Vasemmisto ja kannustinloukkujen purkaminen

Anonyymi-ap

Miksi vasemmistoliitto vastustaa kannustinloukkujen purkamista ja pikemminkin yllyttää ihmisiä passivoitumaan tukien varaan?

6

132

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Siksi, että vasemmistolaiset on patalaiskoja ja kuvittelee, että raha kasvaa puissa ja sitä voi jakaa ihan hervottomasti myös kaikenmaailman luusereille.
      Jos kaikki maailman rahat jaettaisiin tasan maapallon ihmisten kesken, muutaman vuoden perästä ne olisivat taas samoissa käsissä kuin nytkin.

• Anonyymi

Minä olen tosi menevä ihminen vaikka en töissä voi käydäkään skitsofrenian takia enkä ole laiska. Olen työkyvyttömyys eläkkeellä ja en mikään elämän koululainen vaan sairastuttuani jouduin rakentamaan elämäni uusiksi illan työ elämää kun se ei ole mahdollista minun kohdalla. Lopeta perus ja kokoomus propaganda kaikki ei voi käydä töissä syystä tai Toisesta

• Anonyymi

Kylläpä persuja ottaa koville kun Riikka on orpopojan aisan kannattaja.

• Anonyymi

Kävisin mielelläni töissä, jos se olisi mukavaa ja saisi paljon rahaa 🤑. Totuus on se, että se on mälsää eikä siinä tienaa juuri mitään lisäksi työnantaja sekä työkaverit ovat puupäitä. 👌😁

• Anonyymi

Kannustinloukku -termi tuli poliittiseen kielenkäyttöön joskus 1990-luvun lopulla, varsinkin Ben Zyskovicin toimesta. Termi antaa ymmärtää, että sosiaaliturva olisi taloudellisesti kannattavampaa ottaa vastaan kuin työnteko. Useissa tutkimuksissa väite on kumottu ja esitetyt laskelmat eivät ole olleet luotettavia.

Mitä tulee nykyisen hallituksen toimiin, niin se on lisännyt kannustinloukkuja poistamalla työttömyysturvan suojaosan, jolloin lyhyitä työpätkiä ei kannata ottaa vastaan, varsinkin kun tuen maksu viivästyy tällaisten keikkatöiden myötä.

Sitten jos ajatellaan, mitä ihminen voi saada toimeentuloturvaa, niin jos vaihtoehtona on n. 60% työaika ja tes- mukainen palkkaus, niin kannattaa työ ottaa vastaan taloudellisesti.

• Anonyymi

Siksi, että ymmärtävät hallituksen toimet turhiksi ja vääriksi.
      70000 uutta työtöntä ja 40000 lomautettua ei oikein vakuuta toimista mitä hallitus nyt tekee????????
      Pitää muistaa, että hallitus perusteli päätöksiään juuri työllisyyden nousulla ja kaikki näkevät mitä on saatu aikaiseksi.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      47
      7675
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      33
      4253
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3735
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3200
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2886
    6. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      65
      2591
    7. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      56
      2455
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      51