Olen vähän ihastunut tuohon veneeseen ja kiinnostaisi tietää että kuinka hyvin tuolla varsinaisesti purjehtii? Eri yhteyksissä siitä puhutaan moottoripurjehtijana ja vene näyttää olevankin raskaamman puoleinen. Itse kuitenkin käytän moottoria mahdollisimman vähän, niin osaakohan kukaan sanoa kulkeeko vene kuinka hyvin myös kevyilläkin tuulilla? Minkälaisia kokemuksia veneestä noin muutenkin?
Degerö 28 ms, mitä mieltä?
7
6166
Vastaukset
- uuno
Kyllä se enemmän moottorivene on. Varmaan sillä pärjäilee myötäisillä tuulilla purjeillakin, joskin myötäaallokossa voi ajaminen olla melko raskasta pienehköstä peräsimestä johtuen.
- Degerö
Olen toista kesää Degerö28:n omistaja. Aiemmin oli Finn26. Ei Degerö mikään luovikone ole, mutta hieman reippaamillia tuulilla sekin onnistuu. Sisätiloiltaan vene on tilava. Kaiken kaikkiaan olen ollut erittäin tyytyväinen. Kannattaa hankkia.
- aito
Osta oikea purjevene jos haluat purjehtia
- olen ollut
Itse yli kymmenen vuotta Degeröllä purjehtineena olen edelleenkin erittäin tyytyväinen veneeseen. Avotuulilla se kulkee ihan kivasti, mutta vaatii jonkin verran tuulta. Jostain 4-5 m/s jälkeen alkaa kulkemaan. Kryssillä vene on pitkän kölinsä takia melko onneton, mutta merellä silläkin pärjää, joskin nousukulmasta tinkien ja vendassa vauhin melkein loppuen. Saimaan kapeissa salmissa kyllä kryssiminen saa jäädä ja Volvo jyrähtää käyntiin. Purjeensa vene kantaa todella hyvin, reivausta kannattaa alkaa harkita vasta selvästi yli 10 m/s tuulilla.
Sisätiloiltaan Degerö on todella tilava, etenkin 90-luvun puolivälin jälkeen tehdyt veneet, jossa on pentteriä muutettu. Myös sisäohjaamo on räntäsateessa luksusta.
90-luvun puolivälissä tuli myös syvempi köli ja pitempi masto, joten sellaista kannattaa etenkin harkita.
80-luvun veneistä moni on myyty puolivalmisteena, joten sellaisissa kannattaa tarkoin perehtyä itse rakennettujen kohteiden laatuun. 80-luvun rungoissa oli myös kuuleman mukaan ollut joissain yksilöissä ongelmia lasikuituruton (osmoosin) kanssa, joten jos vanhaa etsit, niin tarkasta runko kunnolla. - Sir BB
harmi ettei omia purjehduskilpailuja luokassa kuten NC 33
- purjehtija
Hyvä mies. Osta Linjett
- Anonyymi
Pelkkää hyvää, ei nopea purjehtijs, mutta meille aikoinaan sopi. Hyvät sisätilat. Kiva pentteri hyllyineen Hyvin ehti määränpäähän kun pidimme sitä matkaveneenä, eli paikasta toiseen
Lapsen lapsemme usein mukana. Kiva makuusoppi, leikki usein siinä ja nukkui. Nosti, laski purjeita, turvallista liikkua kannella.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih465297Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5381835Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771110Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3591018- 77953
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53941- 59870
- 228824
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.50813Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58748