Mitä muutakaan voidaan todeta sähköautojen markkinoilletulosta. Palamisreaktio korvataan sähköllä eli kyseessä on täydellinen tyhmyys. Lähes jokainen tunnustaa, että olisi ollut järkevämpää pistää kehitypanokset E- polttoaineiden tuottamiseen.
Autojen kehitys on ottanut takapakkia
43
335
Vastaukset
- Anonyymi
Mikään ei anna yhtä suurta vakaumusta asiaan kuin asiaan, kuin täydellien tietämättömyys.
- Anonyymi
Tuomari esitteli tuossa tyhmyytensä. Sähkö on lakimiesten suosiossa, koska kemia on heille liian vaikeaa.
- Anonyymi
Pistäppä takan pelti kiinni ja lämmitä takka luukut auki. Maapallolle on käymässä samalla tavalla. Ei se polttisten tuottaman öljyn hiili mihinkään ilmakehästä koskaan poistu. Sen pääsyä ilmakehään on hillittävä ja vielä parempi jos kokonaa lopetettava.
Mitä tyhmyyttä mielestäsi on maapallon säilyttäminen elinkelpoisena?- Anonyymi
Siirtyminen sähköautoihin ei kaikissa maissa pienennä päästöjä. Suurissa automaissa kuten Saksassa ja Kiinassa sähkö tehdään pääasiassa kivihiilellä, jolloin siirtyminen sähköautojen käyttöön tulee vain lisäämään päästöjä. Tätä tosiasiaa ei tietysti haluta kertoa tavalliselle kansalle, vaan kaikki voimat on satsattu vain sähköautojen väkisinmarkkinointiin. Poliitikot haluavat siis elää valheessa.
- Anonyymi
Mihin se tuulivoimalan tai sähköauton yms valmistuksen hiilipäästö sitten joutuu, jos ei ilmakehään?
- Anonyymi
Suomessa on todella puhdas sähkö joten on järkevintä siirtää se suoraan sähköverkkoa pitkin akkuun verrattuna siihen että välissä elektrolyysillä hukataan monin verroin sähköä. Polttomoottoriauto taas on erittäin saastuttava vaihtoehto Suomessa verrattuna lähes päästöttömällä sähköllä liikkuvaan sähköautoon.
- Anonyymi
Eipä ole positiivista kehitystä alkuunkaan tuo autojen akkuistuminen vaan ihan päinvastoin epäluonnollista kehitystä. Polttomoottorien tuottama hiilidioksidi on sensijaan luonnon luonnollista kemiaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eipä ole positiivista kehitystä alkuunkaan tuo autojen akkuistuminen vaan ihan päinvastoin epäluonnollista kehitystä. Polttomoottorien tuottama hiilidioksidi on sensijaan luonnon luonnollista kemiaa.
Toisin sanoen on mukavaa kun ilmastonmuutos etenee ja tuhoaa maapallon? Tästä on tieteellisesti täysi yksimielisyys kaiken tutkimustiedon pohjalta. Polttomoottoriautolla ajaessa voi miettiä että siellä takana on se putki josta ulostuleva hiilidioksidi tekee maapallosta vuosi vuodelta pahemman paikan elää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toisin sanoen on mukavaa kun ilmastonmuutos etenee ja tuhoaa maapallon? Tästä on tieteellisesti täysi yksimielisyys kaiken tutkimustiedon pohjalta. Polttomoottoriautolla ajaessa voi miettiä että siellä takana on se putki josta ulostuleva hiilidioksidi tekee maapallosta vuosi vuodelta pahemman paikan elää.
Jos sähköauton kuljettaja ajon aikana liikaa piereskelee, niin silloin ilmaan vapautuu metaania, joka on paljon pahempi kasvikuonekaasu kuin hiilidioksidi konsanaan. Polttiskuskitkin voivat tehdä ajaessaan samaa syntiä. Kuljettajien piereskelyä ei kuitenkaan voida lainsäädännöllä kieltää, sillä se olisi jokamiehenoikeuksien rajoittamista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toisin sanoen on mukavaa kun ilmastonmuutos etenee ja tuhoaa maapallon? Tästä on tieteellisesti täysi yksimielisyys kaiken tutkimustiedon pohjalta. Polttomoottoriautolla ajaessa voi miettiä että siellä takana on se putki josta ulostuleva hiilidioksidi tekee maapallosta vuosi vuodelta pahemman paikan elää.
Tuota tarinaa sähköautoilija rakastaa. Mutta maapallolla on aina tarvittu hiilidioksidia ja sitä on aina vapautunut sekä luonnon että ihmisen tekemisten kautta. Akkuistuminen on täysin luonnonvastaista ja todella myrkyllistä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuota tarinaa sähköautoilija rakastaa. Mutta maapallolla on aina tarvittu hiilidioksidia ja sitä on aina vapautunut sekä luonnon että ihmisen tekemisten kautta. Akkuistuminen on täysin luonnonvastaista ja todella myrkyllistä.
Vuoden 1850 jälkeen me olemme 182 kertaistaneet hiilidioksidin määrän ilmakehässä. Luonnossa tällaisia aikoja on ollut ennenkin, mutta kaikkein äärimmäisimmät tapahtumat ovat olleet kymmenen kertaa hitaampia kuin mitä ihmiskunta on saanut aikaan vähän reilussa 100 vuodessa. Me suoritamme sellaista kokeilua mitä ei ole tehty koskaan ennen luonnon toimesta. Kukaan ei tiedä mitä tapahtuu jos jatkamme samaan malliin. Jo nyt eri puolilla koetaan kuivuutta ja kuumuutta tavalla mitä ei ole koskaan koettu ihmiskunnan historiassa. Käytännössä joka vuosi saavutetaan uusi lämpötilaennätys maapallolla.
Joillekin on ilmeisesti täysin yhdentekevää mitä maapallolle tapahtuu ilmastonmuutoksen myötä. Vaikka ei olisi itse kiinnostunut asiasta tällainen asenne on todella tyly ajatellen tulevia sukupolvia jotka perivät maapallon nykyisiltä sukupolvilta. Luultavasti moni polttomoottoriautolla ajava on aidosti huolissaan ilmastonmuutoksesta ja mielellään vaihtaisi sähköautoon jos se olisi mahdollista. Sähköautoilija sentään osaltaan yrittää olla mukana hidastamassa tätä edes pieneltä osin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eipä ole positiivista kehitystä alkuunkaan tuo autojen akkuistuminen vaan ihan päinvastoin epäluonnollista kehitystä. Polttomoottorien tuottama hiilidioksidi on sensijaan luonnon luonnollista kemiaa.
Akut ovat keskimäärin erittäin kestäviä ja pitkäikäisiä kuten jo nyt kerätty tilastotieto osoittaa. On muistettava että polttomoottoriauton ja sähköauton valmistaminen saastuttavat molemmat, sähköauton jonkun verran enemmän. Mutta kun ajetaan puhtaalla sähköllä kuten Suomessa ero on kurottu umpeen parissa vuodessa. Sen jälkeen sähköauto on melkein päästötön kun taas polttomoottoriauto saastuttaa paljon joka vuosi. Sähköauton valmistus ja tehokkuus kehityttävät nopeasti tehden sen vieläkin paremmaksi vaihtoehdoksi verrattuna polttomoottoriautoon.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vuoden 1850 jälkeen me olemme 182 kertaistaneet hiilidioksidin määrän ilmakehässä. Luonnossa tällaisia aikoja on ollut ennenkin, mutta kaikkein äärimmäisimmät tapahtumat ovat olleet kymmenen kertaa hitaampia kuin mitä ihmiskunta on saanut aikaan vähän reilussa 100 vuodessa. Me suoritamme sellaista kokeilua mitä ei ole tehty koskaan ennen luonnon toimesta. Kukaan ei tiedä mitä tapahtuu jos jatkamme samaan malliin. Jo nyt eri puolilla koetaan kuivuutta ja kuumuutta tavalla mitä ei ole koskaan koettu ihmiskunnan historiassa. Käytännössä joka vuosi saavutetaan uusi lämpötilaennätys maapallolla.
Joillekin on ilmeisesti täysin yhdentekevää mitä maapallolle tapahtuu ilmastonmuutoksen myötä. Vaikka ei olisi itse kiinnostunut asiasta tällainen asenne on todella tyly ajatellen tulevia sukupolvia jotka perivät maapallon nykyisiltä sukupolvilta. Luultavasti moni polttomoottoriautolla ajava on aidosti huolissaan ilmastonmuutoksesta ja mielellään vaihtaisi sähköautoon jos se olisi mahdollista. Sähköautoilija sentään osaltaan yrittää olla mukana hidastamassa tätä edes pieneltä osin.Mistä hatusta sinä arvoit tuon 182 kertaistumisen? Tuo ei todellakaan pidä paikkaansa vaan hiilidioksidin määrä on korkeintaan kaksinkertaistunut. Eikä tämä ole niin suuri ongelma kuin typerät ilmastohysteerikot valehtelevat. Lämpötila nousee pikkuisen, mutta ei edes kovinkaan huomattavasti. Kuivuutta ja kuumuutta on koettu koko ihmiskunnan historian ajan, nuo eivät ole olleet mitään poikkeuksellisia tapahtumia.
Lisäksi sähköautojen ekologisuus on valetta. Sähköautojen valmistus on valtavasti luontoa tuhoavaa ja tuottaa myös paljon päästöjä. Sähköautoilla ei maailmaa pelasteta. Oikeasti vanhan polttomoottoriauton ajaminen loppuun saakka on ekologisempaa. Ja autojen käyttöikää pitäisi pidentää nykyisestäkin, ei ole mitään tarvetta käyttää autoja nykyistä lyhyempään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Akut ovat keskimäärin erittäin kestäviä ja pitkäikäisiä kuten jo nyt kerätty tilastotieto osoittaa. On muistettava että polttomoottoriauton ja sähköauton valmistaminen saastuttavat molemmat, sähköauton jonkun verran enemmän. Mutta kun ajetaan puhtaalla sähköllä kuten Suomessa ero on kurottu umpeen parissa vuodessa. Sen jälkeen sähköauto on melkein päästötön kun taas polttomoottoriauto saastuttaa paljon joka vuosi. Sähköauton valmistus ja tehokkuus kehityttävät nopeasti tehden sen vieläkin paremmaksi vaihtoehdoksi verrattuna polttomoottoriautoon.
Mitään todistetta siitä, että akut olisivat pitkäikäisiä ei vieläkään ole, koska vanhoja sähköautoja ei ole. Kannattaa muistaa, että polttiksilla ajetaan keskimäärin 23 vuotta ennen romutusta ja romutusikä tulee vielä nousemaan. Monilla polttiksilla ajetaan yli 30 vuotta. En ole vielä nähnyt mitään todistetta, että akku voisi kestää yli 30 vuoden käyttöä.
Lisäksi sähköautolla ajaminen ei kiinnosta, koska niillä ajaminen on pelkkää helvettiä. Jotain saatanan piipityksiä ja typeriä hiplailunäyttöjä ja idioottimaisia avustimia, joista on vain haittaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mistä hatusta sinä arvoit tuon 182 kertaistumisen? Tuo ei todellakaan pidä paikkaansa vaan hiilidioksidin määrä on korkeintaan kaksinkertaistunut. Eikä tämä ole niin suuri ongelma kuin typerät ilmastohysteerikot valehtelevat. Lämpötila nousee pikkuisen, mutta ei edes kovinkaan huomattavasti. Kuivuutta ja kuumuutta on koettu koko ihmiskunnan historian ajan, nuo eivät ole olleet mitään poikkeuksellisia tapahtumia.
Lisäksi sähköautojen ekologisuus on valetta. Sähköautojen valmistus on valtavasti luontoa tuhoavaa ja tuottaa myös paljon päästöjä. Sähköautoilla ei maailmaa pelasteta. Oikeasti vanhan polttomoottoriauton ajaminen loppuun saakka on ekologisempaa. Ja autojen käyttöikää pitäisi pidentää nykyisestäkin, ei ole mitään tarvetta käyttää autoja nykyistä lyhyempään.Kun viitsii vähän etsiä niin löytää https://www.wri.org/insights/history-carbon-dioxide-emissions
Carbon dioxide (CO2) emissions from human activities are now higher than at any point in our history. In fact, recent data reveals that global CO2 emissions were 182 times higher in 2022 than they were in 1850, around the time the Industrial Revolution was underway.
Tuossa se on sanottu suoraan eli CO2 päästöt ovat 182 kertaistuneet vuodesta 1850 vuoteen 2022.
Lähteenä on siis arvostettu World Resources Institute, joka on vuonna 1982 perustettu globaali tutkimusorganisaatio. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitään todistetta siitä, että akut olisivat pitkäikäisiä ei vieläkään ole, koska vanhoja sähköautoja ei ole. Kannattaa muistaa, että polttiksilla ajetaan keskimäärin 23 vuotta ennen romutusta ja romutusikä tulee vielä nousemaan. Monilla polttiksilla ajetaan yli 30 vuotta. En ole vielä nähnyt mitään todistetta, että akku voisi kestää yli 30 vuoden käyttöä.
Lisäksi sähköautolla ajaminen ei kiinnosta, koska niillä ajaminen on pelkkää helvettiä. Jotain saatanan piipityksiä ja typeriä hiplailunäyttöjä ja idioottimaisia avustimia, joista on vain haittaa.Toyotalta on tulossa miljoonan kilometrin akkutakuu ja jos muut valmistajat seuraavat perässä keskustelu akkujen kestävyydestä voidaan lopettaa täysin turhana https://www.is.fi/autot/art-2000008534288.html
Aivan samat kosketusnäytöt, ajoavustimet ja varoittimet niissä kaikissa uusissa autoissa on riippumatta ovatko polttomoottori tai sähköautoja. Ei niistä pääse eroon kuin ostamalla 10 vuotta vanhan käytetyn auton. 10 vuodesta päästä niitä on suuressa osassa käytetyistä autoista. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun viitsii vähän etsiä niin löytää https://www.wri.org/insights/history-carbon-dioxide-emissions
Carbon dioxide (CO2) emissions from human activities are now higher than at any point in our history. In fact, recent data reveals that global CO2 emissions were 182 times higher in 2022 than they were in 1850, around the time the Industrial Revolution was underway.
Tuossa se on sanottu suoraan eli CO2 päästöt ovat 182 kertaistuneet vuodesta 1850 vuoteen 2022.
Lähteenä on siis arvostettu World Resources Institute, joka on vuonna 1982 perustettu globaali tutkimusorganisaatio.Mutta ilmakehässä olevan hiilidioksidin määrä on vain kaksinkertaistunut. Yli 96% hiilidioksipäästöistä kun tulee muusta kuin ihmisen toimesta.
- Anonyymi
Sähkön päästöt riippuvat siitä kuinka sähköä tehdään.
- Anonyymi
Mitään vaikutusta päästöihin ei ole vaikka miten sähköautoilla ajaisi. Nyt jo tiedetään ettei sähköautot tule koskaan yleistymään kuten jotkut luuli 96% maailman autoista kulkee ihan muulla kuin sähköllä.
- Anonyymi
Eikä pelkästään sekään että akkuautotoja on tullut jotka on ihan paskoja. Mutta ne sisustat, mitä helvettiä ajateltu kun upeat nahat vaihettu kierrätysroskaan ja muuhun hevonpaskaan. En minä halua maksaa autosta 100 tonnia jossa ei ole kunnon nahkasisustaa vaan laitettu jotain roskaa käytännössä sisustan osiksi...hyhhyh
- Anonyymi
Akkuauto on maailman suurin huijaus. Lähes kaikkia yhteiskunnan tasoja sekä yhteisöjä että kansalaisia on huijattu vedoten maapallon pelastamiseen.
- Anonyymi
Metsää kaadetaan valtavia määriä, että saadaan sähköä siirettyä valtakunnan verkoissa kohoavaan sähkönkulutukseen.
- Anonyymi
Eikö se ole hyvä asia, eikä tyhmyys, jos suuri riski polttomoottoriauton palamisreaktiooon korvataan, sähköauton paljon 80 kertaa piemmällä riskillä.
- Anonyymi
Minä vaihdoin sähköautoon täysin sillä perusteella, että se on erittäin mukava ajettava, eikä sitä tarvitse tankatakalliilla bensalla.
Ilmasto, valmistuksen päästöt tai muu luonnonsuojelu ei vaikuttanut pätkääkään valintaan. Sillä ei nimittäin ole mitään vaikutusta, jos minä pidätän hengitystä, kun Kiina, Intia ja nyt USA:kin päästelevät minkä kerkiävät vielä vuosia. En ala ilmastomarttyyriksi, vaan elän elämäni täysillä.- Anonyymi
Nuo maat päästelevät sen vuoksi, että sinun sähköautosi on voitu valmistaa.
- Anonyymi
Kyllä yhden henkilön kuljettamiseen kodin ja työpaikan välillä tarvitaan 2000 kg painava 300 kW sähköauto. Muuten ei ehdi.
- Anonyymi
Kyllähän sähköautojen verotus kiristyy, kun päästään kohti vuotta 2030. Ensi vuonna perusveroa korotetaan vielä vain 53 €.
- Anonyymi
Kun Suomeen saadaan houkuteltua halvan sähkön avulla riittävästi datakeskuksia, vihreän vedyn- ja terästehtaita (esim Inkoo), niin saamme sanoa hyvästi halvalle yöajan pörssisähkölle.
- Anonyymi
Kyllä niitä päästölähteitä Suomessa riittää, vaikka kaikki polttikset romutettaisiin tänään.
Katsokaa "Laitoskohtaiset päästötiedot" linkin lopusta.
https://energiavirasto.fi/-/suomen-paastokauppasektorin-laitosten-paastot-pienenivat-2-1-miljoonaa-tonnia-vuonna-2024- Anonyymi
Raahen terästehdas 3659771 tn CO2 vuodessa
Vastaa 1,3 miljoonan nykypolttisauton vuotuisia realistisia päästöjä (150 g/km ja 18 tkm/a)
Ei tuo Helenkään ole todellakaan synnitön.
Miettikääs sitä vouhottajat.
- Anonyymi
Sähkömoottori on oiva voimanlähde, mutta akusto on kehittymätön asia !!
On järjetöntä, että pelkkään akustoon on sitoutunut pääomaa 15000-40000€ !?
Tämän hetken sähköauto ei ole mistään kotoisin !?- Anonyymi
Nuo asiat ovat dieselautoilla erittäin hyvällä tasolla. Onneksi ei ole pakko ostaa sähköautoa ja mennä kehityksessä taaksepäin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nuo asiat ovat dieselautoilla erittäin hyvällä tasolla. Onneksi ei ole pakko ostaa sähköautoa ja mennä kehityksessä taaksepäin.
Dieselitkin on pilattu adblue laitteilla ja kovilla veroilla. Se näkyy hyvin myynnin kehityksestä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Dieselitkin on pilattu adblue laitteilla ja kovilla veroilla. Se näkyy hyvin myynnin kehityksestä.
Dieselin SCR järjestelmässä oleva adblue lisäaine systeemi on hyvä rakenne !
Kaksi yleisintä vian aiheuttajaa siinä ovat !
1. Täytetään väärää lisäainetta ?
2. Täytetään epäpuhdasta lisäainetta ?
Ps. Ennenkuin kommentoitte, niin opiskelkaa järjestelmä !
Se poikkeaa perinteisestä autotekniikasta !
- Anonyymi
Pietarin trollitehtaan Tojo hönön sähköauto DISSAUSTA ! ! AVAUS JA N PUOLET KOMMENTEISTA PIETARIN TROLLITEHTAALTA ! ! KAIKKI JOISSA DISSATAAN SÄHKÖAUTOJA TAI AKKUJA PIETARIN TROLLITEHTAALTA ! ! Kas Venäjä 1 suurimpia öljyn/kaasun toimittajia maailmassa ja pelkäävät Venäjällä fossiili aineiden myynnin vähenemistä sähköautojen yleistettyä. . Siks Pietarin trollit suolessa dissaa sähköautoja ja varsinkin Tojo hönö joka Pietarin trolli ! ! Älä kommentoi! ! VARO TOJO HÖNÖÄ JA MUITA PIETARIN TROLLEJA ! !
- Anonyymi
Nykydieselillä ei ajeta 500 tkm ilman kalliita remontteja.
- Anonyymi
Pitäisi säätää laki, joka edellyttäisi sähköauton myyjät myymään tarvittaessa akuston enintään 10% maksavana uuden auton myyntihinnasta !
Muuten electric car on järjetön riski !- Anonyymi
Voi kysyä, miksi valtiovalta suosii vain sähköautoja. Valtiovalta rankaisee rehellisiä työtätekeviä kansalaisia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi kysyä, miksi valtiovalta suosii vain sähköautoja. Valtiovalta rankaisee rehellisiä työtätekeviä kansalaisia.
Aika sekavaksi on autobusiness mennyt. Valtiovalta suosii keskeneräistä teknologiaa. Ei siitä hyvää seuraa
- Anonyymi
Sähköllä ajaminen on halvempaa, ei saastuta, suorituskyky paljon parempi ja vääntö käytössä kokoajan.
- Anonyymi
Mikään nuista ei todellisuudessa pidä paikkaansa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikään nuista ei todellisuudessa pidä paikkaansa.
Sähköautoa täytyy palvella alituiseen, jotta se tekisi työnsä. Polttarit sensijaan palvelevat ajajaansa tosi vähällä vaivalla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sähköautoa täytyy palvella alituiseen, jotta se tekisi työnsä. Polttarit sensijaan palvelevat ajajaansa tosi vähällä vaivalla.
Sähköautoilija ajaa suoraan kotipihaan ja kytkee auton kiinteään latausemaan kiinni. Rutiini jossa menee pari sekuntia. Aamulla irrottaa latausaseman johdon autosta ja siinä menee toiset pari sekuntia. Akku on täynnä lähtöä varten. Talvella auto on lämmin, ikkunat sulat ja akku täynnä koska lämmitykseen käytetty sähkö tulee verkosta akun sijaan.
Polttomoottoriautoilija ajaa huoltoasemalle, kaivaa maksukortin esille ja ehkä näpyttelee pin koodin, työntää polttoainepistoolin sisään tankkiin ja odottaa useita kymmeniä sekunteja että tankki on täynnä. Jos ei ole webastoa niin talvella joudut starttaamaan auton ja antaa käydä tyhjäkäynnillä hetken että auto alkaa lämpenemään. Samalla skrapaat ikkunoita.
Useimmilla sähköautoilijoilla on kokemusta molemmista ja yllä oleva on vain pari niistä monista syistä miksi ei todellakaan kiinnosta palata polttomoottoriautoon. Etenkin kun muistaa niitä aikoja kun joutui skrapaamaan sormet jäässä polttomoottoriauton ikkunoita. Kovalla pakkasella kun hanskatkaan ei aina pidä sormia lämpöisinä. Sähköauton kanssa on hyvin harvoin on tarve skrapata ikkunoita ja silloinkin jäljellä oleva jääkerros lähtee vaivattomasti kertapyyhkäisyllä. Paksumpi lumikerros pitää joskus harjata pois, mutta sekin on helppoa kun alla on sulat ikkunat.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod225614- 324960
- 292864
- 342384
- 372088
- 152038
En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191657- 261622
- 121621
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons301539