Mitä mieltä Martti Lutherista

Anonyymi-ap

Mitä mieltä JT ovat Martti Lutherista?

30

288

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Muistan joskus lukeneeni Vartiotornista, että Jehovan todistajat suhtautuvat myönteisesti Martti Lutheriin. Voi olla, että muistan väärin.,

• Anonyymi

Se vähän riippuu siitä, mitä kysytään. Martti luetaan jehovantodistajaksi, kun pitää nimetä kristittyjä Uuden testamentin apostolien ja Russellin väliltä. Muuten hänet luetaan väärän uskonnon edustajaksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se vähän riippuu siitä, mitä kysytään. Martti luetaan jehovantodistajaksi, kun pitää nimetä kristittyjä Uuden testamentin apostolien ja Russellin väliltä. Muuten hänet luetaan väärän uskonnon edustajaksi.

Juuri näin. Vartiotornille on kiusallista, että apostolien ja Russellin välillä on lähemmäs kahden vuosituhannen aukko, ja jollain sitä pitää yrittää edes paikoitellen tilkitä. Yhtään ryhmää ei kuitenkaan ole varsinaisesti nostettu raamatuntutkijoiden edeltäjäksi, vaikka esim. valdolaisista on puhuttu joskus myönteiseen sävyyn. Toisinaan kehutun Lutherin nimeä kantava luterilainen kirkko luokitellaan vääräksi uskonnoksi kuten kaikki muutkin.

• Anonyymi

No Lutskun Marahan oli aivan onneton laskemaan Peräilmaa. Ja häpesi vajaavuuttaan kovasti. Ja oli siksi sairaalloisen kateellinen ihmisille, joilta tuli kauniisti Peräilmaa. Siksi hän rupesi alkamaan ilmanpuhdistajaksi, eli saarnasi ihmisille Peräilmakieltoa. Sitten hän perusti samanhenkisille Peräilmattomille nyhveröille kirkon, jossa ilma oli puhdistettu.

• Anonyymi

Martti oli kova käymään ovityössä ja seisoi usein myös kärryillä, ihan hyvä JT oli.

• Anonyymi

Martti Luther on vartiotornikirjassa sanottu jehovantodistajaksi.

Haluttiin väittää että aina on ollut jehovantodistajia, ja ikäänkuin todisteiksi annettiin nimihenkilöitä eri historian kausilta, sanoen heitä jehovantodistajiksi. Luther sai olla mukana.

Luther arvosti Pyhän Kolminaisuuden hyväksi Raamatun Jumalan esittämisessä.

Jt on opetettu sanomaan että Raamatussa ei ole sanoja "Pyhä kolminaisuus" - mutta ei Pyhä Kolminaisuus väitäkään että Raamatussa ne sanat olisivat.
      jt on opetettu myös sanomaan Jeesus enkeli Mikaeliksi. Raamatussa hän on lasten suojelusenkeli. Dan. 12:1: Siihen aikaan nousee Miikael, se suuri enkeliruhtinas, joka seisoo sinun kansasi lasten suojana
      Ja enkelinä Miikael kumartaa Jeesusta, Hebr. 1:6: Ja siitä, kun hän jälleen tuo esikoisensa maailmaan, hän sanoo: "Ja kumartakoot häntä kaikki Jumalan enkelit".

• Anonyymi

Martin todisti Jumalasta samoin kuin Jeesuskin, eli olivat Jehovan todistajia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Seko seko.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesus todisti taivaan isästä, eli Jeesus ei ollut JT vaan Hän oli itse jumala.
        Jeesus itse oli vanhantestamentin JHVH Jahve eli Jehova.

• Anonyymi

Daniel 11:33-35

Kansan oikeat opettajat neuvovat monia mutta kauan (1000 jkr - 2000 jkr) heitä sorretaan miekalla (1000-1250) ja tulella (1250-1500), vankeudella (1500-1750) ja ryöstöllä (1750-2000).

Keskellä sortoa (1500) he saavat apua (Calvin, Luther, Zwingli) mutta vain vähän ja monet liittyvät heihin petollisesti.

Oikeista opettajista jotkut lankeavat (Kataarit, valdolaiset, hugenotit) ja niin heidät kaikki seulotaan , sulatetaan ja puhdistetaan Lopun ajaksi (1470-1960) sillä vielä on aikaa määrähetkeen (1960-2043).

Intialaiset puhuvat inkarnaatioista. Näistä selvästi Luther oli Matsya. Ja luultavasti Venäjä tai Ranska Varanha, Britannia Narasimha. Jne.

Protestantit tai Reformaatio innosti raamatun kääntämiseen monelle kielelle. Mutta Jehovan todistajat itse ovat pienellä joukollaan olleet tässä melkein yhtä ahkeria. Satoja käännöksiä.

• Anonyymi

Lutherin vähäkatekismus alkaa näin : Minä uskon että Jeesus Kristus totinen Jumala, Isästä ikuisuudesta syntynyt on myös totinen ihminen.

Uskokaa siis jt, mitä Luther kirjoitti.

• Anonyymi

Ainakin oluen ystäviä molemmat!

• Anonyymi

Hän oli ihminen

• Anonyymi

Kannattaa mennä kysymään luterilaisilta, oliko Martti Luther JT ?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sekoittavat mielellään asioita nuo vartiotorniuskontoiset.

Kuten lahkonsa jäsenyyden kristilliseen uskovaisuuteen.
        (jt:t nimike valtiovallan vahvistamissa säännöissä. sääntöjen mukaan muuten jt on lahkossaan äänivaltaa vailla oleva ulkojäsen)

Tarkemmin on Turusen kirjassa myös siitä, että vartiotorniseura on oikeudenkäynnissä lausunut lehtensä toimittajan olevan Jehova.
        Nettifoorumilla muuan jt kommentoi että "näin voidaan sanoa" - mutta tietenkin voidaan sanoa, eihän siitä ole kysymyskään, onhan jo oikeudenkäynnissäkin niin sanottu (käräjöinti ei tätä asiaa koskenut) mutta tässäkin yhteydessä on esiintuotava, että työkaluksi vartiotorni antaa valehtelun, jolle omistaa lahkoslangi-ilmauksen teokraattinen sodankäynti.

Ja lehden artikkelit on pelkästään kansakoulupohjaisen vartiotornilaisen tekemisen vastuulla ja aikaansaamia, jota ei siis sido edes rehellisyyden vaatimus.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sekoittavat mielellään asioita nuo vartiotorniuskontoiset.

Kuten lahkonsa jäsenyyden kristilliseen uskovaisuuteen.
        (jt:t nimike valtiovallan vahvistamissa säännöissä. sääntöjen mukaan muuten jt on lahkossaan äänivaltaa vailla oleva ulkojäsen)

Tarkemmin on Turusen kirjassa myös siitä, että vartiotorniseura on oikeudenkäynnissä lausunut lehtensä toimittajan olevan Jehova.
        Nettifoorumilla muuan jt kommentoi että "näin voidaan sanoa" - mutta tietenkin voidaan sanoa, eihän siitä ole kysymyskään, onhan jo oikeudenkäynnissäkin niin sanottu (käräjöinti ei tätä asiaa koskenut) mutta tässäkin yhteydessä on esiintuotava, että työkaluksi vartiotorni antaa valehtelun, jolle omistaa lahkoslangi-ilmauksen teokraattinen sodankäynti.

Ja lehden artikkelit on pelkästään kansakoulupohjaisen vartiotornilaisen tekemisen vastuulla ja aikaansaamia, jota ei siis sido edes rehellisyyden vaatimus.

Onko tämä Turunen se sama mies joka soittelee haitaria?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minä olen Luterilainen ja vastaan että kyllä oli, niin kuin Jeesuskin, minä myös todistan Jumalasta jonka nimi on Jahve jota toiset kutsuu Jehovaksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minä olen Luterilainen ja vastaan että kyllä oli, niin kuin Jeesuskin, minä myös todistan Jumalasta jonka nimi on Jahve jota toiset kutsuu Jehovaksi.

Ja taas tuli sitä teokraattista sodankäyntiä, eli valehtelua.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja taas tuli sitä teokraattista sodankäyntiä, eli valehtelua.

Kyllä nyt valehtelet aivan itse. Pidän myös Helluntailaisista, Lestadiolaisista, Ortodokseista..., pidän heitä veljinä ja sisarina. Se että sinä rakennat vihalla suhtautumista toisiin, ei tarkoita että muut niin tekee. Olen Luterilainen ja muuksi en muutu rakastan lähimmäisiäni, myös sinua, rakennan siihen yhteiseen hyvään, en vastakkainasetteluun.

• Anonyymi kirjoitti:

Kristinuskon Jumala ei ole Jahve. Nimi Jahve on pelkkää teoreetikkojen olettamusta.👨‍🎓

• Anonyymi
        Moaukko kirjoitti:

Kristinuskon Jumala ei ole Jahve. Nimi Jahve on pelkkää teoreetikkojen olettamusta.👨‍🎓

Tuo nimi Jahve nyt vaan lukee meidän Luterilaisten käyttämässä Raamatussa, siksi käytän sitä, anteeksi jos sen käyttö loukkaa sinua.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuo nimi Jahve nyt vaan lukee meidän Luterilaisten käyttämässä Raamatussa, siksi käytän sitä, anteeksi jos sen käyttö loukkaa sinua.

Ja sielläkin vain kaksi kertaa, eiks niin?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja sielläkin vain kaksi kertaa, eiks niin?

Ei
        Vuoden 1992 kirkkoraamattu: Nimi Jahve esiintyy Jesajan 42:8:ssa samoin kuin seuraavissa kohdissa: 2. Moos. 3:14, alav.; 3:15; 6:2, 3; 15:3; 33:19; 34:5.

https://evl.fi/sanasto/jahve/

Ja viittauksena monen monta kertaa,

Itse asiakokonaisuuden ymmärtäminen on tärkeämpää, kuin yhdestä sanasta peitsen vääntö, kun luet nuo Raamatunkohdat ymmärtänet että tuo nimi ja siihen liittyvät asiat ovat tärkeä asia Jumaluudessa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei
        Vuoden 1992 kirkkoraamattu: Nimi Jahve esiintyy Jesajan 42:8:ssa samoin kuin seuraavissa kohdissa: 2. Moos. 3:14, alav.; 3:15; 6:2, 3; 15:3; 33:19; 34:5.

https://evl.fi/sanasto/jahve/

Ja viittauksena monen monta kertaa,

Itse asiakokonaisuuden ymmärtäminen on tärkeämpää, kuin yhdestä sanasta peitsen vääntö, kun luet nuo Raamatunkohdat ymmärtänet että tuo nimi ja siihen liittyvät asiat ovat tärkeä asia Jumaluudessa.

Nuo kaikki kohdat ovat vanhassa testamentissa tietenkin.
        Uudessa testamentissa vain kahdessa kohdin, kun Jeesus lainasi vanhaa testamenttia.
        Eiks niin?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Uudessa testamentissa vain kahdessa kohdin, kun Jeesus lainasi vanhaa testamenttia.
        Eiks niin?

Matt. 6:9 Rukoilkaa siis te näin: Isä meidän, joka olet taivaissa! Pyhitetty olkoon sinun nimesi;

Jeesus siis antoi nimen taivaan Isä, joka olisi pyhitettävä Jumalan nimi.

Todistajat on opetettu sanomaan, että se on mallirukous.
        Vastaa sinä, että malliksi siis annettu, että älä käytä nimeä Jehova

5 Moos. 5:11 Älä turhaan lausu Herran, sinun Jumalasi, nimeä
        -Kun jt:n "uskonnon" nimeksi näyttäisi sopivan myös nimenhoku-uskonto.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eiks niin?

Kannattaa käsittää koko Raamattu eikä vain osaa siitä pirukin lukee raamattua. Eksi niin?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kannattaa käsittää koko Raamattu eikä vain osaa siitä pirukin lukee raamattua. Eksi niin?

Sinä taidat lukea sitä raamattua niinkuin piru? Eiks niin?

• Anonyymi

Natseista kovin. Jopa Hitler fanitti.

• Anonyymi

" Tarkemmin on Turusen kirjassa myös siitä, että vartiotorniseura on oikeudenkäynnissä lausunut lehtensä toimittajan olevan Jehova. "

Kirjoittaja Pasi Turunen, kirja "Vartiotorni, valtakunta uudessa valossa"

JT:t eivät ole kirjasta kyenneet löytämään yhtään virhettä.

Sen luettuaan ei liity jt:iin, eihän ihmindn halua tulla huijatuksi.

• Anonyymi

Turusen kirja kannattaa jt:n lukea.

Ja kysyä: miksi valehtelisin itselleni

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      22
      5234
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      25
      4398
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      28
      2541
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2264
    5. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2008
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      1928
    7. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1617
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1541
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1277
    10. Kerranki asiat oikein

Ilkka ja muut pienpuolueeet...teitte hyvän työn kun valitsitte pätevän henkilön virkaan eikä kepulle passelia!! Jatkakaa
      Haapavesi
      10
      1194
    Aihe