Miksi vasemmistoliitto vastustaa kannustinloukkujen purkamista ja pikemminkin yllyttää ihmisiä passivoitumaan tukien varaan?
Vasemmisto ja kannustinloukkujen purkaminen
6
132
Vastaukset
- Anonyymi
Siksi, että vasemmistolaiset on patalaiskoja ja kuvittelee, että raha kasvaa puissa ja sitä voi jakaa ihan hervottomasti myös kaikenmaailman luusereille.
Jos kaikki maailman rahat jaettaisiin tasan maapallon ihmisten kesken, muutaman vuoden perästä ne olisivat taas samoissa käsissä kuin nytkin.- Anonyymi
Minä olen tosi menevä ihminen vaikka en töissä voi käydäkään skitsofrenian takia enkä ole laiska. Olen työkyvyttömyys eläkkeellä ja en mikään elämän koululainen vaan sairastuttuani jouduin rakentamaan elämäni uusiksi illan työ elämää kun se ei ole mahdollista minun kohdalla. Lopeta perus ja kokoomus propaganda kaikki ei voi käydä töissä syystä tai Toisesta
- Anonyymi
Kylläpä persuja ottaa koville kun Riikka on orpopojan aisan kannattaja.
- Anonyymi
Kävisin mielelläni töissä, jos se olisi mukavaa ja saisi paljon rahaa 🤑. Totuus on se, että se on mälsää eikä siinä tienaa juuri mitään lisäksi työnantaja sekä työkaverit ovat puupäitä. 👌😁
- Anonyymi
Kannustinloukku -termi tuli poliittiseen kielenkäyttöön joskus 1990-luvun lopulla, varsinkin Ben Zyskovicin toimesta. Termi antaa ymmärtää, että sosiaaliturva olisi taloudellisesti kannattavampaa ottaa vastaan kuin työnteko. Useissa tutkimuksissa väite on kumottu ja esitetyt laskelmat eivät ole olleet luotettavia.
Mitä tulee nykyisen hallituksen toimiin, niin se on lisännyt kannustinloukkuja poistamalla työttömyysturvan suojaosan, jolloin lyhyitä työpätkiä ei kannata ottaa vastaan, varsinkin kun tuen maksu viivästyy tällaisten keikkatöiden myötä.
Sitten jos ajatellaan, mitä ihminen voi saada toimeentuloturvaa, niin jos vaihtoehtona on n. 60% työaika ja tes- mukainen palkkaus, niin kannattaa työ ottaa vastaan taloudellisesti. - Anonyymi
Siksi, että ymmärtävät hallituksen toimet turhiksi ja vääriksi.
70000 uutta työtöntä ja 40000 lomautettua ei oikein vakuuta toimista mitä hallitus nyt tekee????????
Pitää muistaa, että hallitus perusteli päätöksiään juuri työllisyyden nousulla ja kaikki näkevät mitä on saatu aikaiseksi.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 477675
- 334253
- 573735
- 503200
- 172886
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons652591- 562455
- 512398
- 402349
- 162286