Kaikki hengellinen toiminta ja puheet tulee koetella. Myös Jumalan palvelijana esiintyvä henkilö tulee koetella. Raamattu myös kehottaa meitä siihen. Meidän tulee siis koetella myös Niilo Yli-Vainio koska hän oli voimakas julistaja, jonka julistuksen ja toiminnan vaikutuksia koetaan vielä tänäkin päivänä. Oliko Hän Jumalan mies vai joku eksyttäjä? Kaatoiko hän kundaliinivoimalla, vai oliko hänessä Pyhä Henki? Nämä ovat tärkeitä kysymyksiä. Raamatun Sanasta voimme nähdä, mistä hänen julistuksensa ja toimintansa oli ja on.
Yli-Vainiosta ja hänen toiminnastaan voimme todeta:
1. Niilo Yli-Vainio julisti Jumalan Pojan evankeliumia. Sitä tekee myös Pyhä Henki. Hän vaikuttaa uskovassa evankeliumin julistusta koska Hän tahtoo kaikkien ihmisten pelastuvan. Ja ihminen pelastuu evankeliumin Sanan kautta, jota ihminen julistaa. Niilon tahto tässä asiassa oli sama kuin Pyhän Hengen tahto. Siksi hän julisti pelastuksen evankeliumia (1 Kor 15:1-4, Mark 16:15-16, Matt 28:19-20, 1 Tim 2:1-7, Joh 6:40).
2. Pyhä Henki vetää ihmisiä Jeesuksen Kristuksen luokse uskomaan ja turvaamaan Häneen. Kukaan ei, Jeesuksen Sanojen mukaan, voi tulla Hänen luokseen, ellei Isä häntä vedä. Koska Pyhä Henki vetää ja tuo ihmisiä Jeesuksen luokse ja antaa ihmisiä Jeesukselle ja tätä tapahtui Niilon toiminnassa, Niilo oli Jumalan työtoveri ja palvelija (Joh 6:37, 44-45, Joh 6:28-29, 2 Kor 6:1-4).
3. Isä rakastaa Poikaa, Jeesusta Kristusta Niilo rakasti Jeesusta Kristusta ja puhui Hänestä. Mitä sydämessä on, sitä suu puhuu; "Kristus teissä" (Matt 3:17, Luuk 3:22, 2 Piet 1:17, Joh 3:34-35, 5:19-20, Kol 1:27, 2 Kor 13:3-5, Joh 14:20, 15:4).
4. Pyhä Henki selittää, kirkastaa, kehuu ja esittelee, nostaa esille, Jeesuksen Kristuksen. Niilo teki samoin, Hän julisti Jeesusta Kristusta ja esitteli kuulijoilleen ja lukijoilleen Jeesusta Kristusta. Niilossa oli siis ja vaikutti Pyhä Henki (Joh 16:13-15, 1 Kor 2:1-10).
5. Kukaan ei voi julistaa koko sydämestään: "Jeesus Kristus on Herra", paitsi Pyhässä Hengessä, Jumalassa Hänen yhteydessään Kristuksessa Jeesuksessa. Raamattu sulkee Jeesuksen Kristuksen Herraksi julistavan henkilön pois epäjumalien palvelijoista. Niilo julisti jokaisessa puheessaan Jeesuksen Kristuksen Herraksi. Niilo ei siis ollut epäjumalien palvelija koska julisti Jeesuksen Herraksi (1 Kor 12:1-3).
6. Raamattu todistaa, että joka tunnustaa Jeesuksen Kristuksen lihaan tulleeksi Jumalaksi, Herraksi, on Pyhässä Hengessä. Hän on siis Jumalassa Hänen yhteydessään. Jos ihminen elää ilman Jumalaa, hän ei tunnusta Jeesusta. Jeesuksen oma tunnustaa Herransa ja iloitsee Hänestä, Hänessä. Niilo tunnusti Jeesuksen Kristukseksi lihaan tulleeksi Jumalaksi. Hän oli siis Jumalasta ja Jumalan Hengessä Hänessä, Pyhässä Hengessä (Joh 1:1-5, 10,14, 1 Joh 2:20-24, 1 Joh 4:1-6).
7. Raamattu todistaa, että Jumala rakastaa jokaista ihmistä. Raamattu myös edellyttää ja jopa vaatii uskovia rakastamaan erikoisesti hengellisiä veljiään ja sisariaan, jotka ovat Kristuksessa Jeesuksessa uskossa Häneen. Niilo rakasti kaikkia ihmisiä (Joh 3:16, 13:1,34, 15:12, 1 Joh 4:7-21).
8. Jeesus lupasi antaa oman rauhansa omilleen. Niilossa oli Jumalan ilo ja rauha ja se oli helposti havaittavissa (Joh 14:27).
9. Evankeliumi Jeesuksesta Kristuksesta on Jumalan voima pelastukseksi jokaiselle, joka sen uskoo. Evankeliumissa on siis Jumalan voima, Pyhä Henki ja rakkaus. Rakkaus on Jumalan voima, joka sai Jeesuksen tulemaan alas taivaasta meidän syntimme sovitukseksi.
Niilon toiminnassa ja puheissa oli, ja on vieläkin, Pyhän Hengen voima (Room 1:16, 1 Kor 1:17-24, 2 Kor 6:3-10).
Mvh J - K
Jumalan palvelijan analyysiä
43
243
Vastaukset
- Anonyymi
Parantaako Jeesus kuolemaan johtavia parantumattomia autoimmuunisairauksia?
- Anonyymi
Jumalalla on rajattomat mahdollisuudet.
- AnonyymiUUSI
Parantaa- ylösnousemuksessa- etkö sinä sitä tiennyt?
- Anonyymi
Niinpä. Koetelkaa kaikki henget, sanoo Raamattu – ja siihen minäkin yhdyn. Olen koetellut niin Pyhää Henkeä, horoskooppia, psykiatrisia tiloja kuin lentokenttäself-help-guruja. Eikä yksikään ole vielä saanut minua pyörtymään ilman että olen lyönyt ensin pääni oviaukkoon.
Mutta mennäänpä itse asiaan: Niilo Yli-Vainio. Suomalainen karismaattinen legenda, joka jakoi pyhää kosketusta kuin vaalitoreilla pullakahveja. Jotkut rakastavat häntä kuin mummon kutomia villasukkia. Toiset taas epäilevät, että hänen käsien alla kaatuneet eivät kaatuneet Pyhästä Hengestä, vaan kundaliinista – eli siitä ikiaikaisesta hindulaisesta elinvoimasta, joka nousee selkärankaa pitkin kuin hissimatka kohti oivallusta.
Tähän kohtaan sopii erinomaisesti todellinen tapaus: Sri Sri Ravi Shankar, intialainen hengellinen opettaja (ei se sitaristi), saapui vuonna 2011 Los Angelesiin pitämään "Art of Living" -tapahtumaa. Osallistujat kokivat "syvän hengellisen kaatumisen", "jumalallista vapautusta" ja jopa "puhetta kielillä" – ilman että kukaan mainitsi Jeesusta tai Pyhää Henkeä. Eikä Ravi heiluttanut edes takkia tai huutanut megafoniin. Hän vain hengitti syvään ja kehotti muita tekemään samoin.
Nyt, onko tämä samaa ilmiötä kuin karismaattinen kaatuminen herätyskokouksissa? Näyttää samalta. Tuntuuko samalta? Kokijoiden mukaan kyllä. Onko se Pyhä Henki? Vai kulttuurinen neuropsykologinen yhteys, jossa ihmisaivot reagoivat rituaaleihin samalla tavoin, oli kyseessä Savo tai Sanskriitti?
Professorin näkemykseni? Aivot eivät lue Raamattua ennen kuin ne kokevat jotain. Ne vain reagoivat: valoon, ääneen, tunnelmaan, odotuksiin. Gurun käsi tai saarnaajan katse voivat molemmat sytyttää sisäisen lampun — mutta lamppu ei vielä todista sähköyhtiötä.
Yli-Vainio voi hyvinkin olla ollut vilpitön Jumalan mies. Mutta niin on moni hindugurukin — eikä heidän toimintansa silti tapahdu kristillisessä kehyksessä. Siksi kaikki hengellinen toiminta näyttää enemmän sosiologiasta käsin ilmiöltä, jossa ihmiset haluavat tulla kosketetuiksi joltakin suuremmalta. Ja joskus he saavat sen – oli se sitten Pyhä Henki tai selkäytimestä heräävä käärmejumalatar.
Koeteltakoon siis kaikki henget. Mutta muistetaan: koetteleminen ei ole sama kuin tuomitseminen – eikä se ole myöskään halvaantuminen kritiikittömyyden edessä.
Hengellisyyttä kannattaa epäillä – ei siksi, että se olisi vaarallista, vaan siksi, että se on liian usein myyty pakettitarjouksena ilman käyttöohjetta.
- Enkeli Mäntä
Uskontojen tutkija, hengellisen huumorin henkikirjuri
"Jos joku sanoo: 'Tämä on Pyhä Henki', minä vastaan: 'Todistakaa se ilman savukoneita.'"Joo aloittaja(Jouko)antaa kaksi vaihtoehtoa: pyhä Henki tai kundaliinivoima, kun se mikä kaataa on luultavasti..joukkosuggestion tulos.
Vähän kuin dingon konsertissa aikoinaan..tytöt pyörtyili.- Anonyymi
auroraboreallis kirjoitti:
Joo aloittaja(Jouko)antaa kaksi vaihtoehtoa: pyhä Henki tai kundaliinivoima, kun se mikä kaataa on luultavasti..joukkosuggestion tulos.
Vähän kuin dingon konsertissa aikoinaan..tytöt pyörtyili.auroraborealllis oet harhateillä.
Anonyymi kirjoitti:
auroraborealllis oet harhateillä.
Olen minäkin joskus 30v.sitten kaatunut ja käyttäytynyt kuin mikäkin hihhuli.
- Anonyymi
Mvh J - K:n perusongelma on se, ettei hän ole kyllin perehtynyt Raamatun Sanaaan !
Tämän perusasian hän jättää kokonaan pois viestistään, ikäänkuin sitä ei Raamatussa olisikaan, eikä Mvh J - K siis ole vuosikymmenienkään aikana ole näitä asioita Raamatustaan löytänyt:
Matteus 7
15 Kavahtakaa vääriä profeettoja, jotka tulevat teidän luoksenne lammastenvaatteissa, mutta sisältä ovat raatelevaisia susia.
16 Heidän hedelmistään te tunnette heidät. Eihän orjantappuroista koota viinirypäleitä eikä ohdakkeista viikunoita?
17 Näin jokainen hyvä puu tekee hyviä hedelmiä, mutta huono puu tekee pahoja hedelmiä.
18 Ei saata hyvä puu kasvaa pahoja hedelmiä eikä huono puu kasvaa hyviä hedelmiä.
19 Jokainen puu, joka ei tee hyvää hedelmää, hakataan pois ja heitetään tuleen.
20 Niin te siis tunnette heidät heidän hedelmistään.
21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.
Eli eteenkin tämä kohta:
22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä EN OLE KOSKAAN TEITÄ TUNTENUT; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'
Siis nythän koko Mvh J - K:n viestin ydin on se, että se riittää todistuksekseksi oikeasta lähteestä, että julistetaan Jeesusta !
Mutta tuossahan Jeesus ITSE sanoo, että nuo toimivat Hänen nimessään, mutta Jeesus siis EI KOSKAAN OLLUT HEITÄ TUNTENUT !
Siis nyt ei ole edes kyse luopuneista, vaan täysin uskosta osattomista, jotka ovat tehneet ihmeitä ja jopa ajaneet ulos riivaajia ym ym !
Ihmeiden ja merkkien tekeminen ei ole mikään todiste Jumalan asialla olemisesta, eikä todellakaan se, että joku julistaa Jeesusta ja sanoo toimivansa Jeesuksen nimessä !
Mutta näin sokea Mvh J - K siis on, eli häntä voi eksyttää määrättömästi tälläiset tekeytyjät:
13 Sillä semmoiset ovat valheapostoleja, petollisia työntekijöitä, jotka tekeytyvät Kristuksen apostoleiksi.
14 Eikä ihme; sillä itse saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi.
15 Ei ole siis paljon, jos hänen palvelijansakin tekeytyvät vanhurskauden palvelijoiksi, mutta heidän loppunsa on oleva heidän tekojensa mukainen.
Tätäkään Raamatunkohtaa ei Mvh J - K ole vieläkään, kymmenien vuosienkaan jälkeen löytänyt Raamatustaan !!!
Mitä se kertoo hänen kehumastaan omasta "hengellisyydestään" ja Herran äänen kuulemisesta ???
Tässä lopun ajassa on PALJON erilaista eksytystä !
Nämä asiat on Jeesus / Jumala meille jo ennalta kertonut, että me osaisimme varoa vääriä "paimenia" ja "profeettoja" ja "voideltuja" ym ym ym:
13 Sillä semmoiset ovat valheapostoleja, petollisia työntekijöitä, jotka tekeytyvät Kristuksen apostoleiksi.
14 Eikä ihme; sillä itse saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi.
15 Ei ole siis paljon, jos hänen palvelijansakin tekeytyvät vanhurskauden palvelijoiksi, mutta heidän loppunsa on oleva heidän tekojensa mukainen.
Ja ihmeistä vielä sen verran, että ne ovat yksi väkevimmistä eksytyksen muodoista, sillä itse kadotuksen lapsi saa jopa tulen lankeamaan taivaasta !
12 Ja se käyttää kaikkea ensimmäisen pedon valtaa sen nähden ja saattaa maan ja siinä asuvaiset kumartamaan ensimmäistä petoa, sitä, jonka kuolinhaava parani.
13 Ja se tekee suuria ihmeitä, niin että saa tulenkin taivaasta lankeamaan maahan ihmisten nähden.
14 Ja se villitsee maan päällä asuvaiset niillä ihmeillä, joita sen sallittiin tehdä pedon nähden; se yllyttää maan päällä asuvaiset tekemään sen pedon kuvan, jossa oli miekanhaava ja joka virkosi.
15 Ja sille annettiin valta antaa pedon kuvalle henki, että pedon kuva puhuisikin ja saisi aikaan, että ketkä vain eivät kumartaneet pedon kuvaa, ne tapettaisiin.
16 Ja se saa kaikki, pienet ja suuret, sekä rikkaat että köyhät, sekä vapaat että orjat, panemaan merkin oikeaan käteensä tai otsaansa,
17 ettei kukaan muu voisi ostaa eikä myydä kuin se, jossa on merkki: pedon nimi tai sen nimen luku.
Ja luonnollisesta Israelista Raamattu sanoo näinkin:
1. Kor. 1:22 koskapa juutalaiset vaativat tunnustekoja
Ja tunnustekojen avulla antikristus / kadotuksen lapsi pääsee 3:een temppeliin ja pääsee siellä sitten julistautumaan Jumalaksi, eli Kristukseksi, eli hän esiintyy Kristuksena / juutalaisten Vapahtajana silloin, jota siis yhä suuri osa juutalaisista odottaa tulevaksi !
Mutta tämäkin kaikki kirjoittamani on yhä salattu ja salassa nikki Mvh J - K:lta !
Eli kun Hengen opetus puuttuu paljolti, niin ymmärrys puuttuu myös ja siksi hän ohjaa ihan pieleen muitakin uskovaksi itseään nimittäviä, kuka nyt mitkäkin sitten ihan oikeasti onkaan?- Anonyymi
Tuli jo 500 merkkiä täyteen.
Mutta ap:n analyysi on siis totaalisesti pielessä, ja sen kautta monia voidaan eksyttää !
Eli nyt on vaarana se ap:n kohdalla, että ihan kuten Sana sanoo, niin kun sokea sokeita taluttaa, niin koko porukka on vaarassa !
Luuk. 6:39 Hän sanoi heille myös vertauksen: "Eihän sokea voi sokeaa taluttaa? Eivätkö molemmat lankea kuoppaan?
No, sen vielä haluan sanoa, että:
Mvh J - K !
Sinulla varmaan on vilpitön halu hyvään, mutta kun ymmärryksesi ei riitä, niin sinä saatkin helposti sen sijaan pahaa aikaan.
Surullista ! :(
- Anonyymi
Jotta asia ei jäisi mitenkään epäselväksi, niin kysyn sinulta Mvh J - K nyt suoraan:
Oliko ja onko Toronto herätys monine manifesteineen ja ilmenemis muotoineen Jumalasta, vai eksytyksen hengestä ?
Siis hehän myös julistivat Jeesusta ja toimivat Jeesuksen nimessä ja "siunasivat" ihmisiä kaataen heitä ääntelemään kuin eläimet ja kouristelemaan maassa ja irstaasti äännellen kuten "kiimassa" hekumoiden.
Siis Jeesusta he julistivat ja Jeesuksen nimessä he toimivat, joten sinun oman tulkintasi ja aloituksesi mukaan se "herätys" ja muut vastaavat ovat siis Jumalasta, sillä sinähän pitäydyt siinä, että jos ihminen sanoo Jeesusta herrakseen, on Jumalan asialla.
Siis viittaan näihin sanoihisi:
" 5. Kukaan ei voi julistaa koko sydämestään: "Jeesus Kristus on Herra", paitsi Pyhässä Hengessä, Jumalassa Hänen yhteydessään Kristuksessa Jeesuksessa. Raamattu sulkee Jeesuksen Kristuksen Herraksi julistavan henkilön pois epäjumalien palvelijoista. Niilo julisti jokaisessa puheessaan Jeesuksen Kristuksen Herraksi. Niilo ei siis ollut epäjumalien palvelija koska julisti Jeesuksen Herraksi (1 Kor 12:1-3).
6. Raamattu todistaa, että joka tunnustaa Jeesuksen Kristuksen lihaan tulleeksi Jumalaksi, Herraksi, on Pyhässä Hengessä. Hän on siis Jumalassa Hänen yhteydessään. Jos ihminen elää ilman Jumalaa, hän ei tunnusta Jeesusta. Jeesuksen oma tunnustaa Herransa ja iloitsee Hänestä, Hänessä. Niilo tunnusti Jeesuksen Kristukseksi lihaan tulleeksi Jumalaksi. Hän oli siis Jumalasta ja Jumalan Hengessä Hänessä, Pyhässä Hengessä "
Miten sovitat nämä edellä laittamiini Raamatunpaikkoihin ?
Siis toistetaan:
Oliko ja onko Toronto herätys monine manifesteineen ja ilmenemis muotoineen Jumalasta, vai eksytyksen hengestä ?
Eli jos sinä samoin arvioit ulkoisesti asioita ja toimintaa, niin näiden torontolaisten toiminta ei itsessään eronnut juurikaan Niilon toiminnasta.
Jeesuksen tunnistivat Herraksi ja toimivat Jeesuksen nimessä ym ym !
Joten mikä on sinun oikea ja todellinen kykyisi arvioida sitä, että kuka oikeasti on Jumalan asialla ja kuka taas eksytyksen hengen asialla ?
Mietitkö asiaa edes hetken ?! - Anonyymi
Muuten, muistelin tutkineeni / lukeneeni Niilosta ja tämän muistin jotenkin, eli siis Wikipediasta tietoa :
" Karismaattisena julistajana 1977–1981
Niilo Yli-Vainio matkusti 18.12.1976 Australiaan. Australiassa oli järjestetty suuri uskonjuhla, konferenssi johon Yli-Vainiokin osallistui. Hän oli Australiassa seitsemän viikkoa ja palasi Suomeen helmikuun puolivälissä 1977.[19]
Australiasta tultuaan Niilo Yli-Vainio piti uudentyyppisiä kokouksia Turussa ja Jyväskylässä ja sitten Yli-Vainio matkusti Tukholmaan, Södertäljeen ja Boråsiin. Näissä kokouksissa havaittiin se jokin, joka teki Niilo Yli-Vainiosta hyvin tunnetun ja kuuluisan saarnaajan.[20]
Yli-Vainio nousi julkisuuteen Australian puhujamatkallaan kokemansa "uuden voitelun" jälkeen vuonna 1977, jolloin suuret ihmisjoukot ympäri Suomea saapuivat Lapualle evankelioimistilaisuuksiin, joissa kerrottiin tapahtuvan parantumisia ja muita hengellisiä ilmentymiä.[21]
!!!
Erityistä hänen kokouksissaan olivat myös niin sanotut kaatumiset rukousjonoissa
!!!
(ks. Karismaattinen liike). "
Eli Niilo siis haki "uuden voitelun" Australiasta ja toiminta muuttui selvästi sen jälkeen !
Joten mikä olikaan se "uusi voitelu", ihan oikeasti ?
Vastaava kuin "Toronto voitelu" ?- Anonyymi
Ai niin, tässä se tietolähde ja siellä laajemmin kerrotaan Niilosta:
https://fi.wikipedia.org/wiki/Niilo_Yli-Vainio - AnonyymiUUSI
peräkammarin pojat, ne eivät oikein pääse jyvälle Jumalan toimista.
Kun äiti laittaa aamupuurot ja peräkamarinpoikia herättelee, eivät he kovin hengellisistä asioista pääse jyvälle,
Mutta, kovasti ne kuitenkin yrittävät selitetellä ja leikkiä jumalaa, sekä sanoa, että uskokaa minua, minä tiiän.
Mutta, se on palstalla olevien peräkammaripoikien omaa puhetta. Ei sen kummoisempaa ...
https://areena.yle.fi/1-71482908
mihin oikein uskomme, kun sanomme uskovamme henkeen?
- Anonyymi
Muuuten, pitää se vielä lisätä, että näitä "voiteluja" ja "siunauksia" ja "voimia" on haettu maailmalta ja tuotu tänne, kuten siis esim. se "torontoherätys" ja "nauruherätys" ja mitä niitä nyt kaikkia olikaan.
Onpa jopa haettu kuolleitten haudoilta "likoamalla" "soaking" hautojen päällä, jotta saataisiin kuolleen ihmisen voimia itselle.
Näinkin pitkälle on menty !
Huh huh heijjaa !
Mutta kun näistä kirjoittaa, törmää usein, kuten nytkin seuraavanlaisiin kommentteihin "Herran voideltuihin ei saa puuttua" !
Vaikka Raamattu sanoo ja ohjeistaa koettelemaan ihan KAIKEN, eli opit ja opettajat ja julistajat !
1. Tess. 5:21 mutta koetelkaa kaikki, pitäkää se, mikä hyvää on;
1. Joh. 4:1 Rakkaani, älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta; sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan.- Anonyymi
Jos on vääriä profeettoja, on myös oikeita profeettoja.
Ei voi olla väärää jos ei ole oikeata. Miksi kukaan ei puhu
niistä oikeista profeetoista? Ettekö löydä heitä? Miksi niin,
koska aina löydätte ne "väärät profeetat". Tottahan
teidän tulisi löytää myös oikeita profeettoja nimeltä
mainiten heitä koska nimeltä mainitsette niitä "vääriä
profeettoja". Noniin, siitä sitten etsimään ja nimeämään
niitä oikeita profeettoja. Vai tuliko yllätyksenä, että on
niitä oikeitaki? - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Jos on vääriä profeettoja, on myös oikeita profeettoja.
Ei voi olla väärää jos ei ole oikeata. Miksi kukaan ei puhu
niistä oikeista profeetoista? Ettekö löydä heitä? Miksi niin,
koska aina löydätte ne "väärät profeetat". Tottahan
teidän tulisi löytää myös oikeita profeettoja nimeltä
mainiten heitä koska nimeltä mainitsette niitä "vääriä
profeettoja". Noniin, siitä sitten etsimään ja nimeämään
niitä oikeita profeettoja. Vai tuliko yllätyksenä, että on
niitä oikeitaki?Yhä haluat siis juosta ihmisten perässä ?!
Mihin tarvitset niitä profeettoja ?
Eikö Herra johdata sinua Henkensä kautta henkilökohtaisesti ?
Etkö kuule Herran ääntä ?
Kyllä Herra on täysin kykenevä ilmoittamaan kullekin lapselleen kaiken tarvittavan elämäämme varten, miksi et usko sitä ?
Itse olen TÄYSIN vakuuttunut siitä, että Herra on kykenevä houlehtimaan minusta kokonaisvaltaisesti ja tarvittaessa Hän ilmoittaa kaiken tarpeellisen minulle, tavalla tai toisella, sillä Herra puhuu monella tapaa, mutta kuuntelevatko uskovat Häntä, siinä on se kysymys ?
Job 33:14 Sillä Jumala puhuu tavalla ja puhuu toisella; sitä vain ei huomata.
OMAKOHTAINEN toimiva Jumalasuhde on se kaikkein tärkein, silloin ei tarvitse juosta "profeettojen" ja ennustelijoiden sun muiden "voideltujen" perässä !
Ja varsinkin tässä lopun ajassa, jossa on valtavasti kaikenlaista eksytystä ja eksyttäjää !
Joten lopeta sinäkin se juoksemisesi !
Ja keskity kuuntelemaan Herraa ja mitä Hän haluaa sinulle suoraan kertoa ja miten sinua ohjata tielläsi ! - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Yhä haluat siis juosta ihmisten perässä ?!
Kyllä Herra on täysin kykenevä ilmoittamaan kullekin lapselleen kaiken tarvittavan elämäämme varten, miksi et usko sitä ?
Itse olen TÄYSIN vakuuttunut siitä, että Herra on kykenevä houlehtimaan minusta kokonaisvaltaisesti ja tarvittaessa Hän ilmoittaa kaiken tarpeellisen minulle, tavalla tai toisella, sillä Herra puhuu monella tapaa, mutta kuuntelevatko uskovat Häntä, siinä on se kysymys ?
OMAKOHTAINEN toimiva Jumalasuhde on se kaikkein tärkein, silloin ei tarvitse juosta "profeettojen" ja ennustelijoiden sun muiden "voideltujen" perässä !
Ja varsinkin tässä lopun ajassa, jossa on valtavasti kaikenlaista eksytystä ja eksyttäjää !
Ja keskity kuuntelemaan Herraa ja mitä Hän haluaa sinulle suoraan kertoa ja miten sinua ohjata tielläsi !Helluntailailaisia johtaa valheen henki. Asusinkadun henki oli paha eksyttäväinen henki.
Ei siellä ollut yhtään oikeata kristitytyä. Se katu oli paikallinen punaisten lyhtyjen katu, jossa Parhami hiippaili omilla asioillaan, mistä se tyyppi tuli kuuluisaksi. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Helluntailailaisia johtaa valheen henki. Asusinkadun henki oli paha eksyttäväinen henki.
Ei siellä ollut yhtään oikeata kristitytyä. Se katu oli paikallinen punaisten lyhtyjen katu, jossa Parhami hiippaili omilla asioillaan, mistä se tyyppi tuli kuuluisaksi.St. Pauli ja Reberbahn, sinne veri vetää uudestaan!
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Yhä haluat siis juosta ihmisten perässä ?!
Ja keskity kuuntelemaan Herraa ja mitä Hän haluaa sinulle suoraan kertoa ja miten sinua ohjata tielläsi !Tampereen hallarillakin oli oikea Jumalasuhde ja hengen antoi ohjeita ja käskyjä toimia sen mukaisesti.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Tampereen hallarillakin oli oikea Jumalasuhde ja hengen antoi ohjeita ja käskyjä toimia sen mukaisesti.
Jumalan sana on totuus, ei mitkään ihmiselle suoraan puhuvat ja kuiskivat "henget, vaikka niitä kutsuttaisiin Pyhäksi Hengeksi.
Ruotsissa Knutbyn helluntaiseurakunnassa yksi pastoreista julisti itsensä Kristuksen morsiameksi, sillä seurauksella, että toiset pastorit tappoivat hänet. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Jumalan sana on totuus, ei mitkään ihmiselle suoraan puhuvat ja kuiskivat "henget, vaikka niitä kutsuttaisiin Pyhäksi Hengeksi.
Ruotsissa Knutbyn helluntaiseurakunnassa yksi pastoreista julisti itsensä Kristuksen morsiameksi, sillä seurauksella, että toiset pastorit tappoivat hänet.1. Joh. 4:1
Rakkaat ystävät, älkää uskoko kaikkia henkiä. Koetelkaa ne, tutkikaa, ovatko ne Jumalasta, sillä maailmassa on liikkeellä monia vääriä profeettoja. [Matt. 24:11; 1. Kor. 14:29; Ilm. 16:13] - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
1. Joh. 4:1
Rakkaat ystävät, älkää uskoko kaikkia henkiä. Koetelkaa ne, tutkikaa, ovatko ne Jumalasta, sillä maailmassa on liikkeellä monia vääriä profeettoja. [Matt. 24:11; 1. Kor. 14:29; Ilm. 16:13]Jotensaki sulla sattui jostakin kummasta syystä jäädä pois se vastaus, joka siinä jatkossa on josta tunnistamme oikean ja väärän hengen vallassa olelvan ihmisen.
1.Johanneksen kirje:
4:1 Rakkaani, älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta; sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan.
4:2 Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka TUNNUSTAA Jeesuksen Kristukseksi, LIHAAN TULLEEKSI, on Jumalasta;
4:3 ja yksikään henki, joka EI TUNNUSTA JEESUSTA, EI OLE JUMALASTA; se on antikristuksen henki, jonka olette kuulleet olevan tulossa, ja se on jo nyt maailmassa.
4:4 Lapsukaiset, TE OLETTE JUMALASTA ja olette voittaneet heidät; silläHÄN, joka teissä on, on suurempi kuin se, joka on maailmassa.
4:5 He ovat MAAILMASTA; sentähden he puhuvat, niinkuin maailma puhuu, ja MAAILMA KUULEE HEITÄ.
4:6 ME OLEMME JUMALASTA. Joka tuntee Jumalan, seKUULEE MEITÄ; joka ei ole Jumalasta, se ei kuule meitä. SIITÄ ME TUNNEMME totuuden hengen ja eksytyksen hengen. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Helluntailailaisia johtaa valheen henki. Asusinkadun henki oli paha eksyttäväinen henki.
Ei siellä ollut yhtään oikeata kristitytyä. Se katu oli paikallinen punaisten lyhtyjen katu, jossa Parhami hiippaili omilla asioillaan, mistä se tyyppi tuli kuuluisaksi.Osmo Haavisto puhuu mielenkiintoisia asioita helluntailaisuudesta ja
omasta kutsumuksestaan ja saarnaajan urastaan. Sitten hän kertoo,
ketä Jumala käyttää. Hän ei käytä malli-ihmisiä vaan tavallisia ihmisiä,
jotka Hän itse valitsee. Haavisto ei pitänyt itseään minään malli-ihmisenä.
Näin siis Haavisto, ja uskon, että hän tietää, mistä puhuu.
Jos nyt jotakuta kiinnostaa totuus aiheesta, josta täällä monet
tietävinään todistavat valheellisesti. Tässä tulee kerrottua myös
se, mistä se Parhami tuli kuuluisaksi. Kiinnostaako tietää?
Kaikki ihmiset eivät tahdo tietää? Tahdotko sinä tietää?
https://www.youtube.com/watch?v=txMUYD4jHuo&t=3201s
https://www.jumala-kanssamme.se/439625207/439657387
Mvh J - K - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Osmo Haavisto puhuu mielenkiintoisia asioita helluntailaisuudesta ja
omasta kutsumuksestaan ja saarnaajan urastaan. Sitten hän kertoo,
ketä Jumala käyttää. Hän ei käytä malli-ihmisiä vaan tavallisia ihmisiä,
jotka Hän itse valitsee. Haavisto ei pitänyt itseään minään malli-ihmisenä.
Näin siis Haavisto, ja uskon, että hän tietää, mistä puhuu.
Jos nyt jotakuta kiinnostaa totuus aiheesta, josta täällä monet
tietävinään todistavat valheellisesti. Tässä tulee kerrottua myös
se, mistä se Parhami tuli kuuluisaksi. Kiinnostaako tietää?
Kaikki ihmiset eivät tahdo tietää? Tahdotko sinä tietää?
https://www.youtube.com/watch?v=txMUYD4jHuo&t=3201s
https://www.jumala-kanssamme.se/439625207/439657387
Mvh J - KParhamihan tuli kuuluisaksi siitä, että hän on Helluntailiikkeen perustaja, sen hengellinen ja opillinen isähahmo Amerikassa, joka piti nuorta Juutalalaispoikaa J.J.Jourdania suhteessa kanssaan, mistä vietiin vankilaan sodomiasta.
Kuului tiettävästi Vapaamuurareihin ja KuKluxKlaanin veljeskuntiin, jotka veljet auttoivat häntä pakenemaan valkilasta ennen aikojaan. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Parhamihan tuli kuuluisaksi siitä, että hän on Helluntailiikkeen perustaja, sen hengellinen ja opillinen isähahmo Amerikassa, joka piti nuorta Juutalalaispoikaa J.J.Jourdania suhteessa kanssaan, mistä vietiin vankilaan sodomiasta.
Kuului tiettävästi Vapaamuurareihin ja KuKluxKlaanin veljeskuntiin, jotka veljet auttoivat häntä pakenemaan valkilasta ennen aikojaan.Etkö tahdo tietää mitään muuta Parhamista?
Etkö tahdo tietää mitään positiivista ja hyvää?
Haavisto kertoo niitä asioita, jos kiinnostaa tietää?
Mvh J - K - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Etkö tahdo tietää mitään muuta Parhamista?
Etkö tahdo tietää mitään positiivista ja hyvää?
Haavisto kertoo niitä asioita, jos kiinnostaa tietää?
Mvh J - KMvh J - K tässä TAAS tulee ilmi sinun olematon Raamatun tuntemuksesi ja siten myös Hengellinen ymmärtämättömyytesi !
Jumala ei toki vaadi lapseltaan mitään täydellisyyttä !
Mutta Seurakunnan palvelijoilla on tarkat laatumääritykset, jotka sinä raukka haluat ohittaa täysin !
Srk vanhin ei siis voi olla homo / homostelija !
1 Varma on tämä sana: jos joku pyrkii seurakunnan kaitsijan virkaan, niin hän haluaa jaloon toimeen.
2 Niin tulee siis seurakunnan kaitsijan olla nuhteeton, yhden vaimon mies, raitis, maltillinen, säädyllinen, vieraanvarainen, taitava opettamaan,
3 ei juomari, ei tappelija, vaan lempeä, ei riitaisa, ei rahanahne,
4 vaan sellainen, joka oman kotinsa hyvin hallitsee ja kaikella kunniallisuudella pitää lapsensa kuuliaisina;
5 sillä jos joku ei osaa hallita omaa kotiansa, kuinka hän voi pitää huolta Jumalan seurakunnasta?
6 Älköön hän olko äsken kääntynyt, ettei hän paisuisi ja joutuisi perkeleen tuomion alaiseksi.
7 Ja hänellä tulee myös olla hyvä todistus ulkopuolella olevilta, ettei hän joutuisi häväistyksen alaiseksi eikä perkeleen paulaan.
8 Niin myös seurakuntapalvelijain tulee olla arvokkaita, ei kaksikielisiä, ei paljon viinin nauttijoita, ei häpeällisen voiton pyytäjiä,
9 vaan sellaisia, jotka pitävät uskon salaisuuden puhtaassa omassatunnossa.
10 Mutta heitäkin koeteltakoon ensin, sitten palvelkoot, jos ovat nuhteettomat.
Mutta sinä Mvh J - K, vähät välität tästä vaatimuslistasta !!!
Ja siten olet TAAS johtamassa uskovia väärälle tielle !!!
Näin totaalisen ymmärtämätön ja sokea sinä Mvh J - K olet, jopa näissä ihan perusasioissakin !
Eli yhä uudelleen ja uudelleen vaan valhetta ja vääristelyä ja väärälle tielle johdattelua !
Lopeta hyvä ihminen jo viimeinkin !
Etkö sinä raukka tajua sitä edes, että joudut aikanasi viimeistään vastuuseen kaikesta tästä Jumalan Sanan ja Jumalan hyvän tahdon vääristelyistäsi ?! - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Mvh J - K tässä TAAS tulee ilmi sinun olematon Raamatun tuntemuksesi ja siten myös Hengellinen ymmärtämättömyytesi !
Jumala ei toki vaadi lapseltaan mitään täydellisyyttä !
Mutta Seurakunnan palvelijoilla on tarkat laatumääritykset, jotka sinä raukka haluat ohittaa täysin !
Srk vanhin ei siis voi olla homo / homostelija !
1 Varma on tämä sana: jos joku pyrkii seurakunnan kaitsijan virkaan, niin hän haluaa jaloon toimeen.
2 Niin tulee siis seurakunnan kaitsijan olla nuhteeton, yhden vaimon mies, raitis, maltillinen, säädyllinen, vieraanvarainen, taitava opettamaan,
3 ei juomari, ei tappelija, vaan lempeä, ei riitaisa, ei rahanahne,
4 vaan sellainen, joka oman kotinsa hyvin hallitsee ja kaikella kunniallisuudella pitää lapsensa kuuliaisina;
5 sillä jos joku ei osaa hallita omaa kotiansa, kuinka hän voi pitää huolta Jumalan seurakunnasta?
6 Älköön hän olko äsken kääntynyt, ettei hän paisuisi ja joutuisi perkeleen tuomion alaiseksi.
7 Ja hänellä tulee myös olla hyvä todistus ulkopuolella olevilta, ettei hän joutuisi häväistyksen alaiseksi eikä perkeleen paulaan.
8 Niin myös seurakuntapalvelijain tulee olla arvokkaita, ei kaksikielisiä, ei paljon viinin nauttijoita, ei häpeällisen voiton pyytäjiä,
9 vaan sellaisia, jotka pitävät uskon salaisuuden puhtaassa omassatunnossa.
10 Mutta heitäkin koeteltakoon ensin, sitten palvelkoot, jos ovat nuhteettomat.
Mutta sinä Mvh J - K, vähät välität tästä vaatimuslistasta !!!
Ja siten olet TAAS johtamassa uskovia väärälle tielle !!!
Näin totaalisen ymmärtämätön ja sokea sinä Mvh J - K olet, jopa näissä ihan perusasioissakin !
Eli yhä uudelleen ja uudelleen vaan valhetta ja vääristelyä ja väärälle tielle johdattelua !
Lopeta hyvä ihminen jo viimeinkin !
Etkö sinä raukka tajua sitä edes, että joudut aikanasi viimeistään vastuuseen kaikesta tästä Jumalan Sanan ja Jumalan hyvän tahdon vääristelyistäsi ?!Niin ja Mvh J - K !
Tuo vaatimuslista on Jumalan !!!
Ei minun !
Miten sinä voitkin ohittaa niin totaalisen paljon Raamatun selvääkin selvemmistä ohjeista ???
Ja kuitenkin sinä itse kehut sillä, että kuulet ja kuuntelet Herraa ja Pyhän Hengen ääntä !!!
Tässä on nyt todella VALTAVA ristiriita tuolta osin ! - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Parhamihan tuli kuuluisaksi siitä, että hän on Helluntailiikkeen perustaja, sen hengellinen ja opillinen isähahmo Amerikassa, joka piti nuorta Juutalalaispoikaa J.J.Jourdania suhteessa kanssaan, mistä vietiin vankilaan sodomiasta.
Kuului tiettävästi Vapaamuurareihin ja KuKluxKlaanin veljeskuntiin, jotka veljet auttoivat häntä pakenemaan valkilasta ennen aikojaan.Pakkovauvakastetut voisivat koetella kirkkoherra Kari Kanalan ja arkkipiispa Luoman ( sai rukousvastauksena, että homoja saa vihkiä).
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Kuului tiettävästi Vapaamuurareihin ja KuKluxKlaanin veljeskuntiin, jotka veljet auttoivat häntä pakenemaan valkilasta ennen aikojaan.Miksi kirjoitat tälläistä soopaa? Ei please haukuta uskovia ja pidetään suumme kiinni. Vaikutat ainakin uskonasioista tietävältä. Tai entiseltä uskovaiselta. Älä joko kiroa muita.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Miksi kirjoitat tälläistä soopaa? Ei please haukuta uskovia ja pidetään suumme kiinni. Vaikutat ainakin uskonasioista tietävältä. Tai entiseltä uskovaiselta. Älä joko kiroa muita.
Eikö Parhami jäänytkään kiinni homostelusta ?
Vai mikä on soopaa ? - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Kuului tiettävästi Vapaamuurareihin ja KuKluxKlaanin veljeskuntiin, jotka veljet auttoivat häntä pakenemaan valkilasta ennen aikojaan.Mikäli Parhami ei olisi ollut kuuluisa julkisuuden henkilö,
ei mikään synti olisi tehnyt hänestä kuuluisaa. Hän oli
siis kuuluisa muista syistä kuin synnistä. Sitä paitsi hän
ei perustanut helluntailaisuutta vaan Jeesus Kristus ja
Pyhä Henki, Jumala. Wikipedia on ihmisten kirjoittamaa,
ei välttämättä ollenkaan perustu tosi asioihin koska
vajavat erehtyvät ihmiset onvat Wikipedian tekstit
kirjoittanut. Sitten kirjoittajan persoona ja omat
näkemykset ja mielipiteet värittävät sitä, mitä he
kirjoittavat ja miten kirjoittavat. On helppo jättää
mainitsematta sellaista, mitä ei tahdo tuoda esille.
Luultavati jokainen tällä palstalla kirjoittava henkilö
osaa suhtautua nettiin varauksella? Kaikki, mitä netissä
on luettavissa, ei ole totta. Ja paljon totuutta jätetään
tietoisesti ja tahallisesti pois. Sen varmasti tiedät.
Mvh J - K - AnonyymiUUSI
sinunlaiseen peräkammarinpohjan puhuja- höpötyksiin en usko pätkääkään...
Luulo sinulla on kova ja halu paukutella henkseleitä on myös kovaa...
Päästä vain Jumala takaisin maailmaasi. Pyhyydestähän on kyse- sinullekin.
Rakasta Luojaasi- älä itseäsi ja pääsi- juttuihin.
Mutta, se sielun painiottelu- eläimellinen sielu- tämä "normaali" härdelli- taistelusielu... konflikti ----- aineellisen ja henkisen välillä täällä luomakunnassa.
ja --- arvaapa mikä on seuraava--- jumalallinen sielu-- hengellisyyden lähde.---
mietipä sitä sotaa... mikä kipunoi. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ei siellä ollut yhtään oikeata kristitytyä. Se katu oli paikallinen punaisten lyhtyjen katu, jossa Parhami hiippaili omilla asioillaan, mistä se tyyppi tuli kuuluisaksi.sulla on yksi asusihenki omassa päässäsi. se sinua aina itseäsi eksyttää- se on se eläimellinen henkesi sinussa. Etkö jo polonen tajua ongelmaasi. Haluat että vain sinua ylistetään, että olet mukamas tiedon jumala---- haista häntäsi.
ilmaisusi kertoo vain, siitä omasta sielusi ongelmasta, mikä sisälläsi riutuu ja sinua heittelee.
Pääsi on siitä sekasi.. luuloo olevansa tiedon vääri ja jopa jumala... - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
1. Joh. 4:1
Rakkaat ystävät, älkää uskoko kaikkia henkiä. Koetelkaa ne, tutkikaa, ovatko ne Jumalasta, sillä maailmassa on liikkeellä monia vääriä profeettoja. [Matt. 24:11; 1. Kor. 14:29; Ilm. 16:13]jaepelle hyppyyyttää vinyylilevyllään yhtä raitaa-- räksis sitten sama kaava ja räksis taas jaepellen päässä hyppää sama raita--- heitä korveen tuo vanha levysi- se ikävystyttää, mutta sinusta se näyttää heinolta,...
voi hyvää päivää.... eläimellinen sielun vaistot- on juuri samojen levyjen soitto, ei mitään uutta. se on jopa hienovarainen pahan ilmentymähenki..
tyydyttää oman sanomansa -- toistolla ja toistollla ja toistollllllla.
samaa ja samaa- samaaa .... ei sinulla ole Sanaan sellaista yksinoikeutta, että jankkaat itseäsi. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Kuului tiettävästi Vapaamuurareihin ja KuKluxKlaanin veljeskuntiin, jotka veljet auttoivat häntä pakenemaan valkilasta ennen aikojaan.parhami- eläimensieluinen taas heräsi omaan jakkauteensa - -- se on tyhmää ja typerää, sekä sielullista--- oikein eläimellistä haastamista- jossa ei ole mitään jumalallista sanomaa
se on sinun päämääräsi ja sen saavutat vain mielessäsi parhamia jankkaamalla.
Otahan lääkkeesi ja käy valkotakkisten juttusilla... sitä kaipaa mielesi-- parantuaksesi
- AnonyymiUUSI
Mormoniliikkeen perustaja Joseph Smith kuoli nuorena vankilassa, jonne hän oli vienyt revolverin, jolla ammuskeli ja yritti paeta vankilasta.
- AnonyymiUUSI
Jättäkää ihmeessä Niilo jo rauhaan. Antakaa hänen levätä rauhassa . En käsitä 43-vuoden jälkeen oppimattomasta miehestä kirjoitetaan joka päivä. UKK sta kukaan ei kirjoita mitään. Tehkää matka hänen haudalle kun teidän on niin ikävä häntä.
- AnonyymiUUSI
No, sitten ei uskovien tulisi suitsuttaa Niiloa, jos ei haluta kunnolla arvioida ja arvostella kokonaisvaltaisesti hänen toimiaan.
Eli Niiloa palvoneet ja yhä vaan palvovat ne täälläkin nostavat häntä haudasta, kun tässä ajasta eivät löydä vastaavaa "kaatajaa".
Ja kuinkahan moni häntä palvoja on jo mennyt Niilon haudalle ns. "likoamaan" ja yrittämään saadakseen Niilon "voitelun" itselleen.
- AnonyymiUUSI
Helluntailaisille Niilo ei ole jumala. Muut palvovat jo kauan sitten kuollutta miestä jumalana. Aivan käsittämätöntä. Niilo kielsi palvonnan eläessään.
- AnonyymiUUSI
Niilo toki kielsi, mutta se ei estänyt monia palvomasta häntä !
Eikä estä näköjään yhä tänäänkään.
Toki ei ollut kyse jumalana palvomisesta, kuten väärin kirjoitit, vaan ihmisen palvomisesta.
- AnonyymiUUSI
Aloittaja hoi
Elät 40-60 vuoden takaisissa muistoissa. Olet unohtanut Hebr. 13 : 8. Olet aika säälittävä tapaus. Elä päivää 15.5. 2025 jKr. Ja tätä kevättä.- AnonyymiUUSI
Kiitos hyvästä neuvosta.
Niitä saakin harvoin
Kiitos!
Mvh J - K - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Kiitos hyvästä neuvosta.
Niitä saakin harvoin
Kiitos!
Mvh J - KHyviä neuvoja sinulle on paljon annettu.
Mutta kun ne vain eivät kelpaa sinulle.
Eli ongelma ei ole neuvoijissa, vaan vastaanottajassa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod225304- 254498
- 282621
- 342284
- 372028
- 151968
En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191627- 121551
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons211297Kerranki asiat oikein
Ilkka ja muut pienpuolueeet...teitte hyvän työn kun valitsitte pätevän henkilön virkaan eikä kepulle passelia!! Jatkakaa101214