Sinulla kun on aina aikaa tankuttaa tieliikennelaista ja kopioida sitä tänne, niin kerropa mitä ne vähittäiskauppojen jakelurobotit ovat kevyessä liikenteessä?
Pitääkö niiden kulkea yhdistetyillä kelvi-väylillä keskellä kapeaa väylää vaiko reunassa, kuten pyöräilijät ja jalankulkijat?
Olin pyöräilemässä kun robotti tuli vastaan keskellä väylää, ja se rupesi säätämään itseään ja panikoimaan. Robotti tuli ilmiselvästi vastaan keskellä yhdistettyä väylää viiri hulmuten, mutta alkoi siirtyä hyvissä ajoin suoraan ajolinjalleni, siis minun kannaltani oikeaan reunaan. Ilmeisesti laitteessa on jonkinlainen äly tai tekoäly ja näkö, kun koko härveli lopulta pysähtyi kohtaustilanteessa.
Robotti oli siis lopulta pysähtyessään jossakin kohdassa yhdistetyn väylän keskikohtaa ja oikeaa reunaa. Minun ilmeisesti oli pitänyt yrittää ohittaa härveli vasemmalta, mutta pyöräilin omaa reunaani oikealla. Hyvä että robotti osasi jäädyttää itsensä, ja jatkoi taas sitten lopulta matkaansa.
TPP, kerro meille lisää robotin käytöksestä ja sen suhteesta tieliikennelakiin. Voisitko kysyä asiasta vahvistukset ministeriöstä, jos laki on väärin?
Onko Tekopykäläpoika paikalla? Kerro meille jakeluroboteista.
8
92
Vastaukset
- Anonyymi
Kohtalotoveri myös täällä, robotti meinasi törmätä myös minuun.
Kuljin luomufillarillani sääntöjä noudattaen kevyen liikenteen oikeaa laitaa kun risteävältä tieltä tuli ruokarobotti viiri hulmuten. Hidastin hieman noin 15 metriä ennen kohtaamistamme, robottikin pysähtyi ja minä jatkoin matkaani olettaen ettei robotti ryntää eteeni. Toisin kävi, robotti kaasutti ja kääntyi minun puoleiselle kaistalle ja rullasi suoraan kohti. Ei auttanut kuin tehdä nopea väistöliike välttääkseni yhteentörmäyksen. - Anonyymi
Tekopykäliä ei kannata viljellä minnekään.
- Anonyymi
Tankutus taitaa olla jokin uusi villitys, josta itselläni ei ole mitään tietoa. Tavarankuljettimista (kevyt automaattinen tavarankuljetin) löytyy sitten faktatietoa sekä tieliikennelaista, että ajoneuvolaista.
Tieliikennelaki
https://finlex.fi/fi/lainsaadanto/2018/729
https://finlex.fi/fi/lainsaadanto/2021/82
Ajoneuvolaki
Hakusanaksi tavarakuljetin, niin tiedon löytämäinen pitäisi onnistua kaikilta lukutaitoisilta.- Anonyymi
Tavarankuljetin pitää laitta hakusanaksi.
- Anonyymi
Voiko kalakukkoa tilata jakelurobotilla?
- Anonyymi
Vaseliinimies havaittu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vaseliinimies havaittu.
Entä jos onkin vaseliininainen?
- Anonyymi
Varokaa niitä Starshippejä. Sellainen kääntyi juuri eteen, mitään valoja vilkauttamatta.
Niiden vakuutukset eivät ole kunnossa ja S-Ryhmä ei millään tavalla ole vastuussa niiden liikennekäyttäytymisestä.
Toistaiseksi niiden kanssa on voimassa viidakon lait.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 467625
- 334203
- 573705
- 503190
- 172866
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons652551- 542398
- 512378
- 402339
- 162276