Vuonna 1985 ostettu sähkösaha Black&Decker jonka myin pois, toimii edelleen, mutta ostettuani 1999 uuden B-D:n GK430/H1, automaattisella öljynsyötöllä, jolla olen kaatanut/katkonut pölleiksi kymmenkunta koivua/mäntyä sanoi yhteistyösopimuksen irti "tussauttamalla" savupilven, eli käämit paloi.
Uusi B-D GK1635 maksaa Rauta-Otrassa 79 €, ( uudet käämit 30,30 €, ankkuri joka on jäänyt ehjäksi 39,65 € ).
Eli korjaus tulee maksamaan 30,30 €, itse vaihtaen.
Onko lukijoilla tietoa muiden merkkien kestävyydestä samassa hintaluokassa?
Tiedän kyllä ettei halvalla saa hyvää (kestävää ).
Eikä köyhän kannata ostaa halpaa, (onhan niitä kalliimpia esim.Dolmar ES-162A, 195 €, Husgvarna 315 electric, 250 €, Stihl E 140, 210 € E 180 €? jne.)
Mutta pitäisi myös ottaa käytön vähäisyys omakotitalossa, vuodessa ehkä 1-3 h sahausta!
Satunnainen "SAHURI"
Osku
2
807
Vastaukset
- nuuka ukko
sulle on sattunut epäonnea tai olet tyrinyt mutta itse olen sahannut niillä paljon mutta aikoinaan Black&Decker sahoja poltin kaksi ja sitten ostin tollasen halppismerkin (en oo viitsinyt katsoa nimeä) ja se on kestänyt vuosia kovaa käyttöä. Teroittanut olen ja kaatanut öljyä säiliöön, että älä menetä toivoasi.
- Anonyymi
Itselläni on sama kone ja toiminut liki 20 vuotta, sahattu kymmeniä motteja polttopuuta, kaadettu pihapiiristä puita ja nyt pöläytti savun ulos. Hiilet suht hyvät vielä, ankkuri hyvän näköinen. Mistähän saisi varaosia Mikkelistä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod225514- 324830
- 282761
- 342354
- 372058
- 152018
En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191657- 121601
- 231482
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons261456