Lumi, jää, floska, moska, pitkät junayhteydet ja uudet nopeat junat aiheuttaa sen turvallisuusuhkan. Kaikissa läntisissä junaverkoissa ei ole samanlaisia talvisia pitkään jatkuvia vaikeita sääolosuhteita kuin Suomessa.
Mutta bisnestä tekee he jotka tuon vaihdon seurauksesta saisi firmaan tilauksia.
Maksajina suomalaiset veronmaksajat joten helppoa sieltä Naton norsunluutorneista on huudella.
Kapeammat junaraiteet on turvallisuus uhka Suomessa ympärivuotiselle junaliikenteelle
21
145
Vastaukset
- AnonyymiUUSI
Floska? Toimii se raideleveys pohjoisessa Norjassa ja Ruotsissakin.
- AnonyymiUUSI
On se ongelma sielläkin mutta ne valtiot on rikkaampia kuin Suomi ja VR laitos.
Heillä on varaa palkata raideverkoston, junan huoltoon ja kunnospitoon jopa työväkeä enemmän kuin Suomella on.
Oletko koskaan lukenut talvella uutisia myöhstymeistä junista ja myöhästysten syistä googlaa hiukan. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
On se ongelma sielläkin mutta ne valtiot on rikkaampia kuin Suomi ja VR laitos.
Heillä on varaa palkata raideverkoston, junan huoltoon ja kunnospitoon jopa työväkeä enemmän kuin Suomella on.
Oletko koskaan lukenut talvella uutisia myöhstymeistä junista ja myöhästysten syistä googlaa hiukan.Miten muka lumi haittaisi enemmän kun raideväli on hieman kapeampi?
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
On se ongelma sielläkin mutta ne valtiot on rikkaampia kuin Suomi ja VR laitos.
Heillä on varaa palkata raideverkoston, junan huoltoon ja kunnospitoon jopa työväkeä enemmän kuin Suomella on.
Oletko koskaan lukenut talvella uutisia myöhstymeistä junista ja myöhästysten syistä googlaa hiukan.Ai missä lukee myöhästymisen syy olevan kapea raide?
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ai missä lukee myöhästymisen syy olevan kapea raide?
Huonosti se lumi jää floska poistuu kapeista raiteista.
Enemmän lunta jäätä floskaa sietää leveät junaraiteet, josta ne helpommin myös säätilan vaihtelun vaikutuksesta poistuu.
Valtaosassa Ruotsissa Norjassa ei ole niin pitkään lunta kuin Suomessa.
Eteläisessä euroopassa ei ole ei juurikaan ole ongelmia lumesta jäästä floskasta. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Huonosti se lumi jää floska poistuu kapeista raiteista.
Enemmän lunta jäätä floskaa sietää leveät junaraiteet, josta ne helpommin myös säätilan vaihtelun vaikutuksesta poistuu.
Valtaosassa Ruotsissa Norjassa ei ole niin pitkään lunta kuin Suomessa.
Eteläisessä euroopassa ei ole ei juurikaan ole ongelmia lumesta jäästä floskasta.Miksi se poistuisi hieman kapeammasta huonosti? Kapeassa raidevälissä on vähemmän lunta. 89 mm ero leveydessä ei kyllä vaikuta puhdistuksiin ja myöhästymisiin mitään, ja koko pohjolassakin on lunta pitkään. Venäjän ja Suomen leveämpi raideleveys periytyy USA:n etelävaltioista, jossa ei ole lunta.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Huonosti se lumi jää floska poistuu kapeista raiteista.
Enemmän lunta jäätä floskaa sietää leveät junaraiteet, josta ne helpommin myös säätilan vaihtelun vaikutuksesta poistuu.
Valtaosassa Ruotsissa Norjassa ei ole niin pitkään lunta kuin Suomessa.
Eteläisessä euroopassa ei ole ei juurikaan ole ongelmia lumesta jäästä floskasta.Helsingin raitiovaunujen raideleveys on 1000 mm, mutta lumisemman ja pohjoisemman Tampereen raitiovaunujen raideleveys on paljon leveämpi 1435 mm, joka on eurooppalainen junarautateiden leveys. Mene siis opastamaan Tampereelle, että oppisi mukaan floska ei poistu ja vuorot siksi myöhästyy.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ai missä lukee myöhästymisen syy olevan kapea raide?
Orpon tunnin junassa?
- AnonyymiUUSI
Pysyykö junat enää pystyssä kun raide kapenee?
- AnonyymiUUSI
Kaikki "Venäjän uhan takia". Meinasivat jo muuttaa Z junien kirjaimenkin!
- AnonyymiUUSI
Eikö ole halvempaa purkaa rataa pätkä väliltä venäjä-Suomi. Samanlailla estää venäläisten rajan ylitykset junalla!
Anonyymi kirjoitti:
Eikö ole halvempaa purkaa rataa pätkä väliltä venäjä-Suomi. Samanlailla estää venäläisten rajan ylitykset junalla!
Pätkän rakentaminen uudelleen sotilaskäyttöön käy nykyään aika nopeasti.
- AnonyymiUUSI
Pääsyy on se, että EU:n mielestä Suomen raideleveys estää unionille niin pyhää vapaata kilpailua. Länsieurooppalaisilla firmoilla ei ole kalustoa, jota tuoda raiteillemme.
Suomen raideleveys on itse asiassa yhdysvaltalainen, viisi jalkaa, tosin Venäjän kautta tullut.- AnonyymiUUSI
Ei kannata kaventaa raideleveyttä. Ei siihen ole mitään tarvetta.
Tosin, eihän meillä ole siihen varaakaan. - AnonyymiUUSI
Venäjän raideleveys johtuu siitä että 1800-luvulla amerikkalainen rakensi heille rautatiet koska Venäjällä ei ollut osaamista, ja rakentaja laittoi siihen USA:n etelävaltioiden silloisen raideleveyden. Nykyään koko USA:ssa on yhtenäinen raideleveys.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Venäjän raideleveys johtuu siitä että 1800-luvulla amerikkalainen rakensi heille rautatiet koska Venäjällä ei ollut osaamista, ja rakentaja laittoi siihen USA:n etelävaltioiden silloisen raideleveyden. Nykyään koko USA:ssa on yhtenäinen raideleveys.
Suomen raideleveys on yhä USA:n 1800-luvun etelävaltioiden 1524 mm. Venäjälläkin se oli, mutta se on pyöristynyt noin lukemaan 1520 mm.
En ole raideleveyksien asiantuntija, mutta putinatsien vinkunasta voi taas tehdä kaikki tarvittavat johtopäätökset. Siinä on takana aina ja poikkeuksetta Venäjän etu.
- AnonyymiUUSI
Tämä jäänyt itsellekin päällimmäiseksi. Jopa yllättävänkin näkyväksi tullut tuo.
- AnonyymiUUSI
KAPEIMMAT JUNARAITEET PUTINISTIEN HANKE !
1/2) Putinistit kiittää kapeimmista junaraiteista koska he miehittäessä Suomen saisi kapeimman raiteiden yhteydet Ruotsiin, Norjaan ja muuhun länsi euroopaan.
2/2) Venäjän duuman putinistien pajaristo hyötyy myös siitä että heillä ei olisi pelkoa että Suomen kautta junilla mentäisiin nopeasti syvälle Venäjää.- AnonyymiUUSI
Paskovin pitää keksiä millä tavalla Suomi uhkaa Venäjää kaventamalla raiteetkin.
- AnonyymiUUSI
Ja todellinen uhka se on Suomen heikkenevälle taloudelle ryhtyä nyt tekemään jotain noin idioottimaista!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod224504- 203635
Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita
Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy4052397- 272101
- 341994
Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost2391959- 351784
- 151668
En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191487- 121351