Jos omaisuutta ulosmitataan, voiko ulosotto viedä Iittalan perus-astioita tai 2.v vanhan pelikoneen tai huonekaluja. Mitään arvokasta irtaimistoa itsellä ei ole, asunnon myynti on ensisijainen keino vähentää velkaa. Asumme jo nyt uudessa paikassa, jossa paljon perheen ulkopuolisen asunnon omistajan tavanomaisia mutta vanhoja huonekaluja sekä arvottomia tauluja. Uo ei pitäisi näistä kaiketi kiinnostua, mutta pelottaa ja hävettää jos pitää selvitellä omistajuutta jolloin asia siirtyisi koko suvun tietoon.
Voiko ulosotto viedä huonekaluja
2
143
Vastaukset
- Anonyymi
En usko että vievät, koska koti-irtainta ei koske ulosmittaus. Itse kun olin ulosottoselvityksessä aikoinani, ulosottohenkilö kyseli noin ylimalkaan minkälaista omaisuutta on. Onko arvoesineitä, kalliita koruja, taidetta yms. ja vastasin ettei ole muita kuin tavanomaista. Olen ammattikuvataiteilija, joten minulle taide on tavanomaista. Omaa tai tuttujen, mutta eipä ollut kiinnostusta niitä tsekata. Olisin voinut kyllä mielelläni hinnoitella omani siihen ylimpään arvokastiin, jotta velka olisi kuitattu hetkessä ja oma ammattimeriittini olisi noussut tuhat prossaa.
Ei viranomainen tiedä mikä on arvokasta ja mikä ei. - Anonyymi
Ei vie, tuollaista puuhasteltiin vielä enne 80 -lukua muttei enää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod224444- 203585
Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita
Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy4052387- 272081
- 341984
Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost2391959- 351784
- 151648
En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191467- 121331