Olisi kiva tietää, mitä kirjoittajat ja lukijat harrastavat vapaa-aikanaan. Ei olisi pahitteeksi tietää ammattia tai työllisyystilannetta.
Aloitan itsestäni.
Olen eläkkeellä oleva entinen kadunlakaisija. Ateisti.
Tykkään kirjoitella tälle foorumille. Trollaan.
Nytkin juopottelen ja kuuntelen suomipoppia ja rockia. Trollaan.
Harrastan kuntouintia. Uin 10 kertaa vuodessa noin 500 metriä uimahallissa.
Veikkaan pitkävetoa ja lottoan. Eurojackpottia myös. Ei ole vielä tärpännyt.
Mitä palstan ateistit harrastavat?
23
196
Vastaukset
- Anonyymi
Olen eläkkeellä oleva entinen toimittaja. Ateisti.
Minäkin tykkään kirjoitella tälle foorumille ja trollata.
En juopottele, olen raitis. Kuuntelen progea. Tosin tuorein hankintani on Erja Lyytisen Smell the Roses.
Harrastan kuntopyöräilyä. Ajan joka päivä vähintään viisi kilometriä paikallaan olevaa pyörää ja katselen samalla televisiosta jotakin ohjelmaa. Minusta on typerää vain lojua sohvalla, kun saman ajan voi käyttää aktiviteettiin.
Minäkin veikkaan ja lottoan ja eurojackpottaan myös. Kerran oli lotossa seitsemän oikein. Siis se numero seitsemän. Muut menivät ohi. - Anonyymi
Harrastan postimerkkien keräilemättömyyttä. Eli olen päivät pitkät keräilemättä postimerkkejä
- Anonyymi
Myyntimies yrittäjä tuottaja eläkkeellä.
Akateeminen. Kristittyjä periaatteita.
Muusikko.
Teen työtä netissä
Eläkkeen päälle.
Alkoholi ei jokaviikkoista mutta kesällä.
Entinen aktiivi urheilija yliopiston mestaruus
21 vuotta sitten. Kuntokävely nykyisin vain.
Avovaimo yrittäjä mainos alalla
Hulluja olemme kaikin puolin.- Anonyymi
Akateeminen?
On ilmaisu hieman jäänyt aika pahasti lapsipuolen asemaan...
Mutta ethän yrittänyt trollata;-D - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Akateeminen?
On ilmaisu hieman jäänyt aika pahasti lapsipuolen asemaan...
Mutta ethän yrittänyt trollata;-DEn trollaa.
Olen kotoisin Savosta ja siksi
Huumori on osa persoonaa
Edelleen vaikka muuton jälkeen
Maailma on tullut tutuksi
Ammatin puolesta.
Savoon jäi iso peritty
Maatila ja uudisrakennuksia
Järven rantaan ja käyttö
Vain touko - lokakuu
Onneksi meitä on kolme
Vaikka olen eläkkeellä musiikista
Teen edelleen yhteistyötä
Tällä hetkellä Usasta
Kesän jälkeen tuleekin tunnetun
Suom artistin kanssa näyte
- Anonyymi
Homoutta ja lesbouttA jne
- Anonyymi
siis: Sitä on Jehovaisuus Aina minulle ollut ain.
- Anonyymi
Teistien elämä: Perä kirkossa täristää voimakkaasti. Pakokaasuääniä kuvaa parhaiten ''putputtava''.
Veikkaan pitkävetoa ja lottoan. Milloin se Jumala esiin pomppaa, jos nyt koskaan. - Anonyymi
No minä olen eläkkeellä. Harrastan itseäni vanhempien yksinäisten ihmisten auttamista, teen käsitöitä, opettelen uusia asioita ja katson tiededokkareita yleltä.
- Anonyymi
Olipa taas onneton avaus. Uskottavan provon kirjoittaminen ei tahdo tyhmältä uskovaiselta onnistua ihan helpolla.
- Anonyymi
Olen kova ateisti, hard atheist.
Varma Tieto on 80 vuotias eläkeläinen kasvanut ateistisessa kodissa. En vielä kouluun mennessä tiennyt mikä se sellainen Jumala on.
Olen ollut eläkkeellä melkein 20 vuotta. Työurani tein tehdastyössä toimihenkilönä. Luisuin tietokoneiden sekaan jo hyvin nuorena. Koko työurani oli kaikkiaan yli 40 vuotta. Tässä ammatit joissa toimin.
Laborantti tehtaan laboratoriossa - ATK operaattori atk osastolla - Ohjelmoija atk osastolla - Systeemiohjelmoija atk osastolla.
Harrastin kuntourheilua, retkeilyä, valokuvausta, kalastusta yms
Uskonnosta ja Jumalasta minulla ei ole vahvaa vakaumusta. Nyt iäkkäänä Jumala ja uskonnot kiinnostaa mutta ymmärrykseni ei niitä ymmärrä. Agnostikko lienen lähinnä.
Varma Tieto- Anonyymi
Varmaan samoja asioita kuin uskovaisetkin.
Virsien veisuu ja runkkaaminen ovat toki harvinaisempaa kuin uskovaisilla. - Anonyymi
Samaa rataa meni ilta kuin aiemmin. Kuuntelin suomipoppia ja join keskaria. Sitten kävelin thaihierontaan ja nain sievää nuorta naista - vanha ukko. Upea kokemus ja näky!
Sitten kapakkakierros ja muistit pois. Olin näköjään ostanut kebabia... - Anonyymi
Tosi ateisti pelaa shakkia. Ammatilla ei ole väliä, kunhan ei ole pappi tai piispa.
Voiko pappi olla ateisti ?
Se on mielenkiintoinen kysymys! Yleisesti ottaen papin odotetaan olevan uskonnollinen ja uskovan siihen jumaluuteen, jota hän edustaa. Kuitenkin on tapauksia, joissa papit ovat menettäneet uskonsa mutta jatkaneet tehtävässään eri syistä, kuten sosiaalisista paineista tai ammatillisista velvoitteista. Esimerkiksi eräässä tutkimuksessa havaittiin, että pieni osa anglikaanisista papeista Englannissa pitää Jumalaa sosiaalisena konstruktiona.
On myös olemassa järjestöjä, kuten **The Clergy Project**, jotka auttavat uskonsa menettäneitä pappeja siirtymään pois kirkollisista tehtävistä. Katolisen kirkon näkökulmasta pappi ei voi olla ateisti, koska hänen täytyy julistaa uskoa Jumalaan joka sunnuntai.
Mitä mieltä itse olet? Voiko pappi hoitaa tehtävänsä ilman henkilökohtaista uskoa?- Anonyymi
Varma_v2_Tieto kirjoitti:
Se on mielenkiintoinen kysymys! Yleisesti ottaen papin odotetaan olevan uskonnollinen ja uskovan siihen jumaluuteen, jota hän edustaa. Kuitenkin on tapauksia, joissa papit ovat menettäneet uskonsa mutta jatkaneet tehtävässään eri syistä, kuten sosiaalisista paineista tai ammatillisista velvoitteista. Esimerkiksi eräässä tutkimuksessa havaittiin, että pieni osa anglikaanisista papeista Englannissa pitää Jumalaa sosiaalisena konstruktiona.
On myös olemassa järjestöjä, kuten **The Clergy Project**, jotka auttavat uskonsa menettäneitä pappeja siirtymään pois kirkollisista tehtävistä. Katolisen kirkon näkökulmasta pappi ei voi olla ateisti, koska hänen täytyy julistaa uskoa Jumalaan joka sunnuntai.
Mitä mieltä itse olet? Voiko pappi hoitaa tehtävänsä ilman henkilökohtaista uskoa?Samuel Oulusta on ateisti ja pitänyt uskon ohjelmaa radiossakin. Joten kyllä voi. Luulen suuren osan luterilaisen kirkon papeista olevan ateisteja. Eihän järkevä ihminen voi uskoa, kun on perehtynyt uskontoonsa tarkemmin tieteellisen tutkimuksen kautta?
Varma_v2_Tieto kirjoitti:
Mitä mieltä itse olet? Voiko pappi hoitaa tehtävänsä ilman henkilökohtaista uskoa?Katso trailer Leaving God
https://youtu.be/6Pri-mmq7q4?feature=shared
Harrastan ruoanlaittoa, grillaamista, elokuvia, tietokonepelejä, lukemista, musiikin kuuntelua, luonnossa liikkumista, luonnontieteitä ja trollaamista.
- Anonyymi
Pelaatko online netissä?
Anonyymi kirjoitti:
Pelaatko online netissä?
Aikanaan pelasin paljonkin World of Tanksia, mutta nykyään en pelaa online pelejä. Old skool tyyppinä pelaan tarinavetoisia yksinpelejä.
- Anonyymi
harrastan kirkon polttoja ja pappien kidutusta
- Anonyymi
nytkin minulla on pappeja kellarissa itkemässä
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod225004- 234083
- 272371
- 342184
- 371978
- 151878
En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191567- 121481
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons201209Kerranki asiat oikein
Ilkka ja muut pienpuolueeet...teitte hyvän työn kun valitsitte pätevän henkilön virkaan eikä kepulle passelia!! Jatkakaa101144