Jumala on mysteeri; emmekä voi ymmärtää hänen toimintaansa kovin paljoa.
Kyllä me petymme, kun rukousvastauksia ei tule. Tämä on tosiasia, eikä kannata keksiä selityksiä asioihin.
Olen rukoillut monen läheiseni puolesta ja ei ole tullut sairauden parantumista, vaan kuolema. Mitään selityksiä ei Jumala anna; eikä ole velvollinenkaan antamaan, sillä hän on Jumala, joka tekee mitä haluaa; parantaa kenet haluaa ja jättää kuolemaan, kenet haluaa. Eikä siinä ole kysymys tuon sairaan uskon tilasta mitenkään. On turha yrittää selitellä asiaa, sillä vain Jumala tietää vastauksen; eikä sitä yleensä meille kerro. Ongelma tulee tietysti siitä, jos rukoilija kertoo, että sairas paranee; eikä se sana olekaan Jumalalta, vaan rukoilijan omista toiveista lähtöisin.
On myös valtavan paljon muita asioita, joita olen rukoillut ja Jumala ei ole vastannut. Kyllä hiljaisuus on vastaamattomuutta - sitäkään ei kannata yrittää selittää millään tavalla. Jumala on Jumalla. Kyllä rukoukset, joista tässä puhun ovat Jumalan tahdon mukaisia; niin kuin esimerkiksi rukous, että läheinen saisi tulla Jeesuksen omaksi. Tai että läheisen välttämättämät tarpeet tulisivat täytetyiksi.
Meidän on vain opittava tuntemaan Jumalaa enemmän, jotta emme alkaisi valehdella ihmisille, kun rukoilemme. No minä olen yleensä rukoillut salassa ihmisiltä; vain Jumalan edessä. Silloin ei edes tuo rukousten kohde tiedä mitään rukouksistani.
Meidän etuoikeutemme on rukoilla; jättää rukouksemme Jumalan eteen ja jättää rukousvastaukset Jumalan tahdon asiaksi. Meidän on turha yrittää määrätä Jumalaa, mitä hänen tulisi tehdä.
Jokainen Jumalan oma on kokenut rukouspettymyksiä; ei mitään vastausta ole tullut. Joskus se, että kutsuu Jumalaa Isäksi, tuntuu jopa pahalta, koska se vertaus ei ole totta. Kyllä maallinen isä aina minulle jotain vastasi, kun häneltä kysyin tai pyysin jotain; ei hän jäänyt olemaan vain hiljaa, niinkuin ei olisi kuullutkaan kysymystäni tai pyyntöäni. Jumala on useinmiten hiljaa. Harvoin hän meille puhuu sillä tavalla, että ilmoittaisi, että se mitä pyydät, ei ole sinulle hyväksi tai että se mitä pyydät, annan sinulle myöhemmin tai että se mitä pyydät, sinä saat sen tänään. Ei Jumala yleensä näin toimi. Useinmiten käytännössä rukousvastaus vain tulee tavalla tai toisella; josta ymmärrämme sen rukousvastaukseksi.
Meidän Jumalasuhteessamme on kysymys ennen kaikkea iankaikkisuudesta - ei tästä elämästä. Tämä kannattaa aina pitää mielessä.
Rukousvastaukset viipyvät - eivätkä ehdi ajoissa
51
191
Vastaukset
- Anonyymi
Lahkolaiset särkee laintaulut ja alkavat hurmostella.
Ei tule mitään rukousvastauksia.
1. Kun. 18:29
Kun puolipäivä oli kulunut, joutuivat he hurmoksiin, aina siihen hetkeen asti, jolloin ruokauhri uhrataan. Mutta ei ääntä, ei vastausta, ei vaarinottoa! - Anonyymi
Jes. 59:2
Ei, vaan teidän rikkomuksenne erottavat teidät Jumalastanne. Teidän syntinne ovat saaneet hänet kääntymään pois, niin ettei hän teitä kuule. - Anonyymi
Ei Raamatussa luvata suoranaisesti että sairaudet parantuu.
Mutta Jaakobin kirjeessä luvataan että Jumala antaa auliisti viisautta sille, joka siltä anoo. Siis auliisti. Ehto on vain että anoo uskossa, ollenkaan epäilemättä.
Siitä olisi kovin hyötyä jos se lupaus pitää paikkaansa. Paljon enemmän kuin sitä että jos yskä paranee. Voisi kirjoitella viisaita juttua eikä tarvitsi aina käyttää samoja jakeita ja onnettomia herjoja niiden yhteyteen. Voisi kirjoittaa enkelien kielillä. Siitä olisi iloa kaikille.- Anonyymi
Paavalin käyttämä alkukielen sana "enkelien kielistä" tarkoittaa järjetöntä hurmoshenkistä molotusta "glossolaliaa". Delfoin oraakkelin puhetta kutsuttiin enkelien kieleksi.
Raamatussa enkelit puhuu ihmisten ymmätämää kieltä, ei mitään sekavata molotusta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paavalin käyttämä alkukielen sana "enkelien kielistä" tarkoittaa järjetöntä hurmoshenkistä molotusta "glossolaliaa". Delfoin oraakkelin puhetta kutsuttiin enkelien kieleksi.
Raamatussa enkelit puhuu ihmisten ymmätämää kieltä, ei mitään sekavata molotusta.1. Kor. 13:1
Vaikka minä puhuisin ihmisten ja enkelien kielillä, mutta minulla ei olisi rakkautta, olisin minä vain helisevä vaski tai kilisevä kulkunen.
Though I speak with the tongues of men and of angels, and have not charity, I am become as sounding brass, or a tinkling cymbal.
Sana γλωσσα (glossa gloce-sah' ) tongue
1. Kor. 14:19
Jotta voisin opettaa muitakin, haluan seurakunnassa silti puhua mieluummin viisi ymmärrettävää sanaa kuin tuhansia hurmoskielen sanoja.
Yet in the church I had rather speak five words with my understanding, that by my voice I might teach others also, than ten thousand words in an unknown tongue.
Thayer's Greek Lexicon
Sana words in an unknown tongue.
Translitteroitu
Strongin koodi 1100
γλωσσα
glossa gloce-sah' - Anonyymi
On tietenkin anojan vika ettei saa viisautta. Vika ei tietenkään ole fiktiivisessä Jumalassa.
- Anonyymi
Minut Jumala paransi kivessyövästä.
Parannuskokouksessa menin lavan eteen ja Jumala kosketti siinä minua. Sen voimasta kaaduin maahan ja julistaja julisti minut terveeksi. Julistaja kertoi koko syövän poistuneen saatavana henkensä mukana. Hän oli nähnyt sen syövän kasvot.
Kiitos Jeesus!- Anonyymi
Ylivainion tuttava, helluntailaistaustainen lääkäri tutki kaikki helluntailaisten väittämät 1304 ihmeparanemista Tampereen yliopistossa tekemässään tri:n väitöskirjassa.
Tutkimuksen lopputulos: Kukaan ei ollut parantunut yhtään mistään.
Väitöstilaisuuden turvatoimia piti lisätä.
Tutkiva lääkäri sai valtavan määrän vihapostia ja toivotukset helvettiin saivat hänen lisäkseen yliopiston rehtori, Lut.kirkon piispat ja papit, vaikka heillä ei ollut mitään tekemistä ko. tutkimuksen kanssa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ylivainion tuttava, helluntailaistaustainen lääkäri tutki kaikki helluntailaisten väittämät 1304 ihmeparanemista Tampereen yliopistossa tekemässään tri:n väitöskirjassa.
Tutkimuksen lopputulos: Kukaan ei ollut parantunut yhtään mistään.
Väitöstilaisuuden turvatoimia piti lisätä.
Tutkiva lääkäri sai valtavan määrän vihapostia ja toivotukset helvettiin saivat hänen lisäkseen yliopiston rehtori, Lut.kirkon piispat ja papit, vaikka heillä ei ollut mitään tekemistä ko. tutkimuksen kanssa.Minulle on annettuna Sana Jumalalta, olen täysin parantunut. Herran palvelija on tämän ilmoittanut. Minulle olisi ollut aika sytostaattihoitohin. On suunnaton helpotus ettei minun tarvitse sitä käydä läpi enää. Tämä palvelija kertoi minulle että hän on nähnyt paljon ihmeitä tapahtuneen ja koki myös sen tulleen minulle kohdalleni. Hän vain tiesi koska pyhä Henki sen hänelle oli kertonut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minulle on annettuna Sana Jumalalta, olen täysin parantunut. Herran palvelija on tämän ilmoittanut. Minulle olisi ollut aika sytostaattihoitohin. On suunnaton helpotus ettei minun tarvitse sitä käydä läpi enää. Tämä palvelija kertoi minulle että hän on nähnyt paljon ihmeitä tapahtuneen ja koki myös sen tulleen minulle kohdalleni. Hän vain tiesi koska pyhä Henki sen hänelle oli kertonut.
Missä ovat todisteet? Ai niin: niitä ei saa antaa, sillä muuten ateistit pilkkaisivat. :)
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Missä ovat todisteet? Ai niin: niitä ei saa antaa, sillä muuten ateistit pilkkaisivat. :)
Juuri näin. Tiedätkin saatanan metkut.
Jeesus on Herra! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minulle on annettuna Sana Jumalalta, olen täysin parantunut. Herran palvelija on tämän ilmoittanut. Minulle olisi ollut aika sytostaattihoitohin. On suunnaton helpotus ettei minun tarvitse sitä käydä läpi enää. Tämä palvelija kertoi minulle että hän on nähnyt paljon ihmeitä tapahtuneen ja koki myös sen tulleen minulle kohdalleni. Hän vain tiesi koska pyhä Henki sen hänelle oli kertonut.
Valkoisen valheen henki sitoo ihmisen valehtelemaan, siitä kierteestä ei pääse irti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Valkoisen valheen henki sitoo ihmisen valehtelemaan, siitä kierteestä ei pääse irti.
Uskon parantajaevankelistaa ennemmin kuin palstaherjaajaa! Olen parantunut.
Jeesus on Herra. Kukaan ei voi sanoa Jeesusta Herraksi kuin pyhässä Hengessä. Siitä tietää minun olevan totuudessa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Monet itseään uskovaisiksi sanovat puhuvat valheita ja siksi monet uskoo niihin puheisiin, vaikka mitään todisteita väitetyistä ihmeistä ei esitetä.
1. Joh. 1:6
Jos sanomme elävämme hänen yhteydessään mutta vaellamme pimeässä, me valehtelemme emmekä seuraa totuutta.
Tuomas oli viisas, kun pyysi Jeesustakin esittämään naulan jäljen.
- Anonyymi
Ylivainion puoskaroinnit saivat tylyn lopun Espanjassa.
Paha äkkikuolema vain 61-vuotiaana.- Anonyymi
Mitä pahaa äkkikuolemassa on?
Vuosien ja joskus jopa kymmenien tuskainen kituminen "elossa" on pahin mahdollinen tilanne. - Anonyymi
Paha äkkikuolema nuorena!
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Paha äkkikuolema nuorena!
Mikäs nuori se 6-kymppinen on?
- Anonyymi
1. Itse äskettäin sain taas nopean rukousvastauksen yhteen ihan arkiseen, kotoiseen ongelmaani. Enkelit auttoivat, kun itse en onnistunut kyseistä asiaa hoitamaan. Rukoilin. Ja onnistuin asiassa.
Minulla on monia sairauksia ja olen jonkun sairauden paranemisen puolesta rukoillutkin, saamatta vastausta. Olen täysin tottunut sairauksiini, enkä niitä muutoin kummemmin murehdi.
2. Tänä keväänä kävin skopiassa, tutkittiin syövän mahdollisuutta. Sain pari päivää sitten vastauksen, että kaikki on kunnossa, puhtaat näytteet. En siis parantunut vaan epäiltyä ongelmaa ei edes ollutkaan. Jumalan vastaus tämäkin. Missä Jumalan Henki liikkuu niin siellä on ihmeet, mutta kenelle tulee profetia, kenelle parannus.
Henki on sama.
Ei kaikki profetoi..ei kaikki paranna.
Mutta jos kotikokouksessa on Hengessä vaeltavia paljon niin paljon rauhassa asioita tapahtuu.- Anonyymi
Paavalin aikaiset tapahtumat eivät toistu Amerikkalaisten hommpelimiesten perustamassa uskonlahkossa.
- Anonyymi
En ole ikinä saanut rukousvastausta tai mitään lahjaa Jumalalta, vaikka olin saarnaaja yli 10 vuotta ja uskovat vieläkin kysyvät neuvoa minulta. Päättelin tästä ja Raamatun epätosista taruista, että Jeesus ja Jumala on fiktiota. Ovat kai pitäisi monikossa sanoa, sillä nämä ovat Raamatussa kaksi eri persoonaa ja olevaista.
Toki luulin monen asian olleen vastaus rukouksiin, mutta ei siinä oikeasti mitään yliluonnollista ollut. Huvittaa muuten se, että hihhulit luulevat senkin olevan vastaus, kun Herra ei vastaa mitään. Eivät huomaa, että olematon ei voi mitään vastata.
Jumala on tosin olemassa, mutta vain uskovien ajatuksissa ja mielikuvituksessa. Kun kukaan ei enää usko, niin Jumala lakkaa olemasta edes mielikuvituksen tuote. Tai sitten on samoin kuin Lentävä spagettihirviö ja Saunatonttu. Samaan kastiin kuuluvat kaikki...Kerrompa sinulle kysymyksen.
Miten vastaat ?
Miksi Jumala on jättänyt sinulle vastaamatta.
Sanon, että Jumala oli eilen ,tänään ja huomenna.
Jumala näki sinut ennenkuin synnyit, olit kenties pastori ja olet luopunut nyt.
Miten vastaat.Miksi Jumala ei sinulle vastannut. ?- Anonyymi
MrHyvis kirjoitti:
Kerrompa sinulle kysymyksen.
Miten vastaat ?
Miksi Jumala on jättänyt sinulle vastaamatta.
Sanon, että Jumala oli eilen ,tänään ja huomenna.
Jumala näki sinut ennenkuin synnyit, olit kenties pastori ja olet luopunut nyt.
Miten vastaat.Miksi Jumala ei sinulle vastannut. ?Mulle vastasi. Olen Jeesuksen pelastamaan ja rakastama parannettu.
Olen saanut tuhansia rukousvastauksia. Viimeinen oli sellainen, että ajoin autolla lumipenkkaan ja rukoilin apua. Ohimenevä auto pysähtyi rukouksen voimasta ja nainen ajaneesta autosta Jumalalta sai kehoituksen auttaa. Soitti sitten hinausyritykseen ja tuli hinausauto paikalle. Sain turvallisesti jatkaa matkaa. Jumala maksoi laskun, kun ei ole sitä tullut. Oliko kyseessä enkeli hinausautolla? Uskon näin olleen.
- Anonyymi
Helppohan se on luppailla vaikka mitä kun ei ole tarkoituskaan pitää lupauksiaan. Yksikään kuollut kun ei reklamoi.
- Anonyymi
Jeesus paransi minut kivessyövästä!
- Anonyymi
Niinpä tietenkin! Ukrainassa Jeesus teki uuden pään räjähtäneen tilalle! Totta kun uskova niin kertoi. ;)
- Anonyymi
Ihmisellä on elimistössä erilaisia keinoja ja prosesseja parantaa erilaisia tauteja ja sairauksia, jos niin on tarkoitus tapahtua. Ei niitä kaikkia asioita pidä hengellistää.
Jumala ei jaa kunniataan kellekään ihmiselle siitä parantumisesta, että joku voisi siitä hyötyä, esim. saada mainetta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihmisellä on elimistössä erilaisia keinoja ja prosesseja parantaa erilaisia tauteja ja sairauksia, jos niin on tarkoitus tapahtua. Ei niitä kaikkia asioita pidä hengellistää.
Jumala ei jaa kunniataan kellekään ihmiselle siitä parantumisesta, että joku voisi siitä hyötyä, esim. saada mainetta.Jumalalta saanut olen rukousvastauksia ja tämän tänne toin. JUMALA PUHUI MINULLE. Kerro teostani.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jumala ei jaa kunniataan kellekään ihmiselle siitä parantumisesta, että joku voisi siitä hyötyä, esim. saada mainetta.Nykyään on todella hyviä lääkkeitä ja taitavia lääkäreitä ja hoitajia, sairaaloita.
Kiitos heille, jotka niitä ihmisiä todella oikeasti parantaa tänä päivänä.
- Anonyymi
Kuitenkin siinä Jaakobin kirjeessä luvataan viisautta auliisti, joten luulisi että jollekin sitä annettaisiin vaikka ei kaikille eikä kaikkien jutut olisi mitään tyhmiä samojen herjojen toistoa, vaan Jumala tosiaan antaisi viisautta kun kerran on niin luvannut. Ja mikä hyöty siitä olisi elämässä sekä miten se ilahduttaisi lähimmäisiä kuin voisi kirjoittaa muutakin kuin typeriä herjoja ja marinaa.
- Anonyymi
Teidän Jumala tarvitsee rahaa, se parantaa
- Anonyymi
Kyllä minä olen kiitollinen ja tyytyväinenkin Jumalan vastauksiin.erikoisesti työelämässä sain kokea Jumalan apua ja johdatusta. Mutta tämä lähimmäisiin kohhdistettu rukous, siinä on ollut pettymystä.
- Anonyymi
Ylivainiolle kun selvisi lääkärin tekemän tri:n väitöskirjan perusteella, että oikeita paranemisia ei tapahtunut, päinvastoin asiat meni huonompaan suuntaan, niin Niilo pakeni kohua Espanjaan.
Raamatussa pahan äkkikuoleman kokivat valheita puhuneet miehet, jotka puhuivat väärin luvattuun maahan menemisestä ja sinne pääsemisestä. - Anonyymi
Lääkärilehdessä kerrottiin lahkolaismiehestä, joka sairasti epilepsiaa ja oli mennyt psykosiin, mutta ei suostunut käyttämään mitään lääkkeitä, koska nautti suurta arvostusta kohtauksiensa ansiosta siinä uskonyhteisössä, mihinkä hän kuului.
- Anonyymi
joskus sairaat eivät parane siitä syystä, että he toimivat ikäänkuin peilinä meille sivustaseuraajille. Kuinka helppoa onkaan sanoa Parane Jeesuksen nimessä ja jättää sen jälkeen kärsivä ihminen oman onnensa varaan. Sairaat, heikot tms. opettavat meille halutessamme lähimmäisenrakkautta, epäitsekkyyttä, vaivannäköä... Vierellä kulkemista, taakkojen jakamista. Joskus Herra parantaa yliluonnollisen nopeasti hetkessä. sekin on totta.
- Anonyymi
Jeesus teki eläissään maan päällä todellisia paranemisihmeitä.
Hän kehotti paranemisen kokenutta menemään ja näyttäytymän papeille, jotta he voivat todistaa ihmeen todeksi.- Anonyymi
Amerikassa on tutkittu Kathryn Kuhlmanin väittämiä paranemisihmeitä kymmeniä tuhansia.
Yhtään todistettavaa ihmettä ei ole vielä löytynyt. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Amerikassa on tutkittu Kathryn Kuhlmanin väittämiä paranemisihmeitä kymmeniä tuhansia.
Yhtään todistettavaa ihmettä ei ole vielä löytynyt.2. Tim. 3:8
Niin kuin Jannes ja Jambres* vastustivat Moosesta, niin tuollaiset villitsijät vastustavat totuutta. He ovat menettäneet järkensä, ja heidän uskonsa on kelvoton.
- Anonyymi
Tehän ette enää tottele totuutta.
Jaak. 3:14
Mutta jos teidän sydäntänne hallitsee katkera kateus ja riidanhalu, älkää vastoin totuutta kerskuko kuvitellulla viisaudellanne. - Anonyymi
Jo vain. Monet ovat kuulleet tarinoita ihmeellisistä rukousvastauksista: syöpä katoaa, lottovoitto tipahtaa postiluukusta tai anoppi muuttaa Uuteen-Seelantiin. Mutta entä kun rukous saa vastauksen – ja aivan vääränlaisen?
Tositapaus: Vuonna 2005 eräs amerikkalainen mies, nimeltään John Petters, rukoili hartaasti uuden auton puolesta. Hän kertoi myöhemmin paikallislehdelle, että pyysi selvästi "luotettavaa, käytännöllistä menopeliä työhön ja kirkkoon kulkemiseen". Seuraavalla viikolla hänen lankonsa yllätti hänet lahjoittamalla... vaaleanpunaisen Volkswagen Kuplan vuosimallia 1972, jonka takaikkunaan oli teipattu hymyilevä Jeesus-tarra ja teksti "Let go, let God".
Petters ajoi autolla viikon ennen kuin se hajosi savuten keskelle moottoritietä. "Ehkä Herra halusi, että otan käyttöön julkisen liikenteen", hän kommentoi myöhemmin. Tai sitten kyseessä oli eksistentiaalinen testi, tai Jumalallinen huumorintaju, joka kaipaa vielä kalibrointia.
Tekisi mieli ehdottaa, että Pettersin tapaus on erinomainen esimerkki siitä, miten usein rukoukset eivät ole tilauksia taivaallisesta verkkokaupasta, vaan ehkä enemmän kuin osallistuminen kosmiseen arpajaisiin, joissa voittaminen tarkoittaa joskus myös… kummallisia lohdutuspalkintoja.
Tai ehkä Jumala on yksinkertaisesti boheemi taiteilijatyyppi, joka kuulee kyllä rukoukset – mutta vastaa niihin dadaistisella kollaasilla.
Joka tapauksessa, suosittelen varotoimenpiteenä rukousten mukana toimittamaan myös liitteen, jossa selvennetään toivottu värimaailma, käyttötilanne ja henkinen kantavuus. Ja kuten aina: älä unohda kaskelotin kokoista huumorintajua, kun asioit Ylimmän Kanssa.
- Enkeli Mäntä
Kirjoittanut hengessä, mutta ei hengettömästi - Anonyymi
Jeesus varoitti uskomasta sellaisiin vähäpätöisiin ihmeisiin, jotka eivät ole saman tasoisia ihmeitä kuin Jumalan tekemät ihmeet hänen kauttaat olivat.
Esim. mätänemistilassa olleen Lasaruksen herättäminen henkiin.
Joh. 10:37
Jos minä en tee Isäni tekoja, älkää uskoko minua.- Anonyymi
Jo vain. Tuo Jeesuksen varoitus on tuttu monille: "Älkää uskoko vähäpätöisiin ihmeisiin." Eli jos jollain paranee selkä kivunlievitysrukouksessa, se ei vielä ole Lasaruksen tasoa. Jumalan ihmeet ovat korkealentoisia, dramaattisia ja — ilmeisesti — hajultaan haastavia. Lasarus oli haudassa neljä päivää. Hän ei ollut vain kuollut, hän oli jo valmiiksi mukana biokaasutuotannossa.
No mutta nyt, minä kysyn: pitääkö kaiken ihmeellisen tapahtua savussa ja sandaaleissa, Galilean kuumuudessa? Vai voisiko Jumalan ihmeet kulkea nykyään valkoisissa takeissa ja jääpalojen keskellä?
Esimerkiksi: vuonna 2001 Ruotsissa, Erikan nimiin kastettu 29-vuotias nainen joutui onnettomuuteen, jossa hän putosi jäihin ja oli veden alla noin 80 minuuttia — ilman sykettä, ilman hengitystä, ruumiinlämpö 13,7 °C. Lääketieteen oppien mukaan hän oli käytännössä... no, Lasarus. Mätänemisprosessi ei ollut alkanut, kiitos hypotermian, mutta silti: nainen oli elottomana sairaalassa useita tunteja.
Ja sitten: sydän saatiin käynnistettyä. Hengitys palautui. Aivot? Elossa. Erikasta tuli lääketieteen historian siihen asti kylmin ihminen, joka palautui ilman aivovaurioita.
Ei savupilveä. Ei enkeliä. Ei profeetallista saarnaa. Ainoastaan moderni teknologia, reipas ruotsalainen ensihoito ja 2000-luvun Lasarus, joka ei haissut, mutta kylläkin vapisi hypotermiasta vielä viikkoja.
Nyt kysymys kuuluu: miksi tätä ei pidetä ihmeenä? Vastaus on yksinkertainen: koska se ei tapahdu kirkkosalissa, eikä sen mukana tule johdettua musiikkia. Mutta jos mittaamme ihmeen sillä, mitä luonnonlait normaalisti sallivat – niin tämä on yhtä Lasarus kuin mikä tahansa Johannes 11:n kuvauksista.
Jeesuksen sanoin: "Suurempia tekoja te tulette tekemään." No, tässä sitä ollaan. Ongelma on vain, että kun ihme ei ole teologinen, vaan kliininen, se ei kelpaa seurakunnan powerpointiin. Se ei ole hengellinen Instagram-materiaali.
- Prof. Enkeli Mäntä
Lääkärikunnan Lasarus-komitean tarkkailija
Uskontotutkija, joka ei ole vielä itse noussut kuolleista, mutta kerran kyllä palasi seminaarista hengellisesti tyhjänä
"Jos ihme vaatii suitsuketta ja ulkomaista aksenttia, se ei ole sen aidompi kuin ruotsalainen lämpöpumppu." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jo vain. Tuo Jeesuksen varoitus on tuttu monille: "Älkää uskoko vähäpätöisiin ihmeisiin." Eli jos jollain paranee selkä kivunlievitysrukouksessa, se ei vielä ole Lasaruksen tasoa. Jumalan ihmeet ovat korkealentoisia, dramaattisia ja — ilmeisesti — hajultaan haastavia. Lasarus oli haudassa neljä päivää. Hän ei ollut vain kuollut, hän oli jo valmiiksi mukana biokaasutuotannossa.
No mutta nyt, minä kysyn: pitääkö kaiken ihmeellisen tapahtua savussa ja sandaaleissa, Galilean kuumuudessa? Vai voisiko Jumalan ihmeet kulkea nykyään valkoisissa takeissa ja jääpalojen keskellä?
Esimerkiksi: vuonna 2001 Ruotsissa, Erikan nimiin kastettu 29-vuotias nainen joutui onnettomuuteen, jossa hän putosi jäihin ja oli veden alla noin 80 minuuttia — ilman sykettä, ilman hengitystä, ruumiinlämpö 13,7 °C. Lääketieteen oppien mukaan hän oli käytännössä... no, Lasarus. Mätänemisprosessi ei ollut alkanut, kiitos hypotermian, mutta silti: nainen oli elottomana sairaalassa useita tunteja.
Ja sitten: sydän saatiin käynnistettyä. Hengitys palautui. Aivot? Elossa. Erikasta tuli lääketieteen historian siihen asti kylmin ihminen, joka palautui ilman aivovaurioita.
Ei savupilveä. Ei enkeliä. Ei profeetallista saarnaa. Ainoastaan moderni teknologia, reipas ruotsalainen ensihoito ja 2000-luvun Lasarus, joka ei haissut, mutta kylläkin vapisi hypotermiasta vielä viikkoja.
Nyt kysymys kuuluu: miksi tätä ei pidetä ihmeenä? Vastaus on yksinkertainen: koska se ei tapahdu kirkkosalissa, eikä sen mukana tule johdettua musiikkia. Mutta jos mittaamme ihmeen sillä, mitä luonnonlait normaalisti sallivat – niin tämä on yhtä Lasarus kuin mikä tahansa Johannes 11:n kuvauksista.
Jeesuksen sanoin: "Suurempia tekoja te tulette tekemään." No, tässä sitä ollaan. Ongelma on vain, että kun ihme ei ole teologinen, vaan kliininen, se ei kelpaa seurakunnan powerpointiin. Se ei ole hengellinen Instagram-materiaali.
- Prof. Enkeli Mäntä
Lääkärikunnan Lasarus-komitean tarkkailija
Uskontotutkija, joka ei ole vielä itse noussut kuolleista, mutta kerran kyllä palasi seminaarista hengellisesti tyhjänä
"Jos ihme vaatii suitsuketta ja ulkomaista aksenttia, se ei ole sen aidompi kuin ruotsalainen lämpöpumppu."Monet eläimetkin elää talven horroksessa, mutta virkkovat eloon keväällä kun aurinko alkaa paistaa. Se on paljon suurempi ihme, kuin että ihminen selviään jostain pahasta taudista tai onnettomuudesta sairaalahoidossa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Monet eläimetkin elää talven horroksessa, mutta virkkovat eloon keväällä kun aurinko alkaa paistaa. Se on paljon suurempi ihme, kuin että ihminen selviään jostain pahasta taudista tai onnettomuudesta sairaalahoidossa.
Miksei Tampereen hellarit yrittänyt herättää sitä hellarimiehen ampumaa naista henkiin?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksei Tampereen hellarit yrittänyt herättää sitä hellarimiehen ampumaa naista henkiin?
Ukrainassa Jeesus teki räjähtäneen pään tilalle uuden pään!
Kiitos Jeesus!
Kun siis rukoiltiin sitä, niin se tapahtui.
Kiitos Jeesus! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ukrainassa Jeesus teki räjähtäneen pään tilalle uuden pään!
Kiitos Jeesus!
Kun siis rukoiltiin sitä, niin se tapahtui.
Kiitos Jeesus!Järkeä siihen päähän Jumala ei kuitenkaan takonut.
Se vasta ihme olisi ollut.
- Anonyymi
Kuuleppas nyt eletään vuotta 2025
- AnonyymiUUSI
Jos rukouksen kohde ei ole uskossa, niin se on ongelma. Voimme vain sitkeästi rukoilla hänelle Jumalan johdatusta. Minun rukoukseni on kyllä kuultu. Kohde on saanut viisautta ja tullut uskoon. Näitä on useita tapauksia. Yksi rukoustaistelu ei onnistunut, koska itse hääräsin oman pääni mukaisesti muka hänen hyväkseen. Mutta myöhemmin näin hänen kirjeestään ja eräistä tapauksista, että hän oli ollut hiljaisesti uskova, ennen kuolemaansa. Nyt jätän johdatuksen Jeesukselle, niin silloin hyvä tulee.
- AnonyymiUUSI
Pane kätesi sydämesi kohdalle rintaan, jos haluat että rukoilen sinulle parantumista.
Jos et halua parantumista, älä tee sitä.
Vien siis sairautesi Jeesukselle rukouksessa:
Jeesus, sinä maailmankaikkeuden Herra, kaiken luoja, joka sovitit meidän ihmisten synnit Golgatan ristillä omalla verelläsi; minä tuon nämä sairaat sinun eteesi, sinun käsiesi alle tässä hetkessä. Minä pyydän näiden sairaiden kanssa, jotka ovat kätensä panneet sydämensä kohdalle rintaan, että kosketat heitä, parannat heidät sinun nimellesi kirkkaudeksi ja kiitokseksi. Minä jätän heidät sinun käsiisi ja sinun tahtosi tapahtukoon heidän kohdallaan niin kuin minunkin kohdallani. Minä en voi ketään parantaa, mutta Jeesus sinä voit. Tapahtukoon sinun tahtosi heidän elämässään, sillä minä tiedän, että sinun tahtosi on kaikkein parhain, mitä ihmiselle voi tapahtua. Minä kiitän ja ylistan sinua Jeesus kaikesta mitä teet näiden ihmisten elämässä.
Ole siunattu Jeesuksen nimessä.
Meillä on etuoikeus viedä sairaat Jeesuksen luokse ja rukoilla heidän puolestaan.
Terveydenhoitojärjestelmä on Jumalan lahja ja Jumalan armoa ihmisille, voimme kiittää Jumalaa myös tästä kaikesta avusta, jonka saamme ihmisten välityksellä. - AnonyymiUUSI
Miten Jumala on mysteeri?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod224374- 203495
Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita
Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy4052357- 272041
- 341974
Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost2391959- 351754
- 151618
En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191407- 121311