Minut on lapsena kastettu Luterilaiseksi, ja aikuisena Jehovan todistajaksi. Joissakin uskonnoissa voi kastaa vain yhden kerran. Onko JT kaste pätevä?
Kaksi kastetta
12
109
Vastaukset
- Anonyymi
Minä pääsen kastamaan ainakin kerran viikossa.
- Anonyymi
Jt:t sanovat, että luterilaisten kaste ei ole pätevä.
Miksi sitten pitäisi uskoa, että Jt kaste olisi pätevä?
Jos kerran luterilaisten kasteesta pääsee irtottautumaan niin miksei myös Jt kasteesta?- Anonyymi
JT lapsikaste 10-14 vuotiaalle ei ole sekään pätevä. Eikä ole mielenterveysongelmaisen kaste sekään pätevä.
- AnonyymiUUSI
Suuret kirkkokunnat hyväksyvät toistensa tekemät kasteet. Jos vaihtaa esimerkiksi luterilaisesta katolilaiseksi, ei tarvita uutta kastetta. Pienet lahkot ovat eri asia.
- Anonyymi
Nyt ei ole asiasi reilassa, tuollaisesta voi tulla vesipöhö.
- Anonyymi
Kokemuksestako kerrot?
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Kokemuksestako kerrot?
Kyllä olen nähnyt monta tällaista useasti kastettua, ei hyvää siitä seuraa.
Usein huutelevat Jeesus , Jeesus ja kaatuilevat siellä täällä. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä olen nähnyt monta tällaista useasti kastettua, ei hyvää siitä seuraa.
Usein huutelevat Jeesus , Jeesus ja kaatuilevat siellä täällä.Missä?Kerro.
- AnonyymiUUSI
Kaste nyt on näitä huuhaa rituaaleja, Ja jt-kaste aivan erityisesti: ensin opetellaan satuja, joku löylyn lyömä kuulustelee, sitten muka vakuutetellaan, että uskotaan niihin satuihin. HOHOHOHOHOHHOH.
Ainoa Oikea kastehan raamatun mukaan on se, kun lasketaan yhdessä leikkikoulussa Peräilmaa. - AnonyymiUUSI
Anonyymi 2025-05-14 13:25:35
"Jt:t sanovat, että luterilaisten kaste ei ole pätevä."
-Vaikka käyttävät Raamatusta väärennöstä
Esim. Heprealaisille 1:8
UM: Mutta Pojasta hän sanoo: ”Jumala on sinun valtaistuimesi aina ja ikuisesti, ja valtakuntasi valtikka on oikeudenmukaisuuden valtikka.
KR92: Mutta Pojastaan hän sanoo: – Jumala, sinun valtaistuimesi pysyy ajasta aikaan, ja sinun kuninkaanvaltikkasi on oikeudenmukaisuuden valtikka.
1933/38: mutta Pojasta: ”Jumala, sinun valtaistuimesi pysyy aina ja iankaikkisesti, ja sinun valtakuntasi valtikka on oikeuden valtikka.
Jeesuksen jumaluus on häivytetty muuttamalla jakeen merkitystä. Muissa käännöksissä Pojasta puhutaan Jumalana, UM puhuu Jumalasta, joka ei ole Poika.- AnonyymiUUSI
Niin,
Matt. 28:19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
Näin ei vartiotorniseura salli tehtävän.
Jakeessa on Jumalan 3 keskeistä nimeä. Koska samasta Jumalasta kysymys, yksikössä nimeen. Eikä nimiin.
Jeesus opetti myös rukoilemaan. Matt. 6:9 Rukoilkaa siis te näin: Isä meidän, joka olet taivaissa! Pyhitetty olkoon sinun nimesi;
JT ei ole saanut opetusta pyhittämisestä, jos häntä kuuntelee, huomaa sen.
2.Mooseksen kirja 20:7 Älä turhaan lausu Herran, sinun Jumalasi, nimeä, sillä Herra ei jätä rankaisematta sitä, joka hänen nimensä turhaan lausuu.
JT tykkää nimenhokemisuskonnostaan
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod224324- 193391
Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita
Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy4022331- 272011
- 341954
Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost2391949- 351704
- 151578
En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191337- 121301