Marjojen puhdistuslaite imuriin?

VeskuTee

Tervehdys!

Ystäväni Tallinnasta kyselee seuraavaa:
"Kaipaan todella paljon
mustikkoiden puhdistuslaitetta, jota suomalaiset usein käyttävät. Sitä Virossa ei ole myynnissä - erilainen muoviputkista rakennettava systemi,
mikä yhdistetään pölyimuriin laitteseen, niin että lehdet ja muut puhaltaa imuri pois..."

En löytänyt ainakaan netistä mitään tietoa tästä laitteesta, voitteko auttaa?

T. Vesku

4

3908

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kaupoista

Tavallisista rautakaupoista kyselet.Tämä laite on sininen ja pöydän reunaan kiinnitettävä.Marjat pitävät olla kuivia,koska imuri ei jaksa imeä paljon kosteutta.Oma imurini ruostui.Lisäksi marjatertut on rikottava käsin ennen imurointia.
      Eikä kone tunnista väriä,siis raakoja tai muita marjoja.

• Merhaba

Minulla on ollut pölyimurilla toimiva marjanpuhdistaja ainakin 15 vuotta. Pölyimuri imee roskat puhdistimesta kun marjat kaadetaan puhdistimen läpi.Minulla on vanha, ei ostopuseihin roskia keräävä imuri aivan marjanperkkuuta varten. Nämä vanhat imurit imee mielestäni paremmin, koska niissä ei ole niin tiheä suodatin kuin uudemmissa. Onhan se myös säästöä jos roskat voi vain kipata kompostiin, eikä tarvitse ostaa kalliita pusseja. Olen tänäsyksynäkin jo tällä laitteella perannut toistasataa kiloa mustikoita ja hyvin on kelvanneet ostajille. Perkatessani mustikoita kaadan marjat ensin läpi puhdistimen ja sen jälkeen panen uuden sangon puhdistimen alle ja kaadan hiljalleen marjat uudestaan puhdistajan läpi, ilman imuria, samalla noukien marjoihin mahdollisesti jääneet roskat ja kypsymättömät marjat. Nykyisin näitä perkkauslaitteita näkyy olevan kaikissa marjan poiminta ja marjan puhdistus välineitä myyvissä liikkeissä.

• punainen

On niitä punaisenakin. Ainakin Lahden Prismasta löytyy. Ilmeisesti myös muista Prismoista. Hinta taisi olla suunnilleen 20 euroa.

• Halvalla

Muistaakseni 10,40

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      46
      7615
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      33
      4203
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3695
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3180
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2866
    6. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      64
      2541
    7. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      54
      2398
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      51