Naapuripalstalla keskustellaan minkälaista on olla hetero.
Minulla juolahti mieleen että kyselisin teiltä miehiltä, tunnetteko joutuneenne lapsen asemaan siellä kotona sen jälkeen kun lapset ovat muuttaneet kotoa pois?
Ehkäpä tuo lapsen asemaan saattaminen on alkanut jo ennen lasten muuttoa?
Vai voitteko itse valita esim. vaatteet kun lähdette siipan kanssa juhlimaan?
Tavallisinta taitaa olla että mies menee suihkuun ja jostakin asunnon uumenista kuuluu vaimon ääni:
- Ja sitten sängyn päällä on ne vaatteet mitkä laitat päällesi!!!
Menepä tekemään sama vaimollesi!
Tai et uskalla vapaasti lähteä kavereita moikkaamaan, korkeintaan naapurin kanssa juttelet aidan yli.
Vaimo sanoo, että ruoka on valmista klo 12 ja silloin on tultava kotiin.
Klo 12 huutelee vaimo kuin palotorvi: - Kello on 12!!
Jatkat juttelua. Vaimo huutaa vielä isommalla äänellä: - Ruoka on pöydässä!
Alatko venytellä henkseleitä ja sanot naapurille, että meillä komento toimii... ;))
Miltä tuntuu olla mies 60+ ? ;))
37
3834
Vastaukset
- Puskariekkuja
Tähän nyt kyllä vastaan ilman oikeaa nikkiäni. Samanlaista se miehen elämä on kuin viiskymmpisenä. Ainoa ero on se, että joutuu juoksemaan vessassa öisin.
- pojat
Näinhän se on,mutta muuten te eksyisitte vaatekaapissa ja sukat olisit eriväriä.
Kokemusta on.
Jos miehet taas valitsevat vaimolle vaatteet pitäis olla,kuin nuorena minihame.
Tämä pitaa kummallakin muistaa,että aika tekee tehtäväänsä.
Pojat on poikia....,mutta kova kaipuu niistä on.
- Maalaismies*
Jos ajattelen elämänkaartani (aika pitkä se on), niin sanonpa miehenä olemisen olleen ankara haaste. Jos pitäisi antaa kouluarvosana miehenä elämisestään, niin 7- jos sitäkään.
Vaimoni väittää minun jonkin verran viisastuneen viime vuosinani, mutta se ei paljon lohduta koko elämänkaarta arvioidessa. Oli oltava niin peevelin hyvä kaikessa, niin työssä kuin kotona.
Ehkä sitä itse asetti turhan suuria vaatimuksia itselleen. Toisaalta on vähän niin kuin Kimin tapauksessa, että moottori ei tahdo kestää. Hiljempää ajaessa se kestäisi, mutta silloin ei voita kilpailua.
Joo, miehen elämä on kyllä yhtä formulaa. Siksi kaiketi meissä on niin paljon luusereita. - Magda
Mitä mieltä siitä olette kun keski-,ja etäeurooppalaiset miehet heittävät ilmaan mielipiteen; "naiset ovat ottaneet suomalaisilta miehiltä munat pois."
Olemmeko me naiset joka asiassa päällä päsmäreinä, miehille on jäänyt osuus myötäillä naisten päätöksiä ja valtaa.
Onko miehillä maassamme todellista valtaa ja missä?
Kannanottonani sanon, en pidä "munattomista"miehistä, miehellä pitää olla särmää ja mielipiteitä, pysyä tarpeentullen kannassaan ja tuoda se julki. Tosi mies on mies eikä muuksi muutu, eikä joka tuuliviirin mukaan menevä tapaus.
Olen huolissani, kun naiset ovat alkaneet hillua perheissä paistinpannujen ja muiden esineiden kanssa plus suusta tulee painokelvotonta tekstiä kilometrimäärin. Jokin järjestys se olla pitää.
Kyllä suomalaisilla miehillä voi olla vaikeeta.- Maalaismies*
Tottahan varmaan on, että Muhamed on ihana. Menepä sinne, Suomen tyttö, koet lain ja järjestyksen! Myös keski-eurooppalaiset miehet ovat vailla vertaa. Kannattaa Magda kokeilla, sanovat kyllä kaapin paikan.
Me olemme surkeita. Me emme hevin suostu lyömään naista ja se on rakkauden puutetta se. - Magda
Maalaismies* kirjoitti:
Tottahan varmaan on, että Muhamed on ihana. Menepä sinne, Suomen tyttö, koet lain ja järjestyksen! Myös keski-eurooppalaiset miehet ovat vailla vertaa. Kannattaa Magda kokeilla, sanovat kyllä kaapin paikan.
Me olemme surkeita. Me emme hevin suostu lyömään naista ja se on rakkauden puutetta se.Kyllä Muhammedit ja Mohammedit, Kallet ja Villet saavat minun puolestani olla ihan rauhassa.
Ne kaudet ovat auttamattomasti ohi kohdallani.
30v avioliitto oli mahtavaa aikaa, mutta loppui kun toinen osapuoli muutti tuonpuoleisiin.
Nyt on vapaus, yksinelon ihanuus ja kurjuus, täyttä elämää se on tämäkin. Meitä yksinäisiä naisia on pilvin pimein mutta vapaita miehiä vain kourallinen, joten en ole kilpailukykyinen niillä markkinoilla. - Leskimies70+
Magda kirjoitti:
Kyllä Muhammedit ja Mohammedit, Kallet ja Villet saavat minun puolestani olla ihan rauhassa.
Ne kaudet ovat auttamattomasti ohi kohdallani.
30v avioliitto oli mahtavaa aikaa, mutta loppui kun toinen osapuoli muutti tuonpuoleisiin.
Nyt on vapaus, yksinelon ihanuus ja kurjuus, täyttä elämää se on tämäkin. Meitä yksinäisiä naisia on pilvin pimein mutta vapaita miehiä vain kourallinen, joten en ole kilpailukykyinen niillä markkinoilla.Olin vapaa silloinkin kun olin avoiossa.
Minulla oli hyvä vaimo.
Mikään ei ole muuttunut , ainoastaan liikun vähän hitaammin.
No tanssit on kyllä jo jääneet muistojen joukkoon.
Naiset silti kiinnostaa vieläkin. verrattuna johonkin etelä-eurooppalaiseen on mielestäni MIES
siitä huolimatta että naisellakin on sananvaltaa.
Ääritapauksia ovat varmaankin naiset, jotka hilluvat paistinpannu kourassa ;))Maalaismies* kirjoitti:
Me olemme surkeita. Me emme hevin suostu lyömään naista ja se on rakkauden puutetta se.ihmetellyt miten läsimaalaisesti kasvatettu nainen alistuu ja sokeasti astuu sellaiseen kulttuuriin, vielähän se menettelee kristityssä maassa kun saa asua, omassa kulttuurissa mutta siellä heidän keskellä heidän ehdoilla, harvoilla sattuu sellainen arvomaailma kun kotokulttuurissa
sellainen väkivalta mitä on kuulunut lehdistä,onhan ne miehet kauniita eikä niitä voi vastustaa,että ihanuudesta saa maksaa,- muslimin vaimo
Maalaismies* kirjoitti:
Me olemme surkeita. Me emme hevin suostu lyömään naista ja se on rakkauden puutetta se.Miksi yleistat,olen ollut naimisissa muslimi miehen kanssa yli 30 vuotta.Mieheni on herras mies,ei kiroile,ei lyo,en ole ollut hellan ja nyrkin valissa,han on hella ja huomaavainen.
Fiksuja miehia loytyy kakkialta,Suomestakin. muslimin vaimo kirjoitti:
Miksi yleistat,olen ollut naimisissa muslimi miehen kanssa yli 30 vuotta.Mieheni on herras mies,ei kiroile,ei lyo,en ole ollut hellan ja nyrkin valissa,han on hella ja huomaavainen.
Fiksuja miehia loytyy kakkialta,Suomestakin.muslimimiehissä on sellaisia kun sinä sanot,kerrotaan enemmän toisenlaisista ja toisista tavoista joihin emme kristityissä maissa ole kasvaneet ja tottuneet,minä en unissaankaan voisi kyseenalaistaa miehen ja naisen tasa-arvoa kaikissa asioissa,
- Maalaismies*
Esitit filosofisen kysymyksen, miltä tuntuu olla mies. Luulisin ettei yksikään nk. normaali mies ole ikinä tullut ajatelleeksi miltä tuntuu olla mies. Luulen taas (vaikka en tiedä), että nainen olemuksensa perusteella on joutunut naiseuden kysymyksen eteen. Siksi minusta tällä iällä tuntuu, että Jumala loi (hän etenkin) naisen viisaammaksi. Miehet tekevät filosofiaa, mutta naiset ajattelevat koko olemuksellaan.
- Magda
Muistan miten pyöriskelit omissa ympyröissäsi ja pohdit naiseutta, kun päässäsi pyöri omat terveystutkimuksesi ja odottelit tuloksia.
Itse pyöriskelin miehisyyden olemuksessa ja olemassaolossa, mieheni menetyksen jälkeen.
Näin meitä pysäytetään ajattelemaan ja laittamaan elämän asioita tärkeysjärjestykseen.
Menetys on myös kadotettu terveys.
Kun jää menetyksen jälkeen yksin, pitäisi surra mutta samalla sisin kaipaa toista ihmistä rinnalle, pidä siinä sitten itsesi tasapainoisena. Mutta nyt on nyt, ja elämä kulkee hyvin eteenpäin omaa tietänsä. - Maalaismies*
Magda kirjoitti:
Muistan miten pyöriskelit omissa ympyröissäsi ja pohdit naiseutta, kun päässäsi pyöri omat terveystutkimuksesi ja odottelit tuloksia.
Itse pyöriskelin miehisyyden olemuksessa ja olemassaolossa, mieheni menetyksen jälkeen.
Näin meitä pysäytetään ajattelemaan ja laittamaan elämän asioita tärkeysjärjestykseen.
Menetys on myös kadotettu terveys.
Kun jää menetyksen jälkeen yksin, pitäisi surra mutta samalla sisin kaipaa toista ihmistä rinnalle, pidä siinä sitten itsesi tasapainoisena. Mutta nyt on nyt, ja elämä kulkee hyvin eteenpäin omaa tietänsä.Magda, olen katsonut eräitä kannanottojasi elämään, asioihin ja ilmiöihin. Näen hyvin voimakkaan ihmisen.
Minä en ole varma kuka olen. Ehkä kuitenkin mies. Lopulta ehkä voimakas, kun roikun ja riekun vielä 7vitosena elävien ihmisten joukossa.
En ole niin varma asioista, kuin sinä Magda tunnut olevan. Kyllä kyllä tämä liittyy aiheeseen, miltä tuntuu olla mies. - Frida K
Voi kun sanoit ihanasti, maalaismies! Kiitos siitä - että koko vartalollaan! Varmaan mieskin tuntee itsensä mieheksi vielä 60 -ikäisenä, jos hänellä on tuollainen nainen.
Kirjoittaa yksinelävä.
- liekaköysi
Olen nainen, vastaan silti. Onko sinun aivan pakko alistua, etkö voi vaikka kirjallisesti antaa vaimosi tietää ajatuksistasi. Parisuhteeseen kuuluu myös luottamus ja tasa-arvoisuus sekä sopivan mittainen "liekaköysi", joka sallii esim. yksin matkustelun. Toivottavasti saat rakentavia vihjeitä. Minun: Ole mies, älä nahjus.
- Maalaismies*
Kenelle puhut? Laita osoite, sano nikki!
vai oliko minulle, ketjun avaajalle.
Minäkin olen nainen ja miesystäväni on pitkän liekan päässä. :)) Emme kumpikaan halua olla liian lähekkäin ja viedä toisiltamme elintilaa.
Mielestämme on parempi jos on ilmaa välissä.
Heitin vaan kysymyksen vähän leikkimielellä, koska olen esim. kotona nähnyt kuinka oma äitini passasi isää kuin pikkulasta.
Koska en enää voi kysyä isältä, tunsiko hän olleensa kuin pikkulapsi joissakin asioissa, niin kysyn täällä palstalla olevilta miehiltä, jos joku
tunnistaisi vaimonsa "elkeet".
Äiti pakkasi isänkin henkilökohtaiset matkatavarat (parranajovälineet ym) kun he lähtivät matkoille. Äiti valikoi isän vaatteet jos he olivat johonkin lähdössä.
Äiti huolehti isän ruoka-annoksista ja lääkkeistä.
Äiti kulki isän jälkiä siivoamassa vieraitten vessoissa kun olivat kylillä.
Toisin sanoen samanlaista kuin on kulkea lapsen perässä ja huolehtia kaikesta. :DD
Muuten oli isä pomo ja sai olla siinä luulossa loppuun saakka!- Maalaismies*
MdK-MdK kirjoitti:
Minäkin olen nainen ja miesystäväni on pitkän liekan päässä. :)) Emme kumpikaan halua olla liian lähekkäin ja viedä toisiltamme elintilaa.
Heitin vaan kysymyksen vähän leikkimielellä, koska olen esim. kotona nähnyt kuinka oma äitini passasi isää kuin pikkulasta.
Koska en enää voi kysyä isältä, tunsiko hän olleensa kuin pikkulapsi joissakin asioissa, niin kysyn täällä palstalla olevilta miehiltä, jos joku
Äiti pakkasi isänkin henkilökohtaiset matkatavarat (parranajovälineet ym) kun he lähtivät matkoille. Äiti valikoi isän vaatteet jos he olivat johonkin lähdössä.
Toisin sanoen samanlaista kuin on kulkea lapsen perässä ja huolehtia kaikesta. :DD
Muuten oli isä pomo ja sai olla siinä luulossa loppuun saakka!Joskus tuntuu, MdK, että maailma on mielisairaala. Erillisiä laitoksia ei tarvita.
- liekaköysi
MdK-MdK kirjoitti:
Muuten oli isä pomo ja sai olla siinä luulossa loppuun saakka!Ups! Oletin, että ketjun avaaja ja MdK on yksi sama henkilö, MIES. Olen vasta aloittelija tässä harrastuksessa.
Tyttöystävänä osoitettu huolenpito on kiintymyksen osoitusta, joka parisuhteessa muuntautuu alistamiseksi ja vallankäytöksi tai ainakin kuormittaa naista kohtuuttomasti. Miehen pitää pystyä löytämään sukkansa ja vaatteensa, mielipiteen kysyminen valinnasta on fiksua. Kerran sain itse vastauksen sovittamaani vaatteeseen; voithan sinä sen ostaa, mutte ei olla samassa paikassa yhdessä tuo päällä. liekaköysi kirjoitti:
Ups! Oletin, että ketjun avaaja ja MdK on yksi sama henkilö, MIES. Olen vasta aloittelija tässä harrastuksessa.
Tyttöystävänä osoitettu huolenpito on kiintymyksen osoitusta, joka parisuhteessa muuntautuu alistamiseksi ja vallankäytöksi tai ainakin kuormittaa naista kohtuuttomasti. Miehen pitää pystyä löytämään sukkansa ja vaatteensa, mielipiteen kysyminen valinnasta on fiksua. Kerran sain itse vastauksen sovittamaani vaatteeseen; voithan sinä sen ostaa, mutte ei olla samassa paikassa yhdessä tuo päällä.että me äidit huolehdimme lapsistamme kuin lintuemo
ja kun ne sitten lentävät maailmalle,
on huolenpitovaistollemme oltava joku kohde.
Se saattaa olla aviopuoliso.
Ehkä hankimme lemmikkieläimen, jolle puhumme kuin pikkulapselle :))
Huolenpitomme kohde tyytyy "kohtaloonsa", sillä mikäs sen mukavampaa
kuin käyttää aikaansa muuhun mukavampaan kuin huolehtia arkipäivän
trivialiteeteista!
Eikä saavutetuista eduista mielellään luovutakaan!
Sillä etuhan tällainen palveluapu todella on!
Uskon, että naisten huolehtiminen on vaistonvaraista ja aivan biologista!
Ehkä kotoa saadut mallitkin ovat suuntaa antavia!Maalaismies* kirjoitti:
Joskus tuntuu, MdK, että maailma on mielisairaala. Erillisiä laitoksia ei tarvita.
ja tosi on että välillä tuntuu että haluaa hypätä rattaasta ulos!
- sisko
Kyllä minun ukkoni uskalsi sanoa minulle, mitä pitää panna päälle, kun lähdimme esim. käymään kaupungissa. En saanut lähteä pitkissä housuissa. Hame päälle, kuului komento.Useimmiten tottelin, mutta sitten en piruuttani korjannut hänen pukeutumistaan, vaikka huomasin, vaan annoin hänen itsensä lähteä kaupoille Heikki-tossuissa. Kaupungissa vasta sanoin, että kyllä hävettää, kun tuolleen läksit.
- muu46
Tuttu tunne, kotona ei tule sanottua mitään riskaabelia, vaan annas olla julkisella paikalla pääsee lipsahtamaan. Eli kosto elää ja on suloinen.
- zakzak
Olen eronnut vuosia sitten, ja asun yksin.
En milloinkaan halunnut puuttua vaimoni pukeutumiseen, koska hän tiesi aina paremmin. Ihmettelin vain itsekseni joskus. Ainoa poikkeus oli se, että sanoin joskus talvella: "Pane lämpimämmät vaatteet, siellä on kylmä". Hän pillastui joka kerta ja kieltäytyi ehdottomasti. Sitten sain kuunnella valitusta sitä, miten hän palelee. Syy oli tietysti minun, koska en ollut riittävän selvästi kertonut, että ulkona on kylmä. - raukkaa
zakzak kirjoitti:
En milloinkaan halunnut puuttua vaimoni pukeutumiseen, koska hän tiesi aina paremmin. Ihmettelin vain itsekseni joskus. Ainoa poikkeus oli se, että sanoin joskus talvella: "Pane lämpimämmät vaatteet, siellä on kylmä". Hän pillastui joka kerta ja kieltäytyi ehdottomasti. Sitten sain kuunnella valitusta sitä, miten hän palelee. Syy oli tietysti minun, koska en ollut riittävän selvästi kertonut, että ulkona on kylmä.ei ihme että on itsesääliä
- zakzak
raukkaa kirjoitti:
ei ihme että on itsesääliä
Sehän se tässä.
Onneksi se on lopullisesti ohi! - Otontytär
zakzak kirjoitti:
Sehän se tässä.
Onneksi se on lopullisesti ohi!Minun ei kai pitäisi puuttua ollenkaan tähän keskusteluun, kosksa olen leski ja aion pysyäkin sellaisena. Enää en halua opetella kenenkään miehen tapoja (ei senpuoleen, että oveni takana mitään jonojakaan olisi)!
Aikoinaan mieheni ei pitänyt ruskeasta väristä vaatteissani, joten en käyttänyt ruskeita; onhan maailmassa muitakin värejä! Nyt olen kymmenisen vuotta ostanut ruskeaakin, vaikka joka kerran muistan, ettei kai pitäisi.... Isolierisiä hattuja hän ei myöskään rakastanut. Niitäkin minulla on tällä hetkellä useita. Hassua, että vieläkin tuntee 'syyllisyyttä', vaikka mies on ollut pilven reunalla jo yli 25 vuotta! -En vastustanut hänen toiveitaan, koska rakastin häntä; miksi aiheuttaa toiselle tahallaan mieliharmia, kun sen voi välttääkin! - Magda
zakzak kirjoitti:
En milloinkaan halunnut puuttua vaimoni pukeutumiseen, koska hän tiesi aina paremmin. Ihmettelin vain itsekseni joskus. Ainoa poikkeus oli se, että sanoin joskus talvella: "Pane lämpimämmät vaatteet, siellä on kylmä". Hän pillastui joka kerta ja kieltäytyi ehdottomasti. Sitten sain kuunnella valitusta sitä, miten hän palelee. Syy oli tietysti minun, koska en ollut riittävän selvästi kertonut, että ulkona on kylmä.Minusta on aivan oikein erota, jos parisuhde ei toimi, kunhan ottaa yhteiset lapset huomioon.
Jos nainen valittaa, minua palelee, eikö hän viestitä sillä, ota minut syleilyysi, lämmitä minua ja se ei ole eron aihe. Paremminkin läheisyyden tarve.
Oliko silloin tietsikan näppylät etusijalla, jotka aiheuttivat Canalis carpi syndrooman?
Aina sitä maalla viisaita ollaan kun merellä vahinko sattuu. Kuinkas Havukka-ahon ajattelija sanoikaan; jälkiviisaus on makeinta viisautta. - Anniina
Magda kirjoitti:
Minusta on aivan oikein erota, jos parisuhde ei toimi, kunhan ottaa yhteiset lapset huomioon.
Jos nainen valittaa, minua palelee, eikö hän viestitä sillä, ota minut syleilyysi, lämmitä minua ja se ei ole eron aihe. Paremminkin läheisyyden tarve.
Oliko silloin tietsikan näppylät etusijalla, jotka aiheuttivat Canalis carpi syndrooman?
Aina sitä maalla viisaita ollaan kun merellä vahinko sattuu. Kuinkas Havukka-ahon ajattelija sanoikaan; jälkiviisaus on makeinta viisautta.Minulla oli tuo karpaalitunnelivaiva ja lääkärini suositteli leikkausta ranteisiin. Kun kerroin siitä tyttärelleni, hän sanoi, että kokeile ensin "merenneito"-punnerruksia ja myös punnerruksia polvet lattiassa ihan päivittäin. Koeilin, olen nyt vuoden verran melkein jokaiseen aamuvoimisteluohjelmaani lisännyt nuo punnerrukset. - Ja yllätys-yllätys, vaivat ovat hävinneet! Olen niin iloisesti yllättynyt ollut, verenkierto tietenkin on lisääntynyt ja se tuo hyviä aineita ja kuljettaa pois kuona-aineita. Suosittelen mitä lämpimimmin sinulle, zakzak ja kaikille, kenellä sen tyyppistä vaivaa esiintyy.
- zakzak
Magda kirjoitti:
Minusta on aivan oikein erota, jos parisuhde ei toimi, kunhan ottaa yhteiset lapset huomioon.
Aina sitä maalla viisaita ollaan kun merellä vahinko sattuu. Kuinkas Havukka-ahon ajattelija sanoikaan; jälkiviisaus on makeinta viisautta."Minua palelee" ei minusta tarkoita "ota minut syleilyysi" kadulla, kun juuri on ollut riita päällystakin käytöstä pakkasella.
Ehkä vain en ymmärtänyt;)
Kun ei sovittu yhteen, niin ei sovittu. Minä vietän nykyisin varsin onnellista elämää. :D - zakzak
Anniina kirjoitti:
Minulla oli tuo karpaalitunnelivaiva ja lääkärini suositteli leikkausta ranteisiin. Kun kerroin siitä tyttärelleni, hän sanoi, että kokeile ensin "merenneito"-punnerruksia ja myös punnerruksia polvet lattiassa ihan päivittäin. Koeilin, olen nyt vuoden verran melkein jokaiseen aamuvoimisteluohjelmaani lisännyt nuo punnerrukset. - Ja yllätys-yllätys, vaivat ovat hävinneet! Olen niin iloisesti yllättynyt ollut, verenkierto tietenkin on lisääntynyt ja se tuo hyviä aineita ja kuljettaa pois kuona-aineita. Suosittelen mitä lämpimimmin sinulle, zakzak ja kaikille, kenellä sen tyyppistä vaivaa esiintyy.
Olen valmis ihan mihin tahansa tämän vaivani vuoksi.
Kerrohan, mikä on merenneitopunnerrus. En ole koskaan kuullut. Olen tehnyt ohjeiden mukaan erilaisia liikkeitä ja venytyksiä, mutta tuo on minulle uusi asia. - Anniina
zakzak kirjoitti:
Olen valmis ihan mihin tahansa tämän vaivani vuoksi.
Kerrohan, mikä on merenneitopunnerrus. En ole koskaan kuullut. Olen tehnyt ohjeiden mukaan erilaisia liikkeitä ja venytyksiä, mutta tuo on minulle uusi asia.sopii ainakin minulle hyvin, mutta uskoisin, että muillekin. Asento on sivuttainen, mutta yläosa vartalosta suoraan alaspäin, kädet hiukan hartioita leveämmällä, punnerruksia (teen 22) ja käännyn, eli jalat toiselle puolelle, kädet edelleen samoin kuin äsken, taas teen 22 punnerrusta, sitten kohtisuoraan, mutta polvet lattiassa ja taas 22 punnerrusta. Selkä mahdollisimman suorana, rinta koskettaa lattiaa punnerruksen alavaiheessa. ( Nämä määrät siis itse hyväksi havaitsemiani, jokaiselle kai omat määränsä.)- Voi, saitkohan sekavasta sepustuksestani selvää?
- zakzak
Anniina kirjoitti:
sopii ainakin minulle hyvin, mutta uskoisin, että muillekin. Asento on sivuttainen, mutta yläosa vartalosta suoraan alaspäin, kädet hiukan hartioita leveämmällä, punnerruksia (teen 22) ja käännyn, eli jalat toiselle puolelle, kädet edelleen samoin kuin äsken, taas teen 22 punnerrusta, sitten kohtisuoraan, mutta polvet lattiassa ja taas 22 punnerrusta. Selkä mahdollisimman suorana, rinta koskettaa lattiaa punnerruksen alavaiheessa. ( Nämä määrät siis itse hyväksi havaitsemiani, jokaiselle kai omat määränsä.)- Voi, saitkohan sekavasta sepustuksestani selvää?
Onko se ihan alkuasento ensin kyljellä makuu vartalo suorassa, josta asennosta sitten käännetään ylävartalo lattiaan päin ja ponnistetaan käsillä ylös? Ovatko jalat yhdessä, vai mistä sen "merenneito" tulee?
- Anniina
zakzak kirjoitti:
Onko se ihan alkuasento ensin kyljellä makuu vartalo suorassa, josta asennosta sitten käännetään ylävartalo lattiaan päin ja ponnistetaan käsillä ylös? Ovatko jalat yhdessä, vai mistä sen "merenneito" tulee?
Kyllä se kylkiasennsta lähtee, ensin vasemmalle, siiten oikealle jalat,( eivät ihan päällekkäin pysy punnertaessa), mutta ylävartalo siis kohtisuorassa molempien käsien varassa, ja siitä punnerrukset.
Tyttäreni mielestä kannattaa ensin kokeilla tätä; ellei auta niin vasta viimeksi radikaalitoimenpiteet, eli ranteiden karpaalitunneleiden laajennukset.
Ja kun itsekin kannatan luonnollisia menetelmiä, se sopi minulle, ja toi avun.
- Regattu Angi
40vuotta yhteistä taivalta.. Kun lapset muuttivat kotoa rupesi mies komentelemaan ja määräämään minne sain mennä minne en ja jos myöhästyin kotiintulo ajoista tai en muistanut laittaa textaria niin kotona odotti hurjistunut mies...=))
Sitten kerran sain tarpeekseni ja karjuin kun puhe ei mennyt miehen kalloon, että minä en ole sinun lapsesi..! Rupesin raivolla pakkaamaan tavaroitani ja seassa huusin että hankkii ne kakarat itselleen muualta!!!
Mies katseli vierellä hölmistyneenä ja hermostuneena, olinhan aivan erillainen kuin koskaan.
Neuvottomana yritti vain kertoa että on huolissaan minusta kun nykyisin sattuu kaikenlaista pahaa..." Sanoin etten halua muuttua mailman pahuuden tähden kenenkään vangiksi, haluan elää omaa elämääni niinkuin aina olen sen tehnyt ja antanut hänellekkin täydet vapaudet. Sovimme asiat siinä paikassa ettei kumpikaan enään koskaan määrää toista. Ei siis missään asiassa. Kysyä voi ja vastauksen saa antaa muttei mitään määräilyjä. - merisuti
Vähän leuka loksasti,ei tommosta oo kukaan älynny kysyä.Ei oo valittamista,on käynny posketon tuuri kumppanin kohdatessa.Iso liuta lapsia,kaikki maailmalla ja vielä enempi lasten lapsia.Nyt mennään kaksistaan minne halutaan ja vietetään parasta aikaa.Ei tarvii pörhistellä ollakseen mies,yhden litsarin oon saannu kun soitin suutani liikaa.Pidän ittestäni huolta ja oon kuulema sisäsiistikin.En oo nyrkkiäni koskaan nostanut naiselleni,vasta 45 v mennyt....
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih567207Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7193370Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1481650Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.2781530- 841355
Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841351- 911240
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631217Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2331173- 811134