Ketjujen otsikoista ilmenee sähköauton vastustajien avuttomuus

Anonyymi-ap

..... sähköautojen yhä nousevan suuren suosion edessä.

21

222

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ei kukaan vastusta. Sähköauto vastustaa itse itseään. Sähköauto on vielä vahvasti keskeneräinen.

• Anonyymi

Juuri näin !

Tällä hetkellä akusto on sähköauton kivikautisin osaryhmä !?
        Uusiminen maksaa auton hinnan, eli kymmeniä tuhansia Euroja !?

Ei ole järkeä omistaa sähköautoa ostamalla se osamaksulla !?
        Riski on liian suuri !!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juuri näin !

Tällä hetkellä akusto on sähköauton kivikautisin osaryhmä !?
        Uusiminen maksaa auton hinnan, eli kymmeniä tuhansia Euroja !?

Ei ole järkeä omistaa sähköautoa ostamalla se osamaksulla !?
        Riski on liian suuri !!

Mitä järkeä on ostaa mitään autoa osamaksulla jos rahat ei riitä? Se jos hajoaa niin se hajoaa, vaikka moottori kävisi koivun lehdillä.
        On aina riski ottaa luottoa jos ei rahat riitä sen maksamiseen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä järkeä on ostaa mitään autoa osamaksulla jos rahat ei riitä? Se jos hajoaa niin se hajoaa, vaikka moottori kävisi koivun lehdillä.

No 90% ostaa osamaksulla yli 40000e auton oli se polttis tai sähkö. Eipä autoja ilman osamaksua isoissa määrin myytäisi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No 90% ostaa osamaksulla yli 40000e auton oli se polttis tai sähkö. Eipä autoja ilman osamaksua isoissa määrin myytäisi.

Ei uusia noin kalliita autoja lähinnä myydäkään kuin yrityksille.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Typerämpää on sitoa rahaa autoon vaikka 50000e kiinni kuin maksaa osamaksua. Hyvätuloisellakkaan asuntovelallisella ei ole 50000e säästöjä elämänsä aikana koskaan jotka voisi tuosta vaik laittaa autoon "käteisenä". Sitäpaitsi käteisellä maksaessa kauppa on huonompi autoliikkeelle eli autosi hyvitys voi monesti olla huonompi kun ostaa käteisellä. Liikkeet tekevät aina kauppaa myös rahoituksella.

Käytännössä käteisellä ostetaan jos ei tulot riitä saamaan lainaa. Tällöin usein kyseessä halvat autot. Mutta esim minä ajan uudella yli 100tonnin 550e bemarilla ja ihan kokonaan ostin taas auton velaksi kuten ostan joka vuosi, okei toki firman rahoilla mutta ei firmakaam saa velkaa jos taseessa ei ole kunnon lukuja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Typerämpää on sitoa rahaa autoon vaikka 50000e kiinni kuin maksaa osamaksua. Hyvätuloisellakkaan asuntovelallisella ei ole 50000e säästöjä elämänsä aikana koskaan jotka voisi tuosta vaik laittaa autoon "käteisenä". Sitäpaitsi käteisellä maksaessa kauppa on huonompi autoliikkeelle eli autosi hyvitys voi monesti olla huonompi kun ostaa käteisellä. Liikkeet tekevät aina kauppaa myös rahoituksella.

Käytännössä käteisellä ostetaan jos ei tulot riitä saamaan lainaa. Tällöin usein kyseessä halvat autot. Mutta esim minä ajan uudella yli 100tonnin 550e bemarilla ja ihan kokonaan ostin taas auton velaksi kuten ostan joka vuosi, okei toki firman rahoilla mutta ei firmakaam saa velkaa jos taseessa ei ole kunnon lukuja.

Kunhan lainan korko on tasan 0% eikä mitään muitakaan ylimääräisiä maksuja ole. Enkä piittaa paskaakaan autoliikkeen ongelmista, menköön vaikka konkkaan minun puolestani. Mitä huonompi kauppa autoliikkeelle niin sitä parempi minulle.

Minusta jo 1% korko autosta on järkyttävän korkea enkä suostu noin korkeaa korkea maksamaan.

"Liikkeet tekevät aina kauppaa myös rahoituksella."

Minua ei kiinnosta autoliikkeiden bisnes paskankaan vertaa. Miksi piittaisin autokauppiaiden eli ammattihuijareiden ongelmista?

Lisäksi jos otan rahoituksen niin siinä pitää olla mahdollisuus maksaa vaikka koko laina kerralla etuajassa ilman euronkaan sanktiota. Siis 3 vuoden lainan voisi maksaa pois kuukaudessa ja korot maksetaan vain kuukauden ajalta. Näin se on monissa muissa lainoissa.

Itse olen toki tähän asti ostanut ja myynyt joka ainoan autoni yksityisiltä markkinoilta ja autoliikkeet eivät ole saaneet minulta euroakaan. Ja nyt harkitsen myyväni itse autoni ja ostavani yksityiseltä autoni. Turha antaa rahaa autoliikkeille.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos hyvätuloisella ei muka ole 50000 euroa säästöjä niin hän käyttää rahojaan kuin aivoton idiootti. 50000 euron auton voi ostaa vasta kun on vähintään 500000 euroa sijoituksissa ja säästöissä ja omaa asuntoa ei lasketa sijoitukseksi. Siis tuo 500000 euroa pitäisi olla mieluiten likvideissä sijoituksissa kuten osakkeissa.

• Anonyymi

Ja muuten, itse ostin noin vuosi sitten mökin käteisellä ja remontitkin tein sinne ilman lainaa. Ja tuo mökki maksoi enemmän kuin tuo 50000 euroa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eikö kirjoittaja todella ymmärrä tämän hetken sähköautossa olevaa akuston kokoa, painoa ja hintaa ??
        Vai kiukutteleeko kirjoittaja vain viihtyäkseen palstalla ??

Miten vaan, mutta kun akuston vaihto maksaa kymmeniä tuhansia Euroja, niin ei se ole järkevää keskiluokkaiselle Suomalaiselle !!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eikö kirjoittaja todella ymmärrä tämän hetken sähköautossa olevaa akuston kokoa, painoa ja hintaa ??
        Vai kiukutteleeko kirjoittaja vain viihtyäkseen palstalla ??

Miten vaan, mutta kun akuston vaihto maksaa kymmeniä tuhansia Euroja, niin ei se ole järkevää keskiluokkaiselle Suomalaiselle !!

Oletko sekaisin akkuinesi??

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oletko sekaisin akkuinesi??

Niin, kirjoittaja tarkoittaa, että sähköauto on sekaisin akkuinensa !?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja muuten, itse ostin noin vuosi sitten mökin käteisellä ja remontitkin tein sinne ilman lainaa. Ja tuo mökki maksoi enemmän kuin tuo 50000 euroa.

Onneksi olkoon, mutta 80-90% Suomalaisista joutuu ostamaan sähköauton pitkällä paperilla ! Tähän ymmärrätte !?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mökki onkin sijoitus. Auto on käyttöesine, josta ei voi odottaa saavansa koskaan voittoa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onneksi olkoon, mutta 80-90% Suomalaisista joutuu ostamaan sähköauton pitkällä paperilla ! Tähän ymmärrätte !?

Vaikka olenkin eläkeläinen, vaihdoin vanhan autoni sähköautoon. Aivan uuteen rahat eivät riittäneet, mutta vähän ajettuun parivuotiaaseen riittivät, käteisenä. Saa heti oman nimensä omistajaksi.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Mökki onkin sijoitus. Auto on käyttöesine, josta ei voi odottaa saavansa koskaan voittoa.

Ja siksi sitä varten ei kannata ottaa euroakaan velkaa ja sen kannattaa ostaa mahdollisimman halvalla.

• Anonyymi

Erityisesti tilastot ovat vihan kohteena.

• Anonyymi

No, sähköautomiehet !

Onko permannossa rahhoo kiinni ??

No, ei paljon, ehkä 30000€ ??

• Anonyymi

Siinä ei ole rahaa kiinni ollenkaan.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Siinä ei ole rahaa kiinni ollenkaan.

Kannattaa perehtyä sähköauton rakenteeseen !

• Anonyymi
      UUSI

Pietarin trollitehdas täällä suolessa suurin sähköautojen vastustaja TOJO HÖNÖN muodossa ! ! Pietarin trollitehtaalta yli 90 % kaikesta ja varsinkin sähköauto dissauksesta ! ! Venäjä 1 maailman suurimpia fossiilisten poltto aineiden tuottaja ja pelkäävät että öljyn/kaasun myynti vähenee ja siksi Pietarin trollitehdas dissaa sähköautoja. TOJO HÖNÖ ON PIETARIN TROLLI ! !Tojota ei osaa eikä pysty tekeen sähköautoa joka kelpais asikkaille ja siksi Tojo hönö dissaa sähköautoja. . Lisäksi Tojo hönö Pietarin trolli ! !

Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      21
      3671
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      17
      2545
    3. Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita

Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy
      Maailman menoa
      378
      2043
    4. Nainen, sellaista tässä ajattelin

Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost
      Ikävä
      238
      1890
    5. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      27
      1691
    6. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      31
      1637
    7. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      32
      1589
    8. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      14
      1257
    9. Kulujen jako parisuhteessa

Hei, miten teillä jaetaan kulut parisuhteessa? Työttömyyttä ja opiskelua tulee omalla kohdalla jatkumaan vielä jonkin ai
      Parisuhde
      67
      1202
    10. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1111
    Aihe