Tänään kuulin eräältä intohimoiselta Toyotamieheltä mielenkiintoisen uutisen. Hän kertoili siitä, että Toyotan eri malleja kiusaavaan meluongelmaan on nyt mahdollisesti löytynyt hyvinkin yksinkertainen selitys ja sopiva ratkaisu ongelman poistamiseksi. Terävän rengasmelun (vaivaa etenkin kovilla kesärenkailla ajettaessa) saa vaimennettua hyväksyttäviin arvoihin äärimmäisen yksinkertaisella tavalla. Korjaus on niin helppoa, että jokainen kuski pystyy tekemään melunvaimennuksen kotonaan eli ihan sillä paikalla, missä auto on parkissa.
Korjaus on erittäin halpa suorittaa. Pieni määrä sopivaa vaimennusmateriaalia muutamaan stretegiseen paikkaan, niin auto muuttuu kerralla paljon hiljaisemmaksi. Temppu olisi tietysti pitänyt tehdä jo tehtaalla, mutta ehtiihän parannuksen vieläkin tehdä, koska homma on suorastaan naurettavan helppo suorittaa.
Meluongelma mahdollisesti ratkaistu?
46
361
Vastaukset
- Anonyymi
Kunnolliset melusuojat eivät paljoa maksa. Radio kyllä pitää silloin laittaa kovemmalle.
- Anonyymi
Kuulosuojaimet radiolla on jo keksitty
- Anonyymi
Toyotaa itsessään saa hiljaiseksi kuin suurella vaivalla ja isolla rahalla ja silloinkin tiivisteet suhisee ja falskaa ja alusta kolisee.
Ainoa mikä toimii, on kunnon Bilsonit korvanreikiin ja umpikuulosuojaimet päälle.- Anonyymi
Toyota on alustaltaan aika hiljainen, eikä tiivisteiden toiminnassakaan ole suuria puutteita. Kovien kesärenkaiden aiheuttama ääni etenee kabiiniin hyvin mielenkiintoisella tavalla. Tutkimukset ovat vielä kesken, mutta ilmeisesti nyt ollaan oikealla tiellä.
- Anonyymi
Ajoin just leasing-RAV4 PHEV:llä ja toden totta tuollaista vinkkiä nyt tarvittaisiin. Laita linkki jakoon tai ohjeet.
- Anonyymi
Tossa on hyvä paketti. Vie sinne niin tulee hyvä.
https://www.youtube.com/watch?v=17DdVsMp-_8&t=24s - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tossa on hyvä paketti. Vie sinne niin tulee hyvä.
https://www.youtube.com/watch?v=17DdVsMp-_8&t=24sTuohan on vain mainos.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuohan on vain mainos.
Mainos siitä miten homma pitää tehdä.
Enemmän opetusvideo kuin mainos.
Kyseinen firma kehittää jatkuvasti työtapoja ja ottaa parempia materiaaleja käyttöön.
Siksi hommia riittää.
Kilpailua saa harjoittaa se on hyvä asia?
Toki itse voi tehdä jos haluaa.
Lopputulos voi olla heikompi, mutta kuitenkin jollekkin riittävä.
Se äänitason madaltuminen oli kai se tavoite.
Ei kai kovin vaikea homma ole mitata Db-arvot tietyissä nopeuksissa.
Db mittarin saa ladattua puhelimeen helposti.
-7Db äänitason pudotus on aika normaali.
Kokeile päästä samaan itse tehdyllä vaimennuksella. - Anonyymi
SUPPEA TOIMINTAOHJE RENGASÄÄNIEN VAIMENTAMISEKSI
(Takuuta onnistumisesta ei anneta)
Kokeilin eilen aloituksessa mainitun intohimoisen Toyota-miehen antamia ohjeita terävien rengasäänien vaimentamiseksi. Tein kaikki temput saamieni ohjeiden mukaisesti, ja nyt olen aika tyytyväinen lopputulokseen. Aivan selvästi nyt ollaan oikealla tiellä. Terävintä rengasmelua saadaan yksinkertaisella konstilla sen verran alemmaksi, että se ei enää ajoa häiritse. Temppu on niin yksinkertainen ja halpa, että jokaisen DIY-miehen kannattaa sitä kokeilla. Mikäli lopputulos ei tyydytä, niin kaikki on äärimmäisen helposti palautettavissa ennalleen.
Olen joskus aiemminkin maininnut siitä, että ajossa ikävin korkeataajuinen rengasmelu tuntuu tulevan suunnilleen turvavöiden ylemmän kiinnityskohdan paikkeilta. Etu- ja takaovien välissä oleva pylväs johtaa siis rengasmelun jollakin konstilla kabiiniin. Toyota-miehemme esitti ajatuksen, että pylväs on alapäästä muotoiltu niin, että se toimii tavallaan mikrofonikalvona, joka alkaa karhealla tienpinnalla ajettaessa värähdellä resonanssitaajuudellaan. Koska pylväs on tehty ohuehkosta pellistä, niin silloin pellin värähtely pääsee helposti välittymään värähtelevän peltialueen välityksellä onton pylvään sisälle, jolloin ääni pääsee vapaasti etenemään pylvään sisällä turvavöiden kiinnityskohtaan ja ylemmäksikin. Toyotamiehemme mukaan terävät rengasäänet saadaan riittävästi vaimennettua, kun pylvään mikrofoniset alueet vaimennetaan jollakin sopivalla materiaalilla. Silloin resonanssi ei enää herää, eivätkä rengasäänet pääse pylvään sisälle ja sitä kautta kabiiniin asti.
Näiden mikrofonisten eli herkästi resonanssiin menevien alueiden etsiminen on hyvin helppoa ihan korvakuuloltakin. Pylvään alapäätä kannattaa koputella kevyesti jollakin pyöreäreunaisella puupalikalla ja samalla voi kuunnella syntynyttä ääntä. Mikäli koputtelu aiheuttaa kellomaista metallista sointia, niin se on merkki siitä, että aluetta pitäisi vaimentaa resonanssin estämiseksi. Vaimennus on kaikkein helpointa suorittaa itseliimautuvalla taipuisalla vettä kestävällä vaimennusmatolla, joka on se helppo leikata saksilla oikeaan muotoon. Ainakin Biltemasta saa ostaa sellaista 1,5 mm paksua itseliimautuvaa vaimennusainetta, jota minä käytin kokeilussani. Aine saisi kyllä olla vähän paksumpaa ja painavampaa, jotta sen vaimennusteho olisi parempi. Liimasin tällaista ainetta värähteleviin kohtiin, ja sen jälkeen kiinnitin vaimennusaineen päälle Sicaflex massalla vanhasta kuorma-auton sisärenkaasta leikatun samanmuotoisen palasen. Tällä konstilla sain mikrofoniset alueet hyvin tehokkaasti vaimennettua. Nyt kevyt koputtelu puupalikalla ei aiheittanut yhtään metallista sointia, joten vaimennus onnistui.
Tein vaimennuskokeilut vm 2017-mallisella farmari Auriksella, joka on rakenteeltaan melkein samanlainen kuin myöhemmät Corolla-mallit. Värähtelevät alueet löytyvät helposti kynnyskotelon ylälaidan ja takaoven rajoittimen väliseltä alueelta eli noin 40 cm matkalta. Pahin värähtelyalue on noin 6 cm kynnyskotelon ylälaidasta alkava kohouma, joka on erityisen tehokas värähtelevä membraani. Seuraavaksi pahin alue on takaoven saranan ja rajoittimen välinen alue, joka resonoi myös erittäin hyvin. Näille alueille kannattaa liimata vaimennusainetta, niin metallinen sointi lakkaa. Jokainen voi itse kokeilla koputtelemalla, mikä alue missäkin autotyypissä kannattaisi vaimentaa. Vaimennusmattoa kannattaa kiinnittää vain tasaisille alueille, sillä muutoin se ei pysy kauaa kiinni.
Vaimentimien asennuksen jälkeen ajelin autolla erilaisilla teillä, ja mielestäni vaimennus onnistui ihan kohtuullisesti. Mitään järisyttävää parannusta näin kevyellä vaimennuksella ei tietenkään voi saada, mutta se pahin korkeataajuinen rengasääni näytti vaimentuneen riittävästi. Kyllähän rengasäänet aina kantautuvat auton sisälle, mutta nyt äänet eivät tulleet pistemäisesti turvavöiden kiinnityskohdasta vaan paljon laajemmalta alueelta. Jätän siis vaimentimet paikoilleen, koska niistä tuntui olevan apua ainakin Auriksessa.
PS. Älkää ihmeessä koko yötä autojanne koputelko, sillä huomenna on Äitienpäivä, ja mammalle pitää tietysti viedä aamukahvi sänkyyn. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
SUPPEA TOIMINTAOHJE RENGASÄÄNIEN VAIMENTAMISEKSI
(Takuuta onnistumisesta ei anneta)
Kokeilin eilen aloituksessa mainitun intohimoisen Toyota-miehen antamia ohjeita terävien rengasäänien vaimentamiseksi. Tein kaikki temput saamieni ohjeiden mukaisesti, ja nyt olen aika tyytyväinen lopputulokseen. Aivan selvästi nyt ollaan oikealla tiellä. Terävintä rengasmelua saadaan yksinkertaisella konstilla sen verran alemmaksi, että se ei enää ajoa häiritse. Temppu on niin yksinkertainen ja halpa, että jokaisen DIY-miehen kannattaa sitä kokeilla. Mikäli lopputulos ei tyydytä, niin kaikki on äärimmäisen helposti palautettavissa ennalleen.
Olen joskus aiemminkin maininnut siitä, että ajossa ikävin korkeataajuinen rengasmelu tuntuu tulevan suunnilleen turvavöiden ylemmän kiinnityskohdan paikkeilta. Etu- ja takaovien välissä oleva pylväs johtaa siis rengasmelun jollakin konstilla kabiiniin. Toyota-miehemme esitti ajatuksen, että pylväs on alapäästä muotoiltu niin, että se toimii tavallaan mikrofonikalvona, joka alkaa karhealla tienpinnalla ajettaessa värähdellä resonanssitaajuudellaan. Koska pylväs on tehty ohuehkosta pellistä, niin silloin pellin värähtely pääsee helposti välittymään värähtelevän peltialueen välityksellä onton pylvään sisälle, jolloin ääni pääsee vapaasti etenemään pylvään sisällä turvavöiden kiinnityskohtaan ja ylemmäksikin. Toyotamiehemme mukaan terävät rengasäänet saadaan riittävästi vaimennettua, kun pylvään mikrofoniset alueet vaimennetaan jollakin sopivalla materiaalilla. Silloin resonanssi ei enää herää, eivätkä rengasäänet pääse pylvään sisälle ja sitä kautta kabiiniin asti.
Näiden mikrofonisten eli herkästi resonanssiin menevien alueiden etsiminen on hyvin helppoa ihan korvakuuloltakin. Pylvään alapäätä kannattaa koputella kevyesti jollakin pyöreäreunaisella puupalikalla ja samalla voi kuunnella syntynyttä ääntä. Mikäli koputtelu aiheuttaa kellomaista metallista sointia, niin se on merkki siitä, että aluetta pitäisi vaimentaa resonanssin estämiseksi. Vaimennus on kaikkein helpointa suorittaa itseliimautuvalla taipuisalla vettä kestävällä vaimennusmatolla, joka on se helppo leikata saksilla oikeaan muotoon. Ainakin Biltemasta saa ostaa sellaista 1,5 mm paksua itseliimautuvaa vaimennusainetta, jota minä käytin kokeilussani. Aine saisi kyllä olla vähän paksumpaa ja painavampaa, jotta sen vaimennusteho olisi parempi. Liimasin tällaista ainetta värähteleviin kohtiin, ja sen jälkeen kiinnitin vaimennusaineen päälle Sicaflex massalla vanhasta kuorma-auton sisärenkaasta leikatun samanmuotoisen palasen. Tällä konstilla sain mikrofoniset alueet hyvin tehokkaasti vaimennettua. Nyt kevyt koputtelu puupalikalla ei aiheittanut yhtään metallista sointia, joten vaimennus onnistui.
Tein vaimennuskokeilut vm 2017-mallisella farmari Auriksella, joka on rakenteeltaan melkein samanlainen kuin myöhemmät Corolla-mallit. Värähtelevät alueet löytyvät helposti kynnyskotelon ylälaidan ja takaoven rajoittimen väliseltä alueelta eli noin 40 cm matkalta. Pahin värähtelyalue on noin 6 cm kynnyskotelon ylälaidasta alkava kohouma, joka on erityisen tehokas värähtelevä membraani. Seuraavaksi pahin alue on takaoven saranan ja rajoittimen välinen alue, joka resonoi myös erittäin hyvin. Näille alueille kannattaa liimata vaimennusainetta, niin metallinen sointi lakkaa. Jokainen voi itse kokeilla koputtelemalla, mikä alue missäkin autotyypissä kannattaisi vaimentaa. Vaimennusmattoa kannattaa kiinnittää vain tasaisille alueille, sillä muutoin se ei pysy kauaa kiinni.
Vaimentimien asennuksen jälkeen ajelin autolla erilaisilla teillä, ja mielestäni vaimennus onnistui ihan kohtuullisesti. Mitään järisyttävää parannusta näin kevyellä vaimennuksella ei tietenkään voi saada, mutta se pahin korkeataajuinen rengasääni näytti vaimentuneen riittävästi. Kyllähän rengasäänet aina kantautuvat auton sisälle, mutta nyt äänet eivät tulleet pistemäisesti turvavöiden kiinnityskohdasta vaan paljon laajemmalta alueelta. Jätän siis vaimentimet paikoilleen, koska niistä tuntui olevan apua ainakin Auriksessa.
PS. Älkää ihmeessä koko yötä autojanne koputelko, sillä huomenna on Äitienpäivä, ja mammalle pitää tietysti viedä aamukahvi sänkyyn.Tätä ohjetta on jo vuosia odotettu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tätä ohjetta on jo vuosia odotettu.
Ohje olisi pitänyt julkaista jo aprillipäivänä. Vai että hiljainen Toyota hah-hah.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
SUPPEA TOIMINTAOHJE RENGASÄÄNIEN VAIMENTAMISEKSI
(Takuuta onnistumisesta ei anneta)
Kokeilin eilen aloituksessa mainitun intohimoisen Toyota-miehen antamia ohjeita terävien rengasäänien vaimentamiseksi. Tein kaikki temput saamieni ohjeiden mukaisesti, ja nyt olen aika tyytyväinen lopputulokseen. Aivan selvästi nyt ollaan oikealla tiellä. Terävintä rengasmelua saadaan yksinkertaisella konstilla sen verran alemmaksi, että se ei enää ajoa häiritse. Temppu on niin yksinkertainen ja halpa, että jokaisen DIY-miehen kannattaa sitä kokeilla. Mikäli lopputulos ei tyydytä, niin kaikki on äärimmäisen helposti palautettavissa ennalleen.
Olen joskus aiemminkin maininnut siitä, että ajossa ikävin korkeataajuinen rengasmelu tuntuu tulevan suunnilleen turvavöiden ylemmän kiinnityskohdan paikkeilta. Etu- ja takaovien välissä oleva pylväs johtaa siis rengasmelun jollakin konstilla kabiiniin. Toyota-miehemme esitti ajatuksen, että pylväs on alapäästä muotoiltu niin, että se toimii tavallaan mikrofonikalvona, joka alkaa karhealla tienpinnalla ajettaessa värähdellä resonanssitaajuudellaan. Koska pylväs on tehty ohuehkosta pellistä, niin silloin pellin värähtely pääsee helposti välittymään värähtelevän peltialueen välityksellä onton pylvään sisälle, jolloin ääni pääsee vapaasti etenemään pylvään sisällä turvavöiden kiinnityskohtaan ja ylemmäksikin. Toyotamiehemme mukaan terävät rengasäänet saadaan riittävästi vaimennettua, kun pylvään mikrofoniset alueet vaimennetaan jollakin sopivalla materiaalilla. Silloin resonanssi ei enää herää, eivätkä rengasäänet pääse pylvään sisälle ja sitä kautta kabiiniin asti.
Näiden mikrofonisten eli herkästi resonanssiin menevien alueiden etsiminen on hyvin helppoa ihan korvakuuloltakin. Pylvään alapäätä kannattaa koputella kevyesti jollakin pyöreäreunaisella puupalikalla ja samalla voi kuunnella syntynyttä ääntä. Mikäli koputtelu aiheuttaa kellomaista metallista sointia, niin se on merkki siitä, että aluetta pitäisi vaimentaa resonanssin estämiseksi. Vaimennus on kaikkein helpointa suorittaa itseliimautuvalla taipuisalla vettä kestävällä vaimennusmatolla, joka on se helppo leikata saksilla oikeaan muotoon. Ainakin Biltemasta saa ostaa sellaista 1,5 mm paksua itseliimautuvaa vaimennusainetta, jota minä käytin kokeilussani. Aine saisi kyllä olla vähän paksumpaa ja painavampaa, jotta sen vaimennusteho olisi parempi. Liimasin tällaista ainetta värähteleviin kohtiin, ja sen jälkeen kiinnitin vaimennusaineen päälle Sicaflex massalla vanhasta kuorma-auton sisärenkaasta leikatun samanmuotoisen palasen. Tällä konstilla sain mikrofoniset alueet hyvin tehokkaasti vaimennettua. Nyt kevyt koputtelu puupalikalla ei aiheittanut yhtään metallista sointia, joten vaimennus onnistui.
Tein vaimennuskokeilut vm 2017-mallisella farmari Auriksella, joka on rakenteeltaan melkein samanlainen kuin myöhemmät Corolla-mallit. Värähtelevät alueet löytyvät helposti kynnyskotelon ylälaidan ja takaoven rajoittimen väliseltä alueelta eli noin 40 cm matkalta. Pahin värähtelyalue on noin 6 cm kynnyskotelon ylälaidasta alkava kohouma, joka on erityisen tehokas värähtelevä membraani. Seuraavaksi pahin alue on takaoven saranan ja rajoittimen välinen alue, joka resonoi myös erittäin hyvin. Näille alueille kannattaa liimata vaimennusainetta, niin metallinen sointi lakkaa. Jokainen voi itse kokeilla koputtelemalla, mikä alue missäkin autotyypissä kannattaisi vaimentaa. Vaimennusmattoa kannattaa kiinnittää vain tasaisille alueille, sillä muutoin se ei pysy kauaa kiinni.
Vaimentimien asennuksen jälkeen ajelin autolla erilaisilla teillä, ja mielestäni vaimennus onnistui ihan kohtuullisesti. Mitään järisyttävää parannusta näin kevyellä vaimennuksella ei tietenkään voi saada, mutta se pahin korkeataajuinen rengasääni näytti vaimentuneen riittävästi. Kyllähän rengasäänet aina kantautuvat auton sisälle, mutta nyt äänet eivät tulleet pistemäisesti turvavöiden kiinnityskohdasta vaan paljon laajemmalta alueelta. Jätän siis vaimentimet paikoilleen, koska niistä tuntui olevan apua ainakin Auriksessa.
PS. Älkää ihmeessä koko yötä autojanne koputelko, sillä huomenna on Äitienpäivä, ja mammalle pitää tietysti viedä aamukahvi sänkyyn.Esitetty meluntorjuntaidea on täysin toimimaton. Kävin illalla taloyhtiön parkkipaikalla kevyesti koputtelemassa naapurin rouvan Corollan helmapeltejä, mutta tavoitteeseen en päässyt. Kotiin palatessani naapurin mies tuli rapussa vastaan ja koputteli "kevyesti" minua nenuun. Kotiin päästyäni melu vain lisääntyi. Kaikkia netissä esitettyjä korjausehdotuksia ei kannata uskoa eikä varsinkaan toteuttaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Esitetty meluntorjuntaidea on täysin toimimaton. Kävin illalla taloyhtiön parkkipaikalla kevyesti koputtelemassa naapurin rouvan Corollan helmapeltejä, mutta tavoitteeseen en päässyt. Kotiin palatessani naapurin mies tuli rapussa vastaan ja koputteli "kevyesti" minua nenuun. Kotiin päästyäni melu vain lisääntyi. Kaikkia netissä esitettyjä korjausehdotuksia ei kannata uskoa eikä varsinkaan toteuttaa.
Et tainut löytää naapurin rouvan resonanssikohtaa? Melkoista taitamattomuutta.
- Anonyymi
Toyotat kolisevat ja rämisevät aina. Liekkö tämäkin vain ominaisuus?
- Anonyymi
sama pätee audiin
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
sama pätee audiin
Onneksi Audi ei ole turkkilainen toisin kuin jotkut Corollat.
- Anonyymi
Liimaa konepellin alle jotain paksua materiaalia joka ei syty palamaan.
Sekin auttaa jonniinverran.
Pätee muihinkin tojotiin eli kaikkiin koneisiin laitteisiin jotka tuottavat
meteliä- Anonyymi
Ei Toyotan konehuonetta tarvitse äänieristää, sillä normaaleilla ajonopeuksia moottorin ääni on maltillinen. Jos vain terävimmät rengasäänet saisi hieman vaimennettua, niin kaikki olisi ihan OK.
- Anonyymi
Ne on joissain autoissa vakiona nw melunsuojat. Toisaalta tojota kyllänpehmiää nopeasti...
- Anonyymi
Toyota on puolivalmiste. Miksi?
- Anonyymi
" Toyota on puolivalmiste. Miksi? "
Eihän se Toyota mikään puolivalmiste ole, koska se on maailman eniten myyty auto. Toyota tekee varmatoimisia kestäviä autoja, jotka ovat tavalliseen arkikäyttöön sopivia.
Huippuhyvän änieristyksen laittaminen tavalliselle kansalle tarkoitettuihin autoihin tulee kalliiksi, joten sen jälkeen Toyota ei enää olisikaan eniten myyty auto. Tehtaat miettivät hyvin tarkoin sen, millä konstilla kassaan saadaan eniten rahaa. Tehtaan voi ajaa tuhoon tekemällä liian hyviä (liian kalliita) tai liian huonoja (heikkolaatuisia) autoja. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
" Toyota on puolivalmiste. Miksi? "
Eihän se Toyota mikään puolivalmiste ole, koska se on maailman eniten myyty auto. Toyota tekee varmatoimisia kestäviä autoja, jotka ovat tavalliseen arkikäyttöön sopivia.
Huippuhyvän änieristyksen laittaminen tavalliselle kansalle tarkoitettuihin autoihin tulee kalliiksi, joten sen jälkeen Toyota ei enää olisikaan eniten myyty auto. Tehtaat miettivät hyvin tarkoin sen, millä konstilla kassaan saadaan eniten rahaa. Tehtaan voi ajaa tuhoon tekemällä liian hyviä (liian kalliita) tai liian huonoja (heikkolaatuisia) autoja.Puuttuu äänieristeet, ruostesuojaus, tiivisteitä ovista ja alustan rakenne heikko ja päästää kolinat koriin. Paljon myös ihan perus vikoja ja ongelmia halpuutuksen vuoksi.
Kyllä Toyota on puolivalmiste ja heikko sellainen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Puuttuu äänieristeet, ruostesuojaus, tiivisteitä ovista ja alustan rakenne heikko ja päästää kolinat koriin. Paljon myös ihan perus vikoja ja ongelmia halpuutuksen vuoksi.
Kyllä Toyota on puolivalmiste ja heikko sellainen.Millaiseen tilastolliseen vertailuun tuo heittosi perustuu?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Puuttuu äänieristeet, ruostesuojaus, tiivisteitä ovista ja alustan rakenne heikko ja päästää kolinat koriin. Paljon myös ihan perus vikoja ja ongelmia halpuutuksen vuoksi.
Kyllä Toyota on puolivalmiste ja heikko sellainen.autojen pakollinen ruostesuojaus loppui jo 20 vuotta sitten pöljä,mikään auto ei ole suojattu maahantuojan toimesta enään
- Anonyymi
Yksinkertaisin ratkaisu meluongelmaan on ostaa auto, jossa meluongelma on ratkaistu jo tehtaalla. Näin minä olen tehnyt, eikä minulla valinta ole koskaan osunut Toyotaan.
- Anonyymi
Totta. Ihmetyttääkin miksi yllä asiasta itkevät ne joilla ei edes ole tojotinta.
Millainen ihminen näkee vaivaa asioista jotka ei itseään koske? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Totta. Ihmetyttääkin miksi yllä asiasta itkevät ne joilla ei edes ole tojotinta.
Millainen ihminen näkee vaivaa asioista jotka ei itseään koske?Kyseessä on pelkästään kateus varmatoimisen Toyotan omistajia kohtaan.
- Anonyymi
siksi ostin dacia dusterin
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Totta. Ihmetyttääkin miksi yllä asiasta itkevät ne joilla ei edes ole tojotinta.
Millainen ihminen näkee vaivaa asioista jotka ei itseään koske?Autoa vaihtaessa on hyvä kokeilla eri merkkisiä ja mallisia autoja, ja vasta sitten tehdä ostopäätös. Ei Toyotan eri mallien kokeileminen tarkoita sitä, että mitään muuta merkkiä ei kokeiltaisi , aivan vertailun vuoksi. Näin olen myös tehnyt, ja aina on valinta osunut johonkin muuhun merkkiin. Niin yksinkertaista se on.
- Anonyymi
Toyotan meluongelmaan on vain yksi toimiva ratkaisu. Myy Toyota pois tai upota se suolampeen.
- Anonyymi
Ei Toyotaa kannata myydä pois pelkästään suurehkon rengasmelun vuoksi, sillä autossa on kosolti hyviä puolia. Kokemukseni mukaan Toyota on paras ja toimintavarmin auto tavalliseen arkikäyttöön. Onhan minulla ollut hiljaisempiakin autoja, mutta ne olivat toimintavarmuudeltaan aivan onnettomia Toyotaan verrattuna. Siksi aion pysyä merkissä jatkossakin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei Toyotaa kannata myydä pois pelkästään suurehkon rengasmelun vuoksi, sillä autossa on kosolti hyviä puolia. Kokemukseni mukaan Toyota on paras ja toimintavarmin auto tavalliseen arkikäyttöön. Onhan minulla ollut hiljaisempiakin autoja, mutta ne olivat toimintavarmuudeltaan aivan onnettomia Toyotaan verrattuna. Siksi aion pysyä merkissä jatkossakin.
Huonokuuloisten mielestä Toyota on hiljainen auto. Ainakin ne liikkuvat tiellä hyvin hiljaa.
- Anonyymi
mites audin öljyn kulutus loppuisko sekin jos työnnän suohon
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei Toyotaa kannata myydä pois pelkästään suurehkon rengasmelun vuoksi, sillä autossa on kosolti hyviä puolia. Kokemukseni mukaan Toyota on paras ja toimintavarmin auto tavalliseen arkikäyttöön. Onhan minulla ollut hiljaisempiakin autoja, mutta ne olivat toimintavarmuudeltaan aivan onnettomia Toyotaan verrattuna. Siksi aion pysyä merkissä jatkossakin.
Onhan se Toyota paras auto, vaikka jotkut muutakin väittävät.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
mites audin öljyn kulutus loppuisko sekin jos työnnän suohon
Menikö taas noin pahasti Teron ihon alle kun rakkaasta Toyotasta puhutaan totuuksia?
Noin herkän pojan ei kannattaisi ajella luuserien merkillä.
- Anonyymi
Toyotan pitäisi saada ostaa myös ilman maalausta. Kyllä joka pojalla halpa maaliruisku pysyy kädessä.
- Anonyymi
Peltorit päähän kun tojotalla ajaa.
- Anonyymi
Hiljaa ajaminen on hyvä melurajoitin.
- Anonyymi
Kaverille kans.
https://www.puuilo.fi/moldex-pura-fit-to-go-korvatulpat-50-paria - Anonyymi
Earit on hyvä ja halpa vaihtoehto.
Toiseksi halvin on vastamelukuukokkeet.- Anonyymi
Toyotassa pitää olla nuo molemmat yhtä aikaa.
- Anonyymi
Toyotan meluongelman ratkaisu. Pistä auto talliin. Lukitse ovi ja heitä avain jorpakkoon.
Ei kolise, eikä rämise. - Anonyymi
Hiljainen on Corolla korjauksen jälkeen. Suosittelen temppua kaikille.
- Anonyymi
Nyt on tiedossa Toyota eri automallit, jotka kaikkein kipeimmin vaatisivat pientä melunvaimennusta. Kävin päivällä isossa autoliikkeessä koputtelemassa erilaisia automalleja, joten asiasta on nyt kohtalainen käsitys.
- Anonyymi
Paljonko korjaus maksoi?
- AnonyymiUUSI
Tehtaalla jätetään ruostesuojaus kokonaan pois, se vaikuttaa myös meluun.
https://finikor.fi/hinnasto/toyota/corolla
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod224504- 203635
Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita
Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy4052397- 272101
- 341994
Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost2391959- 351784
- 151668
En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191487- 121351