Sen mitä minä olen katsellut videota Rovaniemen Hornet onnettomuudesta on minusta aika selkeää että ohjaajan virhe oli turman syy.
Mielestäni juuri viimeisen kaarroksen aikaa ennen maahansyöksyä Hornet on liian matalalla, eikä ohjaaja saa enää konetta oikaistuksi.
Tätä tukee myös että Hornet putosi keula ylhäällä.
Konetta on lähdetty oikaisemaan mutta liian myöhään.
Hornetteja ei myöskään ole asetettu lentokieltoon joten ohjaajan virhe turman aiheuttajaksi on mitä ilmeisin.
Ihmettelen vaan miksi ilmavoimat eivät ole tätä vielä julkisesti kertoneet.
Ohjaajan virhe Hornet turman syy.
7
208
Vastaukset
- Anonyymi
mistä löytyy video, josta näkyy itse onnettomuus eli lennon viime hetket?
- Anonyymi
Olikohan se nyt Iltalehti tai iltasanomat jossa lukijan lähettämä video näkyy kokonaisuudessaan aina maahan syöksyy asti.
- Anonyymi
Hornetin dramaattinen turmalento tallentui videolle
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011218686.html- Anonyymi
Joo,ei tuossa pitäisi olla mitään epäselvyyttä. Kone toimii aivan moitteettomasti koko lennon ajan,viimeisissä kaarroksissa painuu auttamattomasti liian matalalle,eikä ohjaaja saa sitä enää vedettyä ylös.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo,ei tuossa pitäisi olla mitään epäselvyyttä. Kone toimii aivan moitteettomasti koko lennon ajan,viimeisissä kaarroksissa painuu auttamattomasti liian matalalle,eikä ohjaaja saa sitä enää vedettyä ylös.
Kone painuu liian matalalle viimeisen kaarroksen aikaan johtuen sen liian hiljaisesta nopeudesta. Pidän selvänä ohjaajan virheenä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kone painuu liian matalalle viimeisen kaarroksen aikaan johtuen sen liian hiljaisesta nopeudesta. Pidän selvänä ohjaajan virheenä.
Vaikea nähdä tuosta videosta. Youtubessa on edellispäivänä kuvattu hyvälaatuinen video. Sieltä huomaa, että todella matalalla lennetään. Onnettomuus päivänä homma meni pieleen. Konetta ei enää hallittu.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Vaikea nähdä tuosta videosta. Youtubessa on edellispäivänä kuvattu hyvälaatuinen video. Sieltä huomaa, että todella matalalla lennetään. Onnettomuus päivänä homma meni pieleen. Konetta ei enää hallittu.
Sitä ei enää hallittu koska nopeus liian vähäinen tuossa kaarroksissa ja kone ajautunut liian matalalle. Ilmavoimat alkaa pikku hiljaa myöntämään että teknistävikaa ei koneesta löydy.
Myöntävät nyt saman minkä minä olen jo tänne kirjoittanut ja mikä jokaisen ilmailun harrastajan on varsin helppo onnettomuus videosta havaita.
Sitä vain miettii onko nämä esitys lennot tarpeellisia ja mikä ohjaajien koulutuksessa on puutteellista?
Puutteellista siksi että onnettomuuksia Horneteille ja Hawkeille joiden aiheuttaja on ohjaajan puutteellinen ammattitaito on sattunut liikaa.
Näissä pitäisi ehdottomasti olla nolla toleranssi. Turhaa veronmaksajien rahojen tuhlausta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 467615
- 334203
- 573695
- 503180
- 172866
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons642541- 542398
- 512368
- 402339
- 162276