Fariseus korottaa itseään

Anonyymi-ap

Fariseus pitää itseään muita parempana, eikä halua, että syntiset tulisivat Jeesuksen armahdettaviksi.

Luuk 18:9-14
Niin hän puhui vielä muutamille, jotka luottivat itseensä, luullen olevansa vanhurskaita, ja ylenkatsoivat muita, tämän vertauksen:
"Kaksi miestä meni ylös pyhäkköön rukoilemaan, toinen fariseus ja toinen publikaani.
Fariseus seisoi ja rukoili itsekseen näin: 'Jumala, M I NÄ kiitän sinua, ETTEN MINÄ OLE NIINKUIN MUUT IHMISET, riistäjät, väärämieliset, huorintekijät, enkä myöskään niinkuin tuo publikaani.
M I N Ä paastoan kahdesti viikossa; M I N Ä annan kymmenykset kaikista tuloistani.'
Mutta publikaani seisoi taampana eikä edes tahtonut nostaa silmiään taivasta kohti, vaan löi rintaansa ja sanoi: 'JUMALA, OLE MINULLE SYNTISELLE ARMOLLINEN'.
Minä sanon teille: tämä meni kotiinsa vanhurskaampana kuin se toinen; sillä jokainen, joka itsensä ylentää, alennetaan, mutta joka itsensä alentaa, se ylennetään. Minä sanon teille: tämä meni kotiinsa vanhurskaampana kuin se toinen; sillä jokainen, joka itsensä ylentää, alennetaan, mutta joka itsensä alentaa, se ylennetään."

25

172

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Me olemme jokainen Jumalan armoa tarvitsevia. Nekin, jotka eivät sitä tiedosta.

• Anonyymi

Turha on jo Raamatun sanalla mitään yrittää opettaa kun uskossa on menty jo liian kauan siten, että sen harjoittaminen on muiden herjaamista.

Jos oikein haluaisi omaa oppiaan noudattaa, niin herjaavia fariseuksia ei saisi moittia eikä herjata, vaan heitä pitäisi rakastaa ja siunata, että voi kun ovat hyviä itseään kehumaan ja muita herjaamaan. Se olisi Raamatun mukaista toimintaa jossa itse ei tekisi sitä syntiä mistä muita moittii.

• Anonyymi

Tarkoitatko, että Jeesukseen uskova rukoillessaan ja Raamattua lukiessaan herjaa muita???

• Anonyymi

Jos ny olette jotain viittyny joskus ajatuksella lukia ni jeesus on pappiin verratava otus ja papille tunnustetaan synnit jonka jälkeen tämä määrää rangaistuksen ja jumala päättää antaako tämä siitä huolimatta synnit anteeksi nää kun on olemassa hovioikeus ja sen jälkeen vie korkeinoikeus joissa mietitään riittääkö näyttö ja oliko rangaistus riittävän ankara näi yksinkertaisesti mitä nämä uskot nykyaikana on vaikka jotkut sitä maailman tunnetuinta satukirjaa vieläkin raamatuksi kutsuu

• Anonyymi

Kutsut Jeesusta otukseksi?
        Tiesitkö sitä, että Jeesus on sinunkin syntiesi tähden ristillä kärsinyt ja kuollut, mutta kuolleista noussut Vapahtaja?
        Ja sinä ”kiität” häntä herjaamalla…

• Anonyymi

Ei uskossa ole pakko olla sekaisin ja mitään ymmärtämättä.

Raamatun opin mukaan ei pitäisi edes herjata fariseuksia, jotka herjaavat toisia itseään korostaen, vaan heitä tulisi rakastaa, mutta ei tehdä heidän tekojaan, ei lähteä mukaan siihen herjaamiseen ja pahansuopaisuuteen mitä harrastavat. Ei hyväkysä heidän tekojaan, mutta rakastaa heitä siten että ei herjaa heitä kun jotain amerikan homoja, vaan suhtautuu rakkaudella siihen että ovat kaverit pahemman kerran eksyneet.

• Anonyymi

Fariseuksia kuvataan lakiuskovaisina eli juuri niitä joille Raamattu on lakikirja. Jeesuksineen tai ilman.

Kritillisyyteen kuuluu vapaus, minkä moni unohtaa Jeesuksensa kanssa. Lukisitta vain sen Vuorisaarnan, joka oli suunnattu fariseuksille. Itse sanojaa ei tarvitse palvoa.

• Anonyymi

Kyllähän jokainen tajuaa mitä Raamattuun on kirjoitettu. Ihminen vain kun mieltyy toisten herjaamiseen sekä itsensä korostamiseen, niin hän selittää sen Raamatun oman näkemyksensä mukaan, näkee siitä vain niitä asioita mitä haluaa nähdä. Siksi fariseukselle on usein turha selittää mitään Raamatusta, kun hänellä on selitys valmiina miten kumota Raamatun sanoma vastaamaan omaa herjaamistaan. Ja hän käyttää Raamattua nimenomaan herjaamiseen, jopa Jeesuksen sanoja hän käyttää siihen että herjaa niillä lähimmäisiä.

Pitää vain kunkin yrittää välttää itsessään farisealaisia piirteitä.

Nyt kun niin kovin helposti tarttuvat.

• Anonyymi

Kyllä Jumalan lait on voimassa. Fariseukset vaan vääristeli niiden merkitystä.

Matt. 5:18

Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. [Luuk. 16:17]

• Anonyymi

Nykyään helluntailailaiset ja muut jenkkilahkot on tämän ajan väärämielisiä, ne julistaa itse itsensä uskovaisiksi ja vanhurskaiksi, eivätkä tunnusta syntisyyttän, vaan puhuvat esim. uskovien ja vanhurskasten kasteesta, kun pitäisi puhua syntisten kasteesta.

• Anonyymi

Miksi puhut valhetta? Jumalan herättämä ihminen tunnustaa syntinsä.
        Lue alkuseurakunnan kastekäytäntö. Apostolit kastoivat uskoontulleet. Eivät kulkeneet talosta taloon kastamassa vauvoja, jotka ovat sellaisenaan Jumalalle kelvollisia.

• Anonyymi

Fariseuksen ominaispiirteisiin kuuluu herjaaminen. Ei ole olemassa fariseusta ilman muiden herjaamista.

• Anonyymi

Fariseukset julisti itse itsensä uskovaiksiksi, samalla tavalla kuin nyt tekevät Jenkkilahkoissa.

Johannes kastaja kutsuisi heitä kyykäärmeitten sikiöiksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Fariseukset julisti itse itsensä uskovaiksiksi, samalla tavalla kuin nyt tekevät Jenkkilahkoissa.

Johannes kastaja kutsuisi heitä kyykäärmeitten sikiöiksi.

Jeesukseen uskova on Jumalalle kelvollinen, vanhurskas, ei enää omavanhurskas.
        Mieti, mistä johtuu vihamielisyytesi?

• Anonyymi

Kaikista äänekkäimmät "Jeesustelijat" on niitä kaikista pahimpia eksyttäjiä.

"Sillä monet tulevat minun nimessäni ja he eksyttävät monta."

Matt.7
      21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
      22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
      23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät

• Anonyymi

Matt. 5:5

Autuaita ovat hiljaiset, sillä he saavat maan periä.

• Anonyymi

Matt. 5:3

"Autuaita ovat hengellisesti köyhät, sillä heidän on taivasten valtakunta."

• Anonyymi

Olen publikaani ! Sanon ei kymmenyksille ja kirkollisveroille.

• Anonyymi

Jeesus kuului aikansa kirkkon ja maksoi kirkollisveroa.

Kymmenyksiä ei saanut maksaa rahana, ne tarkoitti maanviljelijöiden toimittamia elintarvikkeita Leeviläisille papeille, joilla ei ollut omaa viljelysmaata.

Lahkolaiset, kaatajapapit kerää yhden kokouksen aikana rahaa uhrilahjojen nimellä viisikin eri kertaa. Lahkoihin ei kannata mennä.

• Anonyymi

Matt. 17:24

Kun he saapuivat Kapernaumiin, tuli Pietarin luo temppeliveron kantajia, jotka sanoivat: "Kai teidän opettajanne maksaa temppeliveroa?" [2. Moos. 30:11-16]

Matt. 17:25

"Maksaa kyllä", hän vastasi.

• Anonyymi

Jeesus oli tapauskovainen. Kävi kerran viikossa kirkossa.

Luuk. 4:16

Jeesus tuli Nasaretiin, missä hän oli kasvanut, ja meni sapattina tapansa mukaan synagogaan. Hän nousi lukemaan.

• Anonyymi

Fariseukset kutsuivat itseään tosiuskovaisiksi ja menivät Jordanille saamaan sitä näyttävää uskovien upotuskastetta.

Johannes ei kastanut heitä ollenkaan, koska tarjolla oli vain syntisten katumuskaste vettä pään päälle valelemalla.

Johannes kutsui lahkolaisia kyykäärmeitten sikiöiksi.

• Anonyymi

Jeesus ei kuitenkaan ollut idiootti eikä Jeesuksella ollut idioottien jutut.

• Anonyymi
      UUSI

Fariseuksilta puuttuu armeliaisuus.

• Anonyymi
        UUSI

Monesti myös järki.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      22
      4444
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      20
      3585
    3. Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita

Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy
      Maailman menoa
      405
      2387
    4. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      27
      2081
    5. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      1984
    6. Nainen, sellaista tässä ajattelin

Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost
      Ikävä
      239
      1959
    7. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      35
      1784
    8. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      1648
    9. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1467
    10. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1331
    Aihe