Vesi hukutti heidät

Anonyymi-ap

Oletteko koskaan ajatelleet tämmöistä että joutuvatko ne ihmiset jotka kuolivat vedenpaisumuksessa niin kadotukseen?

24

114

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • UUSI

Vissiinniinkaet ne joutu sinne allahin huomaan…?☪️

• Anonyymi
      UUSI

no jos ei arkkiinkaan kelvannut mennä niin miksi taivaaseen pitäisi päästä hah!

• Anonyymi
      UUSI

Jumala on antanut kaikille ihmisille sielun ja kaipa heilläkin oli sielu tuskin he sieluttomina syntyivät maailmaan.

• Anonyymi
        UUSI

VT:ssä koko ihminen on sielu, body, mind, spirit.

1. Moos. 2:7

Silloin Herra Jumala teki maan tomusta ihmisen ja puhalsi hänen sieramiinsa elämän hengen, ja niin ihmisestä tuli elävä sielu.

Paavali toi vasta Uuteen Testamenttiin kreikkalisesta filosofiasta ja Hindujen opista käsitteen ihmisestä irtoaasta erillisestä sielusta.

• Anonyymi
      UUSI

Jeesus meni heti kuoltuaan puhumaan heille Tuonelaan. Juutalaiset ovat valittu kansa, joita Jumala ei unohda eikä hylkää koskaan.

1.Piet.3
      19 Ja niin hän myös meni ja saarnasi vankeudessa oleville hengille,
      20 jotka muinoin eivät totelleet Jumalaa, kun hän Nooan päivinä kärsivällisesti odotti sen ajan, kun arkkia rakennettiin. Vain muutama ihminen, kaikkiaan kahdeksan, pelastui arkissa veden kantamana.

21 Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus,

• Anonyymi
        UUSI

Jeesus meni tuonelaan ja saarnasi mutta ei se taida heitä auttaa koska olivat kuolleita eikä kuolleena enää voi parannusta tehdä.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesus meni tuonelaan ja saarnasi mutta ei se taida heitä auttaa koska olivat kuolleita eikä kuolleena enää voi parannusta tehdä.

Kaikki Israelin kansa pelastuu kerrran kokonaan. Valittu kansa.

1.Piet.3
        19 Ja niin hän myös meni ja saarnasi vankeudessa oleville hengille,

1.Piet.4:6
        6 Sitä varten niillekin, jotka ovat kuolleet, on julistettu evankeliumi, että he eläisivät hengessä, niin kuin Jumala elää, vaikka ruumiissaan ovat saaneet saman tuomion kuin kaikki ihmiset.

• Anonyymi
      UUSI

VT ei puhu mistään erillisestä sielusta.

Saarn. 12:7

Ja tomu palajaa maahan, niinkuin on ollutkin, ja henki palajaa Jumalan tykö, joka sen on antanutkin.

• Anonyymi
      UUSI

Perin viddumainen jumala heillä.

• Anonyymi
      UUSI

Miksi Herra Sebaot loi epätäydellisen maailman, jos ei kerran ollut tyytyväinen luomaansa?

• Anonyymi
        UUSI

Ihminen oli täydellinen luomisessa, mutta perisynti särki sen Jumalan kuvan.

"Syntinen olin jo syntyessäni, synnin alle siinnyt äitini kohtuun."

• Anonyymi
      UUSI

Sepaotti luotti että ihminen vähän kunnioittaisi luojaansa.

Mutta ei vaimoväelle piti heti olla jotain uutta mukavaa ja aatami oli lepsu kun luotti eevaansa!

Ei ole ajat siitä paranneet, sama on tauti edelleenkin.

• Anonyymi
        UUSI

Tupa on väärinpäin ja keittiön kaapit väärää väriä.

Sitä kitinää se on yhä vain.

• Anonyymi
        UUSI

Aloita kunnioittamaan Jumalaa niin voit muitakin ihmisiä sen jälkeen kunnioittaa. Tauti on paha nääs kateus jota sinä näytät potevan.
        Onko sinulla naapurin ukolla muuta elämässä kuin ikkunoistasi kytätä muita ihmisiä?
        Täällä itket kun ihmiset eivät maksa sinun kahvipurkkiasi.

• Anonyymi
      UUSI
      • Anonyymi
        UUSI

1. Moos. 7:1

Herra sanoi Nooalle: "Mene perheinesi arkkiin, sillä minä olen havainnut SINUT ainoaksi vanhurskaaksi tämän sukupolven joukossa.

Vain Nooa oli hurskas mies.Jumala pelastaa perhekunnittain.
        Tosin vaiimo katsoi taakseen ja muuttui suolapatsaaksi.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Herra sanoi Nooalle: "Mene perheinesi arkkiin, sillä minä olen havainnut SINUT ainoaksi vanhurskaaksi tämän sukupolven joukossa.

PO. LOOTIN VAIMO KATSOI TAAKSEEN JA MUUTTUI SUOLAPATSAAKSI.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

PO. LOOTIN VAIMO KATSOI TAAKSEEN JA MUUTTUI SUOLAPATSAAKSI.

Loot pelastui koska oli Aabrahamin veljenpoika. Saamoin Lootin tytttäret, mutta vaimo katsoi taakseen ja muuttui suolapatsaaksi.

Sodomasta ja Gomorrasta ei löytynyt niitä vaadittua kymmentä synnitöntä ihmistä, niin koko tuholta olisi vältytty.

Pieniä lapsiakin sen kokoisissa kaupungeissa oli tuhansia.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Kannattaa pitää huolta omasta elämästä ja myös uskosta.

https://www.alfaomega.fi/post/yhdeksäs-ja-kymmenes-käsky

• Anonyymi
      UUSI

Kymmenes käsky kirjoitettuna älä tavoittele lähimmäisesi puolisoa työntekijöitä karjaa äläkä mitään mikä hänelle kuuluu.

• Anonyymi
        UUSI

Helluntailaisuudessa ei pahemmin käskyistä piitata. Pääasia että henget liikkuu ja hurmosta piisaa.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Helluntailaisuudessa ei pahemmin käskyistä piitata. Pääasia että henget liikkuu ja hurmosta piisaa.

Olet helluntalainen? Alituisen pahan puhumisen sijasta voisit alkaa tekemään hyvää kanssa ihmisiäsi kohtaan. Oletko kantanut kortesi kekoon? Oletko kertonut hukkuville sieluille Jeesuksesta ja pelastuksesta?

• Anonyymi
      UUSI

9 käskyä kannattaa myös lukea ilta lukemiseksi. Kirjoitat aamusta iltaan tuota samaa mantraasi onko Jumala jota palvelet itse perkele?

• Anonyymi
      UUSI

Olleessaan tuonelassa Jeesus saarnasi vankeudessa oleville sieluille. En tiedä mitä hän saarnasi. Jos ei olisi ollut pelastuksen toivoa mitä asiaa Hänellä olisi sitten heille ollut.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      22
      4234
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      18
      3236
    3. Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita

Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy
      Maailman menoa
      398
      2284
    4. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      27
      1961
    5. Nainen, sellaista tässä ajattelin

Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost
      Ikävä
      239
      1939
    6. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      1854
    7. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      32
      1649
    8. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      1528
    9. Kulujen jako parisuhteessa

Hei, miten teillä jaetaan kulut parisuhteessa? Työttömyyttä ja opiskelua tulee omalla kohdalla jatkumaan vielä jonkin ai
      Parisuhde
      68
      1260
    10. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1251
    Aihe