Meluongelma mahdollisesti ratkaistu?

Anonyymi-ap

Tänään kuulin eräältä intohimoiselta Toyotamieheltä mielenkiintoisen uutisen. Hän kertoili siitä, että Toyotan eri malleja kiusaavaan meluongelmaan on nyt mahdollisesti löytynyt hyvinkin yksinkertainen selitys ja sopiva ratkaisu ongelman poistamiseksi. Terävän rengasmelun (vaivaa etenkin kovilla kesärenkailla ajettaessa) saa vaimennettua hyväksyttäviin arvoihin äärimmäisen yksinkertaisella tavalla. Korjaus on niin helppoa, että jokainen kuski pystyy tekemään melunvaimennuksen kotonaan eli ihan sillä paikalla, missä auto on parkissa.

Korjaus on erittäin halpa suorittaa. Pieni määrä sopivaa vaimennusmateriaalia muutamaan stretegiseen paikkaan, niin auto muuttuu kerralla paljon hiljaisemmaksi. Temppu olisi tietysti pitänyt tehdä jo tehtaalla, mutta ehtiihän parannuksen vieläkin tehdä, koska homma on suorastaan naurettavan helppo suorittaa.

46

361

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kunnolliset melusuojat eivät paljoa maksa. Radio kyllä pitää silloin laittaa kovemmalle.

      • Anonyymi

        Kuulosuojaimet radiolla on jo keksitty


    • Anonyymi

      Toyotaa itsessään saa hiljaiseksi kuin suurella vaivalla ja isolla rahalla ja silloinkin tiivisteet suhisee ja falskaa ja alusta kolisee.
      Ainoa mikä toimii, on kunnon Bilsonit korvanreikiin ja umpikuulosuojaimet päälle.

      • Anonyymi

        Toyota on alustaltaan aika hiljainen, eikä tiivisteiden toiminnassakaan ole suuria puutteita. Kovien kesärenkaiden aiheuttama ääni etenee kabiiniin hyvin mielenkiintoisella tavalla. Tutkimukset ovat vielä kesken, mutta ilmeisesti nyt ollaan oikealla tiellä.


    • Anonyymi

      Ajoin just leasing-RAV4 PHEV:llä ja toden totta tuollaista vinkkiä nyt tarvittaisiin. Laita linkki jakoon tai ohjeet.

      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuohan on vain mainos.

        Mainos siitä miten homma pitää tehdä.
        Enemmän opetusvideo kuin mainos.
        Kyseinen firma kehittää jatkuvasti työtapoja ja ottaa parempia materiaaleja käyttöön.
        Siksi hommia riittää.

        Kilpailua saa harjoittaa se on hyvä asia?
        Toki itse voi tehdä jos haluaa.
        Lopputulos voi olla heikompi, mutta kuitenkin jollekkin riittävä.
        Se äänitason madaltuminen oli kai se tavoite.
        Ei kai kovin vaikea homma ole mitata Db-arvot tietyissä nopeuksissa.
        Db mittarin saa ladattua puhelimeen helposti.
        -7Db äänitason pudotus on aika normaali.
        Kokeile päästä samaan itse tehdyllä vaimennuksella.


      • Anonyymi

        SUPPEA TOIMINTAOHJE RENGASÄÄNIEN VAIMENTAMISEKSI

        (Takuuta onnistumisesta ei anneta)

        Kokeilin eilen aloituksessa mainitun intohimoisen Toyota-miehen antamia ohjeita terävien rengasäänien vaimentamiseksi. Tein kaikki temput saamieni ohjeiden mukaisesti, ja nyt olen aika tyytyväinen lopputulokseen. Aivan selvästi nyt ollaan oikealla tiellä. Terävintä rengasmelua saadaan yksinkertaisella konstilla sen verran alemmaksi, että se ei enää ajoa häiritse. Temppu on niin yksinkertainen ja halpa, että jokaisen DIY-miehen kannattaa sitä kokeilla. Mikäli lopputulos ei tyydytä, niin kaikki on äärimmäisen helposti palautettavissa ennalleen.

        Olen joskus aiemminkin maininnut siitä, että ajossa ikävin korkeataajuinen rengasmelu tuntuu tulevan suunnilleen turvavöiden ylemmän kiinnityskohdan paikkeilta. Etu- ja takaovien välissä oleva pylväs johtaa siis rengasmelun jollakin konstilla kabiiniin. Toyota-miehemme esitti ajatuksen, että pylväs on alapäästä muotoiltu niin, että se toimii tavallaan mikrofonikalvona, joka alkaa karhealla tienpinnalla ajettaessa värähdellä resonanssitaajuudellaan. Koska pylväs on tehty ohuehkosta pellistä, niin silloin pellin värähtely pääsee helposti välittymään värähtelevän peltialueen välityksellä onton pylvään sisälle, jolloin ääni pääsee vapaasti etenemään pylvään sisällä turvavöiden kiinnityskohtaan ja ylemmäksikin. Toyotamiehemme mukaan terävät rengasäänet saadaan riittävästi vaimennettua, kun pylvään mikrofoniset alueet vaimennetaan jollakin sopivalla materiaalilla. Silloin resonanssi ei enää herää, eivätkä rengasäänet pääse pylvään sisälle ja sitä kautta kabiiniin asti.

        Näiden mikrofonisten eli herkästi resonanssiin menevien alueiden etsiminen on hyvin helppoa ihan korvakuuloltakin. Pylvään alapäätä kannattaa koputella kevyesti jollakin pyöreäreunaisella puupalikalla ja samalla voi kuunnella syntynyttä ääntä. Mikäli koputtelu aiheuttaa kellomaista metallista sointia, niin se on merkki siitä, että aluetta pitäisi vaimentaa resonanssin estämiseksi. Vaimennus on kaikkein helpointa suorittaa itseliimautuvalla taipuisalla vettä kestävällä vaimennusmatolla, joka on se helppo leikata saksilla oikeaan muotoon. Ainakin Biltemasta saa ostaa sellaista 1,5 mm paksua itseliimautuvaa vaimennusainetta, jota minä käytin kokeilussani. Aine saisi kyllä olla vähän paksumpaa ja painavampaa, jotta sen vaimennusteho olisi parempi. Liimasin tällaista ainetta värähteleviin kohtiin, ja sen jälkeen kiinnitin vaimennusaineen päälle Sicaflex massalla vanhasta kuorma-auton sisärenkaasta leikatun samanmuotoisen palasen. Tällä konstilla sain mikrofoniset alueet hyvin tehokkaasti vaimennettua. Nyt kevyt koputtelu puupalikalla ei aiheittanut yhtään metallista sointia, joten vaimennus onnistui.

        Tein vaimennuskokeilut vm 2017-mallisella farmari Auriksella, joka on rakenteeltaan melkein samanlainen kuin myöhemmät Corolla-mallit. Värähtelevät alueet löytyvät helposti kynnyskotelon ylälaidan ja takaoven rajoittimen väliseltä alueelta eli noin 40 cm matkalta. Pahin värähtelyalue on noin 6 cm kynnyskotelon ylälaidasta alkava kohouma, joka on erityisen tehokas värähtelevä membraani. Seuraavaksi pahin alue on takaoven saranan ja rajoittimen välinen alue, joka resonoi myös erittäin hyvin. Näille alueille kannattaa liimata vaimennusainetta, niin metallinen sointi lakkaa. Jokainen voi itse kokeilla koputtelemalla, mikä alue missäkin autotyypissä kannattaisi vaimentaa. Vaimennusmattoa kannattaa kiinnittää vain tasaisille alueille, sillä muutoin se ei pysy kauaa kiinni.

        Vaimentimien asennuksen jälkeen ajelin autolla erilaisilla teillä, ja mielestäni vaimennus onnistui ihan kohtuullisesti. Mitään järisyttävää parannusta näin kevyellä vaimennuksella ei tietenkään voi saada, mutta se pahin korkeataajuinen rengasääni näytti vaimentuneen riittävästi. Kyllähän rengasäänet aina kantautuvat auton sisälle, mutta nyt äänet eivät tulleet pistemäisesti turvavöiden kiinnityskohdasta vaan paljon laajemmalta alueelta. Jätän siis vaimentimet paikoilleen, koska niistä tuntui olevan apua ainakin Auriksessa.


        PS. Älkää ihmeessä koko yötä autojanne koputelko, sillä huomenna on Äitienpäivä, ja mammalle pitää tietysti viedä aamukahvi sänkyyn.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        SUPPEA TOIMINTAOHJE RENGASÄÄNIEN VAIMENTAMISEKSI

        (Takuuta onnistumisesta ei anneta)

        Kokeilin eilen aloituksessa mainitun intohimoisen Toyota-miehen antamia ohjeita terävien rengasäänien vaimentamiseksi. Tein kaikki temput saamieni ohjeiden mukaisesti, ja nyt olen aika tyytyväinen lopputulokseen. Aivan selvästi nyt ollaan oikealla tiellä. Terävintä rengasmelua saadaan yksinkertaisella konstilla sen verran alemmaksi, että se ei enää ajoa häiritse. Temppu on niin yksinkertainen ja halpa, että jokaisen DIY-miehen kannattaa sitä kokeilla. Mikäli lopputulos ei tyydytä, niin kaikki on äärimmäisen helposti palautettavissa ennalleen.

        Olen joskus aiemminkin maininnut siitä, että ajossa ikävin korkeataajuinen rengasmelu tuntuu tulevan suunnilleen turvavöiden ylemmän kiinnityskohdan paikkeilta. Etu- ja takaovien välissä oleva pylväs johtaa siis rengasmelun jollakin konstilla kabiiniin. Toyota-miehemme esitti ajatuksen, että pylväs on alapäästä muotoiltu niin, että se toimii tavallaan mikrofonikalvona, joka alkaa karhealla tienpinnalla ajettaessa värähdellä resonanssitaajuudellaan. Koska pylväs on tehty ohuehkosta pellistä, niin silloin pellin värähtely pääsee helposti välittymään värähtelevän peltialueen välityksellä onton pylvään sisälle, jolloin ääni pääsee vapaasti etenemään pylvään sisällä turvavöiden kiinnityskohtaan ja ylemmäksikin. Toyotamiehemme mukaan terävät rengasäänet saadaan riittävästi vaimennettua, kun pylvään mikrofoniset alueet vaimennetaan jollakin sopivalla materiaalilla. Silloin resonanssi ei enää herää, eivätkä rengasäänet pääse pylvään sisälle ja sitä kautta kabiiniin asti.

        Näiden mikrofonisten eli herkästi resonanssiin menevien alueiden etsiminen on hyvin helppoa ihan korvakuuloltakin. Pylvään alapäätä kannattaa koputella kevyesti jollakin pyöreäreunaisella puupalikalla ja samalla voi kuunnella syntynyttä ääntä. Mikäli koputtelu aiheuttaa kellomaista metallista sointia, niin se on merkki siitä, että aluetta pitäisi vaimentaa resonanssin estämiseksi. Vaimennus on kaikkein helpointa suorittaa itseliimautuvalla taipuisalla vettä kestävällä vaimennusmatolla, joka on se helppo leikata saksilla oikeaan muotoon. Ainakin Biltemasta saa ostaa sellaista 1,5 mm paksua itseliimautuvaa vaimennusainetta, jota minä käytin kokeilussani. Aine saisi kyllä olla vähän paksumpaa ja painavampaa, jotta sen vaimennusteho olisi parempi. Liimasin tällaista ainetta värähteleviin kohtiin, ja sen jälkeen kiinnitin vaimennusaineen päälle Sicaflex massalla vanhasta kuorma-auton sisärenkaasta leikatun samanmuotoisen palasen. Tällä konstilla sain mikrofoniset alueet hyvin tehokkaasti vaimennettua. Nyt kevyt koputtelu puupalikalla ei aiheittanut yhtään metallista sointia, joten vaimennus onnistui.

        Tein vaimennuskokeilut vm 2017-mallisella farmari Auriksella, joka on rakenteeltaan melkein samanlainen kuin myöhemmät Corolla-mallit. Värähtelevät alueet löytyvät helposti kynnyskotelon ylälaidan ja takaoven rajoittimen väliseltä alueelta eli noin 40 cm matkalta. Pahin värähtelyalue on noin 6 cm kynnyskotelon ylälaidasta alkava kohouma, joka on erityisen tehokas värähtelevä membraani. Seuraavaksi pahin alue on takaoven saranan ja rajoittimen välinen alue, joka resonoi myös erittäin hyvin. Näille alueille kannattaa liimata vaimennusainetta, niin metallinen sointi lakkaa. Jokainen voi itse kokeilla koputtelemalla, mikä alue missäkin autotyypissä kannattaisi vaimentaa. Vaimennusmattoa kannattaa kiinnittää vain tasaisille alueille, sillä muutoin se ei pysy kauaa kiinni.

        Vaimentimien asennuksen jälkeen ajelin autolla erilaisilla teillä, ja mielestäni vaimennus onnistui ihan kohtuullisesti. Mitään järisyttävää parannusta näin kevyellä vaimennuksella ei tietenkään voi saada, mutta se pahin korkeataajuinen rengasääni näytti vaimentuneen riittävästi. Kyllähän rengasäänet aina kantautuvat auton sisälle, mutta nyt äänet eivät tulleet pistemäisesti turvavöiden kiinnityskohdasta vaan paljon laajemmalta alueelta. Jätän siis vaimentimet paikoilleen, koska niistä tuntui olevan apua ainakin Auriksessa.


        PS. Älkää ihmeessä koko yötä autojanne koputelko, sillä huomenna on Äitienpäivä, ja mammalle pitää tietysti viedä aamukahvi sänkyyn.

        Tätä ohjetta on jo vuosia odotettu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tätä ohjetta on jo vuosia odotettu.

        Ohje olisi pitänyt julkaista jo aprillipäivänä. Vai että hiljainen Toyota hah-hah.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        SUPPEA TOIMINTAOHJE RENGASÄÄNIEN VAIMENTAMISEKSI

        (Takuuta onnistumisesta ei anneta)

        Kokeilin eilen aloituksessa mainitun intohimoisen Toyota-miehen antamia ohjeita terävien rengasäänien vaimentamiseksi. Tein kaikki temput saamieni ohjeiden mukaisesti, ja nyt olen aika tyytyväinen lopputulokseen. Aivan selvästi nyt ollaan oikealla tiellä. Terävintä rengasmelua saadaan yksinkertaisella konstilla sen verran alemmaksi, että se ei enää ajoa häiritse. Temppu on niin yksinkertainen ja halpa, että jokaisen DIY-miehen kannattaa sitä kokeilla. Mikäli lopputulos ei tyydytä, niin kaikki on äärimmäisen helposti palautettavissa ennalleen.

        Olen joskus aiemminkin maininnut siitä, että ajossa ikävin korkeataajuinen rengasmelu tuntuu tulevan suunnilleen turvavöiden ylemmän kiinnityskohdan paikkeilta. Etu- ja takaovien välissä oleva pylväs johtaa siis rengasmelun jollakin konstilla kabiiniin. Toyota-miehemme esitti ajatuksen, että pylväs on alapäästä muotoiltu niin, että se toimii tavallaan mikrofonikalvona, joka alkaa karhealla tienpinnalla ajettaessa värähdellä resonanssitaajuudellaan. Koska pylväs on tehty ohuehkosta pellistä, niin silloin pellin värähtely pääsee helposti välittymään värähtelevän peltialueen välityksellä onton pylvään sisälle, jolloin ääni pääsee vapaasti etenemään pylvään sisällä turvavöiden kiinnityskohtaan ja ylemmäksikin. Toyotamiehemme mukaan terävät rengasäänet saadaan riittävästi vaimennettua, kun pylvään mikrofoniset alueet vaimennetaan jollakin sopivalla materiaalilla. Silloin resonanssi ei enää herää, eivätkä rengasäänet pääse pylvään sisälle ja sitä kautta kabiiniin asti.

        Näiden mikrofonisten eli herkästi resonanssiin menevien alueiden etsiminen on hyvin helppoa ihan korvakuuloltakin. Pylvään alapäätä kannattaa koputella kevyesti jollakin pyöreäreunaisella puupalikalla ja samalla voi kuunnella syntynyttä ääntä. Mikäli koputtelu aiheuttaa kellomaista metallista sointia, niin se on merkki siitä, että aluetta pitäisi vaimentaa resonanssin estämiseksi. Vaimennus on kaikkein helpointa suorittaa itseliimautuvalla taipuisalla vettä kestävällä vaimennusmatolla, joka on se helppo leikata saksilla oikeaan muotoon. Ainakin Biltemasta saa ostaa sellaista 1,5 mm paksua itseliimautuvaa vaimennusainetta, jota minä käytin kokeilussani. Aine saisi kyllä olla vähän paksumpaa ja painavampaa, jotta sen vaimennusteho olisi parempi. Liimasin tällaista ainetta värähteleviin kohtiin, ja sen jälkeen kiinnitin vaimennusaineen päälle Sicaflex massalla vanhasta kuorma-auton sisärenkaasta leikatun samanmuotoisen palasen. Tällä konstilla sain mikrofoniset alueet hyvin tehokkaasti vaimennettua. Nyt kevyt koputtelu puupalikalla ei aiheittanut yhtään metallista sointia, joten vaimennus onnistui.

        Tein vaimennuskokeilut vm 2017-mallisella farmari Auriksella, joka on rakenteeltaan melkein samanlainen kuin myöhemmät Corolla-mallit. Värähtelevät alueet löytyvät helposti kynnyskotelon ylälaidan ja takaoven rajoittimen väliseltä alueelta eli noin 40 cm matkalta. Pahin värähtelyalue on noin 6 cm kynnyskotelon ylälaidasta alkava kohouma, joka on erityisen tehokas värähtelevä membraani. Seuraavaksi pahin alue on takaoven saranan ja rajoittimen välinen alue, joka resonoi myös erittäin hyvin. Näille alueille kannattaa liimata vaimennusainetta, niin metallinen sointi lakkaa. Jokainen voi itse kokeilla koputtelemalla, mikä alue missäkin autotyypissä kannattaisi vaimentaa. Vaimennusmattoa kannattaa kiinnittää vain tasaisille alueille, sillä muutoin se ei pysy kauaa kiinni.

        Vaimentimien asennuksen jälkeen ajelin autolla erilaisilla teillä, ja mielestäni vaimennus onnistui ihan kohtuullisesti. Mitään järisyttävää parannusta näin kevyellä vaimennuksella ei tietenkään voi saada, mutta se pahin korkeataajuinen rengasääni näytti vaimentuneen riittävästi. Kyllähän rengasäänet aina kantautuvat auton sisälle, mutta nyt äänet eivät tulleet pistemäisesti turvavöiden kiinnityskohdasta vaan paljon laajemmalta alueelta. Jätän siis vaimentimet paikoilleen, koska niistä tuntui olevan apua ainakin Auriksessa.


        PS. Älkää ihmeessä koko yötä autojanne koputelko, sillä huomenna on Äitienpäivä, ja mammalle pitää tietysti viedä aamukahvi sänkyyn.

        Esitetty meluntorjuntaidea on täysin toimimaton. Kävin illalla taloyhtiön parkkipaikalla kevyesti koputtelemassa naapurin rouvan Corollan helmapeltejä, mutta tavoitteeseen en päässyt. Kotiin palatessani naapurin mies tuli rapussa vastaan ja koputteli "kevyesti" minua nenuun. Kotiin päästyäni melu vain lisääntyi. Kaikkia netissä esitettyjä korjausehdotuksia ei kannata uskoa eikä varsinkaan toteuttaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Esitetty meluntorjuntaidea on täysin toimimaton. Kävin illalla taloyhtiön parkkipaikalla kevyesti koputtelemassa naapurin rouvan Corollan helmapeltejä, mutta tavoitteeseen en päässyt. Kotiin palatessani naapurin mies tuli rapussa vastaan ja koputteli "kevyesti" minua nenuun. Kotiin päästyäni melu vain lisääntyi. Kaikkia netissä esitettyjä korjausehdotuksia ei kannata uskoa eikä varsinkaan toteuttaa.

        Et tainut löytää naapurin rouvan resonanssikohtaa? Melkoista taitamattomuutta.


    • Anonyymi

      Toyotat kolisevat ja rämisevät aina. Liekkö tämäkin vain ominaisuus?

      • Anonyymi

        sama pätee audiin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        sama pätee audiin

        Onneksi Audi ei ole turkkilainen toisin kuin jotkut Corollat.


    • Anonyymi

      Liimaa konepellin alle jotain paksua materiaalia joka ei syty palamaan.
      Sekin auttaa jonniinverran.
      Pätee muihinkin tojotiin eli kaikkiin koneisiin laitteisiin jotka tuottavat
      meteliä

      • Anonyymi

        Ei Toyotan konehuonetta tarvitse äänieristää, sillä normaaleilla ajonopeuksia moottorin ääni on maltillinen. Jos vain terävimmät rengasäänet saisi hieman vaimennettua, niin kaikki olisi ihan OK.


    • Anonyymi

      Ne on joissain autoissa vakiona nw melunsuojat. Toisaalta tojota kyllänpehmiää nopeasti...

    • Anonyymi

      Toyota on puolivalmiste. Miksi?

      • Anonyymi

        " Toyota on puolivalmiste. Miksi? "


        Eihän se Toyota mikään puolivalmiste ole, koska se on maailman eniten myyty auto. Toyota tekee varmatoimisia kestäviä autoja, jotka ovat tavalliseen arkikäyttöön sopivia.

        Huippuhyvän änieristyksen laittaminen tavalliselle kansalle tarkoitettuihin autoihin tulee kalliiksi, joten sen jälkeen Toyota ei enää olisikaan eniten myyty auto. Tehtaat miettivät hyvin tarkoin sen, millä konstilla kassaan saadaan eniten rahaa. Tehtaan voi ajaa tuhoon tekemällä liian hyviä (liian kalliita) tai liian huonoja (heikkolaatuisia) autoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " Toyota on puolivalmiste. Miksi? "


        Eihän se Toyota mikään puolivalmiste ole, koska se on maailman eniten myyty auto. Toyota tekee varmatoimisia kestäviä autoja, jotka ovat tavalliseen arkikäyttöön sopivia.

        Huippuhyvän änieristyksen laittaminen tavalliselle kansalle tarkoitettuihin autoihin tulee kalliiksi, joten sen jälkeen Toyota ei enää olisikaan eniten myyty auto. Tehtaat miettivät hyvin tarkoin sen, millä konstilla kassaan saadaan eniten rahaa. Tehtaan voi ajaa tuhoon tekemällä liian hyviä (liian kalliita) tai liian huonoja (heikkolaatuisia) autoja.

        Puuttuu äänieristeet, ruostesuojaus, tiivisteitä ovista ja alustan rakenne heikko ja päästää kolinat koriin. Paljon myös ihan perus vikoja ja ongelmia halpuutuksen vuoksi.
        Kyllä Toyota on puolivalmiste ja heikko sellainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puuttuu äänieristeet, ruostesuojaus, tiivisteitä ovista ja alustan rakenne heikko ja päästää kolinat koriin. Paljon myös ihan perus vikoja ja ongelmia halpuutuksen vuoksi.
        Kyllä Toyota on puolivalmiste ja heikko sellainen.

        Millaiseen tilastolliseen vertailuun tuo heittosi perustuu?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puuttuu äänieristeet, ruostesuojaus, tiivisteitä ovista ja alustan rakenne heikko ja päästää kolinat koriin. Paljon myös ihan perus vikoja ja ongelmia halpuutuksen vuoksi.
        Kyllä Toyota on puolivalmiste ja heikko sellainen.

        autojen pakollinen ruostesuojaus loppui jo 20 vuotta sitten pöljä,mikään auto ei ole suojattu maahantuojan toimesta enään


    • Anonyymi

      Yksinkertaisin ratkaisu meluongelmaan on ostaa auto, jossa meluongelma on ratkaistu jo tehtaalla. Näin minä olen tehnyt, eikä minulla valinta ole koskaan osunut Toyotaan.

      • Anonyymi

        Totta. Ihmetyttääkin miksi yllä asiasta itkevät ne joilla ei edes ole tojotinta.

        Millainen ihminen näkee vaivaa asioista jotka ei itseään koske?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta. Ihmetyttääkin miksi yllä asiasta itkevät ne joilla ei edes ole tojotinta.

        Millainen ihminen näkee vaivaa asioista jotka ei itseään koske?

        Kyseessä on pelkästään kateus varmatoimisen Toyotan omistajia kohtaan.


      • Anonyymi

        siksi ostin dacia dusterin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta. Ihmetyttääkin miksi yllä asiasta itkevät ne joilla ei edes ole tojotinta.

        Millainen ihminen näkee vaivaa asioista jotka ei itseään koske?

        Autoa vaihtaessa on hyvä kokeilla eri merkkisiä ja mallisia autoja, ja vasta sitten tehdä ostopäätös. Ei Toyotan eri mallien kokeileminen tarkoita sitä, että mitään muuta merkkiä ei kokeiltaisi , aivan vertailun vuoksi. Näin olen myös tehnyt, ja aina on valinta osunut johonkin muuhun merkkiin. Niin yksinkertaista se on.


    • Anonyymi

      Toyotan meluongelmaan on vain yksi toimiva ratkaisu. Myy Toyota pois tai upota se suolampeen.

      • Anonyymi

        Ei Toyotaa kannata myydä pois pelkästään suurehkon rengasmelun vuoksi, sillä autossa on kosolti hyviä puolia. Kokemukseni mukaan Toyota on paras ja toimintavarmin auto tavalliseen arkikäyttöön. Onhan minulla ollut hiljaisempiakin autoja, mutta ne olivat toimintavarmuudeltaan aivan onnettomia Toyotaan verrattuna. Siksi aion pysyä merkissä jatkossakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei Toyotaa kannata myydä pois pelkästään suurehkon rengasmelun vuoksi, sillä autossa on kosolti hyviä puolia. Kokemukseni mukaan Toyota on paras ja toimintavarmin auto tavalliseen arkikäyttöön. Onhan minulla ollut hiljaisempiakin autoja, mutta ne olivat toimintavarmuudeltaan aivan onnettomia Toyotaan verrattuna. Siksi aion pysyä merkissä jatkossakin.

        Huonokuuloisten mielestä Toyota on hiljainen auto. Ainakin ne liikkuvat tiellä hyvin hiljaa.


      • Anonyymi

        mites audin öljyn kulutus loppuisko sekin jos työnnän suohon


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei Toyotaa kannata myydä pois pelkästään suurehkon rengasmelun vuoksi, sillä autossa on kosolti hyviä puolia. Kokemukseni mukaan Toyota on paras ja toimintavarmin auto tavalliseen arkikäyttöön. Onhan minulla ollut hiljaisempiakin autoja, mutta ne olivat toimintavarmuudeltaan aivan onnettomia Toyotaan verrattuna. Siksi aion pysyä merkissä jatkossakin.

        Onhan se Toyota paras auto, vaikka jotkut muutakin väittävät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        mites audin öljyn kulutus loppuisko sekin jos työnnän suohon

        Menikö taas noin pahasti Teron ihon alle kun rakkaasta Toyotasta puhutaan totuuksia?
        Noin herkän pojan ei kannattaisi ajella luuserien merkillä.


    • Anonyymi

      Toyotan pitäisi saada ostaa myös ilman maalausta. Kyllä joka pojalla halpa maaliruisku pysyy kädessä.

    • Anonyymi

      Peltorit päähän kun tojotalla ajaa.

      • Anonyymi

        Hiljaa ajaminen on hyvä melurajoitin.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Earit on hyvä ja halpa vaihtoehto.
      Toiseksi halvin on vastamelukuukokkeet.

      • Anonyymi

        Toyotassa pitää olla nuo molemmat yhtä aikaa.


    • Anonyymi

      Toyotan meluongelman ratkaisu. Pistä auto talliin. Lukitse ovi ja heitä avain jorpakkoon.
      Ei kolise, eikä rämise.

    • Anonyymi

      Hiljainen on Corolla korjauksen jälkeen. Suosittelen temppua kaikille.

      • Anonyymi

        Nyt on tiedossa Toyota eri automallit, jotka kaikkein kipeimmin vaatisivat pientä melunvaimennusta. Kävin päivällä isossa autoliikkeessä koputtelemassa erilaisia automalleja, joten asiasta on nyt kohtalainen käsitys.


      • Anonyymi

        Paljonko korjaus maksoi?


    • Anonyymi
      UUSI

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

      En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      22
      4504
    2. Huomenta ihana

      Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      20
      3635
    3. Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita

      Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy
      Maailman menoa
      405
      2397
    4. Hei rakas...

      Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      27
      2101
    5. Edelleen sitä on vaikea uskoa

      Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      1994
    6. Nainen, sellaista tässä ajattelin

      Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost
      Ikävä
      239
      1959
    7. Toiveikas vai toivoton

      torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      35
      1784
    8. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

      Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      1668
    9. En ole koskaan kokenut

      Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1487
    10. Mukavaa päivää

      Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1351
    Aihe