Oletteko koskaan ajatelleet tämmöistä että joutuvatko ne ihmiset jotka kuolivat vedenpaisumuksessa niin kadotukseen?
Vesi hukutti heidät
24
114
Vastaukset
Vissiinniinkaet ne joutu sinne allahin huomaan…?☪️
- AnonyymiUUSI
no jos ei arkkiinkaan kelvannut mennä niin miksi taivaaseen pitäisi päästä hah!
- AnonyymiUUSI
Jumala on antanut kaikille ihmisille sielun ja kaipa heilläkin oli sielu tuskin he sieluttomina syntyivät maailmaan.
- AnonyymiUUSI
VT:ssä koko ihminen on sielu, body, mind, spirit.
1. Moos. 2:7
Silloin Herra Jumala teki maan tomusta ihmisen ja puhalsi hänen sieramiinsa elämän hengen, ja niin ihmisestä tuli elävä sielu.
Paavali toi vasta Uuteen Testamenttiin kreikkalisesta filosofiasta ja Hindujen opista käsitteen ihmisestä irtoaasta erillisestä sielusta.
- AnonyymiUUSI
Jeesus meni heti kuoltuaan puhumaan heille Tuonelaan. Juutalaiset ovat valittu kansa, joita Jumala ei unohda eikä hylkää koskaan.
1.Piet.3
19 Ja niin hän myös meni ja saarnasi vankeudessa oleville hengille,
20 jotka muinoin eivät totelleet Jumalaa, kun hän Nooan päivinä kärsivällisesti odotti sen ajan, kun arkkia rakennettiin. Vain muutama ihminen, kaikkiaan kahdeksan, pelastui arkissa veden kantamana.
21 Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus,- AnonyymiUUSI
Jeesus meni tuonelaan ja saarnasi mutta ei se taida heitä auttaa koska olivat kuolleita eikä kuolleena enää voi parannusta tehdä.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus meni tuonelaan ja saarnasi mutta ei se taida heitä auttaa koska olivat kuolleita eikä kuolleena enää voi parannusta tehdä.
Kaikki Israelin kansa pelastuu kerrran kokonaan. Valittu kansa.
1.Piet.3
19 Ja niin hän myös meni ja saarnasi vankeudessa oleville hengille,
1.Piet.4:6
6 Sitä varten niillekin, jotka ovat kuolleet, on julistettu evankeliumi, että he eläisivät hengessä, niin kuin Jumala elää, vaikka ruumiissaan ovat saaneet saman tuomion kuin kaikki ihmiset.
- AnonyymiUUSI
VT ei puhu mistään erillisestä sielusta.
Saarn. 12:7
Ja tomu palajaa maahan, niinkuin on ollutkin, ja henki palajaa Jumalan tykö, joka sen on antanutkin. - AnonyymiUUSI
Perin viddumainen jumala heillä.
- AnonyymiUUSI
Miksi Herra Sebaot loi epätäydellisen maailman, jos ei kerran ollut tyytyväinen luomaansa?
- AnonyymiUUSI
Ihminen oli täydellinen luomisessa, mutta perisynti särki sen Jumalan kuvan.
"Syntinen olin jo syntyessäni, synnin alle siinnyt äitini kohtuun."
- AnonyymiUUSI
Sepaotti luotti että ihminen vähän kunnioittaisi luojaansa.
Mutta ei vaimoväelle piti heti olla jotain uutta mukavaa ja aatami oli lepsu kun luotti eevaansa!
Ei ole ajat siitä paranneet, sama on tauti edelleenkin.- AnonyymiUUSI
Tupa on väärinpäin ja keittiön kaapit väärää väriä.
Sitä kitinää se on yhä vain. - AnonyymiUUSI
Aloita kunnioittamaan Jumalaa niin voit muitakin ihmisiä sen jälkeen kunnioittaa. Tauti on paha nääs kateus jota sinä näytät potevan.
Onko sinulla naapurin ukolla muuta elämässä kuin ikkunoistasi kytätä muita ihmisiä?
Täällä itket kun ihmiset eivät maksa sinun kahvipurkkiasi.
- AnonyymiUUSI
Harva sen ajan ihminen kunnioitti Herraa Jumalaansa Nooa ja hänen sukunsa olivat ainuita.
Ihmisen pitäisi tyytyä siihen mitä hänellä on.
https://www.luterilainen.com/fi/kristinoppi/ensimmäinen-luku/toinen-taulu/yhdeksäs-ja-kymmenes-käsky- AnonyymiUUSI
1. Moos. 7:1
Herra sanoi Nooalle: "Mene perheinesi arkkiin, sillä minä olen havainnut SINUT ainoaksi vanhurskaaksi tämän sukupolven joukossa.
Vain Nooa oli hurskas mies.Jumala pelastaa perhekunnittain.
Tosin vaiimo katsoi taakseen ja muuttui suolapatsaaksi. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Herra sanoi Nooalle: "Mene perheinesi arkkiin, sillä minä olen havainnut SINUT ainoaksi vanhurskaaksi tämän sukupolven joukossa.
Tosin vaiimo katsoi taakseen ja muuttui suolapatsaaksi.PO. LOOTIN VAIMO KATSOI TAAKSEEN JA MUUTTUI SUOLAPATSAAKSI.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
PO. LOOTIN VAIMO KATSOI TAAKSEEN JA MUUTTUI SUOLAPATSAAKSI.
Loot pelastui koska oli Aabrahamin veljenpoika. Saamoin Lootin tytttäret, mutta vaimo katsoi taakseen ja muuttui suolapatsaaksi.
Sodomasta ja Gomorrasta ei löytynyt niitä vaadittua kymmentä synnitöntä ihmistä, niin koko tuholta olisi vältytty.
Pieniä lapsiakin sen kokoisissa kaupungeissa oli tuhansia. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Tosin vaiimo katsoi taakseen ja muuttui suolapatsaaksi.Kannattaa pitää huolta omasta elämästä ja myös uskosta.
https://www.alfaomega.fi/post/yhdeksäs-ja-kymmenes-käsky
- AnonyymiUUSI
Kymmenes käsky kirjoitettuna älä tavoittele lähimmäisesi puolisoa työntekijöitä karjaa äläkä mitään mikä hänelle kuuluu.
- AnonyymiUUSI
Helluntailaisuudessa ei pahemmin käskyistä piitata. Pääasia että henget liikkuu ja hurmosta piisaa.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Helluntailaisuudessa ei pahemmin käskyistä piitata. Pääasia että henget liikkuu ja hurmosta piisaa.
Olet helluntalainen? Alituisen pahan puhumisen sijasta voisit alkaa tekemään hyvää kanssa ihmisiäsi kohtaan. Oletko kantanut kortesi kekoon? Oletko kertonut hukkuville sieluille Jeesuksesta ja pelastuksesta?
- AnonyymiUUSI
9 käskyä kannattaa myös lukea ilta lukemiseksi. Kirjoitat aamusta iltaan tuota samaa mantraasi onko Jumala jota palvelet itse perkele?
- AnonyymiUUSI
Olleessaan tuonelassa Jeesus saarnasi vankeudessa oleville sieluille. En tiedä mitä hän saarnasi. Jos ei olisi ollut pelastuksen toivoa mitä asiaa Hänellä olisi sitten heille ollut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod224234- 183236
Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita
Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy3982284- 271961
Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost2391939- 341854
- 321649
- 151528
Kulujen jako parisuhteessa
Hei, miten teillä jaetaan kulut parisuhteessa? Työttömyyttä ja opiskelua tulee omalla kohdalla jatkumaan vielä jonkin ai681260- 121251