Kuka olisi paras mahdollinen osteoporoosiin perehtynyt lääkäri pääkaupunkiseudulla?
Todettiin aika paha osteopenia ja olen vasta nelikymmpinen, haluaisin hyvään hoitoon :)
hyvä lääkäri?
4
1546
Vastaukset
- ...
Mielestäni Sairaala Ortonissa on osteoporoosiklinikka tms.
- Minä.vaan.
Esimerkiksi dosentti Kalevi Laitinen on pätevä sisätautilääkäri Helsingin Kätilöopistolla ja on tutkinut mm. osteoporoosia. En tiedä pitääkö yksityisvastaanottoa.
- LLE
Korjaanpa väärinkäsityksiä tässä.
Ei kannata hermostua vielä.
Toivottavasti menetelmä millä osteopenia virallisesti todettiin oli D(e)XA- rtg-menetelmä.
Osteopenia (luukadon esiaste) ei ole paha, vaan osteoporoosi (luukato) on se pahempi, mukava kuulla, että luuongelma on löytynyt jo osteopenia vaiheessa.
Ihan tavallisilla yleislääkäreillä ja työterveyslääkäreillä on nykyään asiallista tietoa, miten hidastetaan osteopenian muuttumista osteoporoosiksi. Osteopenia vaiheessa harvemmin harrastetaan agressiivisia lääkehoitoja ellei ole luun kannalta hankalaa perustautia kuten keliakia.- Daami
Kyllä osteopeniaa hoidetaan lääkkeillä, samoilla kuin osteoporoosiakin. Mun osteopenia todettiin vuosi sitten ja suositeltiin lääkitystä. Keliakiaa tms. ei ole. Suostuin aloittamaan lääkityksen, vaikka kovin mieluisaa se ei ollut. Eikä ole vieläkään. Murtumavaaran kerrotaan pienentyvän.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne1117151- 954721
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista594697Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee493859- 513788
- 2153748
Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san263333- 512711
- 372594
- 382289