Se ei tunnu arvokkaalta eikä autolta ollenkaan. Tunne puuttuu koko ajamisesta. Painoa hirveästi ja ladattava jatkuvasti. Sähköauton hinta häviää hetkessä eikä eroon pääse vaikka haluaisi, minä pääsin kun oli rahaa maksaa. Paskapuheet siitä että sähköauton arvo ei laskisi helkkarin nopeasti voi unohtaa. Sähköautossa painaa myös kaikki softa ongelmat ja hajoavat sähkömoottorit sekä akut joiden korjaaminen on hirveän hintaista.
Se jatkuva laturin varassa olo on ehkä se vittumaisin juttu kuitenkin. Parikin sähköautoa minulla oli. Eipä ole enää eikä tule. Minua ei kiinosta yhtään mitä ajaminen maksaa.
Sähköauton iso ongelma on ettei se tunnu autolta
50
323
Vastaukset
- Anonyymi
Sähköautolla ei suomessa tee mitään.
- Anonyymi
Itselataava hybridi-Toyota on viisaan miehen ja naisen valista.
- Anonyymi
Itselataava tuntuu vielä vähemmän autolta kuin aito bensa tai sähköauto.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itselataava tuntuu vielä vähemmän autolta kuin aito bensa tai sähköauto.
Puheesi paljastaa, että olet masturboinut liian rajuilla oteilla peniksestäsi tuntosi pois. Sinulla ei ole enää värkissä hermoja, joilla voisit tuntea. Kohtalosi on hirveä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Puheesi paljastaa, että olet masturboinut liian rajuilla oteilla peniksestäsi tuntosi pois. Sinulla ei ole enää värkissä hermoja, joilla voisit tuntea. Kohtalosi on hirveä.
Sinä puhut ilmiselvästi kokemuksella.
- Anonyymi
Kun sähköt poistetaan kokonaan maailmasta, miten moottori pyörähtää silloin.
Magneeton pitäisi tuottaa koko auton tarvitsema energia, kuin moottorisha tai mopo.- Anonyymi
Veivillä moottorit ennen starttimoottoria käynnistyi . Mopon voi työntää käyntiin .
- Anonyymi
suomen auto kanta vanhenee koska autovero pitää siitä huolen, mutta jos sähköautot voi olla olla halvenpia joita jo myydään, niin tuulen suunta voi kääntyä tulevaisuudessa,
- Anonyymi
Ei autokannan vanhentumisessa ole mitään ongelmaa. Turvallisuudellakaan ei voi enää selitellä, koska autot ovat olleet turvallisia jo kymmeniä vuosia ja ongelma on enää pääosin ajajassa. Autokannan vanhentuminen on vain hyvä asia, mutta tietenkin autokauppiaat rääkyvät kun autoja ei myydä riittävästi.
- Anonyymi
Sillä mitään merkitystä vaikka olisi kuinka halpoja. Kyllä valtio keksii uusia veroja, nostaa vanhoja ym. Koska autoilu on ollut Suomessa halpaa? Maailman ykkönen veroissa ja muissa maksuissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei autokannan vanhentumisessa ole mitään ongelmaa. Turvallisuudellakaan ei voi enää selitellä, koska autot ovat olleet turvallisia jo kymmeniä vuosia ja ongelma on enää pääosin ajajassa. Autokannan vanhentuminen on vain hyvä asia, mutta tietenkin autokauppiaat rääkyvät kun autoja ei myydä riittävästi.
Voivoi, totuus on kaikkea muuta. Tutkittu ja todettu. Loukkaantumisriski on suurin 15-17 vuotta vanhoissa ja suistumisonnettomuusriski myös. Suhteutettuna ajoneuvojen määrään loukkaantumisriski on edelleen korkempi, kuin uudemmissa. Suistmisonnettomuuksissa selkeästi 15-20 vuotiaiden määrä on tietenkin suurin ( ajoneuvomääräkin on suuri). Suhteellinen osuus myös suurin. Syitä on mm. ajonvakautus, abs jne huono toiminta tai kokonaan pos kytketty turvallisuus laitteisto. Suurin puute tämän ikäisissä talvella on huonot renkaat. Kyllä niillä vielä yhden talven ajelee, kun ei tarvitse katsataakaan, ajattelee moni valitettavasti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voivoi, totuus on kaikkea muuta. Tutkittu ja todettu. Loukkaantumisriski on suurin 15-17 vuotta vanhoissa ja suistumisonnettomuusriski myös. Suhteutettuna ajoneuvojen määrään loukkaantumisriski on edelleen korkempi, kuin uudemmissa. Suistmisonnettomuuksissa selkeästi 15-20 vuotiaiden määrä on tietenkin suurin ( ajoneuvomääräkin on suuri). Suhteellinen osuus myös suurin. Syitä on mm. ajonvakautus, abs jne huono toiminta tai kokonaan pos kytketty turvallisuus laitteisto. Suurin puute tämän ikäisissä talvella on huonot renkaat. Kyllä niillä vielä yhden talven ajelee, kun ei tarvitse katsataakaan, ajattelee moni valitettavasti.
ABS on ollut käytössä jo 1990-luvulla, joten se ei puutu 15-17 vuotta vanhoista autoistakaan. Lisäksi liikennekuolemat ovat jo vähäisiä, koska merkittävimmät turvaominaisuudet keksittiin yli 20 vuotta sitten. Viime aikoina lisätyillä turvaominaisuuksilla on vain minimaalinen vaikutus turvallisuuteen.
"Suurin puute tämän ikäisissä talvella on huonot renkaat"
Tällä ei ole mitään tekemistä auton iän kanssa. Vanhassa autossa voi olla hyvät renkaat tai sitten huonot renkaat. Renkaat ovat kuluva osa, joita silloin tällöin. Muutaman vuoden ikäisessäkin autossa voi olla huonot renkaat.
Edelleenkin suurin ongelma autoissa on kuljettaja, ei auton ominaisuudet. Lähes kaikissa onnettomuuksissa syypäänä on ajaja.
"kokonaan pos kytketty turvallisuus laitteisto"
Useimmat "turvallisuuslaitteistot" ovat pelkkiä turhakkeita eikä ne oikeasti edes lisää turvallisuutta. Esimerkiksi kaistavahti ei toimi käytännössä missään autossa kunnolla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voivoi, totuus on kaikkea muuta. Tutkittu ja todettu. Loukkaantumisriski on suurin 15-17 vuotta vanhoissa ja suistumisonnettomuusriski myös. Suhteutettuna ajoneuvojen määrään loukkaantumisriski on edelleen korkempi, kuin uudemmissa. Suistmisonnettomuuksissa selkeästi 15-20 vuotiaiden määrä on tietenkin suurin ( ajoneuvomääräkin on suuri). Suhteellinen osuus myös suurin. Syitä on mm. ajonvakautus, abs jne huono toiminta tai kokonaan pos kytketty turvallisuus laitteisto. Suurin puute tämän ikäisissä talvella on huonot renkaat. Kyllä niillä vielä yhden talven ajelee, kun ei tarvitse katsataakaan, ajattelee moni valitettavasti.
"Kyllä niillä vielä yhden talven ajelee, kun ei tarvitse katsataakaan, ajattelee moni valitettavasti."
Mitä tämä lause oikein tarkoittaa? Yli 10 vuotta vanhat autot katsastetaan vuosittain. Eikä mikään estä ajamasta huonoilla renkailla uudella autollakaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voivoi, totuus on kaikkea muuta. Tutkittu ja todettu. Loukkaantumisriski on suurin 15-17 vuotta vanhoissa ja suistumisonnettomuusriski myös. Suhteutettuna ajoneuvojen määrään loukkaantumisriski on edelleen korkempi, kuin uudemmissa. Suistmisonnettomuuksissa selkeästi 15-20 vuotiaiden määrä on tietenkin suurin ( ajoneuvomääräkin on suuri). Suhteellinen osuus myös suurin. Syitä on mm. ajonvakautus, abs jne huono toiminta tai kokonaan pos kytketty turvallisuus laitteisto. Suurin puute tämän ikäisissä talvella on huonot renkaat. Kyllä niillä vielä yhden talven ajelee, kun ei tarvitse katsataakaan, ajattelee moni valitettavasti.
Vai niin. Mulla ei koskaan elämässäni ole ollut uutta autoa, aina ostanut käytetyn. Nyt alla yli 10 vuotta vanha, edelliselläkin ajelin 15 vuotta. Huoltanut, korjanut, renkaat aina ok. Yhden "mällin" olen ajanut ja senkin kaupungissa. Mersu hajos pahasti, toyota (tuokin oli vanha) ei.
Tässä tapauksessa ja aina, syy on penkin ja ratin välissä. Autossa, oli uusi tai vanha, ei ole vikaa vaan aina vika on kuskissa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ABS on ollut käytössä jo 1990-luvulla, joten se ei puutu 15-17 vuotta vanhoista autoistakaan. Lisäksi liikennekuolemat ovat jo vähäisiä, koska merkittävimmät turvaominaisuudet keksittiin yli 20 vuotta sitten. Viime aikoina lisätyillä turvaominaisuuksilla on vain minimaalinen vaikutus turvallisuuteen.
"Suurin puute tämän ikäisissä talvella on huonot renkaat"
Tällä ei ole mitään tekemistä auton iän kanssa. Vanhassa autossa voi olla hyvät renkaat tai sitten huonot renkaat. Renkaat ovat kuluva osa, joita silloin tällöin. Muutaman vuoden ikäisessäkin autossa voi olla huonot renkaat.
Edelleenkin suurin ongelma autoissa on kuljettaja, ei auton ominaisuudet. Lähes kaikissa onnettomuuksissa syypäänä on ajaja.
"kokonaan pos kytketty turvallisuus laitteisto"
Useimmat "turvallisuuslaitteistot" ovat pelkkiä turhakkeita eikä ne oikeasti edes lisää turvallisuutta. Esimerkiksi kaistavahti ei toimi käytännössä missään autossa kunnolla.Aivan turhaa vänkää vastaan 20 vuotta vahaa Corollaa viikottain parsiva. Poliisien rengasratsioissa on selkeä trendi mitä vanhempi auto se huonompikuntoisia osa romuja, mitä huonokuntoisempi, myös renkaat ovat sekä huonolaatuisia ja - kuntoisia. Onnettomuuksissa loukkaantuneiden kohdalla on selkeä kuva, mitä vanhempi auto sen turvattomampi se on onnettomuustilanteessa, myös ajoneuvo- ja onnettomuusmääriin suhteutettuna. Totuus on myös, että aiheuttajana on useimmiten kuljettajan virhe. Totuus, vaikka epämiellyttävä on, että turvallisuus heikkenee iän myötä. Yli 50 vuotiaille autoilla esim Citroen DS21 super on erittäin turvallinen auto. Viimeiseen 6 vuoteen on tapahtunut yksi vakuutuskorjaus. Myös Rover 2000 vm. 1969 on tilastojen mukaan hyvin turvallinen auto. Kannattaa siis kesällä ajella vähän vanhemmalla kalustolla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aivan turhaa vänkää vastaan 20 vuotta vahaa Corollaa viikottain parsiva. Poliisien rengasratsioissa on selkeä trendi mitä vanhempi auto se huonompikuntoisia osa romuja, mitä huonokuntoisempi, myös renkaat ovat sekä huonolaatuisia ja - kuntoisia. Onnettomuuksissa loukkaantuneiden kohdalla on selkeä kuva, mitä vanhempi auto sen turvattomampi se on onnettomuustilanteessa, myös ajoneuvo- ja onnettomuusmääriin suhteutettuna. Totuus on myös, että aiheuttajana on useimmiten kuljettajan virhe. Totuus, vaikka epämiellyttävä on, että turvallisuus heikkenee iän myötä. Yli 50 vuotiaille autoilla esim Citroen DS21 super on erittäin turvallinen auto. Viimeiseen 6 vuoteen on tapahtunut yksi vakuutuskorjaus. Myös Rover 2000 vm. 1969 on tilastojen mukaan hyvin turvallinen auto. Kannattaa siis kesällä ajella vähän vanhemmalla kalustolla.
"Poliisien rengasratsioissa on selkeä trendi mitä vanhempi auto se huonompikuntoisia osa romuja, mitä huonokuntoisempi, myös renkaat ovat sekä huonolaatuisia ja - kuntoisia. "
Renkaat ovat vaihdettava kuluva osa, joten renkaiden kunto riippuu omistajasta eikä auton iästä.
"Onnettomuuksissa loukkaantuneiden kohdalla on selkeä kuva, mitä vanhempi auto sen turvattomampi se on onnettomuustilanteessa, myös ajoneuvo- ja onnettomuusmääriin suhteutettuna. "
Liikenteessä kuolleiden määrä on todella pieni nykyään, itsemurhiin kuolee monta kertaa enemmän Suomessa. Ja suuri osa liikennekuolemistakin on todellisuudessa itsemurhia. Myös loukkaantumisia on ollut jo pitkään vähän. Kaikki autot ovat olleet jo kymmeniä vuosia riittävän turvallisia ja uusien autojen turvaominaisuuksien vaikutus on minimaalinen.
Ja todellisuudessahan esimerkiksi Tesla on onnettomuustilastojen kärjessä eli eipä nämä autot erityisesti turvallisemmiksi ole tullut. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Kyllä niillä vielä yhden talven ajelee, kun ei tarvitse katsataakaan, ajattelee moni valitettavasti."
Mitä tämä lause oikein tarkoittaa? Yli 10 vuotta vanhat autot katsastetaan vuosittain. Eikä mikään estä ajamasta huonoilla renkailla uudella autollakaan.Syksyllä pistetään alle vanhat parhaat päivänsä nähneet Kumhot ja mietiään että toukokuussa voi katsastaa kesärenkailla. Jobbarin sanoin " kyllä noilla vielä yhden talven purjehtii".
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Poliisien rengasratsioissa on selkeä trendi mitä vanhempi auto se huonompikuntoisia osa romuja, mitä huonokuntoisempi, myös renkaat ovat sekä huonolaatuisia ja - kuntoisia. "
Renkaat ovat vaihdettava kuluva osa, joten renkaiden kunto riippuu omistajasta eikä auton iästä.
"Onnettomuuksissa loukkaantuneiden kohdalla on selkeä kuva, mitä vanhempi auto sen turvattomampi se on onnettomuustilanteessa, myös ajoneuvo- ja onnettomuusmääriin suhteutettuna. "
Liikenteessä kuolleiden määrä on todella pieni nykyään, itsemurhiin kuolee monta kertaa enemmän Suomessa. Ja suuri osa liikennekuolemistakin on todellisuudessa itsemurhia. Myös loukkaantumisia on ollut jo pitkään vähän. Kaikki autot ovat olleet jo kymmeniä vuosia riittävän turvallisia ja uusien autojen turvaominaisuuksien vaikutus on minimaalinen.
Ja todellisuudessahan esimerkiksi Tesla on onnettomuustilastojen kärjessä eli eipä nämä autot erityisesti turvallisemmiksi ole tullut.Vänkä sinä vaan, näin se nyt kuitenkin on, ettei nuuka osta vanhaan rupiseen Corollaansa kunnon renkaita Ling Long.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vänkä sinä vaan, näin se nyt kuitenkin on, ettei nuuka osta vanhaan rupiseen Corollaansa kunnon renkaita Ling Long.
Ja silti renkaiden kunto ja auton ikä on eri asia vaikka kuinka rääkyen jauhat paskaa.
- Anonyymi
No ei varmaan tunnu autolta ja kaiken lisäksi autot, merkistä riippumatta, on helvetin rumia.
Tekijöillä (suunnittelijoilla) on täydellinen mielikuvituksen puute, samoin niiden ostajilla. - Anonyymi
Sinulla persaukisella ressukalla ei ole koskaan ollut sähköautoa.
- Anonyymi
Pahimpia ovat hipelöintinäytöt, kun ei ole enää varaa valmistaa kunnon koskettimistoja superkalliiden paska-akkujen vuoksi. Tämä riivaa yksinomaan sähköhärveleitä. Kaikissa ajamissani polttiksissa on ollut kunnon napit toiminnoille.
- Anonyymi
Edellisessä mersussani oli hipaisukytkimet.
Mutta ilmeisesti olet ajanut vain rippukouluikäisillä halppisautoilla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Edellisessä mersussani oli hipaisukytkimet.
Mutta ilmeisesti olet ajanut vain rippukouluikäisillä halppisautoilla.Ja lähes kaikki ihmiset vihaavat hipaisukytkimiä. Sen takia osa valmistajista on vaihtanut hipaisukytkimet takaisin perinteisiin nappeihin.
- Anonyymi
Olihan taas todella typerä avaus ja pelkkää valhetta.
Tutkimusten mukaan Suomessa sähköauton arvo laskee ihan samalla tavalla kuin polttistenkin. Paino ei merkitse mitään kun on voimaa sitä liikuttaa, on jopa tukevampaa kyytiä. Lataus tehdään pääosin yöllä kotona halvalla sähköllä.
Eikö sinulla ole mitään muuta tehtävää?- Anonyymi
Miksi nettiauto kertoo sitten täysin päinvastaista? Ja sähköautojen hinnat romahtavat aina heti?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi nettiauto kertoo sitten täysin päinvastaista? Ja sähköautojen hinnat romahtavat aina heti?
Nettiauton yksittäisiä ilmoituksia tuijottelemalla saa ihan haluamansa lopputuloksen, kun muistetaan että aina aiemminkin on arvonalenemisessa ollut paljon merkki- ja mallikohtaistakin vaihtelua. Polttiksissa kun jopa tietty moottorivaihtoehto voi nostaa/laskea auton arvoa.
- Anonyymi
Sulla mitään sähköautoa ole koskaan ollut.
- Anonyymi
Maassahan tuo arvokkuutta kyytiin ja ihan samanlainen ohjaus ja hallintalaitteet sähköautoissa.
- Anonyymi
Voiko sähköautolla oikeasti ajaa, eli painaa kaasua ja jarruttaa yhtä aikaa
- Anonyymi
Voi mutta se pysähtyy ja kiroilee kuskille.
- Anonyymi
Voi. Kaasu kiihdyttää sähkömoottorin vauhtiin mutta jarrutus estää pyöriä liikkumasta jolloin pyörimisenergia kerätään talteen akkuun.
- Anonyymi
Ei missään autossa ja normaalissa ajossa tarvitse painaa jarrua ja kaasua yhtä aikaa. Lasten leikit ja oikea kilvanajo on sitten erikseen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei missään autossa ja normaalissa ajossa tarvitse painaa jarrua ja kaasua yhtä aikaa. Lasten leikit ja oikea kilvanajo on sitten erikseen.
Minkä nuorena oppii sen vanhana taitaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi. Kaasu kiihdyttää sähkömoottorin vauhtiin mutta jarrutus estää pyöriä liikkumasta jolloin pyörimisenergia kerätään talteen akkuun.
Estää pyöriä liikkumasta?
Ei kai sentään. - Anonyymi
Se sama mötikkä toimii sekä moottorina että laturina. Voit tietysti painaa molempia polkimia samaan aikaan, mutta ei siinä mitään tapahdu. Auto on viisaampi kuin sinä, ja odottaa järkevämpiä käskyjä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi. Kaasu kiihdyttää sähkömoottorin vauhtiin mutta jarrutus estää pyöriä liikkumasta jolloin pyörimisenergia kerätään talteen akkuun.
Kannattaisi ensin tutustua sähköauton toimintaan, ennekuin esittää täysin päättömiä ajatuksia.
- Anonyymi
Hiukankin uudemmat (alle 10v vanhat) polttiksetkin pistää kaasun tyhjäkäynnille jos jarrua painaa. Ihan samalla tavalla toimivat siinä mielessä.
Jos arvokkuudesta ja arkaan oloisesta kyydistä on kyse niin miten kaasun ja jarrun yhtäaikainen painaminen liittyy asiaan? Kerroppa se.
- Anonyymi
Mieluummin kuuntelen V8:n murinaa kuin Volvon vinkunaa.
- Anonyymi
Se moottorin ääni sisällä autossa ei ole ollenkaan arvokkaan tuntuista vai meinaatko että RR:ssa tai Mersun S-sarjassa ideana olisi että auto murisee ja paukuttaa putkea?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se moottorin ääni sisällä autossa ei ole ollenkaan arvokkaan tuntuista vai meinaatko että RR:ssa tai Mersun S-sarjassa ideana olisi että auto murisee ja paukuttaa putkea?
Ei ole sähkömoottorin tai sen tehoelektroniikan vinkuminenkaan, ei kiihdytyksessä eikä jarrutuksessa. Pakko olka radio päällä.
- Anonyymi
On ymmärrettävästi mahdotonta tietää millaista sähköautolla ajaminen on jos ei ole koskaan omistanut sellaista. Hyvin monesta kommentista paistaa läpi että kirjoitetaan pelkän mielikuvituksen pohjalta.
Sähköautoilu on todellisuudessa erittäin mukavaa. Siksi ei ole ihme että useimmat kerran sähköautoon siirtyneet eivät enää halua palata polttomoottoriautoon.- Anonyymi
Useimmat haastattelemani sähkötaksikuskit sanovat, etteivät ostaisi samanlaista yksityiskäyttöön. Arvonalenema on se yleisin syy.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Useimmat haastattelemani sähkötaksikuskit sanovat, etteivät ostaisi samanlaista yksityiskäyttöön. Arvonalenema on se yleisin syy.
Kannattaa katsoa kokonaisuutta eikä arvonalenemaa https://moottori.fi/testi/vertailu-sahko-ja-bensiiniauton-kustannukset-bensabudjetista-sahkonsaastoon/
Artikkelin lopussa näkyy vastaavien polttomoottoriauton ja sähköauton vertailut. Taksit ajavat todella paljon vuodessa. Ovatko he laskeneet mitä kokonaiskustannuksien kanssa käy ajettaessa 50tkm vuodessa? Tuossa näkyy että sillä kohdalla sähköauto on aina kustannuksien kannalta parempi vaihtoehto.
Auto on aina pelkkä kulu, mutta kaikille arvonalenema ei ole merkitsevä asia. Jos on riittävän hyvä taloudellinen tilanne auto kuluna arvonalenemineen on pieni asia. Tärkeämpää on että ajaa juuri sellaisella autolla kuin itse haluaa.
- Anonyymi
Paino ei ole varsinainen ongelma sähköautossa. Sitä ei oikeastaan edes huomaa, kun sillä ajaa. Paino vanhojen polttisromujen kohdalla pätee, kevyttä romua on kevyempi työntää.
- Anonyymi
Kahlasin tämän kaiken lävitse, mutten huomannut, että kukaan olisi valittanut
autojen lyhyestä toimintamatkasta sähköllä.
Minulla on vajaan viikon ollut baijerilainen lataushybridifarkku - vm. 2022.
Ellei halua sähköautoa, eikä tyydy ns. kevythybridiin, muita ei juuri ole saata-
villa.
Kun on sää on ollut öisin miinuksella, autossa on aamulla ajomatkaa 36 km!!
Toivottavasti tämä lukema nousee lähelle 50 kilometriä, sillä muuten en selviä päivittäisistä ajoistani pelkästään sähkön turvin.
En ymmärtänyt ennen auton hankintaa, että ajomatkasta vähäisilläkin pakkas-lukemilla näyttää putoavan 1/3 - osa pois.- Anonyymi
Moottori pitkäikäisyyden kannalta on tärkeää, että se ajetaan aina riittävän lämpimäksi oli kesä tai talvi. Sähköajon maksimoinnista voi seurata kallis moottoriremontti.
- Anonyymi
Etkä ilmeisesti ole tajunnut paljon muutakaan. Siellä valikoissa on paikka josta voit valita sen ladataanko akku 100% vai vähemmän täyteen ja myös sen kuinka tyhjäksi sen voi ajaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Etkä ilmeisesti ole tajunnut paljon muutakaan. Siellä valikoissa on paikka josta voit valita sen ladataanko akku 100% vai vähemmän täyteen ja myös sen kuinka tyhjäksi sen voi ajaa.
Ei bemarin plugarissa sellaista valintaa ole ja noissa 2022 bmw plugareissa on hyvin pieni akku.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Etkä ilmeisesti ole tajunnut paljon muutakaan. Siellä valikoissa on paikka josta voit valita sen ladataanko akku 100% vai vähemmän täyteen ja myös sen kuinka tyhjäksi sen voi ajaa.
Ai siis, ladattavan hybridin alle 50 km kantaman voi ja pitää lyhentää kesälläkin slle 30 km:iin. Se on kiva ja tarpeellinen ohje.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod224194- 183186
Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita
Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy3952250Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost2391939- 271931
- 311787
- 321639
- 141457
Kulujen jako parisuhteessa
Hei, miten teillä jaetaan kulut parisuhteessa? Työttömyyttä ja opiskelua tulee omalla kohdalla jatkumaan vielä jonkin ai681260- 121231