Ostin sähköauton ja nyt tuntuu että koko elämä suunniteltava latausten ehdoilla

Anonyymi-ap

Kotona on vain hidas 1-vaihe pistoke, jos esim illalla 30% niin aamulla vasta 60-70% vaikka koko yön ollut latauksessa. Pikalaturitkaan ei ihmeitä tee, jos vaikka 60% latauksella menen kauppaan ja pistän tepseliin, pikalaturi on nostanut ehkä 65% asti kaupankäynnin aikana, 70% jos vietää hyvin pitkän ajan kaupassa.

Talvella oli jakso kun en juuri käynyt missää, silloin tuntui vielä menettelevän mutta kun kevät ja kesä tekee tuloaan, paljon enemmän tekemistä ja autoilun tarvetta. Käytiin Lapissa ja normaali max 8h matka olikin nyt yli 10h ylimääräisen matkan aikana latausten takia. Ja kun on monena pivänä tullut ajoa, on joutunut jotain menoja perumaan koska ei vain ehdi ladata. Esim pääsiäisenä kun käytiin usean sukulaisen luona ja omaakin menoa.

Tälläistäkö tämä nyt on että elämä suunniteltava latausten ympärille?

132

1184

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kyllä sillä kateudella vaan on ihmeellinen voima.

      • Anonyymi

        Kateus?? En tiedä, onko aloittajalla sähkis, mutta itse luin vastaavan jutun oikein painetusta sanasta (ei raamattu). Liekö sieltä kopsattu,, mutta tuohan on totta.


    • Anonyymi

      Onhan tepseliautoilu selkeää takapakkia polttiksen kätettävyyteen verrattuna. Polttiksella pääse aina milloin haluaa minne haluaa ja parin minuutin tankkaus hoituu missä tahansa.

      • Anonyymi

        Niinpä. Todettu on. Sähköautolla olet sähköjohdok orja.


      • Anonyymi

        Kyllä se tankkaus kestää paljon pidempään jos lasket koko aktin, ensin pitää ajaa asemalle, maksaa ja tankata, eikä niitä asemia ole kaikkialla ihan vieressä.
        Oikeasti on helpompaa laittaa auto lataukseen kun tulet kotiin ja aamulla on "tankki" täynnä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se tankkaus kestää paljon pidempään jos lasket koko aktin, ensin pitää ajaa asemalle, maksaa ja tankata, eikä niitä asemia ole kaikkialla ihan vieressä.
        Oikeasti on helpompaa laittaa auto lataukseen kun tulet kotiin ja aamulla on "tankki" täynnä.

        Aika lasketaan siihen asti kunnes pääsee jatkamaan ajoa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se tankkaus kestää paljon pidempään jos lasket koko aktin, ensin pitää ajaa asemalle, maksaa ja tankata, eikä niitä asemia ole kaikkialla ihan vieressä.
        Oikeasti on helpompaa laittaa auto lataukseen kun tulet kotiin ja aamulla on "tankki" täynnä.

        Missähän elät, nykyään maksu käy kädenkäänteessä tankilla ja otat bensaa/dieseliä tankkiin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se tankkaus kestää paljon pidempään jos lasket koko aktin, ensin pitää ajaa asemalle, maksaa ja tankata, eikä niitä asemia ole kaikkialla ihan vieressä.
        Oikeasti on helpompaa laittaa auto lataukseen kun tulet kotiin ja aamulla on "tankki" täynnä.

        Mut kun ei oo kotona latauspaikkaa, niin sitten tulee lataamisestakin melkoinen akti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se tankkaus kestää paljon pidempään jos lasket koko aktin, ensin pitää ajaa asemalle, maksaa ja tankata, eikä niitä asemia ole kaikkialla ihan vieressä.
        Oikeasti on helpompaa laittaa auto lataukseen kun tulet kotiin ja aamulla on "tankki" täynnä.

        Aloittajalla ei yksi yö riitä " tankin" täyttöön .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se tankkaus kestää paljon pidempään jos lasket koko aktin, ensin pitää ajaa asemalle, maksaa ja tankata, eikä niitä asemia ole kaikkialla ihan vieressä.
        Oikeasti on helpompaa laittaa auto lataukseen kun tulet kotiin ja aamulla on "tankki" täynnä.

        Ensin pitää ajaa asemalle? Minä tankkaan työmatkalla, "mutkan" pituus n 50 m ja jatkan matkaan, kun olen tankannut. Kortti koneeseen, menee kaikkinensa n 15 sek jmkun saa pistoolin reikään. Menisköhän 2 minuuttia, kun lyö pistoolin tankattua takas, laittaa korkin kiinni ja.muutama askel autoon ja menoks. No 3 minuuttia? Yritän muistaa seuraavalle tankilliselle mennessä laittaa sekkarin päälle.
        Kerros, millä ennen sähkistä ajoit? Oliko mersu vai audi ja pullistelit niillä täällä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se tankkaus kestää paljon pidempään jos lasket koko aktin, ensin pitää ajaa asemalle, maksaa ja tankata, eikä niitä asemia ole kaikkialla ihan vieressä.
        Oikeasti on helpompaa laittaa auto lataukseen kun tulet kotiin ja aamulla on "tankki" täynnä.

        "eikä niitä asemia ole kaikkialla ihan vieressä"
        Onpas! Ainakin jos nyt joskus sattuu maantietä ajamaan tai käymään vaikka kaupassa. En ymmärrä puhetta että pitää lähteä tankkaamaan, kun oikeasti pitää vain poiketa maantieltä mittarille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se tankkaus kestää paljon pidempään jos lasket koko aktin, ensin pitää ajaa asemalle, maksaa ja tankata, eikä niitä asemia ole kaikkialla ihan vieressä.
        Oikeasti on helpompaa laittaa auto lataukseen kun tulet kotiin ja aamulla on "tankki" täynnä.

        Mitä sitten jos asut kaupungissa ja kadulla pysäköitävä?


    • Anonyymi

      Teit kyllä aika tyhmän valinnan, ihan itse. Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis. Sinun tapauksessasi koko lähipiiri.
      Ensi kerralla osta sellainen auto joka sopii sinulle, pyydä vaikka apua jostain ennen päätöstä.

    • Anonyymi

      Jannatta hiukan laskeskella ennen, kuin kirjoittelee. Melkoinen akku sinun Porssessasi on, jos 30 kwh:n lataus on 30% 10h/3,5 kwh. 100 kwh äkkiä laskettuna. Meidän S marketin 250 kwh pikalataus lykkää Ariyaan puolessa tunnissa 50 kwh. Rajoitus laitettu 100kwh. Mikäli kertoilee satuja pitää olla hyvä muisti ja tehdä vähän taustatyötä.

      • Anonyymi

        Läheskään kaikkialla ei ole supertehokkaita latureita ja todellinen latausteho usein kaukana maksimista. Esim autolehdet testanneet miten 200kw lataus voi keskiarvoltaan olla jotain 80kw vaikka auto nimellisesti tukisi 200kw. 200kw lukemaan päästään ehkä hetkellisesti optimioloissa.

        Ja 1-vaiheella esim 8A, jonkun 80kwh akun lataus tosiaan voi kestää 2 vuorokautta tyhjästä täyteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Läheskään kaikkialla ei ole supertehokkaita latureita ja todellinen latausteho usein kaukana maksimista. Esim autolehdet testanneet miten 200kw lataus voi keskiarvoltaan olla jotain 80kw vaikka auto nimellisesti tukisi 200kw. 200kw lukemaan päästään ehkä hetkellisesti optimioloissa.

        Ja 1-vaiheella esim 8A, jonkun 80kwh akun lataus tosiaan voi kestää 2 vuorokautta tyhjästä täyteen.

        Ei juma. Voiko joku olla noin typerä. Vastaus. Polttisvajakki voi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei juma. Voiko joku olla noin typerä. Vastaus. Polttisvajakki voi.

        No tuo oli totta, jos lataa melko täydellä akulla.

        Tosin en yhtään ymmärrä, miksi joku viitsisi roikkua pikalaturilla ellei akun varaustaso ole alussa pitkälti alle 20%, jolloin paras latausnopeus saavutetaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei juma. Voiko joku olla noin typerä. Vastaus. Polttisvajakki voi.

        Vsnha kääpäparka yrittää olla niin modernia ja pullistelee. Sunlaisethan on aina tientukkoina, sillä ei ole väliä, millä kulkee. Ressukat


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vsnha kääpäparka yrittää olla niin modernia ja pullistelee. Sunlaisethan on aina tientukkoina, sillä ei ole väliä, millä kulkee. Ressukat

        Kaikki patteriautoilijat ovat tientukkona kun jatkuvasti pitää säästää akun latausta.


    • Anonyymi

      Tuttua. Sähköautonjälkeen lähti minulla auto takaisin hybridiin. Totesin ettei sähköautolla tee mitään ja kaikki on hankalaa.

      • Anonyymi

        Sama täällä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama täällä

        Minulla myös


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla myös

        Hei niin minullakin!


      • Anonyymi

        Paljonko tuli takkiin ostoksissa :))))


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paljonko tuli takkiin ostoksissa :))))

        Ihan sivullisena kommentoin, mitä väliä?!


    • Anonyymi

      Kovin typeriä nämä keksityt sadut ja tarinat mitä avaaja täällä kirjoittelee jatkuvasti.
      Kerro toki mikä sinua ajaa tuollaiseen toimintaan? Oletko yksinäinen ja tylsistynyt ja Suoli ainoa reitti josta saat edes jotain kontaktia ulkopuoliseen elämään hoitolaitoksessasi?

      • Anonyymi

        keksityissäkin tarinoissa on totuuden siemen. koko autokannan sähköistämisessä törmätään kymmeniin tuhansiin kiinteistöihin, joissa ei ole voimavirtaa kätyettävissä ja alueen latausinfra lähikaupan pihassa ei ole niin nopea kuin kaupunkilainen luulisi. ja sitten kun niitä "nopeita" latauspisteitä on vain 2 siinä kyläkaupan pihassa.
        ongelman suuruus on sitten kiinni ajaettavien päivämatkojen pituudesta. jos yöaikainen lataus ei riitä, enää loppuviikon arkiajoille, niin onhan se ongelma. Siis jos joka arkipäivä kuluttaa enemmän sähköä kuin yölataus sitä palauttaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        keksityissäkin tarinoissa on totuuden siemen. koko autokannan sähköistämisessä törmätään kymmeniin tuhansiin kiinteistöihin, joissa ei ole voimavirtaa kätyettävissä ja alueen latausinfra lähikaupan pihassa ei ole niin nopea kuin kaupunkilainen luulisi. ja sitten kun niitä "nopeita" latauspisteitä on vain 2 siinä kyläkaupan pihassa.
        ongelman suuruus on sitten kiinni ajaettavien päivämatkojen pituudesta. jos yöaikainen lataus ei riitä, enää loppuviikon arkiajoille, niin onhan se ongelma. Siis jos joka arkipäivä kuluttaa enemmän sähköä kuin yölataus sitä palauttaa.

        Onni on ettei siellä Bäkkäläaavan perukoilla ole sähköautoja


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onni on ettei siellä Bäkkäläaavan perukoilla ole sähköautoja

        No eipä juuri ole, eikä juuri tule. Laturihybridit ovat lähimpänä sähköautoa mihin on laajasti mahdollisuus.


      • Anonyymi

        Tyypillistä juttua sähköauto uskonlahkolaiselle: olet köyhä, olet peräkammarin poika, pakoputkipoika, ja niin edelleen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tyypillistä juttua sähköauto uskonlahkolaiselle: olet köyhä, olet peräkammarin poika, pakoputkipoika, ja niin edelleen

        Kyllä monenlaista tulee mieleen, jos. Maalla valtaosa aja 300 kilometriä päivässä ja sähköä ei ole. Ääliö tuollaisen kirjoittelija on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        keksityissäkin tarinoissa on totuuden siemen. koko autokannan sähköistämisessä törmätään kymmeniin tuhansiin kiinteistöihin, joissa ei ole voimavirtaa kätyettävissä ja alueen latausinfra lähikaupan pihassa ei ole niin nopea kuin kaupunkilainen luulisi. ja sitten kun niitä "nopeita" latauspisteitä on vain 2 siinä kyläkaupan pihassa.
        ongelman suuruus on sitten kiinni ajaettavien päivämatkojen pituudesta. jos yöaikainen lataus ei riitä, enää loppuviikon arkiajoille, niin onhan se ongelma. Siis jos joka arkipäivä kuluttaa enemmän sähköä kuin yölataus sitä palauttaa.

        Tämä. Yhä suurempi osuus asuu kerros/rivareissa johon ei saa voimavirtaa joten todellisesta ongelmasta puhutaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä. Yhä suurempi osuus asuu kerros/rivareissa johon ei saa voimavirtaa joten todellisesta ongelmasta puhutaan.

        Asun rivarissa, ja asennutin 11kW laturin omalle paikalleni. Se liitettiin omaan 3x25A sähköliittymääni. Yhtiökokouksessa tehtiin jo vuosia sitten päätös latureista, ja puolet asukkaista on jo ne hankkinut. Pitää toimia, eikä vain valittaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Asun rivarissa, ja asennutin 11kW laturin omalle paikalleni. Se liitettiin omaan 3x25A sähköliittymääni. Yhtiökokouksessa tehtiin jo vuosia sitten päätös latureista, ja puolet asukkaista on jo ne hankkinut. Pitää toimia, eikä vain valittaa.

        Entä kun asuu vanhassa kerrostalossa, jossa kaapelit parkkipaikalle kestää hädin tuskin sitä muutan sadan vatin lohkolämmittimen ja jokin olemattoman sisätilalämmittimen aiheuttamaa kuormaa.
        Niin ja se kahden tunnin kello on tietysti joka tolpassa.
        Kaapeleiden uusimisesta edes puhuminen on talon hallituksen päätöksellä kielletty, joten ei sinne parkkipaikalle mitään omia latureita ole mahdollista asennuttaa. joten ei siinä edes hybridi, täyssähköautosta puhumattakaan kannata edes unta nähdä.
        Mainituissa tai sen sen kaltaisissa taloissa asuu kuitenkin lähes miljoona suomalaista ja verovaroilla loisivat matut päälle.
        Joten ei se sähköauto ole sopiva eikä edes varteen otettava vaihtoehto läheskään kaikissa paikoissa, joten esittämäsi toimitakaan ei ole mahdollista, että mitäs siihen sanot?


    • Anonyymi

      suristin on VAPAUDENRAJOITIN

    • Anonyymi

      Kun valehtelee pitää olla hyvä muisti ja pitää tietää myös totuus

    • Anonyymi

      Oma kokemus että kun lataa supersukosta 3 kw teholla niin illalla klo 19 kun laittaa lataamaan niin aamulla töihin lähdettäessä klo 8 aikoihin on akku latautunut vajaa 40 kw. Sillä ajelee n. 150-250 km riippuen kelistä ja nopeudesta.

      Toki jos ajaa joka päivä sen 150-200 km niin sähköauto hitaalla kotilatauksella ei ole paras valinta. Onneksi itse ei tällaisia ajosuoritteita tarvitse päivittäin tehdä

      • Anonyymi

        Valta osin maa seudulla ajaaa 300km pöivössä joten tiiseli in ainoa järkevä vaihto ehto , ei siinä kukaan saa tarpeeksi lattuutettua mitään sähkö vispilää parin watin pistokkeesta . näin ja tämä on hyvin monella karu totuus patteri moposta , onneksi vety autot pelastavat tilanteen .


      • Anonyymi

        Toki jos on 11 kw kotilataus se 200 kilometriä hoituu yöllä 4:ssä tunnissa, huomaamatta. Pörssisähkö ei näy suuresti sähkölaskussakaan. 100 km päivässä on 30000 vuodessa ja hoituu päivittäisellä 2: n tunnin latauksella. Tolloille tiedoksi. Illalla latausjohto kiinni, automatiikka hoitaa latauksen , aamulla automatiikka hoitaa lämmityksen ja johto irti ei skrabaamista mahdollisesti lumen harjaus. Lämmin sula auto auto valmiina.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valta osin maa seudulla ajaaa 300km pöivössä joten tiiseli in ainoa järkevä vaihto ehto , ei siinä kukaan saa tarpeeksi lattuutettua mitään sähkö vispilää parin watin pistokkeesta . näin ja tämä on hyvin monella karu totuus patteri moposta , onneksi vety autot pelastavat tilanteen .

        Maalla löytyy melkein joka mökistä se punainen voimavirtapistoke, josta voi ladata vaikka normaalilla 11kW matkalaturilla autoa. Jos ei löydy, asentaa sähkömies sen helposti. Tuskin monessakaan mökissä on enää 50-luvun sähköjä, ja jos on, olisi jo aika päivittää ne turvallisempiin, ennenkuin mökki palaa sähkövikaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valta osin maa seudulla ajaaa 300km pöivössä joten tiiseli in ainoa järkevä vaihto ehto , ei siinä kukaan saa tarpeeksi lattuutettua mitään sähkö vispilää parin watin pistokkeesta . näin ja tämä on hyvin monella karu totuus patteri moposta , onneksi vety autot pelastavat tilanteen .

        Eli valtasosa maaseudulla ajaa 30 km päivässä, se on sellainen karkeasti 4-5 h joka päivä autossa ja jos lasketaan viikonloppuja pois niin 70-80 tkm vuodessa.

        Uskaltaisin väittää että todellakaan valtaosa ei näin paljoa aja ja jos ajaa niin jos päästöjen kannalta sähköautoa tilalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valta osin maa seudulla ajaaa 300km pöivössä joten tiiseli in ainoa järkevä vaihto ehto , ei siinä kukaan saa tarpeeksi lattuutettua mitään sähkö vispilää parin watin pistokkeesta . näin ja tämä on hyvin monella karu totuus patteri moposta , onneksi vety autot pelastavat tilanteen .

        Siis mitä ihmettä höpiset? Missä tuollaista maaseutua on missä noin paljon ajellaan, ja jopa valtaosa ihmisistä!? Miltei 5 tuntia päivässä autolla ajoa päivittäin?? Kannattaisiko vaihtaa asuin, tai työpaikka? Ajat millä hyvänsä autolla?
        Toisaalta, vaikka ajaisitkin noin paljon niin 3-vaihe latauksella sujuu lataus yön aikana helposti... Tuollaisen asennus ei maltaita maksa, mutta dieselillä ajo maksaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toki jos on 11 kw kotilataus se 200 kilometriä hoituu yöllä 4:ssä tunnissa, huomaamatta. Pörssisähkö ei näy suuresti sähkölaskussakaan. 100 km päivässä on 30000 vuodessa ja hoituu päivittäisellä 2: n tunnin latauksella. Tolloille tiedoksi. Illalla latausjohto kiinni, automatiikka hoitaa latauksen , aamulla automatiikka hoitaa lämmityksen ja johto irti ei skrabaamista mahdollisesti lumen harjaus. Lämmin sula auto auto valmiina.

        Syttyy yöllä tuleen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valta osin maa seudulla ajaaa 300km pöivössä joten tiiseli in ainoa järkevä vaihto ehto , ei siinä kukaan saa tarpeeksi lattuutettua mitään sähkö vispilää parin watin pistokkeesta . näin ja tämä on hyvin monella karu totuus patteri moposta , onneksi vety autot pelastavat tilanteen .

        Onneksi valtaosin maaseudulla joka ukolla ja -akalla on autotallin seinässä voimavirtapistorasiat joista saa autoa ladattua 11 kW teholla, mikä tekee 8 tunnin yöunien aikana jo 88 kWh jos vain akkuun mahtuu.


    • Anonyymi

      Eikö ole mahdollista asennuttaa 3 x 16A voimavirtapistorasiaa? Sillä saisit 11 kW lataustehon.

      • Anonyymi

        Ei satutäti polttispelle ymmärrä. Hän yrittää esittää nokkelaa kritiikkiä, muka omakohtaisella tarinalla. Vajakille tyypilliseen tapaan kertoilee niin paksua, ettei tuubaa ettei oikein tiedä miten suhtautuisi. Sääliksi käy lähinnä.


    • Anonyymi

      Lisääntyvät vapaat pitääkin käyttää kaiken lataamiseen kun on oltava kaiken aikaa valmis. Kannelliset ämpärit saattaa antaa probleeman sitten.

    • Anonyymi

      Aloittaja on
      1. trolli
      2. tyyppi joka ei koskaan selvitä mitään etukäteen

      Kumpi on oudompi tapaus?

      • Anonyymi

        " Aloittaja on
        1. trolli
        2. tyyppi joka ei koskaan selvitä mitään etukäteen

        Kumpi on oudompi tapaus? "


        Minä selvitän aina etukäteen ostamani autotyypin kanssa tulevat ongelmat, niin silloin ei tule käyttötilanteissa mitään yllätyksiä. Viikko sitten 3.5.2025 tankkasin autoni aivan piripintaan, koska piti lähteä kauemmaksi yhteen kulttuuritilaisuuteen. Palasin kotiin sunnuntaina 4.5, ja reissulla tuli ajoa vajaa 500 km. Maanantaina jouduin käymään naapurikaupungissa, ja sillä reissullakin tuli ajoa vajaa 100 km. Sen jälkeen olen ajellut kylällä paivittäin hyvin monia kauppa- ja harrastusreissuja, mutta en ole pitänyt kirjaa ajetuista matkoista, vaikka autossa onkin tarkka kulutusmittari.

        Nyt tankissa on polttoainetta jäljella noin 1/4 tankillista, joten voin ennen saunaa käydä tankkaamassa auton, kun käyn tekemässä lauantain LOTTO-rivin. Kun valitsee autokseen varmatoimisen itselataavan hybridi-Toyotan, niin arkielämä on todella helppoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " Aloittaja on
        1. trolli
        2. tyyppi joka ei koskaan selvitä mitään etukäteen

        Kumpi on oudompi tapaus? "


        Minä selvitän aina etukäteen ostamani autotyypin kanssa tulevat ongelmat, niin silloin ei tule käyttötilanteissa mitään yllätyksiä. Viikko sitten 3.5.2025 tankkasin autoni aivan piripintaan, koska piti lähteä kauemmaksi yhteen kulttuuritilaisuuteen. Palasin kotiin sunnuntaina 4.5, ja reissulla tuli ajoa vajaa 500 km. Maanantaina jouduin käymään naapurikaupungissa, ja sillä reissullakin tuli ajoa vajaa 100 km. Sen jälkeen olen ajellut kylällä paivittäin hyvin monia kauppa- ja harrastusreissuja, mutta en ole pitänyt kirjaa ajetuista matkoista, vaikka autossa onkin tarkka kulutusmittari.

        Nyt tankissa on polttoainetta jäljella noin 1/4 tankillista, joten voin ennen saunaa käydä tankkaamassa auton, kun käyn tekemässä lauantain LOTTO-rivin. Kun valitsee autokseen varmatoimisen itselataavan hybridi-Toyotan, niin arkielämä on todella helppoa.

        Rahalla saa, ja Toyotalla pääsee.

        Ja sitä rahaa sitten tarvitaankin, kun tankilla käy. Halpa ostaa, kallis käyttää. Kuin mustesuihkutulostin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " Aloittaja on
        1. trolli
        2. tyyppi joka ei koskaan selvitä mitään etukäteen

        Kumpi on oudompi tapaus? "


        Minä selvitän aina etukäteen ostamani autotyypin kanssa tulevat ongelmat, niin silloin ei tule käyttötilanteissa mitään yllätyksiä. Viikko sitten 3.5.2025 tankkasin autoni aivan piripintaan, koska piti lähteä kauemmaksi yhteen kulttuuritilaisuuteen. Palasin kotiin sunnuntaina 4.5, ja reissulla tuli ajoa vajaa 500 km. Maanantaina jouduin käymään naapurikaupungissa, ja sillä reissullakin tuli ajoa vajaa 100 km. Sen jälkeen olen ajellut kylällä paivittäin hyvin monia kauppa- ja harrastusreissuja, mutta en ole pitänyt kirjaa ajetuista matkoista, vaikka autossa onkin tarkka kulutusmittari.

        Nyt tankissa on polttoainetta jäljella noin 1/4 tankillista, joten voin ennen saunaa käydä tankkaamassa auton, kun käyn tekemässä lauantain LOTTO-rivin. Kun valitsee autokseen varmatoimisen itselataavan hybridi-Toyotan, niin arkielämä on todella helppoa.

        Kyseiset suoritteet on sähköautollakin todella helppoja, 500 km voi vaatia yhden nopean lataamisen. Sen jälkeen olisit voinut laittaa muutamana yönä lataukseen niin taas 200 km lisää mittariin.

        Toki jo johdon laittaminen seinään silloin tällöin on ylitsepääsemätön suorite niin itselataava bensa auto on hyvä vaihtoehto. Talvellakaan et varmasti jaksa laittaa autoa lämmittimen perään koska vaatisi vastaavan suoritteen. Ja kokemuksena voin sanoa että auto on nopeampi ja helpompi laittaa lataamaan kuin kyykistellä etsimässä pientä defa pistoketta puskurista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " Aloittaja on
        1. trolli
        2. tyyppi joka ei koskaan selvitä mitään etukäteen

        Kumpi on oudompi tapaus? "


        Minä selvitän aina etukäteen ostamani autotyypin kanssa tulevat ongelmat, niin silloin ei tule käyttötilanteissa mitään yllätyksiä. Viikko sitten 3.5.2025 tankkasin autoni aivan piripintaan, koska piti lähteä kauemmaksi yhteen kulttuuritilaisuuteen. Palasin kotiin sunnuntaina 4.5, ja reissulla tuli ajoa vajaa 500 km. Maanantaina jouduin käymään naapurikaupungissa, ja sillä reissullakin tuli ajoa vajaa 100 km. Sen jälkeen olen ajellut kylällä paivittäin hyvin monia kauppa- ja harrastusreissuja, mutta en ole pitänyt kirjaa ajetuista matkoista, vaikka autossa onkin tarkka kulutusmittari.

        Nyt tankissa on polttoainetta jäljella noin 1/4 tankillista, joten voin ennen saunaa käydä tankkaamassa auton, kun käyn tekemässä lauantain LOTTO-rivin. Kun valitsee autokseen varmatoimisen itselataavan hybridi-Toyotan, niin arkielämä on todella helppoa.

        Onko jotain haittaa laittaa auto lataukseen siellä kulttuuritilaisuuden aikana? Sähköautoilija lottoaa kotoa käsin tietokoneella. Ei tarvitse mitään tekosyytä lähteä tankkaamaan vaan auto latautuu kotona.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyseiset suoritteet on sähköautollakin todella helppoja, 500 km voi vaatia yhden nopean lataamisen. Sen jälkeen olisit voinut laittaa muutamana yönä lataukseen niin taas 200 km lisää mittariin.

        Toki jo johdon laittaminen seinään silloin tällöin on ylitsepääsemätön suorite niin itselataava bensa auto on hyvä vaihtoehto. Talvellakaan et varmasti jaksa laittaa autoa lämmittimen perään koska vaatisi vastaavan suoritteen. Ja kokemuksena voin sanoa että auto on nopeampi ja helpompi laittaa lataamaan kuin kyykistellä etsimässä pientä defa pistoketta puskurista.

        Polttistollolle on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko jotain haittaa laittaa auto lataukseen siellä kulttuuritilaisuuden aikana? Sähköautoilija lottoaa kotoa käsin tietokoneella. Ei tarvitse mitään tekosyytä lähteä tankkaamaan vaan auto latautuu kotona.

        " Onko jotain haittaa laittaa auto lataukseen siellä kulttuuritilaisuuden aikana? Sähköautoilija lottoaa kotoa käsin tietokoneella. Ei tarvitse mitään tekosyytä lähteä tankkaamaan vaan auto latautuu kotona. "


        Et näytä oikein ymmärtävän oikeaa elämää. Konserttitalon parkkipaikalle kyllä autot mahtuivat hyvin, mutta eipä siellä ollut yhtään latauspaikkaa. Tilaisuuden järjestäjä kyllä ymmärtää sen, että parempaa musiikkia kuuntelemaan tulevat viisaat ihmiset tulevat paikalle polttomoottoriautoilla, joilla voi ilman latausrumbaa tähteä takaisin kotimatkalle tai sitten kapakkaan. Mitä järkeä siinä olisi, että ihmisen täytyisi konsertin aikanakin vain pohtia sitä, miten toimimattoman ja keskeneräisen sähköauton voisi paluumatkaa varten ladata. Sähköautot siis yksipuolistavat liikaa ihmisen elämää, koska koko ajan pitää vain ajatella sähköauton lataamista.

        Sähköauto on täysin toimimaton keksintö, joka hylättiin jo kerran 1900-luvun alussa latausvaikeuksien vuoksi. Nyt ihmiset taas haluavat lyödä päätä seinään sähköautojen latauksen kanssa. Ihmisen muisti on lyhyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " Onko jotain haittaa laittaa auto lataukseen siellä kulttuuritilaisuuden aikana? Sähköautoilija lottoaa kotoa käsin tietokoneella. Ei tarvitse mitään tekosyytä lähteä tankkaamaan vaan auto latautuu kotona. "


        Et näytä oikein ymmärtävän oikeaa elämää. Konserttitalon parkkipaikalle kyllä autot mahtuivat hyvin, mutta eipä siellä ollut yhtään latauspaikkaa. Tilaisuuden järjestäjä kyllä ymmärtää sen, että parempaa musiikkia kuuntelemaan tulevat viisaat ihmiset tulevat paikalle polttomoottoriautoilla, joilla voi ilman latausrumbaa tähteä takaisin kotimatkalle tai sitten kapakkaan. Mitä järkeä siinä olisi, että ihmisen täytyisi konsertin aikanakin vain pohtia sitä, miten toimimattoman ja keskeneräisen sähköauton voisi paluumatkaa varten ladata. Sähköautot siis yksipuolistavat liikaa ihmisen elämää, koska koko ajan pitää vain ajatella sähköauton lataamista.

        Sähköauto on täysin toimimaton keksintö, joka hylättiin jo kerran 1900-luvun alussa latausvaikeuksien vuoksi. Nyt ihmiset taas haluavat lyödä päätä seinään sähköautojen latauksen kanssa. Ihmisen muisti on lyhyt.

        Suksi kuuseen sekä Turun konserttitalon viereisessä parkkiluolassa on, Tamperetalolla on. Kampin luolassa on, jos saa paikan. Pasilan lähijunaparkissa on Lauttasaaren metroparkissa on. Ei Helsigin keskustaan kannata tulla autolla ollenkaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " Onko jotain haittaa laittaa auto lataukseen siellä kulttuuritilaisuuden aikana? Sähköautoilija lottoaa kotoa käsin tietokoneella. Ei tarvitse mitään tekosyytä lähteä tankkaamaan vaan auto latautuu kotona. "


        Et näytä oikein ymmärtävän oikeaa elämää. Konserttitalon parkkipaikalle kyllä autot mahtuivat hyvin, mutta eipä siellä ollut yhtään latauspaikkaa. Tilaisuuden järjestäjä kyllä ymmärtää sen, että parempaa musiikkia kuuntelemaan tulevat viisaat ihmiset tulevat paikalle polttomoottoriautoilla, joilla voi ilman latausrumbaa tähteä takaisin kotimatkalle tai sitten kapakkaan. Mitä järkeä siinä olisi, että ihmisen täytyisi konsertin aikanakin vain pohtia sitä, miten toimimattoman ja keskeneräisen sähköauton voisi paluumatkaa varten ladata. Sähköautot siis yksipuolistavat liikaa ihmisen elämää, koska koko ajan pitää vain ajatella sähköauton lataamista.

        Sähköauto on täysin toimimaton keksintö, joka hylättiin jo kerran 1900-luvun alussa latausvaikeuksien vuoksi. Nyt ihmiset taas haluavat lyödä päätä seinään sähköautojen latauksen kanssa. Ihmisen muisti on lyhyt.

        Ei se, että on kerran käynyt, tai naapuri on kertonut käyneensä, tee idiootista viisasta. Toiset menevät konsertin jälkeen ravintolaan illalliselle, toiset kapakkaan ryyppäämään, mikä koko reissun tarkoitus taisi ollakin. Huippu orkesterin soittoa kuunnellessa ei paljon tule latausta ajateltua. Wienin filharmonikkojen 2 tuntinen oli sellainen, että puolen tunnin suosionosoituksia seisten ja pari encorrea saatiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se, että on kerran käynyt, tai naapuri on kertonut käyneensä, tee idiootista viisasta. Toiset menevät konsertin jälkeen ravintolaan illalliselle, toiset kapakkaan ryyppäämään, mikä koko reissun tarkoitus taisi ollakin. Huippu orkesterin soittoa kuunnellessa ei paljon tule latausta ajateltua. Wienin filharmonikkojen 2 tuntinen oli sellainen, että puolen tunnin suosionosoituksia seisten ja pari encorrea saatiin.

        Ei tainnut sähköauton lataaminen konsertin aikana sinulta onnistua, koska pitää alkaa näin kovasti ärhentelemään vieraille ihmisille. On todettu, että jatkuva huoli lataamisen onnistumisesta aiheuttaa monille patteriautouskovaisille pahojakin mielenterveysongelmia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tainnut sähköauton lataaminen konsertin aikana sinulta onnistua, koska pitää alkaa näin kovasti ärhentelemään vieraille ihmisille. On todettu, että jatkuva huoli lataamisen onnistumisesta aiheuttaa monille patteriautouskovaisille pahojakin mielenterveysongelmia.

        Näyttää olevan suurempi murhe ääliöllä polttispöllöllä, joka ei ymmärrä musiikista, sen enempää kuin pässi hännästään. Ajan aina Pasilan parkkiin ja siitä julkisilla. Torin yli ja on teatterissa, tai Musiikkitalossa. Tähän asti on latautunut ilman murheita. Mielenterveysongelmia on enemmän polttistorvella, joka miettii toisten latauksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näyttää olevan suurempi murhe ääliöllä polttispöllöllä, joka ei ymmärrä musiikista, sen enempää kuin pässi hännästään. Ajan aina Pasilan parkkiin ja siitä julkisilla. Torin yli ja on teatterissa, tai Musiikkitalossa. Tähän asti on latautunut ilman murheita. Mielenterveysongelmia on enemmän polttistorvella, joka miettii toisten latauksia.

        Miksi pitäisi parkkeerata auto niin kauas, että joutuu vielä julkisilla kulkemaan lopun matkaa? Eikä sitten saman tien voisi kulkea koko matkan julkisilla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näyttää olevan suurempi murhe ääliöllä polttispöllöllä, joka ei ymmärrä musiikista, sen enempää kuin pässi hännästään. Ajan aina Pasilan parkkiin ja siitä julkisilla. Torin yli ja on teatterissa, tai Musiikkitalossa. Tähän asti on latautunut ilman murheita. Mielenterveysongelmia on enemmän polttistorvella, joka miettii toisten latauksia.

        " Näyttää olevan suurempi murhe ääliöllä polttispöllöllä, joka ei ymmärrä musiikista, sen enempää kuin pässi hännästään. Ajan aina Pasilan parkkiin ja siitä julkisilla. Torin yli ja on teatterissa, tai Musiikkitalossa. Tähän asti on latautunut ilman murheita. Mielenterveysongelmia on enemmän polttistorvella, joka miettii toisten latauksia. "


        Mikähän kirjoituksissani on kertonut siitä, että en ymmärtäisi musiikista mitään. Saat kernaasti jatkaa elämääsi tässä uskossa, mutta voin kuitenkin kertoa sinulle, että olet pahasti väärässä. Auton valintakin on sinulla mennyt ihan pieleen, joten ongelmia tuntuu olevan muillakin elämänalueilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " Näyttää olevan suurempi murhe ääliöllä polttispöllöllä, joka ei ymmärrä musiikista, sen enempää kuin pässi hännästään. Ajan aina Pasilan parkkiin ja siitä julkisilla. Torin yli ja on teatterissa, tai Musiikkitalossa. Tähän asti on latautunut ilman murheita. Mielenterveysongelmia on enemmän polttistorvella, joka miettii toisten latauksia. "


        Mikähän kirjoituksissani on kertonut siitä, että en ymmärtäisi musiikista mitään. Saat kernaasti jatkaa elämääsi tässä uskossa, mutta voin kuitenkin kertoa sinulle, että olet pahasti väärässä. Auton valintakin on sinulla mennyt ihan pieleen, joten ongelmia tuntuu olevan muillakin elämänalueilla.

        Aletaanko täällä väitellä musiikista? Minäkin laulelen joskus juovuksissa ollessani.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " Onko jotain haittaa laittaa auto lataukseen siellä kulttuuritilaisuuden aikana? Sähköautoilija lottoaa kotoa käsin tietokoneella. Ei tarvitse mitään tekosyytä lähteä tankkaamaan vaan auto latautuu kotona. "


        Et näytä oikein ymmärtävän oikeaa elämää. Konserttitalon parkkipaikalle kyllä autot mahtuivat hyvin, mutta eipä siellä ollut yhtään latauspaikkaa. Tilaisuuden järjestäjä kyllä ymmärtää sen, että parempaa musiikkia kuuntelemaan tulevat viisaat ihmiset tulevat paikalle polttomoottoriautoilla, joilla voi ilman latausrumbaa tähteä takaisin kotimatkalle tai sitten kapakkaan. Mitä järkeä siinä olisi, että ihmisen täytyisi konsertin aikanakin vain pohtia sitä, miten toimimattoman ja keskeneräisen sähköauton voisi paluumatkaa varten ladata. Sähköautot siis yksipuolistavat liikaa ihmisen elämää, koska koko ajan pitää vain ajatella sähköauton lataamista.

        Sähköauto on täysin toimimaton keksintö, joka hylättiin jo kerran 1900-luvun alussa latausvaikeuksien vuoksi. Nyt ihmiset taas haluavat lyödä päätä seinään sähköautojen latauksen kanssa. Ihmisen muisti on lyhyt.

        Kertoo ihminen, joka on elänyt 1900-luvun alussa 🤣


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kertoo ihminen, joka on elänyt 1900-luvun alussa 🤣

        " Kertoo ihminen, joka on elänyt 1900-luvun alussa 🤣 "


        Keskustelukumppanin iän summittainen määrittäminen ei näköjään ole vahvimpia valttejasi. Jos todella väität minun eläneen jo 1900-luvun alussa, niin silloinhan minun pitäisi olla yli 120 vuotta vanha. Jos väitteesi olisi totta, niin taatusti minä olisin nyt julkkishenkilö Suomessa. Varmasti olisin ollut jo vuosikausia kunniavieraana Itsenäisyyspäivän juhlatanssiaisissa.

        Voin vähän avustaa sinua ikäni määrittelyssä. Isäni synnyinvuosi oli kyllä 1910, mutta minä olen syntynyt vasta 1940-luvulla. Ehkä tämän vihjeen perusteella pääset viimein oikeille hehaareille. Apuna voit hyvin käyttää taskulaskinta, sillä nykyisten kavereiden päässälaskutaito on testien mukaan lähes olematon.

        Keskinäisessä ajatustenvaihdossamme unohdat aina yhden ratkaisevan asian, jonka vuoksi et keskustelussa koskaan pärjää. Minä olen pitkän elämäni aikana nähnyt niin paljon ylimielisiä ja taitamattomia sanankäyttäjiä, että pystyn helposti torjumaan heidän typerät mielipiteensä. Siitä syystä sinullakin on ollut taipumus aina kellahtaa kanveesiin keskustelun päätteeksi.

        Nyt on Äitienpäivä, joten voisit käyttää sopuisampia ilmaisuja viestinnässäsi. Jos jatkat samanlaista kenkkuilua, niin vaimosikin voi iskeä sinut kanveesiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " Kertoo ihminen, joka on elänyt 1900-luvun alussa 🤣 "


        Keskustelukumppanin iän summittainen määrittäminen ei näköjään ole vahvimpia valttejasi. Jos todella väität minun eläneen jo 1900-luvun alussa, niin silloinhan minun pitäisi olla yli 120 vuotta vanha. Jos väitteesi olisi totta, niin taatusti minä olisin nyt julkkishenkilö Suomessa. Varmasti olisin ollut jo vuosikausia kunniavieraana Itsenäisyyspäivän juhlatanssiaisissa.

        Voin vähän avustaa sinua ikäni määrittelyssä. Isäni synnyinvuosi oli kyllä 1910, mutta minä olen syntynyt vasta 1940-luvulla. Ehkä tämän vihjeen perusteella pääset viimein oikeille hehaareille. Apuna voit hyvin käyttää taskulaskinta, sillä nykyisten kavereiden päässälaskutaito on testien mukaan lähes olematon.

        Keskinäisessä ajatustenvaihdossamme unohdat aina yhden ratkaisevan asian, jonka vuoksi et keskustelussa koskaan pärjää. Minä olen pitkän elämäni aikana nähnyt niin paljon ylimielisiä ja taitamattomia sanankäyttäjiä, että pystyn helposti torjumaan heidän typerät mielipiteensä. Siitä syystä sinullakin on ollut taipumus aina kellahtaa kanveesiin keskustelun päätteeksi.

        Nyt on Äitienpäivä, joten voisit käyttää sopuisampia ilmaisuja viestinnässäsi. Jos jatkat samanlaista kenkkuilua, niin vaimosikin voi iskeä sinut kanveesiin.

        Minä tykkään katsella taitavaa nyrkkeilyä. Varsinkin kanveesiinlyönti ilahduttaa minua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " Kertoo ihminen, joka on elänyt 1900-luvun alussa 🤣 "


        Keskustelukumppanin iän summittainen määrittäminen ei näköjään ole vahvimpia valttejasi. Jos todella väität minun eläneen jo 1900-luvun alussa, niin silloinhan minun pitäisi olla yli 120 vuotta vanha. Jos väitteesi olisi totta, niin taatusti minä olisin nyt julkkishenkilö Suomessa. Varmasti olisin ollut jo vuosikausia kunniavieraana Itsenäisyyspäivän juhlatanssiaisissa.

        Voin vähän avustaa sinua ikäni määrittelyssä. Isäni synnyinvuosi oli kyllä 1910, mutta minä olen syntynyt vasta 1940-luvulla. Ehkä tämän vihjeen perusteella pääset viimein oikeille hehaareille. Apuna voit hyvin käyttää taskulaskinta, sillä nykyisten kavereiden päässälaskutaito on testien mukaan lähes olematon.

        Keskinäisessä ajatustenvaihdossamme unohdat aina yhden ratkaisevan asian, jonka vuoksi et keskustelussa koskaan pärjää. Minä olen pitkän elämäni aikana nähnyt niin paljon ylimielisiä ja taitamattomia sanankäyttäjiä, että pystyn helposti torjumaan heidän typerät mielipiteensä. Siitä syystä sinullakin on ollut taipumus aina kellahtaa kanveesiin keskustelun päätteeksi.

        Nyt on Äitienpäivä, joten voisit käyttää sopuisampia ilmaisuja viestinnässäsi. Jos jatkat samanlaista kenkkuilua, niin vaimosikin voi iskeä sinut kanveesiin.

        No näytäpä sitten sitä ylivoimaista kanveesiin kellauttavaa sanankäyttöäsi. Edellinen on enemmänkin surkean egon vielä surkeampi paikkailuyritys. Itsensä kehuminen ei ole paras keino osoittaa olevansa loistava sana käyttäjä. Eikö sinua tosiaan ole kutsuttu itsenäisyyspäivän vastaanotolle, kun siellä on paljon turhempiakin, sääli. Sopuisasti siis, hyvää päivää myös äidillesi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No näytäpä sitten sitä ylivoimaista kanveesiin kellauttavaa sanankäyttöäsi. Edellinen on enemmänkin surkean egon vielä surkeampi paikkailuyritys. Itsensä kehuminen ei ole paras keino osoittaa olevansa loistava sana käyttäjä. Eikö sinua tosiaan ole kutsuttu itsenäisyyspäivän vastaanotolle, kun siellä on paljon turhempiakin, sääli. Sopuisasti siis, hyvää päivää myös äidillesi.

        " No näytäpä sitten sitä ylivoimaista kanveesiin kellauttavaa sanankäyttöäsi. Edellinen on enemmänkin surkean egon vielä surkeampi paikkailuyritys. Itsensä kehuminen ei ole paras keino osoittaa olevansa loistava sana käyttäjä. Eikö sinua tosiaan ole kutsuttu itsenäisyyspäivän vastaanotolle, kun siellä on paljon turhempiakin, sääli. Sopuisasti siis, hyvää päivää myös äidillesi. "


        Vastauksestasi sain sen käsityksen, että vaimosikin siis kellautti sinut kanveesiin. Minähän varoitin tästäkin mahdollisuudesta, mutta et sitten malttanut olla kotonakaan soittamatta pahantahtoisesti suuta.

        Presidentin vastaanotolla Itsenäisyyspäivänä on tosiaan paljon turhempiakin kavereita kuin minä, mutta se on jo vuosia ollut maan tapa. Yhteiskunnan kannalta on kuitenkin parasta, että me viisaat kansalaiset toimimme näkymättömästi taustalla ja viemme kehitystä oikeaan suuntaan. Silloin työmme tuloksista pääsevät nauttimaan kaikki maamme kansalaiset.

        On kovin ystävällistä, että lähetit terveisiä äidilleni. En voi viedä näitä terveisiä perille, sillä äitini kuoli vuonna 2002 85 vuoden ikäisenä. Tässä toivotuksessa asenteesi oli kuitenkin kohdallaan, joten kiitän sinua siitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " No näytäpä sitten sitä ylivoimaista kanveesiin kellauttavaa sanankäyttöäsi. Edellinen on enemmänkin surkean egon vielä surkeampi paikkailuyritys. Itsensä kehuminen ei ole paras keino osoittaa olevansa loistava sana käyttäjä. Eikö sinua tosiaan ole kutsuttu itsenäisyyspäivän vastaanotolle, kun siellä on paljon turhempiakin, sääli. Sopuisasti siis, hyvää päivää myös äidillesi. "


        Vastauksestasi sain sen käsityksen, että vaimosikin siis kellautti sinut kanveesiin. Minähän varoitin tästäkin mahdollisuudesta, mutta et sitten malttanut olla kotonakaan soittamatta pahantahtoisesti suuta.

        Presidentin vastaanotolla Itsenäisyyspäivänä on tosiaan paljon turhempiakin kavereita kuin minä, mutta se on jo vuosia ollut maan tapa. Yhteiskunnan kannalta on kuitenkin parasta, että me viisaat kansalaiset toimimme näkymättömästi taustalla ja viemme kehitystä oikeaan suuntaan. Silloin työmme tuloksista pääsevät nauttimaan kaikki maamme kansalaiset.

        On kovin ystävällistä, että lähetit terveisiä äidilleni. En voi viedä näitä terveisiä perille, sillä äitini kuoli vuonna 2002 85 vuoden ikäisenä. Tässä toivotuksessa asenteesi oli kuitenkin kohdallaan, joten kiitän sinua siitä.

        Vaimo tarvitaan avuksi kun yrittää, no mistä ne, te viisaat, tulette. Tähän kehityksen edistämiseen sanoisin, että lopettakaa, tähänasti kehitys on ollut takapakkia viimeiset kaksi vuotta. Odotin hiukan säkenöivämpää, mutta väsähtänyt itsensä kehuminen, kellauttaa kyljelleen lähinnä ikävystyttävyydellä. Varsinkin, jos viisas kansalainen kertoo näillä palstoilla vaikuttavansa näkymättömästi taustalla.
        Yritätkö jotenkin vihjailla tällä, kellauttaa kaveesiin, jotenkin siihen, että olisit joskus knekkaillut. Mikäli olet muista suojaus, liiat iskut pään alueelle aiheuttaa aivotoiminnan häiriöitä ja se kyllä jättää jälkensä kuten huomaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " Aloittaja on
        1. trolli
        2. tyyppi joka ei koskaan selvitä mitään etukäteen

        Kumpi on oudompi tapaus? "


        Minä selvitän aina etukäteen ostamani autotyypin kanssa tulevat ongelmat, niin silloin ei tule käyttötilanteissa mitään yllätyksiä. Viikko sitten 3.5.2025 tankkasin autoni aivan piripintaan, koska piti lähteä kauemmaksi yhteen kulttuuritilaisuuteen. Palasin kotiin sunnuntaina 4.5, ja reissulla tuli ajoa vajaa 500 km. Maanantaina jouduin käymään naapurikaupungissa, ja sillä reissullakin tuli ajoa vajaa 100 km. Sen jälkeen olen ajellut kylällä paivittäin hyvin monia kauppa- ja harrastusreissuja, mutta en ole pitänyt kirjaa ajetuista matkoista, vaikka autossa onkin tarkka kulutusmittari.

        Nyt tankissa on polttoainetta jäljella noin 1/4 tankillista, joten voin ennen saunaa käydä tankkaamassa auton, kun käyn tekemässä lauantain LOTTO-rivin. Kun valitsee autokseen varmatoimisen itselataavan hybridi-Toyotan, niin arkielämä on todella helppoa.

        "käyn tekemässä lauantain LOTTO-rivin"

        Monta kilometriä sinulla on matkaa lähimmälle kännykälle tai läppärille?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Polttistollolle on.

        Tuota,mihin päätyy autosi jättiakku?
        On valmistettaessa kuluttanut ympäristöä, luonnonvaroja ja superkalliita,harvinaisia mineraaleja.
        Päästöt ovat enemmän kuin polttomoottoriautossa.


    • Anonyymi

      Minä otin vaimon ja nyt tuntuu, että hän suunnittelee minun elämäni.

      • Anonyymi

        Tällaista se ukkomiehen elämä on.


      • Anonyymi

        Sinulla on ihan normaali ajotilanne. Ei kannata kauheasti valittaa.


    • Anonyymi

      Sitä se sähköautoilu on. Kinan tukemista, arvon menetystä ja vapauden kaipuuta aikaan ilman johtoa.

    • Anonyymi

      PIETARIN TROLLITEHTAAN TOJO HÖNÖ VAAN JAKSAA JA JAKSAA DISSATA SÄHKÖAUTOJA ! ! POLITRUKKI MÄÄRÄSI TROLLEJA ETTÄ VASTUSTAKAA SÄHKÖAUTOJA NIIN EI VENÄJÄN ÖLJYN/KAASUN MYYNTI VAARANNU ! ! TOJO HÖNÖ ON PIETARIN TROLLI ! !

      • Anonyymi

        Sähköauton moottori taisi kuumentua liikaa, koska patteri-petteri on näin kiihtyneessä mielentilassa. Vanhastaan tiedetään se, että sähköautoilla ajaminen aiheuttaa herkemmille ihmisille omituisia tuntemuksia. Jotkut alkavat kuulla jopa avaruusääniäkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköauton moottori taisi kuumentua liikaa, koska patteri-petteri on näin kiihtyneessä mielentilassa. Vanhastaan tiedetään se, että sähköautoilla ajaminen aiheuttaa herkemmille ihmisille omituisia tuntemuksia. Jotkut alkavat kuulla jopa avaruusääniäkin.

        Kirkkonummella taisi polttomoottoriauto ylikuumentua niin, että palolaitos kävi sammuttamassa. Vanhastaan tiedetään, että polttomoottoriautolla ajaminen aiheuttaa keuhkoihin savun aiheuttamaa katarria. Useat alkavat kuulla paloauton hälytysääntä.


    • Anonyymi

      Ei ole sellaista töpseliä mulla kotona, mistä vispilää voi ladata. Partakoneen saan ladattua, ettei tarvitse sängessä töihin mennä.

      Eli vispilälle ei tekisi mitään.

      • Anonyymi

        " Ei ole sellaista töpseliä mulla kotona, mistä vispilää voi ladata. Partakoneen saan ladattua, ettei tarvitse sängessä töihin mennä.

        Eli vispilälle ei tekisi mitään. "


        Minulla kyllä on lämpimässä autotallissani vapaana 16 A 3-vaihepistorasia melkein koko vuoden, sillä nykyisin käytän 3-vaiheista MIG-hitsaustaitetta vain muutaman kerran vuodessa. Ajelen kuitenkin mieluummin itselataavalla hybridi-Toyotalla, koska se on pitkillä reissuilla paljon sähköautoa vaivattomampi ja parempi. Mitään kaapelijumppa ei koskaan tarvita, vaan auto on aina heti valmiina lähtöön. Sellaista vaivattoman autoilun pitää olla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " Ei ole sellaista töpseliä mulla kotona, mistä vispilää voi ladata. Partakoneen saan ladattua, ettei tarvitse sängessä töihin mennä.

        Eli vispilälle ei tekisi mitään. "


        Minulla kyllä on lämpimässä autotallissani vapaana 16 A 3-vaihepistorasia melkein koko vuoden, sillä nykyisin käytän 3-vaiheista MIG-hitsaustaitetta vain muutaman kerran vuodessa. Ajelen kuitenkin mieluummin itselataavalla hybridi-Toyotalla, koska se on pitkillä reissuilla paljon sähköautoa vaivattomampi ja parempi. Mitään kaapelijumppa ei koskaan tarvita, vaan auto on aina heti valmiina lähtöön. Sellaista vaivattoman autoilun pitää olla.

        Sillähän sitä Toyotaa on hyvä hitsata. 1 vaiheinen Mig invertteri on nykyaikaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sillähän sitä Toyotaa on hyvä hitsata. 1 vaiheinen Mig invertteri on nykyaikaa.

        " Sillähän sitä Toyotaa on hyvä hitsata. 1 vaiheinen Mig invertteri on nykyaikaa. "


        Olen vanhanaikainen sähköalan ammattilainen. Olen sitä mieltä, että hitsauslaitteen verkosta ottama vaihteleva virta jaetaan tasaisesti kaikille vaiheille. Samasta syystä pyrin hankkimaan vain kolmivaiheliitännällä olevia tehokkaampia sähkölaitteita, mikäli sellaisia on saatavilla. En halua tietoisesti aiheuttaa sähköverkkoon liikaa vinokuormaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " Sillähän sitä Toyotaa on hyvä hitsata. 1 vaiheinen Mig invertteri on nykyaikaa. "


        Olen vanhanaikainen sähköalan ammattilainen. Olen sitä mieltä, että hitsauslaitteen verkosta ottama vaihteleva virta jaetaan tasaisesti kaikille vaiheille. Samasta syystä pyrin hankkimaan vain kolmivaiheliitännällä olevia tehokkaampia sähkölaitteita, mikäli sellaisia on saatavilla. En halua tietoisesti aiheuttaa sähköverkkoon liikaa vinokuormaa.

        Hommahan on niin, jos tonttiboksissa on 50 amp sulakkeen, et sinä paljon hetkauta naapurin virtoja, vaikka hitsailet yhdellä vaiheella, jolla on 25 amp pääsulakkeet, nykyisin verkko on hyvn stabiilli


    • Anonyymi

      Kyllä

    • Anonyymi

      no kun olisikin yhden auton pistoke ,mutta kun perheessä on tulevaisuudessa kolme sähköautoa...

      • Anonyymi

        Ihan turhaa murhetta kannat. Jos Putin saa rauhassa jatkaa hyökkäyssotaansa, niin tulevaisuudessa meillä ei ole edes sähköä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan turhaa murhetta kannat. Jos Putin saa rauhassa jatkaa hyökkäyssotaansa, niin tulevaisuudessa meillä ei ole edes sähköä.

        Rauha saadaan vasta sitten, kun Putin alkaa käyttää sähkökäyttöisiä panssarivaunuja. Niiden pieni toimintamatka on tärkeä rauhaan kannustava tekijä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rauha saadaan vasta sitten, kun Putin alkaa käyttää sähkökäyttöisiä panssarivaunuja. Niiden pieni toimintamatka on tärkeä rauhaan kannustava tekijä.

        niillähän mennäänkin vai yhteen suuntaan...venäjä syöttää miehiään liukuhihnalta kuolemaan..taitaa venäjllä olla leskiä maa täynnä...munapula.


    • Anonyymi

      Sähkövatkain töpselipellet on huvittava näky liikenteessä.

      • Anonyymi

        Palavat polttistörppöjen ulos ajamat romukasat eivät ole ollenkaan huviittava näky, valitettavan yleinen. Tuusniemi. Sellaiseen, kun osuu, pakko kai niitä polttivajakkeja auttaa, vaikka jotenkin korventaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Palavat polttistörppöjen ulos ajamat romukasat eivät ole ollenkaan huviittava näky, valitettavan yleinen. Tuusniemi. Sellaiseen, kun osuu, pakko kai niitä polttivajakkeja auttaa, vaikka jotenkin korventaa.

        Toisaalta huvittava. Umpihumalainen polttisvajakki peukalo pystyssä tien varressa, sen verran muuttaa periaatteitaan, että sähköauton kyytikin kelpaisi. Mistä lie tullut ehkä sieltä konserttitalolta, kapakan kautta. Pitää tankata auto ei kuljettaja.


    • Anonyymi

      Aloittaja hyvä. Ei se vain tunnu siltä vaan elämä on nyt latauksien varassa. En olisi ostanut sähköautoa jos olisin tiennyt todellisuuden. 200-300kilsan välein ladattava aina. Vittu mitä paskaa.

      • Anonyymi

        Sähköautojen ongelmat tiedostettiin jo 1900-luvun alussa, ja siksihän s ne jäivätkin pois käytöstä. Historia toistaa itseään.


    • Anonyymi

      säästä sähköä
      jätä suristin kauppaan

    • Anonyymi

      Veikkaus
      Venäjä alkaa kohta myymään edukasta sähköä
      ja Pietarintrollit varmistelevat täällä
      että Härmäläinen juntti
      sitoutetaan RYSSÄSÄHKÖÖN kun
      erehtyi ostamaan sähköauton.
      Kuulostaako uskottavalle ?
      Kyllä kuulostaa.

    • Anonyymi

      Sähköauto on toimimaton turhake.

    • Anonyymi

      Sähköautoilija ei oikeasti kirjoittele ja roiku Suomi24:ssä joten ketjun alku lienee provo.

      • Anonyymi

        Onhan tämä harvoja palstoja mistä ei heti sensuroida jos uskaltaa kritisoida vihreää ideologiaa. jotkut autofoorumit kuten vaikka autostadium, on täynnä herkkähipiäisiä sähköfanaatikkoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan tämä harvoja palstoja mistä ei heti sensuroida jos uskaltaa kritisoida vihreää ideologiaa. jotkut autofoorumit kuten vaikka autostadium, on täynnä herkkähipiäisiä sähköfanaatikkoja.

        Rakentavaa ja faktatiedolle perustuvaa kritisointia on kyllä täällä palstalla ihan turha odottaa...


      • Anonyymi

        Eipä niin kun aika menee kotteron lataamiseen @

        Koko ajan pitää metsästää ilmsisia latureita työstä se käy.


    • Anonyymi

      Ja aina vaan paranee kun hyper hyökkäyksiä ilmenee. Digitaalisessa maailmassa. Autot sammuu eivätkä toimi aina kuten se on ajateltu .kaupan kassat si toimi ja söhköobetkaan eivät aukene puhelin ei toimi etkä voi maksaa kortilla missään ,joten toinen jalka tulisi aina olla siinä edellisestä kaudessa jossa saattoi maksaa ostoksensa rahaa,ja autot toimivat kuten niiden on tapana toimia . Jne muutokset yhteiskunnassa ovat tulleet liian äkkiä eikä vara toimenpiteistä ole tietoakaan

    • Anonyymi

      Mitä ihmeellisen autuasta siinä patteriautossa on, voisko sitä myztiikkaa väjän raottaa, voisko ?

      Ilmastohyzteriasta kärsivälle toki zuosin myös omaa tuulimyllyä omalle tontille.

      Kyllä vähän täytyy uhrautua ilmastouzkon puolesta eikö vain.

    • Anonyymi

      Se on varsin hauskaa seurata miten heti paikalla kun osamaksupatteristo on saatu pihalle, rynnätään foorumille kertomaaan kuinka typeriä ona polttisvajakit jne muut vastaavat korkelta oksalta tiputellut ylimyslauseet !
      Jotain myrkkyjä niissä litiumeissa on kun yhdessä yössä kohotaan monta yhteiskuntaluokkaa !

      Hyvä olisi otsaan liimata akun kuva !

      • Anonyymi

        Polttisvajakit ovat typeriä, mutta muista, kuin sähköautojen syystä. He ovat luonnostaan. Samat pölvästit päivystävät kaikkialla. Vielä univaikeuksista kärsivät tyhjäntoimittajat kaivelevat vanhoja klikkiotsikoita keskellä yötä. Mercedes Benz akku räjähti. 4 vuotta vanha juttu Koreassa.


    • Anonyymi

      Sähköauto sopii lähinnä omakotitalossa asuvalle ja silloinkin pitää tulla niitä kilometrejä ihan reilusti, että on kannattavaa.
      Toki sähköauton ostamalla voit sitten alkaa sisällöntuottajaksi YouTubeen ja saada siten sisältöä elämääsi.

      • Anonyymi

        Moottori-lehden mukaan käytetty sähköauto tuli käytettyä itselataavaa hybridiä edullisemmaksi vasta 30tkm vuosittaisella ajolla. Vertailuna siis samanhintaiset 5v vanhat käytetyt, yksi oli hybridi-Corolla ja muutama sähköauto vertailukohteena. 10tkm ja 20tkm ajoilla hybridi Corolla tuli vielä edullisemmaksi.


    • Anonyymi

      Minä nukun vatkaimessani ja ynisen onanoinnin lomassa amppeereiden virratessa letkua pitkin rangeahdistuksen täyttämän patterin pohjalle, voi pojat että olen onellinen yhdellä ällällä.

    • Anonyymi

      Voi teitä ressukoita, jos joskus vaurastutte niin ostakaa ihan oikea Auto. Mulla on kohta 40 vuotta nuori BMW. Sillä ei tarvitse kitistä mistään latausajoista. Normaali muutaman minuutin tankkaus. Hyvin edulliset perushuollot ja varaosat 1/10 uuden auton vastaavista. Koko aikana kerran jättänyt tielle. Tulkaa järkiinne: patterit kuuluu taskulamppuun.

    • Anonyymi

      Minun vanhassa autossani valot toimivat sähköllä. Muita sähkötoimintoja en ole koskaan kaivannut. Auto liikkuu hienosti, jos tankissa on bensaa. Tykkään helposta autoilusta.

      • Anonyymi

        Siinä meillä oikea automies.


    • Anonyymi

      Ostin polttomoottori auton. 500 kilometrin jälkeen alkaa miettiä missä mahtaa olla seuraava tankkauspaikka kun tankkimittari kertoo tankin olevan puolillaan.

      • Anonyymi

        Hahaha🤣


      • Anonyymi

        Minulla on jo vuosia ollut tämä tilanne. Autoni on itselataava hybridi-Toyota.


    • Anonyymi

      Patterilentoliikenne toimii liitokoneperiaatteella.

      Vetokone matkuztajineen hinaa liitokonetta jossa akusto ja kuski.

      Niin sitä mennään ryyppyreissulle ilman saasteita thaimaahan.
      Onmellinen kansa siinä menee.

    • Anonyymi
    • Kyllä aloittaja on aivan oikeassa.
      Sähköauto määrää elämän.
      Sähköauto määrää mistä miehet puhuu.

      Lisäksi meillä nousu paino kun pysähdyttiin
      ja
      tankattiin sähköauto sähköllä
      ja
      ihmiset roska ruoalla.

      Nyt meillä on edelleen sähköauto mutta on myös bensa-auto.
      Nyt OnHyväOlla.

      • Anonyymi

        "Kyllä aloittaja on aivan oikeassa.
        Sähköauto määrää elämän.
        Sähköauto määrää mistä miehet puhuu. "


        Minua ärsyttää sähköautoissa eniten se, että syntymäpäivillä ja muissa sukujuhlissa keskustelut ovat muuttuneet liian yksipuolisiksi. Polttomoottoriautojen aikakaudella tapaamisissa puhuttiin innokkaasti kaikista mahdollisista aiheista. Juteltiin politiikasta, urheilusta, hevosista, viinasta ja naisista, mutta nyt kaikki sähköautojen omistajat vain keskenään pohtivat sitä, missä sähköauton saisi helpoimmin ladattua, jotta kotiinkin kunnialla selviäisi. Sukulaisten kanssa seurustelu ei sähköautoilijoita kiinosta pätkääkään, vaan heistä on tullut täysin latausorientoituneita sähköauton kuljettajia. Tämä on huono kehityssuunta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kyllä aloittaja on aivan oikeassa.
        Sähköauto määrää elämän.
        Sähköauto määrää mistä miehet puhuu. "


        Minua ärsyttää sähköautoissa eniten se, että syntymäpäivillä ja muissa sukujuhlissa keskustelut ovat muuttuneet liian yksipuolisiksi. Polttomoottoriautojen aikakaudella tapaamisissa puhuttiin innokkaasti kaikista mahdollisista aiheista. Juteltiin politiikasta, urheilusta, hevosista, viinasta ja naisista, mutta nyt kaikki sähköautojen omistajat vain keskenään pohtivat sitä, missä sähköauton saisi helpoimmin ladattua, jotta kotiinkin kunnialla selviäisi. Sukulaisten kanssa seurustelu ei sähköautoilijoita kiinosta pätkääkään, vaan heistä on tullut täysin latausorientoituneita sähköauton kuljettajia. Tämä on huono kehityssuunta.

        Saattaisiko kiinnostuksen puute sukulaisten kanssa seurusteluun olla vaikka niissä politiikasta, hevosista tai viinasta humalassa sössöttävisä sukulaisissa.


    • Anonyymi

      Nyt on halpaa sähköö, käykää laittamassa taas pistoke kiinni kuten joka päivä.

    • Anonyymi

      Eiks nyt kukaan tajua?

      Hybridit/sähkärit luotiin rahanhimossa

      Mutta treenattiin ekologisina

      Bensa-auton tekemiseen menee n 10x15x5kuutiota maaperän Aineksia

      Sähköauton sama mutta moninkertainen

      Jostain sähkökin pitää tuottaa

      Toivottavasti ohimenevä muoti

      Pari v vanhoja esim teloja ei enää liikenteessä

      Ja nää tappovehkeet äänettöminä niittää täysin viattomia

      Valtava vero sähköautoille tai sitten täyskielto

      Terv. Nykyään lonkasta alas halvaantunut

      Onneksi stubb orpo purra ns yhteiskunta maksaa

    • Anonyymi

      Ilmeisesti avaaja höpö joutuu nyt ensimmäistä kertaa elämässään miettimään ja suunnittelemaan edes jotain ja se on tuskaa. Aiemmin iskä ja äippä kertoi mitä pitää tehdä ja sen jälkeen koulussa kerrottiin kaikki ja myöhemmin pomo. Nyt iskee paniikki kun ei osaa päättää kannattaako ladata vai ei? Elämä on vaikea rasti.

      • Anonyymi

        Kyllä patteriauto hyvin uskonnosta käy, huomaan tarinoista!


    • Anonyymi

      Kyllä sähköauto aika pitkästi vaatii omakotitaloa johon voi asentaa tehokkaan laturin. Kaksi käyttötapausta tuttavapiiristä: 1. Osti sähköauton (asuu Töölössä) ja toiveikkaana kertoi että käy lataamassa sitä Stokkan parkkihallissa. No, ei montaa kertaa käynyt. 2: Asuivat Skattalla ja lähin latausmahdollisuus oli Kasarmitorin parkkihallissa. Vei auton lataukseen ja kulki julkisilla ensin parkkihallilta kotiin ja sitten aamulla parkkihallille. Ei kummassakaan tapauksessa hurraahuutoja kirvoittanut sähköauton todellinen käytettävyys.

      • Anonyymi

        Ei se mahdotonta ole, vaikka toki polttoainekulujen ero polttomoottoriin kaventuu jos on vain maksullisten latauspisteiden varassa. Kollegalla on sähköauto ilman omaa latauspistettä, mutta käyttö ei aiheuta isompia ongelmia koska harrastusten vuoksi auto on muutenkin kauppakeskuksen parkkihallissa useamman kerran viikossa, jolloin ihan peruslatauskin riittää ja onnistuu samalla.


      • Anonyymi

        No, Helsingissä säästää kuitenkin 30 euroa kuukaudessa parkkikuluissa jos auto on asukaspysäköinnissä, koska sähköautoilla on alennus asukaspysäköinnissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se mahdotonta ole, vaikka toki polttoainekulujen ero polttomoottoriin kaventuu jos on vain maksullisten latauspisteiden varassa. Kollegalla on sähköauto ilman omaa latauspistettä, mutta käyttö ei aiheuta isompia ongelmia koska harrastusten vuoksi auto on muutenkin kauppakeskuksen parkkihallissa useamman kerran viikossa, jolloin ihan peruslatauskin riittää ja onnistuu samalla.

        Helsingissä asuvat sähköautohörhöt joutuvat lataamaan autonsa Helenin toimittamalla kivihiilisähköllä, mutta haitanneeko tuokaan mittään. Tärkeintä tietysti on, että maailma pelastuu, vaikka kivihiilisähköä onkin kätetty auton lataamiseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Helsingissä asuvat sähköautohörhöt joutuvat lataamaan autonsa Helenin toimittamalla kivihiilisähköllä, mutta haitanneeko tuokaan mittään. Tärkeintä tietysti on, että maailma pelastuu, vaikka kivihiilisähköä onkin kätetty auton lataamiseen.

        Millä kivihiilisähköllä? Helenin viimeinen kivihiilivoimala sammutettiin huhtikuun alussa. Helsingissä ei enää tuoteta sähköä kivihiilellä.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja tässä vielä uutinen

        https://www.helen.fi/uutiset/2025/helenin-viimeinen-kivihiilivoimala-sammuu-salmisaaressa-paattaen-hiilen-aikakauden

        Ja tuo ei ollut aprillipila vaikka uutisen päiväys oli 1.4.

        Tämä uutinen saavuttaa essonbaarin ikijäässä olevien pappojen tajunnan vasta noin kymmenen vuoden päästä. Paitsi että ne jäärät ovat siinä kohtaa jo siinä iskussa että ne leikkivät lapsuuden leikkejä aina uudelleen ja uudellen. Hoitajatädit kannustavat vierestä.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Millä kivihiilisähköllä? Helenin viimeinen kivihiilivoimala sammutettiin huhtikuun alussa. Helsingissä ei enää tuoteta sähköä kivihiilellä.

        Jälkisammutustyöt ovat kuulemma vieläkin käynnissä.


    • Anonyymi
      UUSI

      Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis.

    • Anonyymi
      UUSI

      On vain totuttava siihen, että elämä on nykyisin jatkuvaa oppimista ja opettelua. Vasta haudassa sähköautoahdistus alkaa helpottaa.

      • Anonyymi
        UUSI

        Tämähän on kovasti lohdullinen tieto. Eihän elämä olekaan ihan toivotonta sähköautojen kanssa.


    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

      En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      22
      3924
    2. Huomenta ihana

      Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      18
      2906
    3. Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita

      Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy
      Maailman menoa
      387
      2135
    4. Nainen, sellaista tässä ajattelin

      Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost
      Ikävä
      239
      1909
    5. Hei rakas...

      Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      27
      1841
    6. Edelleen sitä on vaikea uskoa

      Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      31
      1707
    7. Toiveikas vai toivoton

      torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      32
      1619
    8. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

      Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      14
      1337
    9. Kulujen jako parisuhteessa

      Hei, miten teillä jaetaan kulut parisuhteessa? Työttömyyttä ja opiskelua tulee omalla kohdalla jatkumaan vielä jonkin ai
      Parisuhde
      68
      1230
    10. Mukavaa päivää

      Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1161
    Aihe