Mitä palstan ateistit harrastavat?

Anonyymi-ap

Olisi kiva tietää, mitä kirjoittajat ja lukijat harrastavat vapaa-aikanaan. Ei olisi pahitteeksi tietää ammattia tai työllisyystilannetta.

Aloitan itsestäni.

Olen eläkkeellä oleva entinen kadunlakaisija. Ateisti.

Tykkään kirjoitella tälle foorumille. Trollaan.

Nytkin juopottelen ja kuuntelen suomipoppia ja rockia. Trollaan.

Harrastan kuntouintia. Uin 10 kertaa vuodessa noin 500 metriä uimahallissa.

Veikkaan pitkävetoa ja lottoan. Eurojackpottia myös. Ei ole vielä tärpännyt.

23

196

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Olen eläkkeellä oleva entinen toimittaja. Ateisti.

Minäkin tykkään kirjoitella tälle foorumille ja trollata.

En juopottele, olen raitis. Kuuntelen progea. Tosin tuorein hankintani on Erja Lyytisen Smell the Roses.

Harrastan kuntopyöräilyä. Ajan joka päivä vähintään viisi kilometriä paikallaan olevaa pyörää ja katselen samalla televisiosta jotakin ohjelmaa. Minusta on typerää vain lojua sohvalla, kun saman ajan voi käyttää aktiviteettiin.

Minäkin veikkaan ja lottoan ja eurojackpottaan myös. Kerran oli lotossa seitsemän oikein. Siis se numero seitsemän. Muut menivät ohi.

• Anonyymi

Harrastan postimerkkien keräilemättömyyttä. Eli olen päivät pitkät keräilemättä postimerkkejä

• Anonyymi

Myyntimies yrittäjä tuottaja eläkkeellä.
      Akateeminen. Kristittyjä periaatteita.
      Muusikko.
      Teen työtä netissä
      Eläkkeen päälle.
      Alkoholi ei jokaviikkoista mutta kesällä.
      Entinen aktiivi urheilija yliopiston mestaruus
      21 vuotta sitten. Kuntokävely nykyisin vain.
      Avovaimo yrittäjä mainos alalla
      Hulluja olemme kaikin puolin.

• Anonyymi

Akateeminen?

On ilmaisu hieman jäänyt aika pahasti lapsipuolen asemaan...

Mutta ethän yrittänyt trollata;-D

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Akateeminen?

On ilmaisu hieman jäänyt aika pahasti lapsipuolen asemaan...

Mutta ethän yrittänyt trollata;-D

En trollaa.
        Olen kotoisin Savosta ja siksi
        Huumori on osa persoonaa
        Edelleen vaikka muuton jälkeen
        Maailma on tullut tutuksi
        Ammatin puolesta.

Savoon jäi iso peritty
        Maatila ja uudisrakennuksia
        Järven rantaan ja käyttö
        Vain touko - lokakuu
        Onneksi meitä on kolme

Vaikka olen eläkkeellä musiikista
        Teen edelleen yhteistyötä
        Tällä hetkellä Usasta
        Kesän jälkeen tuleekin tunnetun
        Suom artistin kanssa näyte

• Anonyymi

Homoutta ja lesbouttA jne

• Anonyymi

siis: Sitä on Jehovaisuus Aina minulle ollut ain.

• Anonyymi

Teistien elämä: Perä kirkossa täristää voimakkaasti. Pakokaasuääniä kuvaa parhaiten ''putputtava''.

Veikkaan pitkävetoa ja lottoan. Milloin se Jumala esiin pomppaa, jos nyt koskaan.

• Anonyymi

No minä olen eläkkeellä. Harrastan itseäni vanhempien yksinäisten ihmisten auttamista, teen käsitöitä, opettelen uusia asioita ja katson tiededokkareita yleltä.

• Anonyymi

Olipa taas onneton avaus. Uskottavan provon kirjoittaminen ei tahdo tyhmältä uskovaiselta onnistua ihan helpolla.

• Anonyymi

Olen kova ateisti, hard atheist.

• Varma Tieto on 80 vuotias eläkeläinen kasvanut ateistisessa kodissa. En vielä kouluun mennessä tiennyt mikä se sellainen Jumala on.

Olen ollut eläkkeellä melkein 20 vuotta. Työurani tein tehdastyössä toimihenkilönä. Luisuin tietokoneiden sekaan jo hyvin nuorena. Koko työurani oli kaikkiaan yli 40 vuotta. Tässä ammatit joissa toimin.
      Laborantti tehtaan laboratoriossa - ATK operaattori atk osastolla - Ohjelmoija atk osastolla - Systeemiohjelmoija atk osastolla.

Harrastin kuntourheilua, retkeilyä, valokuvausta, kalastusta yms

Uskonnosta ja Jumalasta minulla ei ole vahvaa vakaumusta. Nyt iäkkäänä Jumala ja uskonnot kiinnostaa mutta ymmärrykseni ei niitä ymmärrä. Agnostikko lienen lähinnä.
      Varma Tieto

• Anonyymi

Varmaan samoja asioita kuin uskovaisetkin.

Virsien veisuu ja runkkaaminen ovat toki harvinaisempaa kuin uskovaisilla.

• Anonyymi

Samaa rataa meni ilta kuin aiemmin. Kuuntelin suomipoppia ja join keskaria. Sitten kävelin thaihierontaan ja nain sievää nuorta naista - vanha ukko. Upea kokemus ja näky!

Sitten kapakkakierros ja muistit pois. Olin näköjään ostanut kebabia...

• Anonyymi

Tosi ateisti pelaa shakkia. Ammatilla ei ole väliä, kunhan ei ole pappi tai piispa.

• Voiko pappi olla ateisti ?

Se on mielenkiintoinen kysymys! Yleisesti ottaen papin odotetaan olevan uskonnollinen ja uskovan siihen jumaluuteen, jota hän edustaa. Kuitenkin on tapauksia, joissa papit ovat menettäneet uskonsa mutta jatkaneet tehtävässään eri syistä, kuten sosiaalisista paineista tai ammatillisista velvoitteista. Esimerkiksi eräässä tutkimuksessa havaittiin, että pieni osa anglikaanisista papeista Englannissa pitää Jumalaa sosiaalisena konstruktiona.

On myös olemassa järjestöjä, kuten **The Clergy Project**, jotka auttavat uskonsa menettäneitä pappeja siirtymään pois kirkollisista tehtävistä. Katolisen kirkon näkökulmasta pappi ei voi olla ateisti, koska hänen täytyy julistaa uskoa Jumalaan joka sunnuntai.

Mitä mieltä itse olet? Voiko pappi hoitaa tehtävänsä ilman henkilökohtaista uskoa?

• Anonyymi
        Varma_v2_Tieto kirjoitti:

Voiko pappi olla ateisti ?

Se on mielenkiintoinen kysymys! Yleisesti ottaen papin odotetaan olevan uskonnollinen ja uskovan siihen jumaluuteen, jota hän edustaa. Kuitenkin on tapauksia, joissa papit ovat menettäneet uskonsa mutta jatkaneet tehtävässään eri syistä, kuten sosiaalisista paineista tai ammatillisista velvoitteista. Esimerkiksi eräässä tutkimuksessa havaittiin, että pieni osa anglikaanisista papeista Englannissa pitää Jumalaa sosiaalisena konstruktiona.

On myös olemassa järjestöjä, kuten **The Clergy Project**, jotka auttavat uskonsa menettäneitä pappeja siirtymään pois kirkollisista tehtävistä. Katolisen kirkon näkökulmasta pappi ei voi olla ateisti, koska hänen täytyy julistaa uskoa Jumalaan joka sunnuntai.

Mitä mieltä itse olet? Voiko pappi hoitaa tehtävänsä ilman henkilökohtaista uskoa?

Samuel Oulusta on ateisti ja pitänyt uskon ohjelmaa radiossakin. Joten kyllä voi. Luulen suuren osan luterilaisen kirkon papeista olevan ateisteja. Eihän järkevä ihminen voi uskoa, kun on perehtynyt uskontoonsa tarkemmin tieteellisen tutkimuksen kautta?

• Varma_v2_Tieto kirjoitti:

Voiko pappi olla ateisti ?

Katso trailer Leaving God
        https://youtu.be/6Pri-mmq7q4?feature=shared

• Harrastan ruoanlaittoa, grillaamista, elokuvia, tietokonepelejä, lukemista, musiikin kuuntelua, luonnossa liikkumista, luonnontieteitä ja trollaamista.

• Anonyymi

Pelaatko online netissä?

• Anonyymi kirjoitti:

Pelaatko online netissä?

Aikanaan pelasin paljonkin World of Tanksia, mutta nykyään en pelaa online pelejä. Old skool tyyppinä pelaan tarinavetoisia yksinpelejä.

• Anonyymi

harrastan kirkon polttoja ja pappien kidutusta

• Anonyymi

nytkin minulla on pappeja kellarissa itkemässä

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      22
      5004
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      23
      4083
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      27
      2371
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2184
    5. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      1978
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      1878
    7. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1567
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1481
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      20
      1209
    10. Kerranki asiat oikein

Ilkka ja muut pienpuolueeet...teitte hyvän työn kun valitsitte pätevän henkilön virkaan eikä kepulle passelia!! Jatkakaa
      Haapavesi
      10
      1144
    Aihe