Lasten liikunnan hyödyistä

Anonyymi-ap

Järkyttyneenä luin seuraavaa Posson vuodatusta:

"onko aikuisen miehen jonkin häiriön takia kiinnostusta viisi vuotiaisiin pentuihin, kuten sanoin lapset olkoot lapsia silloin kun sen aika on, viisi vuotiaan lapsen tehtävä on tukea naamaansa multaa, ja tehdä hiekkakakkuja, ei juosta radalla ympyrää"

Mitä asiaan sanoo Instituutit, kunnat, lääkärit, opettajat, varhaiskasvatuksen ammattilaiset ja THL?

Vantaan kaupunki: -Lasten liikunnallisen elämäntavan omaksumista, tuetaan usean eri palvelun kautta. Tavoitteena on tarjota edellytykset fyysisen aktiivisuuden ylläpitämiseen.

UKK- instituutti: -Liikunta vaikuttaa lapsen ja nuoren kehitykseen
Liikunta on tärkeää pienestä pitäen esimerkiksi lapsen luuston ja motoristen taitojen kehittymiselle. Liikkuminen auttaa lasta kehittymään kestävämmäksi ja taitavammaksi. Nuorilla liikunta on tärkeää myös sosiaalisen vuorovaikutuksen vuoksi.

-Intensiivinen liikunta nuorena ennustaa kuitenkin aktiivista elämäntapaa myös aikuisena – terveellinen ja liikunnallinen elämäntapa ja elinympäristö omaksutaan jo lapsuudessa. 

-Lapsuuden liikunnalla on vaikutusta myös liikkumisvarmuuteen myöhemmin elämässä, jolla on vaikutusta esimerkiksi kaatumisten vaaraan.

Lääkäriliitto: -Vähäinen liikunta on riski kasvuikäisten terveydelle ja hyvinvoinnille, ja siihen tulee kiinnittää huomiota myös lääkärin vastaanotolla.

Mannerheimin lastensuojeluliitto: -Ohjatut liikunta- ja urheiluharrastukset ovat niitä harrastaville lapsille ja nuorille pääsääntöisesti hyvää oloa ja onnistumisen iloa tuova kasvuympäristö, joka tarjoaa mahdollisuuden myönteiseen vuorovaikutukseen

2010

19

168

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Jos aikuinen mies on kiinnostunut viisivuotiaan lapsen videoista, mittailee aikoja, on kyse jostain muusta kuin urheilu intoudesta, kyllä ammattihenkilöstö ja vanhemmat pentujen perään katsoo, jokainen terve aikuinen tietää tämän.

• Anonyymi

Kyllä jokainen tajuaa että lapsen on syytä liikkua enkä ole sitä missään kieltänyt, mutta sinun tehtävä ei ole kytätä jotain viisi vuotiasta, tai jos niin teet niin älä ainakaan täällä huutele, sinun uskottavuutesi vain karisee, oikein olan takaa.

• Anonyymi

• Anonyymi

Numba luulenpa tietää entisenä ammattilaisena ja nuorisotoimen johtajana lahkolaisia paremmin nämä asiat, kokemusta kun ollen.

> § <

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kerro myös mitä tykkäsit tästä?
        https://www.facebook.com/reel/653426297507850

2010

En mitään en ole missään kieltänyt lasten urheilua, se on vain hyvä asia, kunhan itse haluavat vapaa ehtoisesti, minä en taas ymmärrä miksi lapsen linkkejä pitää tänne linkittää, aikuinen normaalimies ei tuollaista tee, lapsien pitää saada elää lapsen elämää... ilman että pappa kyttää, mutta voi olla että en ymmärrä mikä on normaalia kun olet kertonut minun olevan lerppa, tosin en tarvitse lainkaan hormoneja, toisin kuin 2010, lisäksi minulla on hiukset päässä, tosin jo ihan harmaat, tai hopeat.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En mitään en ole missään kieltänyt lasten urheilua, se on vain hyvä asia, kunhan itse haluavat vapaa ehtoisesti, minä en taas ymmärrä miksi lapsen linkkejä pitää tänne linkittää, aikuinen normaalimies ei tuollaista tee, lapsien pitää saada elää lapsen elämää... ilman että pappa kyttää, mutta voi olla että en ymmärrä mikä on normaalia kun olet kertonut minun olevan lerppa, tosin en tarvitse lainkaan hormoneja, toisin kuin 2010, lisäksi minulla on hiukset päässä, tosin jo ihan harmaat, tai hopeat.

Se mikä tässä minua huolestuttaa on se että olet kiinnostunut lapsista, en niinkään urheilusta, se on ihan hyvä asia, mutta että ikäisesi mies mittailee paljonko viisivuotias juoksisi kuntotestissä, on sairasta... tai ainakaan en ole koskaan kenenkään harrastavat moista... Aikuisten tehtävä on katsoa pentujen perään, ja valitettavasti viisi vuotias pojalle on olennaista kaivaa räkää nenästä, ja syödä multaa kuten mekin pentuna...

Kyllä minua sekin hieman ihmetyttää että sinä et ymmärrä lukemaasi juurikaan, vääristelet kaikki mitä kirjoitan, tai suoraan valehtelet.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No sinä et ollut lapsista kiinnostunut, häippäsit keittäjättären kämpästä heti kun alkoivat sinua isäksi kutsumaan. Nykyvaimon äpärä taas ei sinua isäksi kutsu, ainakaan suomeksi, etkä onneksi sinäkään enää uutta kersaa saa aikaiseksi. Teko ei nimittäin lerpulla onnistu.

• Anonyymi

Poistattelu se vaan jatkuu ja Posso on itkenyt jo kahdelle IP-osoitteelle bannit ylläpidolta, mutta näitähän piisaa.

"Aikuisten tehtävä on katsoa pentujen perään, ja valitettavasti viisi vuotias pojalle on olennaista kaivaa räkää nenästä, ja syödä multaa kuten mekin pentuna..."

Alan ymmärtää nyt paremmin, mitä sinulle on tapahtunut. Minä opin lukemaan ja kirjoittamaan viisivuotiaana ja yleisurheilua seurattiin TV:stä kuin kirkossa hartaasti.

Kellottelin itselleni aikoja jo noihin aikoihin samalla reitillä, matkoja en kylläkään mitannut. Koutsina minulla oli valmennuksessani 15 noin 11-13 vuotiasta. Omat pojat halusivat myös kokeilla ja pari vuotta se oli heidän juttu.

Saivat hyviä valmiuksia siihen ettei heille ryppyilty koulussa eikä armeijassa. Itseluottamus oli pojilla sitä luokkaa että harva olisi uskaltanut edes kokeilla. Öykkärithän valitsee uhrikseen sen joka pelkää.

Voi sellaisia lapsiparkoja, joilla on posso isänään... Onneksi sitä "riemua" ei kestänyt kauan ja et ole ilmeisimmin tavannut vieläkään lapsiasi etkä lapsenlastasi palattuasi Suomeen.

Normaali isä halkeaisi ylpeydestä lapsenlapsesta, mutta sinua narsistia ei voisi vähempää ilmeisesti kiinnostaa ja kannustat lapsia syömään multaa ja räkää.
      Hieno pappa, ei voi muuta sanoa.

2010

• Anonyymi

Pasanen tietää olevansa maailman surkein faija, mutta laittaa senkin "kakaroiden" syyksi, jotka ovat pieniä ilkeitä ja tyhmiä olentoja, jotka tulee todella kalliiksi ellei faija karkaa lumppusiin ja jätä niitä kakaroita mutsin murheeksi kuten Pasanen säästeliäänä miehenä teki.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pasanen tietää olevansa maailman surkein faija, mutta laittaa senkin "kakaroiden" syyksi, jotka ovat pieniä ilkeitä ja tyhmiä olentoja, jotka tulee todella kalliiksi ellei faija karkaa lumppusiin ja jätä niitä kakaroita mutsin murheeksi kuten Pasanen säästeliäänä miehenä teki.

Lapsilla on oikeus ja velvollisuus viettää tietynlaista lapsuuttaan, tuollaiset kellotukset eivät siihen missään tapauksessa kuulu, heidän kuuluu leikkejä lasten leikkejä, ja mennä aikuisten maailmaan mahdollisemman myöhäisessä vaiheessa, lapsi on paljon terveempi jos hän viisi vuotiaana työntää hiekkaa suuhunsa... mutta ei missään tapauksessa kuulu kellottaa aikoja itselleen, jos vanhemmat kellottaa, perhe kuuluu lastensuojeluun, tämä on selviö... vanhemmilla on kyvyt vanhemmuuteen täysin hukassa... ja siitä vielä maksetaan, ja on jo maksettu.

• Anonyymi
      • Anonyymi

Pasanen varmaan söi multaa nälkäänsä aina siihen asti, että pääsi laivalle pikkupuosuksi verottomien ruokien ääreen. Ja tienaamaan niitä Commodorerahoja, vaikka hanuri olikin kipee.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pasanen varmaan söi multaa nälkäänsä aina siihen asti, että pääsi laivalle pikkupuosuksi verottomien ruokien ääreen. Ja tienaamaan niitä Commodorerahoja, vaikka hanuri olikin kipee.

Paljastui totuus tuosta Pasasen nuoruudesta ja tietokoneharrastuksesta. Kertoi ensin olleensa innokas tietokonepelien harrastaja ja koodaaja, mutta sitten kertoikin ettei ole koskaan pelannut PC-pelejä ja että vastustaa PC:n käyttöä pelaamiseen, kun hän keskittyi vain paukuttamaan Commodorea kymmenen vuotta ajasta jäljessä. Muuhun ei siis ollut varaa ja kolmekymppiseksi saakka sitä rämpytti mutsin kellarissa ja kävi välillä syömässä voisilmäpullia yläkerrassa.
        Todellisten tietokonepeliharrastajien keskuudessa PC on se ainoa oikea pelikone, mutta hyvät pelikoneet maksaa ja Pasasella ei ikinä ole ollut rahaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tämä kuusivuotias ei syö multaa eikä kaiva räkää nenästään kuten Pasasen kasvatusohje kuuluu, vaan hän pelaa golfia hienosti.
        https://www.youtube.com/shorts/vCr5ji__x0E

Näin tehdään mestareita ja oman elämänsä mestareita. Ei syömällä multaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Paljastui totuus tuosta Pasasen nuoruudesta ja tietokoneharrastuksesta. Kertoi ensin olleensa innokas tietokonepelien harrastaja ja koodaaja, mutta sitten kertoikin ettei ole koskaan pelannut PC-pelejä ja että vastustaa PC:n käyttöä pelaamiseen, kun hän keskittyi vain paukuttamaan Commodorea kymmenen vuotta ajasta jäljessä. Muuhun ei siis ollut varaa ja kolmekymppiseksi saakka sitä rämpytti mutsin kellarissa ja kävi välillä syömässä voisilmäpullia yläkerrassa.
        Todellisten tietokonepeliharrastajien keskuudessa PC on se ainoa oikea pelikone, mutta hyvät pelikoneet maksaa ja Pasasella ei ikinä ole ollut rahaa.

Joo kyllä ja nimenomaan, en ole koskaan ollut kiinnostunut pc pelaamiseen jos ei nyt muutama mieleiseni peliä otata huomioon, vaihdon 90 luvun alussa kaikki pc koneiksi, sitä ennen oli ollut vic20,c64, amica st, singlair ql, ja muutama muu, ensimmäinen pc oli bondwell joka kuusisen myyjät toivat kotkaan.

Ostin viimeisen cpu:n vuonna 2013 xeon, joka on käytössä vieläkin eikä se ole mikään halpa ollut tuolloin, kun se vieläkin maksaa 2500euroa, näyttistä olen päivitellyt ajoittain, mutta kiinalainen kaveri toimitti thaimaahan amd 580 kortteja muutaman kappaleen, tuossa on menossa toinen emo, 64gt. 4tt levyä, mutta en käytä windowsia ainakaan 30 vuoteen, tosin nuo lemppari pelini pyörivät virheettä debian wine versiossa...

Enkä vastusta pc-pelejä, vastustan windowssia joka on melkoinen kurttaus, jos pelaat osta konsoli, tai pc, mutta jokin linux distri ja asenna peli hiekkalaatikolle.

Viimeinen kunnolla toimiva windows oli nt 4.0 sen jälkeen vastaan on tullut vain vaikeuksia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joo kyllä ja nimenomaan, en ole koskaan ollut kiinnostunut pc pelaamiseen jos ei nyt muutama mieleiseni peliä otata huomioon, vaihdon 90 luvun alussa kaikki pc koneiksi, sitä ennen oli ollut vic20,c64, amica st, singlair ql, ja muutama muu, ensimmäinen pc oli bondwell joka kuusisen myyjät toivat kotkaan.

Ostin viimeisen cpu:n vuonna 2013 xeon, joka on käytössä vieläkin eikä se ole mikään halpa ollut tuolloin, kun se vieläkin maksaa 2500euroa, näyttistä olen päivitellyt ajoittain, mutta kiinalainen kaveri toimitti thaimaahan amd 580 kortteja muutaman kappaleen, tuossa on menossa toinen emo, 64gt. 4tt levyä, mutta en käytä windowsia ainakaan 30 vuoteen, tosin nuo lemppari pelini pyörivät virheettä debian wine versiossa...

Enkä vastusta pc-pelejä, vastustan windowssia joka on melkoinen kurttaus, jos pelaat osta konsoli, tai pc, mutta jokin linux distri ja asenna peli hiekkalaatikolle.

Viimeinen kunnolla toimiva windows oli nt 4.0 sen jälkeen vastaan on tullut vain vaikeuksia.

Atari ST, Pari eri amicaa, sain jopa erittäin edullisesti amica 2000 koneen pci-datalta pariin projektiin, kaikilla herkuilla, olisko ollut 500mk, tai jotain siihen suuntaan, mulla on mennyt massia kiitettävästi computtereihin, vuosien varrella.

Sitten olen vielä 80 luvun lopusta käynyt joka vuosi minimissään kolmen viikon lomaa, ensin euroopan ja afrikan lomakohteissa,1998 aloin käymään aasiassa, ja usassa, miten rahatilanne on sallinut matkustalun, joskus mentiin joskus ei.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Atari ST, Pari eri amicaa, sain jopa erittäin edullisesti amica 2000 koneen pci-datalta pariin projektiin, kaikilla herkuilla, olisko ollut 500mk, tai jotain siihen suuntaan, mulla on mennyt massia kiitettävästi computtereihin, vuosien varrella.

Sitten olen vielä 80 luvun lopusta käynyt joka vuosi minimissään kolmen viikon lomaa, ensin euroopan ja afrikan lomakohteissa,1998 aloin käymään aasiassa, ja usassa, miten rahatilanne on sallinut matkustalun, joskus mentiin joskus ei.

Ja kuten sanoin voimme aina tavata katsoa tarkemmin, kuka kukin on, onko jalkani lyhyet, paskonko housuuni, ja onko syytä vaimoani huoritella, mutta et sinä uskalla puskasta on mukavaa huudella.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kanarian saaret eivät ole Afrikassa, vaikka ovatkin samoilla leveysasteilla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kanarian saaret eivät ole Afrikassa, vaikka ovatkin samoilla leveysasteilla.

Mutta egypti on afrikassa.

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pysy kaukana musta

Ja kaikista mun läheisistä. Oon tosissani.
      Ikävä
      99
      6068
    2. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä. 💡
      Ikävä
      210
      3354
    3. Toiselle puolikkaalleni

Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j
      Ikävä
      66
      3288
    4. Näin susta unta

Teit siinä temppuja ja kurkit huomaanko. Niinkuin sun tarttis sitä epäillä. Öitä tuimalle!
      Ikävä
      18
      3275
    5. Niin voimakkaat tunteet

Että ajattelin hänen olevan se elämän rakkaus. Silmien edessä vikitteli toista ja hyvästelemättä hylkäs niin tyhjyys jäi
      Ikävä
      16
      2505
    6. Nainen, sinä viisas ja ymmärtäväinen

sekä hyvällä huumorintajulla varustettu. Kun kaikki muut ovat kaikonneet, vain sinä olet jäljellä. Ellet kestä kirjoituk
      Ikävä
      24
      2484
    7. Katu täyttyy askelista...

Hyvää sunnuntaita ja hyvää jatkoa jos näin...Vettä sataa, mutta hyvä vaan, ainakin kasveille.
      Ikävä
      28
      2333
    8. Onko 172cm lyhyt?

Pitääkö miehen olla pidempi kuin 172cm?
      Sinkut
      261
      2024
    9. Puhe on halpaa

Katso mitä hän tekee.Teot kertoo enemmän kuin tuhat sanaa.Uskokaa punaisia lippuja.Hyvää yötä.
      Ikävä
      44
      1626
    10. 6
      1388
    Aihe