miehet ja naiset surmattiin välittömästi.

"Moraalilaki on kirjoitettu sydämeen (Room. 2:15): ihmisellä on sisäinen tietoisuus hyvästä ja pahasta – ja tämä tietoisuus ei katoa"

Tuo on hyvin kirjoitettu ja sanottu, mutta on aikamoinen itsestäänselvyys toisaalta. Jos täällä tehtäisiin vain kolttosia, niin pian meitä ei olisi.

Jos täällä tehtäisiin pelkkää hyvää maksimaalisesti, niin kaikkein hyvimmät unohtaisivat oman edun ja sitten heistä ei enää olisi tekemään hyvää. Entä miten voisi erottaa enää sen mikä on hyvää, jos kaikki on hyvää?

Pieni tarina:

Nuoripari häädettiin asunnostaan, vouti otti heiltä kotiavaimet pois ja vei myös heiltä auton siinä samalla. He istuivat kaatosateessa sen entisen kotitalonsa portailla.
        Vaimo oli raskaana ja kyyneleet valui silmistä, rahaa ei ollut ruokaankaan eikä paikkaa minne mennä. Silloin mies otti vaimoaan kädestä kiinni ja sanoi: "Mutta onhan meillä se rakkaus..?"
        Vaimo loi mieheen murhaavan katseen.

Tuo sketsi oli "Paristo" -sketsisarjasta, joka käsitteli parisuhteita. Sketsin pointti oli että ei se rakkaus kovinkaan paljoa tuossa kohtaa lohduta, muutoin kuin ehkä siitä saa voimaa alkaa tarvittaviin toimiin.

Usko on tärkeää saada asioita tapahtumaan ja onnistumaan. Se on tärkeää kaikessa. Jos et usko itseesi, ei sinuun usko muutkaan. Jos et usko voittavasi, sinut on tuomittu häviämään urheilussakin.

Maailma on armoton paikka ja se lyö lattiaan vaikka luulisit olevasi kuinka kova tahansa.
        Tästä kertoo hienossa kohtauksessa Rocky Balboa.

"Tuli aika jolloin lähdit maailmaan sinusta tuli oman itsesti herra, mutta Jossakin välissä muutuit ja lakkasit olemasta sinä, annoit ihmisten osoitella sinua sormella ja sanoa ettet ole hyvä, ja kun asiat meni hankalaksi, aloit etsiä jotakuta ketä syyttää siitä.

Anna minun kertoa sinulle jotain, jonka jo tiedät.
        Maailma ei ole pelkkää auringonpaistetta ja sateenkaaria.
        Se on erittäin ilkeä ja ilkeä paikka, eikä se välitä kuinka kova olet.
        Se lyö sinut polvillesi ja pitää sinut siellä pysyvästi, jos annat sen.

Sinä, minä tai kukaan ei lyö yhtä kovaa kuin elämä.
        Mutta sillä ei ole merkitystä kuinka kovaa sinua on lyöty, vaan sillä kuinka paljon voit ottaa iskuja vastaan, nousta ylös ja jatkaa eteenpäin. Siten tehdään voittajia.

Nyt jos tiedät miten arvokas olet, sinun on oltava valmis ottamaan ne iskut vastaan,
        äläkä syyttele muita siitä, ettet puolusta itseäsi, sillä pelkurit tekee niin ja sinä et ole pelkuri.

Ei väliä mitä tapahtuu, tulen aina rakastamaan sinua.
        Sinä olet minun poikani ja olet minun vereni. Olet paras asia elämässäni. Mutta ennen kuin alat uskoa itseesi, sinulla ei ole elämää"
        https://youtu.be/vyYDz_A6HO8?t=139

• Anonyymi
        HeIIäkoukku kirjoitti:

"Tuli aika jolloin lähdit maailmaan sinusta tuli oman itsesti herra, mutta Jossakin välissä muutuit ja lakkasit olemasta sinä, annoit ihmisten osoitella sinua sormella ja sanoa ettet ole hyvä, ja kun asiat meni hankalaksi, aloit etsiä jotakuta ketä syyttää siitä.

Anna minun kertoa sinulle jotain, jonka jo tiedät.
        Maailma ei ole pelkkää auringonpaistetta ja sateenkaaria.
        Se on erittäin ilkeä ja ilkeä paikka, eikä se välitä kuinka kova olet.
        Se lyö sinut polvillesi ja pitää sinut siellä pysyvästi, jos annat sen.

Sinä, minä tai kukaan ei lyö yhtä kovaa kuin elämä.
        Mutta sillä ei ole merkitystä kuinka kovaa sinua on lyöty, vaan sillä kuinka paljon voit ottaa iskuja vastaan, nousta ylös ja jatkaa eteenpäin. Siten tehdään voittajia.

Nyt jos tiedät miten arvokas olet, sinun on oltava valmis ottamaan ne iskut vastaan,
        äläkä syyttele muita siitä, ettet puolusta itseäsi, sillä pelkurit tekee niin ja sinä et ole pelkuri.

Ei väliä mitä tapahtuu, tulen aina rakastamaan sinua.
        Sinä olet minun poikani ja olet minun vereni. Olet paras asia elämässäni. Mutta ennen kuin alat uskoa itseesi, sinulla ei ole elämää"
        https://youtu.be/vyYDz_A6HO8?t=139

Voi hyvänen aika! Miten tästä selvitää!

• Anonyymi

Helläkoukku kirjoitti 2025-05-08 11:50:19: Lainaus:. Minulle tämä "ufoharrastus" on vain yksi kiinnostuksen kohde lukemattomista asioista ja ei vaikuta elämääni millään tavalla, kuten ei vaikuta uskonnotkaan. Uskovaiset on saatanan ärsyttävää ja täysin idioottimaista sakkia.

Tämä nimimerkki Helläkoukku puhuu pelkkää ilmaa eli pa***a
      jo ainakin 10 vuotta.
      Ettäkö ei vaikuta elämääsi millään tavalla, onkohan sinulla muuta elämää ollenkaan?
      Mitähän muita lukemattomia kiinnostuksen kohteita elämääsi mahtuu? Mainitse eds yksi! Kun katsoo kirjotus historiaasi (klikkaamalla nimimerkki Helläkoukku/Hellakoukku. Niuvassa on vapaa netin käyttö sallittu) näyttää siktä että ehdit hädintuskin nukkumaan kun pitää seurata kaikkia ufo uutisia silmät punaisena kiiluen 24/7 ja kommentoida joka ikiseen kirjotukseen missä joku maintsee nikkisi. Senkö takia puolet kirjotuksistasi onkin ns. anonuumina kirjotettu? Vai syletkö lääkkeesi kun sen verran ristiriitaisia ovat vakuuttelusi ja todistelusi? Riikonenkin päihittää sinut mennentullen 100-0 uskottavuudessaan. Samoinkuin Valtaojat Kuljut ja Lapin lääninlääkärit sekä Transistorit Adapterit jne.
      Oletko viime aikoina repinyt päitä irti muilta kuin kissoilta ja talitinteiltä? Sehän on kuulema puheittesi mukaan lempipuuhiasi. Eikä väliä oliko kohteena eläin tahi ihmislapsi.

LahoSpede

(viimeksi täällä kai 10 v sitten. Tämä selvyyden vuoksi ettet sekoita minua sinut lempanneksi x-naishahmoksi tai äidiksesi. Ajatuksenkulkusi näyttää olevan hyvin hataraa ja epäloogista)

• Anonyymi

Anna sen olla ja höpöttää niitten fundamentalistiensa kanssa.

• Anonyymi

Jos tunne elämän viitekehys rypee saastaisuudessa ja kaikennäköisissä iljetyksissä ja niiden syytämisessä, niin sehän on menee pilaa pyhää elämää ja se menee alitajuntaan ja sieltä se tulee sitten esiin ja todellisuus vahvistaa kaikennäköisen ahneuden ja iljettävyyden: Tunkio mainosta. Näin pääsee pahuus ihmisen sisään.

Tässä on mitä pitää välttää: - niinkuin pyhien sopii -

Ef: 5:3 Mutta haureutta ja minkäänlaista saastaisuutta tai ahneutta älköön edes mainittako teidän keskuudessanne - niinkuin pyhien sopii -
      5:4 älköön myös rivoutta tai tyhmää lorua tai ilvehtimistä, jotka ovat sopimattomia, vaan paremmin kiitosta.

• Anonyymi
      • Anonyymi

Vain Jeesuksen sisäinen tunteminen muuttaa ihmiset. Se mitä Jumala tekee ja on tehnyt. Jos vaan tuijotetaan niihin pahoihin tekoihin; siihen mitä ihmiset tekee, sehän on: vähän niin kuin syntiä kaivellaan: saastaisuutta, pahuutta negatiivisuutta, se vie yhä syvempää pimeyteen.
        Ajatelkaa vähän! Oletteko oikealla aaltopituudella?

• Anonyymi

Onhan ne todellisia ne alemmat pimeämmät maailmat asukkaineen. En tätä olisi helposti uskonut vielä noin 25 vuotta sitten, mutta nykyään tiedän, että on paljon havaintoja punasilmäisistä oudoista – ja myöskin lentävistä – olennoista. Espanjan Baskeilla on kansantarina ”Sepästä ja Paholaisesta” ja suosittelen tuosta tarinasta jokunen vuosi sitten tehtyä näytelmäelokuvaa. Kyseisessä elokuvassa vangittu ”paholainen” näyttää reptiliaanirodun sarvipäiseltä edustajalta.

• Perskärpäseni. Kerron sinulle pari asiaa sinusta ja minusta.

Artikuloinnista päätellen et ole ihan terve, etkä käynyt kouluja. Ainakaan et ole oppinut mitään ja mieltäsi jäytää jokin sairaalloinen katkeruus, pelko ja ristiriidat.

Ufojutut sotivat jotakin uskoasi vastaan ja sekään ei ole tervettä.

Et myöskään tunne historiaa, et tieteitä, et ajankohtaisia uutisia, et tiedeuutisia, et suhteellisuusteoriaa, et psykologiaa etkä uskontoja.

En ole nähnyt todisteita siitä, että tietäisit mistään mitään tai ymmärtäisit mistään mitään. Ilmeisesti älykkyytesi ei riitä laisinkaan loogiseen ajatteluun ja vaikutat aspergerilta että autistilta.

Työelämään ja parisuhteeseen ei ole sinunkaltaisistasi. Todennäköisesti olet erakko, joka asuu äitinsä ullakolla tai kellarissa Raamattu yöpöydällä ja pari vanhaa p-lehteä patjan alla.

Ei noin tyhmän ja tietämättömän kannattaisi kommentoida yhtään mitään.

Mitäkö muuta minä teen? Minä olen vapaaherra ja asun Thaimaassa yli puolet vuodesta. Nyt olen taas Thaimaassa. Omistan täällä aika kivan talon jossa muun muassa on sauna ja uima-allas, sekä kuntosali.

Minulla on 24 vuotta itseäni nuorempi tyttöystävä, jolla on yksi lapsi, kouluikäinen. Asuu meidän kanssa täällä. Minulla on myös Suomessa talo sekä kesämökki, ja neljä aikuista lasta.

Olen elänyt Suomessa perhe-elämää yhteensä 26 vuotta elämästäni ja puuhastellut urheilun parissa ja toiminut omien lastenikin valmentajana vuosia. Olen harrastanut kahta kamppailulajia yhteensä yli 20 vuotta ja minulla on yksi maailmanmestaruus nuoruudessa.

Olen myös harrastanut moottoripyöräilyä koko ikäni. Noin 200 000 kilometriä prätkällä. Olen ajanut suurimman osan kilometreistäni Alpeilla ja patikoinut myös paljon, yleensä aina seurassa.

Minulla on myös auto sekä Suomessa että Thaimaassa. Yritystoiminnan olen lopettanut käytännössä kokonaan, mutta minulla on merkittävää sijoitustoimintaa Suomessa edelleen. Teen töitä tietokoneella 0-5 tuntia viikossa.

Lenkkeilen, uin, treenaan salilla ja olen innokas penkkiurheilija myös. Käymme katsomassa liigasarjan futista 1-2 kertaa kuukaudessa ja pidämme pientä farmia anoppikokelaan vuokramailla.

Osallistun MP- tapahtumiin ja kokoontumisajoihin ja käymme luonnonpuistoissa noin kerran kahdessa kuukaudessa. Kokkaamme paljon, minulla on hieno keittiö ja olen opetellut kokkaamaan.

Kävin katsomassa suomalaistytön Nikki Hämälän Muay Thai- matsia Pattayalla 26. viime kuuta. Ensi kuussa lennän Suomeen, bisnesluokassa, ja palaan heinäkuun lopussa.

Aikuiset lapseni ovat menestyneitä, älykkäitä, hyvin koulutettuja ja urheilullisia. Kaksi heistä akateemisesti koulutettuja. Opiskelleet Saksassa ja Sveitsissä.

Olen koko aikuisikäni matkustellut joka vuosi vähintään noin 7 viikkoa vuodesta. Suomessa harrasteltiin lasten kanssa lumilautailua, pyöräilyä ja myös veneilyä muutamana kesänä.

Nykyisin aika leppoisaa, harrastehommia farmilla ja muuten hyvin vähätöinen. Thaimaassa minulla asuu monta ystävää Suomestakin ja näemme silloin tällöin. Tyttöystävän suku on hyvin läheistä ja tulemme mainiosti juttuun.

Opiskelin thaikielen paikallisessa koulussa kahden vuoden aikana ja sain kiitettävän arvosanan. Kirjoittaminen on hidasta, mutta eipä täällä käsin enää kirjoittele muutkaan.

Ei tässä liki kuuskymppisenä vapaaherrana mitään sen ihmeellisempää ole.

Kerropas minulle vastaavasti nyt, että asutko äitisi ullakolla vaiko kellarissa, ja mitä diagnooseja sinulla on mielenterveyspuolelta? Onko sukupuoli-identiteetin kanssa ongelmia?

• Moto GP- kisoissa tuli käytyä myös. Taustalla Ford F-150 Raptor autoni, 450 hevosta pellin alla.
        https://aijaa.com/f5FiAy

Tuossa vähän tuoretta kuittia ja näkymää Raptorin ohjaamoon. https://aijaa.com/O1ltPv
        Tulee harvoin käytyä ravintoloissa, kun on tuo kokkausharrastus puraissut ja on grillit, pelit ja vehkeet viimeisen päälle.

• Anonyymi

Ahaa, sieltähän se tulikin viimein! En tiedä kenelle esitit kysymyksesi. Mutta sydämeni hytkähti kovasti, joten päätin lähestyä sinua tätä kautta. Sielunveli tunnistaa aina parinsa. Olinkin jo alkanut himoita naismaisia, talkintuoksuisia ja sileitä pakaroitasi täällä kuumassa yössä. Paikalliset karvaperseiset ladypoitsut kyllästyttää minuakin saastaisine aromeineen.
        Nähdään pian.
        สำหรับการประชุม

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ahaa, sieltähän se tulikin viimein! En tiedä kenelle esitit kysymyksesi. Mutta sydämeni hytkähti kovasti, joten päätin lähestyä sinua tätä kautta. Sielunveli tunnistaa aina parinsa. Olinkin jo alkanut himoita naismaisia, talkintuoksuisia ja sileitä pakaroitasi täällä kuumassa yössä. Paikalliset karvaperseiset ladypoitsut kyllästyttää minuakin saastaisine aromeineen.
        Nähdään pian.
        สำหรับการประชุม

Fundamentalistisilla kristityillä on monenlaisia ongelmia ja juurikin noita Koukun mainitsemia ristiriitoja elämässään, kun usko ja omat halut on keskenään epäsovussa.
        "Suomalaiset kristityt kuluttavat pornoa varsin runsaasti, vaikka enemmistö pitää sitä kristinuskon vastaisena ja eettisesti vääränä, jopa syntinä. Omien arvojen ja käytöksen välillä on siis vahva ristiriita, mikä aiheuttaa monille häpeää, syyllisyyttä ja kelpaamattomuuden tunnetta Jumalan ja ihmisten edessä"
        https://www.seurakuntalainen.fi/uutiset/vaitostutkimus-kristityt-kuluttavat-runsaasti-pornoa-ja-kokevat-siita-syvaa-moraalista-ristiriitaa/

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nähdään pian.
        สำหรับการประชุม

Kysymys tietysti esitetty kaikille 30 - 40 kirjoittajalle tässä ketjussa, joita Hellakoukku luulee yhdeksi ja samaksi henkilöksi. Tuskin edes varaktori/diopteri tms. pystyy sellaiseen suoritukseen? Mutta Hellakoukulta sekin onnistuu kaiken muun lisäksi.

• Paljastat itkupotkuraivareiden aikana aina uusia piirteitä itsestäsi. Kuten paljastit nyt sen että olet yksinäinen vajakki joka ei tiedä onko tyttö vai poika, eikä ole varma onko se syntiä.

Päivi Räsänen ainakin tuomitsee teikäläiset. Minä en tuomitse. Minulla on monta hyvää homoseksuaalista kaveria. Palkkasin jopa yhden firmaani toimitusjohtajaksi aikoinaan.

Arvostan rehellisyyttä kaikessa ja homon pitää rehellisesti olla oma itsensä, eikä salailla asiaa jolle ei voi mitään. Oli sitten uskovainen tai ei. Lahkoissahan noita asioita salataan ja ei ole helppoa olla siellä aivan homona.

Thaimaassa transseksuaalit erottuu selkeästi porukasta. He ovat useimmiten erittäin fiksuja, oppivat kieliä nopeasti ja heillä on vaikuttavat sosiaaliset taidot. Erinomaista illanviettoseuraa ja omaavat loistavan huumorintajun.

Mielenkiinnon kohteista kun kyselit, niin joitakin tuossa luettelin, mutta olen niiden lisäksi opiskellut ihan omaksi iloksi historiaa. Koko 2000- luvun olen lueskellut historiaa tai katsellut dokumentteja laidasta laitaan.

Tiede ja tähtiede on olleet kuvioissa myös pitkään. Aika pintapuolisesti ja sieltä populaaripuolelta, mutta siihenkin käytän aikaa.

Maapallon evoluutiosta olen katsellut viimeisen 3 kuukauden aikana sellaisen 100 tuntia dokumentteja. Tällainen on paraikaa kesken:
        https://www.youtube.com/watch?v=ZmK71SA8Yew&ab_channel=SpaceMatters

Myös eläindokkareita katselen, sellaisia Avara Luonto- tyyppisiä. Olen myös hieman musiikkimiehiä. Soitan kitaraa ja laulan. Eka bändi oli kun olin 11- vuotias.

Kasvimaalla kuuntelen usein samaan aikaan äänikirjoja. Autobiografioita kuunnellut useita.

Esitin sinulle tuossa muutamia asiallisia kysymyksiä, mutta et taida pystyä muuhun kuin räksyttämään kuin hampaaton rakkikoira amiksen viereisessä metsikössä.

• Anonyymi
        HeIIäkoukku kirjoitti:

Paljastat itkupotkuraivareiden aikana aina uusia piirteitä itsestäsi. Kuten paljastit nyt sen että olet yksinäinen vajakki joka ei tiedä onko tyttö vai poika, eikä ole varma onko se syntiä.

Päivi Räsänen ainakin tuomitsee teikäläiset. Minä en tuomitse. Minulla on monta hyvää homoseksuaalista kaveria. Palkkasin jopa yhden firmaani toimitusjohtajaksi aikoinaan.

Arvostan rehellisyyttä kaikessa ja homon pitää rehellisesti olla oma itsensä, eikä salailla asiaa jolle ei voi mitään. Oli sitten uskovainen tai ei. Lahkoissahan noita asioita salataan ja ei ole helppoa olla siellä aivan homona.

Thaimaassa transseksuaalit erottuu selkeästi porukasta. He ovat useimmiten erittäin fiksuja, oppivat kieliä nopeasti ja heillä on vaikuttavat sosiaaliset taidot. Erinomaista illanviettoseuraa ja omaavat loistavan huumorintajun.

Mielenkiinnon kohteista kun kyselit, niin joitakin tuossa luettelin, mutta olen niiden lisäksi opiskellut ihan omaksi iloksi historiaa. Koko 2000- luvun olen lueskellut historiaa tai katsellut dokumentteja laidasta laitaan.

Tiede ja tähtiede on olleet kuvioissa myös pitkään. Aika pintapuolisesti ja sieltä populaaripuolelta, mutta siihenkin käytän aikaa.

Maapallon evoluutiosta olen katsellut viimeisen 3 kuukauden aikana sellaisen 100 tuntia dokumentteja. Tällainen on paraikaa kesken:

Myös eläindokkareita katselen, sellaisia Avara Luonto- tyyppisiä. Olen myös hieman musiikkimiehiä. Soitan kitaraa ja laulan. Eka bändi oli kun olin 11- vuotias.

Kasvimaalla kuuntelen usein samaan aikaan äänikirjoja. Autobiografioita kuunnellut useita.

Esitin sinulle tuossa muutamia asiallisia kysymyksiä, mutta et taida pystyä muuhun kuin räksyttämään kuin hampaaton rakkikoira amiksen viereisessä metsikössä.

Täällä palstalla on iät ja ajat ollut näitä uskovaisia ja lahkolaisia fundamentalisteja, joilla ei ole itsellään mitään annettavaa eikä sanottavaa. Koettavat vain pilata keskustelut, pistää kaikki naurunalaiseksi ja haukkua kirjoittajat. Näillä penskoilla ei ole tietoa tieteistä eikä taiteista, vaan ainoastaan suu käyt ja tuo heidän uskonsakin on teeskentelyä taivaspaikan toivossa, eikä suinkaan aitoa. Valheessa eläminen ei heille taivaan portteja avaa. Pietari tunnistaa portilla teeskentelijät ja näyttää sormella alakertaan vieviä portaita.

• Anonyymi

Näin sivusta seuraajana voin vain ihmetellä tätäkin "ufokeskustelua".
        Miten jaksaa aikamies työntää noin paksua bullshittia tänne. Eihän tuota usko edes hevosetkaan. Tuollainen uhoaminen osoittaa liian selvästi että et elä todellisuudessa ja jotain on päässäsi pahasti vialla. Ei terveen ihmisen tarvi tuollaisia mielikuvitustuubaa kenellekään väittää. Naapurin kakaratkin nauraa sulle.
        Ota lääkkeesi ja yritä rauhoittua.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miten jaksaa aikamies työntää noin paksua bullshittia tänne. Eihän tuota usko edes hevosetkaan. Tuollainen uhoaminen osoittaa liian selvästi että et elä todellisuudessa ja jotain on päässäsi pahasti vialla. Ei terveen ihmisen tarvi tuollaisia mielikuvitustuubaa kenellekään väittää. Naapurin kakaratkin nauraa sulle.

Totta. Koukulla keittää ja heittää jo aina vaan pahemmin. Eihän hänen juttujaan usko enää edes typerimmät teinipelletkään!

• Anonyymi

Kenen kanssa olet puhunut millä kielellä ja missä jos osaat hänen artikuloinnistaan jotain päätellä? Vai etkö tajua koko termistä mitään?

• Anonyymi
        HeIIäkoukku kirjoitti:

Paljastat itkupotkuraivareiden aikana aina uusia piirteitä itsestäsi. Kuten paljastit nyt sen että olet yksinäinen vajakki joka ei tiedä onko tyttö vai poika, eikä ole varma onko se syntiä.

>>Mielenkiinnon kohteista kun kyselit, niin joitakin tuossa luettelin, mutta olen niiden lisäksi opiskellut ihan omaksi iloksi historiaa. Koko 2000- luvun olen lueskellut historiaa tai katsellut dokumentteja laidasta laitaan.

Maapallon evoluutiosta olen katsellut viimeisen 3 kuukauden aikana sellaisen 100 tuntia dokumentteja<<

Hyvinkin vahvasti olet ollut vuosia sitä mieltä, etä ufo-totuuksia salaillaan ja tietoa ufoista on paljon enemmän kuin mitä julkisuuteen kerrotaan. Mutta miten sitten on virallisen historian tiedon kanssa, tyydytkö vain viralliseen versioon historiasta?

Tähtitieteestä ja maapallon synnystä olet ollut myös virallisen tieteen ja yleisesti hyväksyttyjen teorioiden linjoilla(esimerkiksi alkuräjähdys) ja Maan kuutakin pidät maapallosta lohjenneena kappaleena.

Ja kristinuskonnon vastustamisesi on ollut täällä erityisen kiihkeää, mutta silti hiljattain keskustelunavaus “uskonnot ja paholainen”. Mistä moinen, jos Raamattukin on "pelkkä satukirja", kuten usein muistutat?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Äläpäs valehtele. Sinä olet se joka aina arvostelee ja haukkuu muita mutta ei kerro sitä omaa mielipidettään eikä ymmärrä mistä muut puhuu. Hellis on aivan oikeassa sinusta.

• Anonyymi

Ja olihan siellä joku kirjoittanut thainkielelläkin jotain mutta kun Köykku "ei hepreaa ymmärrä" ( עברית) vuosien opiskeluistaan huolimatta niin ei kommentoinut häpeissään mitään ettei munaisi taas itseään enempää.

• Hehheh, voi lapsirakas! Kehuskeletko siis Google- kääntäjällä tehtyä lapsekasta käännöstä? Jos tietäisit jotakin thaikielestä, niin tietäisit että Google- käännökset thaikielestä eivät ole kuin sinnepäin.

Thaikieli on käännösohjelmille hankala, koska kyse on äänteistä, eikä kirjaimista ja äänenpainolla on oleellinen merkitys.

Siitä on näköjään jo lähes kolme vuotta, kun kävin toisen lukukauden. Samaan rahaan olisi sisältynyt kiinankielen opintoja, mutta ne jätin väliin. https://ibb.co/XZykPnKq

Opiskelut tehtiin pääasiassa kotona, mutta tentit 4kpl koulussa. Kateus vie näköjään kalatkin järvestä ja Pietari jää ilman saalista.

Tieteistä riittää kun sanoo sen minkä joku viisas sanoi: "Tiede ei ole täydellinen työkalu, mutta se on paras mitä meillä on"

Löydökset vahvistavat liki päivittäin pääteoriaa ja aukot paikkaantuu. Tietyille paikoille ei voi mitään arkeologian suhteen, koska jääkausi pisti kaikki tohjoksi fossiileita myöten, joten löydöksiä aikaa ennen jääkautta ei Suomessa ole.

• Anonyymi

Pieni korjaus. Shiva on sekä tuhon että uuden luomisen arkkityyppi.

Buddhalaisuudesta löytyy Saatanan arkkityyppi, joka on Mara, kiusaaja. Hindulaisuudesta löytyy Kali. Nämä ovat muissa uskonnoissa lähinnä allegorioita, kun ne kristinuskossa personoidaan.

• Nimenomaan juuri noin.

Mutta vaikka esimerkiksi Thaimaan buddhalaiset tietävät kyseessä olevan symboliikan ja opetuksen, niin näiden tarinoiden hahmoihin suhtaudutaan erittäin vakavasti.

Kukaan buddhalainen ei ala ryppyilemään ja suututtamaan näitä voimia. Siksi buddhalaisuuteen liittyvään rekvisiittaan julkisilla paikoilla ei kajoa kukaan, saati sitten että turmelisi patsaita tai varastaisi henkien taloista eväät.

Juhlissa kalleimmasta juomapullosta kaadetaan ensimmäinen loraus maahan jne. Taikauskoa on paljon, mutta sitä on paljon myös kristinuskossa, kenties jopa enemmän.

Raamatun symboliikkaa ei kiihkeimmät uskovaiset ymmärrä, vaan ajattelevat sortuvansa uskottomuuteen jos eivät usko kaikkein villeimpiinkin tarinoihin.

Toistan sen asian sadannen kerran, että vaikka Raamattu ja luomiskertomukset ovatkin ihmisten kirjoittamia ja pitkälti vain tarinoita, se ei tarkoita sitä etteikö Jumalaa voisi olla olemassa. Jeesuskin oli todellinen hahmo ja nykyisin maailman suurin vaikuttaja.

Historiassa on monia muitakin vaikuttajia ollut, jotka perustuu kerrottuihin tarinoihin. Kuningas Salomon, Robin Hood, William Wallace ja monet muut.

Mutta esimerkiksi Kolumbus vaikka elelikin tuossa vain puoli vuosituhatta sitten, niin hänen persoonastaan ja tekemisistään kiistellään vieläkin aina synnyinpaikkaa myöten.

Pohjois-Koreassa kerrotaan tarinaa että edesmennyt Kim Jong il kun syntyi, niin suuri vuori halkesi ja sieltä nousi taivaalle uusi ja kaikkein kirkkain tähti.

Tähtitieteilijät ovat koettaneet selvittää Beetlehemin tähden taustaa ja siitä on monta teoriaa. Yksi mahdollinenhan voisi olla ufokin. Kukaan ei sitä tiedä varmuudella.

• HeIIäkoukku kirjoitti:

Nimenomaan juuri noin.

Mutta vaikka esimerkiksi Thaimaan buddhalaiset tietävät kyseessä olevan symboliikan ja opetuksen, niin näiden tarinoiden hahmoihin suhtaudutaan erittäin vakavasti.

Kukaan buddhalainen ei ala ryppyilemään ja suututtamaan näitä voimia. Siksi buddhalaisuuteen liittyvään rekvisiittaan julkisilla paikoilla ei kajoa kukaan, saati sitten että turmelisi patsaita tai varastaisi henkien taloista eväät.

Juhlissa kalleimmasta juomapullosta kaadetaan ensimmäinen loraus maahan jne. Taikauskoa on paljon, mutta sitä on paljon myös kristinuskossa, kenties jopa enemmän.

Raamatun symboliikkaa ei kiihkeimmät uskovaiset ymmärrä, vaan ajattelevat sortuvansa uskottomuuteen jos eivät usko kaikkein villeimpiinkin tarinoihin.

Toistan sen asian sadannen kerran, että vaikka Raamattu ja luomiskertomukset ovatkin ihmisten kirjoittamia ja pitkälti vain tarinoita, se ei tarkoita sitä etteikö Jumalaa voisi olla olemassa. Jeesuskin oli todellinen hahmo ja nykyisin maailman suurin vaikuttaja.

Historiassa on monia muitakin vaikuttajia ollut, jotka perustuu kerrottuihin tarinoihin. Kuningas Salomon, Robin Hood, William Wallace ja monet muut.

Mutta esimerkiksi Kolumbus vaikka elelikin tuossa vain puoli vuosituhatta sitten, niin hänen persoonastaan ja tekemisistään kiistellään vieläkin aina synnyinpaikkaa myöten.

Pohjois-Koreassa kerrotaan tarinaa että edesmennyt Kim Jong il kun syntyi, niin suuri vuori halkesi ja sieltä nousi taivaalle uusi ja kaikkein kirkkain tähti.

Tähtitieteilijät ovat koettaneet selvittää Beetlehemin tähden taustaa ja siitä on monta teoriaa. Yksi mahdollinenhan voisi olla ufokin. Kukaan ei sitä tiedä varmuudella.

104 jkr elänyt hevosvaljakkomies Gaius Appuleius Diocles on historian ylivoimaisesti rikkain urheilija. Seitsemän kertaa enemmän tienasi urallaan kuin Michael Jordan.

Roomalaiskirjoitusten mukaan Gaius Appuleius Diocles ansaitsi 24 vuoden aikana 36 miljoonaa sestertiusta, eli 15 miljardia nykydollaria.

Vaikka hän lopetti uransa, ryhtyi tilalliseksi ja katosi julkisuudesta, kuoli 43 vuotiaana, niin suosionsa, julkisuutensa ja vaurautensa vuoksi hänestä tiedetään paljon ja on kirjoitettu paljon. Jokainen kilpailu on kirjoissa ja kansissa.

Hänen tarinansa ei ole siis sepitetty miltään osin.

Ennen ajanlaskun alkua noin 624–544ekr elänyt Siddhartha Gautama, buddhalaisuuden perustaja eli siis noin 600 vuotta ennen Jeesusta, mutta hänen oppinsa ja kirjoituksensa ovat säilyneet sellaisenaan kuin hän itse on sanonut ja kirjoittanut.

• HeIIäkoukku kirjoitti:

104 jkr elänyt hevosvaljakkomies Gaius Appuleius Diocles on historian ylivoimaisesti rikkain urheilija. Seitsemän kertaa enemmän tienasi urallaan kuin Michael Jordan.

Roomalaiskirjoitusten mukaan Gaius Appuleius Diocles ansaitsi 24 vuoden aikana 36 miljoonaa sestertiusta, eli 15 miljardia nykydollaria.

Vaikka hän lopetti uransa, ryhtyi tilalliseksi ja katosi julkisuudesta, kuoli 43 vuotiaana, niin suosionsa, julkisuutensa ja vaurautensa vuoksi hänestä tiedetään paljon ja on kirjoitettu paljon. Jokainen kilpailu on kirjoissa ja kansissa.

Hänen tarinansa ei ole siis sepitetty miltään osin.

Ennen ajanlaskun alkua noin 624–544ekr elänyt Siddhartha Gautama, buddhalaisuuden perustaja eli siis noin 600 vuotta ennen Jeesusta, mutta hänen oppinsa ja kirjoituksensa ovat säilyneet sellaisenaan kuin hän itse on sanonut ja kirjoittanut.

Siksi hänen opetuksensa eivät ole uskontoa, vaan elämänoppi. Toki jos uskoo kovasti niihin oppeihin ja noudattaa niitä riitteineen, niin silloin se on ehdottomasti uskonto.

Toisaalta samalla periaatteella kaikki henkinen valmennus, meditaatiot ja joogat ovat myöskin uskontoja, koska ethän sinä niitä tekisi jos et uskoisi niihin.

• Anonyymi
        HeIIäkoukku kirjoitti:

Nimenomaan juuri noin.

>>Tähtitieteilijät ovat koettaneet selvittää Beetlehemin tähden taustaa ja siitä on monta teoriaa. Yksi mahdollinenhan voisi olla ufokin. Kukaan ei sitä tiedä varmuudella<<

Ufohan se liikkuva tähti tietystikin oli, mutta korkeimpien voimien - eli Jumalan - hallitsema. Jeesuksestakin on vanha maalaus, jossa taivaalta olevasta pyöreästä objektista heijastuu valosäde häneen.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      22
      3794
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      16
      2735
    3. Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita

Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy
      Maailman menoa
      384
      2096
    4. Nainen, sellaista tässä ajattelin

Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost
      Ikävä
      239
      1909
    5. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      27
      1751
    6. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      31
      1657
    7. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      32
      1619
    8. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      14
      1297
    9. Kulujen jako parisuhteessa

Hei, miten teillä jaetaan kulut parisuhteessa? Työttömyyttä ja opiskelua tulee omalla kohdalla jatkumaan vielä jonkin ai
      Parisuhde
      67
      1212
    10. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1151
    Aihe