Helvetti irti. Lainausta Tieteen Kuvalehti, 11/2005. Olkaa hyvä ja ostakaa ja tutkikaa.
Hiroshima, Michihiko Hachiya, 1903-1980, Hiroshiman tiedotuslaitosten sairaalan ylilääkäri.
päiväkirjasta Antero Tiusasen suomennosta. 1967.
s.68. He pitivät käsivarsiaan ojennettuina ja kyynärvarret ja kämmenet riippuivat alaspäin, kuin linnunpelättimillä. Se askarrutti minua, kunnes tajusin, että heillä oli palohaavoja ja pitelivät käsiään koholla estääkseen palaneita kohtia hankaamasta toisiaan.
s.71. Eikä heillä ollut kasvoja! Heidän silmänsä, nenänsä, ja suunsa olivat palaneet tuhkaksi, ja heidän korvansa olivat sulaneet pois! Oli vaikeaa erottaa, kumpi oli vatsa- ja kumpi selkäpuoli.
Eräs sotilas, jonka kasvonpiirteet olivat tuhoutuneet ja vain hampaat törröttivät suusta, pyysi minulta vettä, mutta ei minulla ollut... Liitin käteni yhteen ja rukoilin hänen puolestaan.......
....... Hakekaa lehti ja lukekaa, olkaa hyvät...
Sinä joka opetat: "Helvetti on ikuinen kidutuspaikka, tuskan paikka, kerrot saarnoissasi Jumalan kiduttavan helvetin tulessa ihmistä ikuisesti. Tämä on hyvä lukea, että ymmärtää mistä puhuu. Kun puhut taivaasta, niin puhut kadotuksestakin, mutta millaisesta?
Opettaako kirkkokuntasi tästä vaivanpaikasta? Kerro kuinka Raamatullista se on! Kerro kuinka sinun jumalasi tätä tekee ja miksi! Sinulla on sanat, tieto ja opetus. Ole hyvä, areena on auki!
Yllä oleva on ihmisen kautta tapahtunutta tosiasiaa, ja aika on armahtanut nämä henkilöt.
Mutta kun sinun jumalasi pudottaa iankaikkisen ydinpommi helvetin tulen, niin se kidutus ei lopu.
Kun opetettavista opeista seurakunnissa puhutaan niin puhutaan tästäkin, mitä mieltä sinä olet ja mitä opetuksesi teidän kirkoissanne opetetaan.
Kertokaapa mielipiteenne...
nimimerkit: Lukijan toivomus...: Uskova 1 sinuun luotetaan... jarlau .... JoikaM40 .. El Diablo Annu ym... ottakaa osaa.
Helvetti irti, Hiroshima / Iankaikkinen tuli!
22
1252
Vastaukset
- vastauksia odottava.
s. 69
säteily lämmitti maan sekunnin murto-osassa noin 5000-asteiseksi, ja useimmat ihmiset yksinkertaisesti haihtuivat höyryinä ilmaan tai muuttuivat tuhkaksi....
s. 71.. Yhdysvalloissa sen sijaan juhlittiin ydinpommin menestystä....
....
Tämä kaikki on sielunvihollisen saamaa aikaansaannosta ihmisten käsien kautta.
Sama mielisyys jota ihminen kumartaa mielesään ja teot, merkkinä käsissään saa tämän aikaiseksi, on pedon merkkinä esim. tässä teossa.
Rienaaja kuvaa Jumalaa samanlaiseksi kiduttajaksi, sillä erotuksella, että kärsimys ei lopu koskaan. Näinhän opetetaan kirkoissa "oikeassa" opetuksissa.
Vai voisiko opetus olla vialla?
Jumalan viha kohdistuu kaikeen jumalattomuuteen, joka kerran poltaa tuhkaksi, sielu ei ole kuolematon Raamatun opetuksen mukaan, vaan ihmisopin mukaan.
Iankaikkinen elämä on armolahja. Jumala on armollinen vielä kerran ulkopuolelle jääville.
Helvetin tuli, hävittää, lopullisesti.
Tuhkaksi muuttuu, ja luodaan uusi maa ja tulevaisuus, ikuisuus.
Saarnaatko kidutusta, jos saarnaat taivaan rinnalla ikuisesti polttavaa helvettiä, jota sitten käydään taivaasta katselemassa, kärsimystä?
Rienaavaa oppia, oppia, joka luo Jumalan kuvan irvikuvaksi. Tosin, käännöksemme antaa siihen mahdollisuuden, mutta väännös lyö korville muita Raamatunpaikkoja kohti, Jeesuksen opetusta ja sanoja vastaan. ..
Tulkaahan mukaan kirjoituksiin.. Jään odottelemaan. - +++
Viha ja rakkaus ovat kaksi mitä voimakkainta sanaa kuvaamassa jokaisen meidänkin kokemia vastakkaisia syviä tunteita ja käyttäytymistä. Rakkaus on myönteistä, valoisaa ja se tekee hyvää ja armahtaa. Viha on kielteistä, tuhoavaa, se tekee pahaa ja hävittää.
Raamattu ei sano missään, että Jumala on viha, mutta kylläkin, että Jumala vihastuu.
Sen sijaan Raamattu ilmoittaa, että Jumala on rakkaus (1 Joh 4:6).
Kuitenkaan emme voi leikata pois Raamatusta ilmoitusta Jumalan vihasta kuten emme voi leikata sieltä pois kadotustakaan.
Meidän on kuitenkin todettava, ettei meillä olisi koko Raamattuakaan olemassa, jollei Jumalan laupeus ja rakkaus olisi suurempi kuin hänen pyhä ja tuomitseva vihansa. Raamattu todistaa alusta loppuun asti Jumalan ihmeellisestä halusta pelastaa jokainen ihminen. "Hän on kärsivällinen teitä kohtaan, koska ei halua kenenkään tuhoutuvan vaan tahtoo, että kaikki kääntyisivät" (2 Piet 3:9).
Kaikki eivät kuitenkaan käänny ja vastaanota pelastusta. Tämäkin on raamatun ilmoittama totuus. - annu42
Kun otat hakusanan "helvetti" netistä, löydät sivuja, joiden alussa sinua varoitetaan sivujen sisällöstä. Tämän kai siksi, etteivät tekijät halua heikkohermoisten käydä sivuilla, että heidän mielensä järkkyisi pois tolaltaan. Tämä on sitä "helvetillistä helvettioppia", jota teille, hyvät lukijat, tarjotaan. Varmaan he toivovatkin, että te peloissanne tarraatte heidän uskoonsa, joka sitten "varmasti" pelastaa tuollaiselta helvettitulemukselta. Mutta tämä usko on kaukana siitä, mitä Raamattu opettaa.
Raamattu kertoo alussa, miten synti tuli maailmaan. Se on fakta, että me elämme synnin maailmassa. Mistä sen tiedämme? Siitä, että "synnin palkka on kuolema" (Room. 6:23), joten kaikilla meillä on edessään tulevaisuus kuoleman vallan alla. "Elävät tietävät, että heidän on kuoltava", vai olisiko joku tällä planeetalla, joka ei sitä ymmärrä. Tarkoitan tietenkin ymmärryksellä varustettuja aikuisia ihmisiä, en lapsia. "...mutta kuolleet eivät tiedä mitään", jatkuu sama lause, "eikä heillä ole paikkaa, vaan heidän muistonsa on unhotettu. Myös heidän rakkautensa, vihansa ja intohimonsa on aikoja mennyt, eikä heillä ole paikkaa, vaan heidän muistonsa on unhotettu". Noin 100-120 vuotta suvussa, emmekä tiedä yhtään mitään esivanhemmistamme, sellaista on elämä täällä. "Tee kaikki, mitä voimallasi tehdyksi saat, sillä ei ole tekoa, ei ajatusta, ei tietoa, ei viisautta tuonelassa (haudassa) jonne olet menevä." (jae 10) "Tomu palajaa maahan, niinkuin on ollutkin, ja henki (eläväksi tekevä Jumalan henki, joka elävässä ihmisessä on) palajaa Jumalan tykö, joka sen on antanutkin". (Saarn. 12:7)
Voiko selvemmin kuoleman tilan selittää, kuin se näissä jakeissa on tehty. Lisäksi ovat Jeesuksen omat sanat: "...tyttö ei ole kuollut, vaan nukkuu", (Matt. 9:24)selittävät lisää. Toisaalla hän sanoo Lasaruksesta: "Lasarus on kuollut, mutta minä menen herättämään hänet unesta". (Joh. 11:11) Ellemme usko tekijäämme, mitä me uskomme?
Kyllä minä tiedän tuon toisen lähteen, joka "vuotaa karvasta vettä". Se on Jumalan vastustajasta saatanasta lähtöisin. Hän sanoi ensimmäselle ihmisparille: "Ette suinkaan kuole, vaan Jumala tietää, että sinä päivänä, jona te siitä syötte, aukenevat teidän silmänne, ja te tulette niinkuin Jumala tietämään hyvän ja pahan." (1. Moos. 3:4,5)Ja ihminen uskoi pettäjää, vaikka oli Jumalan kuvaksi luotu, ja sai Jumalan kanssa seurustella kasvoista kasvoihin. Hän uskoi silloin, ja uskoo edelleen, että Jumala salaa häneltä jotakin, eikä hän voi uskoa Jumalan selvää sanaa. Hän uskoo yhä, että Jumala on tyranni, joka kiduttaa vastustajiaan loputtomasti, Jumala on joku, jota pitää pelosta palvella. Hän uskoo yhä, että Jumala ei olekaan rakkauden Jumala, vaan aivan jotakin muuta. Jumala on se, joka tekee elämän synkäksi ja ilottomaksi. Jumala aina kyttää, mitä ihminen tekee, ja etsii, ketä voisi rangaista, ja kenet voisi tuhota.
Jos Jumala-kuvamme on tällainen, miten ihmiskunta voikaan uskoa muuta, kuin pettäjän hänelle lausumaa todistusta, joka sanoo: Ette suinkaan kuole! Tottakai meille on enemmän mieleen idän uskontojen sielunvaellukset, joissa voimme tehdä itse jotakin hyväksemme, että seuraava elämä olisi sitten helpompi. Tai new ages-opit, joissa vaeltelemme taivaisiin jo tässä ajassa. Tottakai uskomme, että salaisessa tempaamisessa pääsemme kuin "koira veräjästä" ilman tuomiota taivaaseen. Kun tämä tempaaminen tapahtuukin vielä ennen viimeisiä ahdistuksia ja "nuo muut" jäävät tänne, on se mieleen, sillä kuka nyt haluaisi ahdistuksen tulen läpi kulkea. Ahdistukset on kuitenkin seurakunnalle ennustettu, emmekä pääse niitä pakoon.
Suuri totuus on tämä: Mikä tapahtui päälle (Kristukselle), tapahtuu myös ruumiille (Seurakunnalle). Me emme pääse tästä maailmasta helpommalla kuin hän pääsi, joten valmistukaamme siihen joukkoon, josta sanotaan: "...nämä ovat ne, jotka siitä suuresta ahdistuksesta tulevat, ja he ovat pesseet vaatteensa, ja valkaisseet ne Karistsan verellä". (Ilm. 7:14) Mitä lähemmäs kuljemme tämän maailman loppua, sitä suuremmaksi nousee todellisien Jeesukseen uskovien ahdistus, kun he huokaavat ja valittavat kaikkia niitä kauhistuksia, joita seurakunnassa ja maailmassa tehdään. "Jumalan israelilaisille" siis Jumalan kristilliselle seurakunnalle sanotaan, että "te olette rikkoneet minun liittoni -- kaikkien muitten kauhistustenne lisäksi." (Hes. 44:7) tästä joukosta en ole pois edes minä, joka kirjoittelen. Olen yhtä syyllinen kuin jokainen muukin Jumalan lapsi. Juuri siksi tarvitsenkin niin paljon Jeesuksen armoa, joka vain voi minut puhdistaa ja tehdä syyttömäksi ja valmiiksi taivamatkalle.
Se tempaaminen, jota odotan, on maailman julkisin tapahtuma. Sen kuulevat kaikki korvat, myös kuurot, ja näkevät kaikki silmät, myös sokeat, niin uskon. Siinä tempaamisessa ovat mukana kaikkien aikojen Jumalan lapset, kuolleet, jotka nousevat osaansa, ja meidät, jotka olemme elossa, muutetaan ja temmataan Herraa vastaan yläilmoihin.
Näin se kerrotaan Raamatussa. Siinä ei ole mitään salaista, vaan Jumalan pasuunat soivat. Taivas kääritään kokoon kuin kirja, Jeesus tulee ja noutaa omansa! Miten tämä tapahtuu, en tiedä, mutta minä uskon, että se tapahtuu.- lue raamatusta
Rikkaviljavertauksen selitys:
Matt. 13:36 "Sitten Jeesus lähetti väkijoukon pois ja meni sisälle. Opetuslapset tulivat hänen luokseen ja sanoivat: "Selitä meille vertaus pellon rikkaviljasta." 37 Hän vastasi heille:
"Mies, joka kylvi hyvää siementä, on Ihmisen Poika. 38 Pelto on maailma. Hyvä siemen tarkoittaa niitä, jotka kuuluvat taivasten valtakuntaan, rikkavilja niitä, jotka ovat Paholaisen vallassa. 39 Paholainen, joka kylvi rikkaviljaa, on Saatana, elonkorjuu on maailman loppu, ja korjuumiehet ovat enkeleitä. 40 Niin kuin rikkavilja kootaan ja hävitetään polttamalla, niin tapahtuu maailman lopussa. 41 Ihmisen Poika lähettää enkelinsä, ja he kokoavat hänen valtakunnastaan kaikki, jotka viettelevät pahaan ja harjoittavat vääryyttä. 42 Enkelit heittävät heidät tuliseen pätsiin, ja siellä itketään ja kiristellään hampaita. 43 Mutta Jumalan omat loistavat silloin Isänsä valtakunnassa niin kuin aurinko. Jolla on korvat, se kuulkoon! "
Matt 13:47 "Vielä taivasten valtakunta on kuin nuotta, joka laskettiin mereen ja joka keräsi kaikenlaisia kaloja. 48 Kun se tuli täyteen, kalastajat vetivät sen rantaan, istuutuivat ja lajittelivat hyvät kalat koreihin mutta viskasivat huonot pois. 49 Samoin käy maailman lopussa: enkelit tulevat, erottavat pahat vanhurskaista 50 ja heittävät heidät tuliseen pätsiin. Siellä itketään ja kiristellään hampaita."
Viimeinen tuomio:
Matt. 25:31 "Kun Ihmisen Poika tulee kirkkaudessaan kaikkien enkeliensä kanssa, hän istuutuu kirkkautensa valtaistuimelle. 32 Kaikki kansat kootaan hänen eteensä, ja hän erottaa ihmiset toisistaan, niin kuin paimen erottaa lampaat vuohista. 33 Hän asettaa lampaat oikealle ja vuohet vasemmalle puolelleen. 34 Sitten kuningas sanoo oikealla puolellaan oleville: 'Tulkaa tänne, te Isäni siunaamat. Te saatte nyt periä valtakunnan, joka on ollut valmiina teitä varten maailman luomisesta asti. 35 Minun oli nälkä, ja te annoitte minulle ruokaa. Minun oli jano, ja te annoitte minulle juotavaa. Minä olin koditon, ja te otitte minut luoksenne. 36 Minä olin alasti, ja te vaatetitte minut. Minä olin sairas, ja te kävitte minua katsomassa. Minä olin vankilassa, ja te tulitte minun luokseni.'
37 "Silloin vanhurskaat vastaavat hänelle: 'Herra, milloin me näimme sinut nälissäsi ja annoimme sinulle ruokaa, tai janoissasi ja annoimme sinulle juotavaa? 38 Milloin me näimme sinut kodittomana ja otimme sinut luoksemme, tai alasti ja vaatetimme sinut? 39 Milloin me näimme sinut sairaana tai vankilassa ja kävimme sinun luonasi?' 40 Kuningas vastaa heille: 'Totisesti: kaiken, minkä te olette tehneet yhdelle näistä vähäisimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle.'
41 "Sitten hän sanoo vasemmalla puolellaan oleville: 'Menkää pois minun luotani, te kirotut, ikuiseen tuleen, joka on varattu Saatanalle ja hänen enkeleilleen. 42 Minun oli nälkä, mutta te ette antaneet minulle ruokaa. Minun oli jano, mutta te ette antaneet minulle juotavaa. 43 Minä olin koditon, mutta te ette ottaneet minua luoksenne. Minä olin alasti, mutta te ette vaatettaneet minua. Minä olin sairas ja vankilassa, mutta te ette käyneet minua katsomassa.'
44 "Silloin nämäkin kysyvät: 'Herra, milloin me näimme sinut nälissäsi tai janoissasi, kodittomana tai alasti, tai sairaana tai vankilassa, emmekä auttaneet sinua?' 45 Silloin hän vastaa heille: 'Totisesti: kaiken, minkä te olette jättäneet tekemättä yhdelle näistä vähäisimmistä, sen te olette jättäneet tekemättä minulle.'
46 "Ja niin he lähtevät, toiset iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään."
- Uskova 1
Laitan tähän pari linkkiä aikaisempiin helvettikirjoituksiini:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1500000000000013&posting=22000000007377657
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1500000000000013&posting=22000000007424248
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1500000000000013&posting=22000000007470769
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1500000000000013&posting=22000000007588283- annu42
Samalla kun luette Uskova 1 jutut, lukekaa annunkin, eiköhän teille sitten selviä, missä mennään. Oli siellä monia muitakin hyviä kirjoituksia, joten valikoimaa riittää.
- Demigod
annu42 kirjoitti:
Samalla kun luette Uskova 1 jutut, lukekaa annunkin, eiköhän teille sitten selviä, missä mennään. Oli siellä monia muitakin hyviä kirjoituksia, joten valikoimaa riittää.
niin ite hän siihen lankeaa.
Näinhän monesti käy näille kuopan kaivajille.
Tämä Hiroshiman tapaus oli mitä järkyttävin, mitä koskaan on tapahtunut ihmikunnan historian aikana.
Tosin sota loppui, kuitenkin syyttömät ihmiset maksoivat tästä rauhasta hirvittävän hinnan.
Tämä oli todellinen Saatanallinen helvetti maan-päällä. Siis onko tämän kertomuksen taustavoima
Jumalan rakkaus, vaiko Saatanallinen julmuus?
Sanoisin vain sen, että en kannata, missään muotoa Helvetillistä helvettioppia. Pois se minusta!
Niin totta kuin on olemassa iankaikkinen taivas on myös iankaikkinen helvetti. Ei näitä voi sivuttaa ja muuksi muuttaa.
Kukaan ei osaa sanoa näistä kätketyistä asioista enempää kuin raamattu ilmoittaa. Kaikki muu siihen lisättynä on omaa mielikuvituksemme tuotetta.
Paljon pohdintaa herättää nuo Uskova 1 ja Annun väittelyt aiheesta. Itse yhtyisin Uskova 1 näkemyksiin tässä asiassa.- Iankaikkinen vaikutus mutta...
Helvetti on iankaikkinen vaikutukseltaan mutta ei kestoltaan. Kukaan palavaan pätsiin joutunut ei tule koskaan enää vaivaamaan ketään, sillä heistä ei jää juurta ei oksaa, he raukeavat tyhjiin, heitä ei enää kukaan muista, he ovat iankaikkisesti kadonneet.
Helvetin kesto on vain se aika, kun palamista riittää. Ei Sodomakaan enää pala, ei moni muukaan Raamatun iankaikkinen enää ole voimassa, koska sanaa aioonios voidaan käyttää myös myös ihmisestä puhuttaessa. Ihminen ei koskaan ole iankaikkinen. Jumala on iankaikkinen ja kuolematon, mutta tämä sana merkitsee pitkää aikaa eli niin kauan kuin ihminen (tai esine) on olemassa.
Raamatun sanaa avaa Pyhä Henki. Rukoile sen johdatusta, kun tutkit sanaa. Iankaikkinen vaikutus mutta... kirjoitti:
Helvetti on iankaikkinen vaikutukseltaan mutta ei kestoltaan. Kukaan palavaan pätsiin joutunut ei tule koskaan enää vaivaamaan ketään, sillä heistä ei jää juurta ei oksaa, he raukeavat tyhjiin, heitä ei enää kukaan muista, he ovat iankaikkisesti kadonneet.
Helvetin kesto on vain se aika, kun palamista riittää. Ei Sodomakaan enää pala, ei moni muukaan Raamatun iankaikkinen enää ole voimassa, koska sanaa aioonios voidaan käyttää myös myös ihmisestä puhuttaessa. Ihminen ei koskaan ole iankaikkinen. Jumala on iankaikkinen ja kuolematon, mutta tämä sana merkitsee pitkää aikaa eli niin kauan kuin ihminen (tai esine) on olemassa.
Raamatun sanaa avaa Pyhä Henki. Rukoile sen johdatusta, kun tutkit sanaa.Tuot nyt selvästi esiin Annihilaatio- opin johon en voi kanssasi yhtyä.
Kuinkas on mahdollista hävittää olemattomiin Jumalan kuvaksi luotu ihminen, jonka sydämeen on pantu iankaikkisuus ( Saarn 3:11 )?
Mielestäni olemassaolon lakkaaminen olisi Kaikkivaltiaan luomistahdon vastainen tapahtuma.- iankaikkinen kadotus
JoikaM40 kirjoitti:
Tuot nyt selvästi esiin Annihilaatio- opin johon en voi kanssasi yhtyä.
Kuinkas on mahdollista hävittää olemattomiin Jumalan kuvaksi luotu ihminen, jonka sydämeen on pantu iankaikkisuus ( Saarn 3:11 )?
Mielestäni olemassaolon lakkaaminen olisi Kaikkivaltiaan luomistahdon vastainen tapahtuma.http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1500000000000013&posting=22000000009849829
Jo luomiskertomus/paratiisin viesti Jumalalta on Hänen oikeutensa antaa elämä ja ottaa se pois.
Kuolema. Kuolemattomuus on Jumalan ominaisuus ja sitä ei ole ihmiselle koskaan luvattu.
1 Tim 6:16. Hän yksin on kuolematon, hän asuu valossa, jota ei voi lähestyä. Häntä ei yksikään ihminen ole nähnyt eikä voi nähdä. Hänen on kunnia ja ikuinen valta. Aamen.
Synnin palkka on kuolema.
1 Joh 3:15. Jokainen, joka vihaa veljeänsä, on murhaaja; ja te tiedätte, ettei kenessäkään murhaajassa ole iankaikkista elämää, joka hänessä pysyisi.
Room 6:22. Mutta nyt, kun olette synnistä vapautetut ja Jumalan palvelijoiksi tulleet, on teidän hedelmänne pyhitys, ja sen loppu on iankaikkinen elämä. 23. Sillä synnin palkka on kuolema, mutta Jumalan armolahja on iankaikkinen elämä Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme. iankaikkinen kadotus kirjoitti:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1500000000000013&posting=22000000009849829
Jo luomiskertomus/paratiisin viesti Jumalalta on Hänen oikeutensa antaa elämä ja ottaa se pois.
Kuolema. Kuolemattomuus on Jumalan ominaisuus ja sitä ei ole ihmiselle koskaan luvattu.
1 Tim 6:16. Hän yksin on kuolematon, hän asuu valossa, jota ei voi lähestyä. Häntä ei yksikään ihminen ole nähnyt eikä voi nähdä. Hänen on kunnia ja ikuinen valta. Aamen.
Synnin palkka on kuolema.
1 Joh 3:15. Jokainen, joka vihaa veljeänsä, on murhaaja; ja te tiedätte, ettei kenessäkään murhaajassa ole iankaikkista elämää, joka hänessä pysyisi.
Room 6:22. Mutta nyt, kun olette synnistä vapautetut ja Jumalan palvelijoiksi tulleet, on teidän hedelmänne pyhitys, ja sen loppu on iankaikkinen elämä. 23. Sillä synnin palkka on kuolema, mutta Jumalan armolahja on iankaikkinen elämä Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme.Ajatuksesi edustaa Jehovantodistajien ja Adventistien tapaista ajattelua johon en lähtisi yhtymään.
Tässä linkissä Jehovien todistajien ajatuksia punnittuna.
http://koti.phnet.fi/petripaavola/Opetus sielusta- iankaikkinen kadotus
JoikaM40 kirjoitti:
Ajatuksesi edustaa Jehovantodistajien ja Adventistien tapaista ajattelua johon en lähtisi yhtymään.
http://koti.phnet.fi/petripaavola/Opetus sielustaTekstiviitteeni oli Raamatusta, eikä maitisemistasi linkeistä.
Mainitsemasi Petri Paavolan sivuilla kyllä olen käynyt ennekin. ja Rovasti Olavi Peltolan sivut ovat kyllä monta kertaa osittain "koluttuja" sivuja. Myös SLEY.n sivut, ja Luterilainen on tilaamaani postia. Myös kadotusta käsitteleviä kirjoja on Mellerin porukasta lähtien.
Se, että näköala saattaa koskettaa johonkin oleviin yhteisöihin, niin ei kait se tarkoita sitä, ettei sitten avata Raamattua vaan "pyyhkäistään" pöytä puhtaakasi sillä ajatuksella, ettei kannata syventyä. Luterilaiset saattaa pyyhkäistä Raamatun näkemystä "hukkaan" kun haiskahtaa Helluntalaisuuteen, Helluntalaiset saattaa pyyhkäistä asian pois, kun se haiskahtaa vaikka Luterilaiselta. jne. Tällaisia me ja minä saatamme olla.
Mutta olkaamme avoimia tutkimusmatkailijoita kun on puhdas Raamattu edessämme. Itse jouduin karistamaan harteiltani oppiviitan, ja todella huutamaan Herran puoleen, opeta Sinä Pyhän Henkesi kautta. Esimmäinen oli ilmestyttyään MikroRabbi hyvä apu, kun "mieli peukalopaikat" muuttui hauksi, joka avasi koko Raamatun eteen ja helposti, nopeasti. jne. Nykyään kuuntelen hyvin tarkkaan puheet, ja saatanpa puhujan kanssa vaihtaa ajatuksia asian sisällöstä.
Kierrellessäni paikkakunnilla, olen tullut siihen johtopäätökseen, että kun Raamattu avataan, niin vastausta ei sitten loppujenlopuksi olekaan, kun Raamattu alkaa puhua toista, mitä puhuja aluksi halutsi sanoa.
Kirjahyllyni notkuu kyllä Lutherin pohjalta olevaa kirjallisuutta, ja Jehovan oppeja en ole ottanut luettavaksi, ja ovatpa jehovalaiset perinpohjin suuttuneet ja hermostuneet käydessään joskus keskusteluja pihalla kanssani.
Jos olisi aikaa, voisin ehkä ottaa adventistien kirjallisuutta katsottavaksi, mutta aikani on niin rajattu, ettei kerkiä.
Täälläkin joskus tulen käymään ja heitän aihetta keskustelun siemeneksi.
Mutta kerraten vielä. Jos ajatuksein ei sinua JoikaM. saastuta, vaan haluat tutkia Raamattua, heitä ensin kaikki opetuksen kautta saamasi mantteli pois, se saattaa olla koin syömä, ja tämä on rakkaudella sanottu. Avaa Raamattu ja kysy Taivaan Isältä Pyhän Hengen johtoa asiaan. Kysy onko sielu kuolematon, vai onko Jumala asettanut siihen rajat, ja myös, onko ikuinen elämä ehdollinen vai ei? Voi viedä aikaa, mutta varmaan se kannattaa. Sinun ei tarvitse minulle vastata, eikä muillekaan, vaan ole itsellesi rehellinen. Sitä en kiellä, ettekö sitä ole nytkin, mutta aihepiiri on kiintoisa.
Myös siinä, että ihmisille opetetaan ns. kuolemattomuutta, vaivanpaikkaa, niin kerranhan kaikki tällainen oppi palaa pois, kun luodaan uutta, ja todellisuus selviää. Myös jos joku pelastuu sen kautta, että pelko helvetistä ajaa ristin juurelle ennemmin kuin Jeesuksen rakkaus, niin parempi sekin, kuin jäädä ulkopuolelle.
Mutta itse en voi saarnata sitä, minkä näen Raamatun sanan vastaiseksi. Kyllä minä sanon helvetin tulen olevan väärän määränpään lopputulos, ja haluan taivaan tulevan niin rakkaaksi, että rakkaudesta "avioituu" sulhasen Jeesuksen kanssa. Olisi ns. rakkausavioliitto, eikä pakkoavioliitto.
Siunausta sinulle. - ONKIN
JoikaM40 kirjoitti:
Ajatuksesi edustaa Jehovantodistajien ja Adventistien tapaista ajattelua johon en lähtisi yhtymään.
http://koti.phnet.fi/petripaavola/Opetus sielustaKirjoittaja onkin Veli Matti Lahdesta, siis adventisti.
- hese
iankaikkinen kadotus kirjoitti:
Tekstiviitteeni oli Raamatusta, eikä maitisemistasi linkeistä.
Mainitsemasi Petri Paavolan sivuilla kyllä olen käynyt ennekin. ja Rovasti Olavi Peltolan sivut ovat kyllä monta kertaa osittain "koluttuja" sivuja. Myös SLEY.n sivut, ja Luterilainen on tilaamaani postia. Myös kadotusta käsitteleviä kirjoja on Mellerin porukasta lähtien.
Se, että näköala saattaa koskettaa johonkin oleviin yhteisöihin, niin ei kait se tarkoita sitä, ettei sitten avata Raamattua vaan "pyyhkäistään" pöytä puhtaakasi sillä ajatuksella, ettei kannata syventyä. Luterilaiset saattaa pyyhkäistä Raamatun näkemystä "hukkaan" kun haiskahtaa Helluntalaisuuteen, Helluntalaiset saattaa pyyhkäistä asian pois, kun se haiskahtaa vaikka Luterilaiselta. jne. Tällaisia me ja minä saatamme olla.
Mutta olkaamme avoimia tutkimusmatkailijoita kun on puhdas Raamattu edessämme. Itse jouduin karistamaan harteiltani oppiviitan, ja todella huutamaan Herran puoleen, opeta Sinä Pyhän Henkesi kautta. Esimmäinen oli ilmestyttyään MikroRabbi hyvä apu, kun "mieli peukalopaikat" muuttui hauksi, joka avasi koko Raamatun eteen ja helposti, nopeasti. jne. Nykyään kuuntelen hyvin tarkkaan puheet, ja saatanpa puhujan kanssa vaihtaa ajatuksia asian sisällöstä.
Kierrellessäni paikkakunnilla, olen tullut siihen johtopäätökseen, että kun Raamattu avataan, niin vastausta ei sitten loppujenlopuksi olekaan, kun Raamattu alkaa puhua toista, mitä puhuja aluksi halutsi sanoa.
Kirjahyllyni notkuu kyllä Lutherin pohjalta olevaa kirjallisuutta, ja Jehovan oppeja en ole ottanut luettavaksi, ja ovatpa jehovalaiset perinpohjin suuttuneet ja hermostuneet käydessään joskus keskusteluja pihalla kanssani.
Jos olisi aikaa, voisin ehkä ottaa adventistien kirjallisuutta katsottavaksi, mutta aikani on niin rajattu, ettei kerkiä.
Täälläkin joskus tulen käymään ja heitän aihetta keskustelun siemeneksi.
Mutta kerraten vielä. Jos ajatuksein ei sinua JoikaM. saastuta, vaan haluat tutkia Raamattua, heitä ensin kaikki opetuksen kautta saamasi mantteli pois, se saattaa olla koin syömä, ja tämä on rakkaudella sanottu. Avaa Raamattu ja kysy Taivaan Isältä Pyhän Hengen johtoa asiaan. Kysy onko sielu kuolematon, vai onko Jumala asettanut siihen rajat, ja myös, onko ikuinen elämä ehdollinen vai ei? Voi viedä aikaa, mutta varmaan se kannattaa. Sinun ei tarvitse minulle vastata, eikä muillekaan, vaan ole itsellesi rehellinen. Sitä en kiellä, ettekö sitä ole nytkin, mutta aihepiiri on kiintoisa.
Myös siinä, että ihmisille opetetaan ns. kuolemattomuutta, vaivanpaikkaa, niin kerranhan kaikki tällainen oppi palaa pois, kun luodaan uutta, ja todellisuus selviää. Myös jos joku pelastuu sen kautta, että pelko helvetistä ajaa ristin juurelle ennemmin kuin Jeesuksen rakkaus, niin parempi sekin, kuin jäädä ulkopuolelle.
Mutta itse en voi saarnata sitä, minkä näen Raamatun sanan vastaiseksi. Kyllä minä sanon helvetin tulen olevan väärän määränpään lopputulos, ja haluan taivaan tulevan niin rakkaaksi, että rakkaudesta "avioituu" sulhasen Jeesuksen kanssa. Olisi ns. rakkausavioliitto, eikä pakkoavioliitto.
Siunausta sinulle.ei ole mitään lisättävää alempana olevaan.
Monet ovat tulleet Jeesuksen luo juuri siinä tietoisuudessa, että ovat kadotettuja ja se on hyvä.Sillä seikalla ei tietenkään ole mitään tekemistä sen kanssa, että minkälainen kadotus sitten on, lähinnä se on ero elämän antajasta.
Tunnut tosiaankin olevan kiireinen mies, tuntuu että hädin tuskin ehdit kotona kääntymään ja taas on mentävä, toivottavasti et polta itseäsi loppuun tai se mitä sitten teetkin on niin antoisaa ettei voimat lopu.Tämäkin on siinä mielessä raamattua että Herra haluaa meidän välillä lepäävän jota en sinun usko laiminlyövänkään.Kukaan saarnaajakaan ei ole täydellinen, otetaan sitä mikä on hyvää ja laitetaan loput sivuun.Srk:ssa on aina mahdollista saada puheenvuoro jolloin voi oppimaansa muillekkin jakaa.Älä suotta vastaa, hauska tavata toimeliaita ihmisiä, itse olen vätys.Siunauksin.
- Iankaikkinen kadotus
Onko Jumalan lupaama sielun kuolemattomuus kirjattu Raamattuun?
Onko iankaikkinen elämä ehdollinen, ja jos on, niin kuinka se saavutetaan?
Alkulupaukseen.
rk 33/38
1 Moos 2:17. mutta hyvän- ja pahantiedon puusta älä syö, sillä sinä päivänä, jona sinä siitä syöt, pitää sinun kuolemalla kuoleman."
Ilm 21:8. Mutta pelkurien ja epäuskoisten ja saastaisten ja murhaajien ja huorintekijäin ja velhojen ja epäjumalanpalvelijain ja kaikkien valhettelijain osa on oleva siinä järvessä, joka tulta ja tulikiveä palaa; tämä on toinen kuolema."
On ajassa tapahtuva kuolema ja ikuisuudessa tapahtuva kuolema.
ja tähän Ilmestyskirjan päätös lukuun piirretään lopullisen kuoleman toteutuminen.
Tästä välistä meidän on löydettävä se, mitä Raamattu puhuu iankaikkisesta elämästä.
Nyt ajassa on olemassa katsantokantoja sielun kuolemattomuudesta ja tuodaan se piirrettynä mieliimme niin, että jos taivas on ikuinen, on helvettikin oltava kidutuspaikkana ikuinen.
päättelen:
Taivasta ei voi olla olemassa, ellei kidutusta ole olemassa,
Tässä on huomiotava se, että piirretään mieleemme Jumalan luonteen kuvausta Hänen tahdostaan.
Otin aihepiiriksi tuon Hiroshiman, koska se on kouriintuntuva, todellinen, ja siksi siitä voidaan nyt mieltää rinnastuksena, raappaisuna, ja näin yrittää ymmärtää Jumalan luonnetta, joka on todellinen rakkaus. Se rakkaus, jota meillä ei luonnostaan ole, ellei Jumala voi meissä tehdä uutta, ja Hänen voimassaan, Hänen Henkensä välityksellä meistä voi jotenkin heijastaa tätä hyvyyttä.
Itselleni, Jumalan taivas, on rakas, se on Pyhä, puhdas, synnitön, täynnä oikeudenmukaisuutta, rakkautta. Siinä taivaassa on Luojani, Vapahtajani Jeesus, Lunastajani, rakastajani, ylkäni. Voi sanat eivät riitä sitä kertomaan. Tätä taivasta kohden tahdon matkaa tehdä.
Matkani taival on sidottu aikaan, aikaan jossa käydään Luojan luomaa maailmaa, joka edelleen on pyhä, kertoen Hänen kättensä teoista. Koska Luojan luoma maailma on Pyhä, on Hän pyhyydessään antanut kädet tehdä hyvää, rakkauden hedelmiä, ja näistä asioista tulen tekemään tilin kerran. ((tuossa illalla luin Jaakobin kirjeen kerraten sen aamulla, käykääpä se tekin nyt tänään läpi). Siinä tuodaan usko ja teot esiin, mitä se usko pitäisi olla. (poikkesin hieman tällä lisäyksellä muttei haittaa)).
Jumala luodessaan ihmisen, tietäen kaiken ja suunnitteli pelastuksen Kristuksessa, jossa on lupaus tämä < ikuinen elämä, se on selvästi ehdollistettu ihmisen kohdalla.
Sinulle ja minulle, Adamin suvun jäsenille, asetettiin ja asetetaan Jumalan luomaan maailmaan syntyessä Jumalan oikeudenmukaisuuden ja rakkauden ohje eteen. Tee näin, ja saat elää. Maailma olisi vieläkin virheetön, ellei tekomme, toisi siihen sitä saastaa.
Tämä vääryys ja saasta tullaan hävittämään kerran tulella, "puhdistetaan paikat", jos saan käyttää tätä sanaa. Vääryys ei tule koskaan saamaan iankaikkisuutta, tarkoittaen ikuista elämää syntisessä kehossa,
Raamattu sanoo, ettei murhaajalla ole iankaikkista elämää.
Katoava ei voi periä katoamattomuutta ja katoavainenkin pitää pukea katoamattomuuteen
joka on voitto, Kristuksessa Jeesuksessa..
Kun luet Raamattua, niin siellä kysytään, "miten saisin tai perisin iankaikkisen elämän".
Usko Herraan Jeesukseen niin sinä pelastut. Siinä se on ja tähän perustuu kokonaan ihmisen ikuisuus.
Kadotus on myös ikuinen, päättymätön, mutta onko se vaivanpaikkana?, kidutuspaikkana?.
Jumala, joka loi ihmisen, tietoisen persoonan, ja ihminen, joka syntyy tänne, ei voi valita sitä vaihtoehtoa, että olisi jäänyt syntymättä, koska silloin vain välttäisi ikuisen kidutuksen, kääntymättömän sydämen takia.
Miksi hän voi olla kääntymätön? Vastauksena voi sanoa, ehkä, koska ehkäpä sinun ja varmasti minun sanat, elämä, todistus, ym. ei ole saanut Laudikealaisen tekomme ja mielemme mukaan häntä vakuuttuneeksi elävästä Jumalasta. Alkaako hirvittää? Raamattuhan sanoo myös, että ellemme varoita, niin joudumme itse tilille tämän jumalattoman kuolemasta!!
Teemmekö ajassa vaeltaessamme täysillä työtä maailman pelastamiseksi?
Tässä joutuu itse ainakin parannuksen paikalle.
Sinä uskova 1. kirjoitit 18.3. Annun väärä kuva.
---
En käy sinua vastaan, mutta ajatuksiasi punnitsen, ja siksi otan paikkoja kirjoituksistasi, mihin halusit viitata linkityksilläsi.
kirjoitat: " tunteiden ja inhimillinen järjen ottamisesta kirjoituksiin".
No eikö Jumala ole luonut tunteen ja järjen? esim. Tämä "järjellinen Jumalanpalvelus", eikös se ole kirjoitettu sanaan? Eikö tunteet ole maailman ihmisillä, kun saarnaat sanaa?
Moni on kääntynyt uskomattomana pois, kun käsite helvetin kidutuksesta on käynyt käsittämättömänä yli rakkauksien syvyydet.
Jumalan rakkaus, joka vaatii oikeat mitat ja vaakat meille jo tähän aikaan!
Se helluntaiseurakuntaan kuulut isä, joka vaipui syvään tuskaan poikansa haudalla, isä, joka näin vuosiksi vaipui syvään masennukseen, ajatellessaan liikenneonnettomuudessa kuolleen poikansa osaa, joka kääntymättömänä vaipui tuonelaan "kidutuksen osan.. Menetkö sanomaan hänelle, ei pidä tunteilla. Tahi se tyttönen, jonka isä kuoli, ja hän pyysi esirukouksessaan, että Jumala ottaisi isän pois sieltä kidutuksen paikasta. Voisin antaa sinulle puhelin numeron, että saisit kuulla henkilön omana kertomana tämän asian. Eikös ihmisellä ole tunteet. Ainakin isällä oli, ja tytöllä.
Onko meillä sitten viesti, siellä se rakkaasi, isä, poika, tytär nyt kärsii, tahi sitten "halutaan peitellen" sanoa, no ehkä hän kääntyi viimehetkellä ja kerrotaan ryövärin kääntymyksen kuvaus lohdutukseksi, koska meillä ei ole muuta sanottavaa, ikuisen helvetti opin mukaan.
Kuva, kuva Jumalan luonteen mitasta. Siitähän tässä on kyse. .
Kun sitten luen edelleen lainaten Uskova 1. 21.3 päivättyä linkkiä
Nämä lainatut Raamatunpaikat, niistä lähtisin aluksi kiinnittämään huomion alkaen tuosta Joh 3:15. Lukekaa "mietiskellen" todella tuo ehdollistava näköala, jotain on ja jotain ei.
On iankaikkinen elämä tahi sitä ei ole.
(tämä on Uskova 1. ottamat paikat. ja kannanottoni ** välissä **)
Joh 3:15 että jokaisella, joka häneen uskoo, olisi iankaikkinen elämä.
3:16 Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
**ts. olisi iankaikkinen elämä, vastakohta ei olisi. Tahi jatko: sillä on, ja taas ei ole elämää näkevä < on iankaikkinen, kadotus toinen kuolema**.
3:36 Joka uskoo Poikaan, sillä on iankaikkinen elämä; mutta joka ei ole kuuliainen Pojalle, se ei ole elämää näkevä, vaan Jumalan viha pysyy hänen päällänsä."
5:24 Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka kuulee minun sanani ja uskoo häneen, joka on minut lähettänyt, sillä on iankaikkinen elämä, eikä hän joudu tuomittavaksi, vaan on siirtynyt kuolemasta elämään.
**on siirtynyt, ts. tuomio on tapahtunut Kristus sovittajamme, on kantanut toisen kuoleman puolestamme, synnitön kuoli syntisen puolesta.**.
5:39-40 Te tutkitte kirjoituksia, sillä teillä on mielestänne niissä iankaikkinen elämä, ja ne juuri todistavat minusta; ja te ette tahdo tulla minun tyköni, että saisitte elämän.
** huomaa, ette tahdo tulla saadakseen jotain, ja se on iankaikkinen elämä.**
6:40 Sillä minun Isäni tahto on se, että jokaisella, joka näkee Pojan ja uskoo häneen, on iankaikkinen elämä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.
6:47 Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka uskoo, sillä on iankaikkinen elämä.
6:54 Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, sillä on iankaikkinen elämä, ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.
8:51 Totisesti, totisesti minä sanon teille: jos joku pitää minun sanani, hän ei ikinä näe kuolemaa.
12:50 Ja minä tiedän, että hänen käskynsä on iankaikkinen elämä. Sen tähden, minkä minä puhun, sen minä puhun niin, kuin Isä on minulle sanonut."
** iankaikkinen elämä on Kristuksen tuntemus, ja se on armolahja, joka saadaan uskon kautta.**
17:3 Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen.
******* Tätä voisi jatkaa, ja se on sopusoinnussa Raamatun alkusanoissa ja loppusanoissa ajatukseen Jumalan sanan sisältämään iankaikkisen tuomion kuoleman ja myös elämän lahjaan.
Jumala ei tarvitse synnin tuhoon ikuista kiduttavaa oppia.
Kun kysyin eräältä henkilöltä, joka on kirjoittanut Ilmestyskirjasta kirjan, ja kysyin, että Onko oikein käännetty meidän Raamattuumme ikuisesti kiduttavasta paikasta siellä alkukieleltä?,
ja kun se vastaus tapahtui nokatusten, niin vapaasti häntä lainaten.
"Kyllä sen voi kääntää niin kuin se on käännetty meidän Raamatussamme, mutta sen voi kääntää toisinkin, ja jos kunnioitettaisiin sitä näköalaa, mitä Raamattu antaa muissa opetuksissa tuoda tästä, niin se pitäisi kääntää toisin". Ymmärsin vaihtoehdon.
Kun tuossa kuuntelin Syvännön puheita, näköaloja Raamatunkäännökseemme, todeten käännösten antavan "vaillinaisen" väärään tulkintaan johtavaa harha kuvaa meille, ja samoin kuin Messiaanisten Juutalais-seurakunnan opetuksia lukien, voi vain nähdä, että joku opetuksemme sisältö voi lyödä korville jopa selvää Raamatun opetusta vastaan tuomalla ristiriitaisen käsityksen asiaan. Jos käännöksessämmekin mainitaan, että alkuperäisistä luotettavissa lähteissä ei ole mainintaa, vaikkapa siitä "mato ei kuole" jne, niin ehkäpä sitä sitten on lisätty tehoste Raamattuumme.
Otan kuitenkin Uskova 1 kirjoittamaan jakeisiin vielä liitännän.
Otanpa tuolta 24.3 päivätty kirjoitus. lisäyksineen
Uskova 1 "Kyllä Raamattu tuntee iankaikkisen ja loppumattoman piinan".
- "hän hylkää sinut iankaikkisesti" – ei siis hävitä olemattomiin, vaan hylkää
- "toiset häpeään ja iankaikkiseen kauhistukseen"– ei olematon voi hävetä eikä olematon voi kärsiä iankaikkista kauhistusta
- "että sinut, molemmat kädet tai molemmat jalat tallella, heitetään iankaikkiseen tuleen" – ei olemattomalla voi olla käsiä ja jalkoja tallella eikä hän voi olla iankaikkisessa käsineen ja jalkoineen tuleen heitettynä
- "Menkää pois minun tyköäni, te kirotut, siihen iankaikkiseen tuleen" – eivät olemattomat voi olla iankaikkisessa tulessa
- "Ja nämä menevät pois iankaikkiseen rangaistukseen" – eivät olemattomat voi mennä iankaikkiseen rangaistukseen
- "että sinut, molemmat silmät tallella, heitetään helvettiin, jossa heidän matonsa ei kuole eikä tuli sammu" – ei olemattomalla voi olla molempia silmiä tallella eikä olemattoman madot voi pysyä kuolemattomina eikä olemattoman tuli sammumattomana
jatkan.
Onko........
Jumalan tekona sitten on luoda ruumis, joka kestää ikuisesti, ja luomistapahtuman takana on sitten päättymättömän kärsimyksen tuottaminen.
Olisiko näin, ja ketä se palvelee? Sanooko luotu silloin, miksi minun piti syntyä?
Kyllä kaikilla on ylösnousemus, oikeiden ja vääräin. Mutta miksi??
Mielestäni siinä on tyhjentävä vastaus, että kaikkien polvien on notkistuttava ja sanottava,
Jumalan kunniaksi, tunnustaen Hänen oikeamielisyyden, tuomionsa, ja se, että Jeesus Kristus on HERRA.
Taivaassa kerran kyseenalaistettiin Jumalan tahto, rakkaus ja oikeamielisyys, ts. kapina.
Jumala loi maailman, ja tähän pelastusasiaan jo enkelitkin halajavat katsahtaa. Jumalan suuri rakkaus, Agabe, toteutuu Hänen kauttaan ja ihmistä kohtaan. Pelkoko rakkauden takana on?
Sotarintamalle viedään ihminen taistelemaan laittamalla selän taakse isompi uhka kuin mitä edessä on. Onko se rakkaus? Ei ehkä, voisinpa sanoa, että pakko.
Jumalan valtakunnan taistelurintamalla ei ole pakkoa, vaan rakkaus. Kun ihminen kokee Jumalan suuren rakkauden syntistä itseään kohtaan, PH- saa piirtää pahuuden mitan silmien eteen, näyttää Uuden Jerusalemin, Uuden maan, niin lähtö kotimatkalle siinä on rakkaus.
Siellä herää ymmärrys näkemään lahjan arvo, iankaikkinen elämä siinä maassa mikä on alkuperäinen tarkoitus. Synnin palkka on kuolema, joka on todella ikuinen,< iankaikkinen kadotus, katoaa, häviää, kun tuli polttaa. Mutta sitä ennen, todetaan tuomion oikeutus. Kukaan ei pidä Jumalan tulevaa ikuisuuden aikajaksoa sellaisena, että siellä vielä kyseenalaistettaisiin ikuisen rakkauden mittasuhteita. Siellä kiitetään ja ylistetään Kaikkivaltiasta Jumalaa, ikuisuudesta ikuisuuteen.
Vielä muististani tämän henkilön maininta, kun kysyin tästä helvetistä. Hän tietysti kiinnostui puhumaan asioita, ja mainitsi tuomion kestosta sen, että hän ymmärtäisi sen keston yön ja päivän ajan. Tietysti vertauskuvana, maapallon kierto, koko maanpiirin tuomion täytäntöönpanon pituus. No se on näkemys, sieltä Ilmestyskirjasta. ..
Mutta tuomio on iankaikkinen < iankaikkinen tuomio < lopullinen.
Siinä tuomiossa on hirvittävää olla ns. väärällä puolen, koska käsitys menetyksestä, käsitys mitä on saanut aikaiseksi täällä ajassa., käsitys siitä, että on voinut omat rakkaat eksyttää näkemyksillään väärälle puolen, ikuinen menetys, kun kohtaa Jumalan ja toteaa sen todellisuuden ikuisuudesta, jonka menettää ikuisesti. Itku ja hammastenkiristys..
"Onko tunteilua"? Mennään Hiroshimaan. Aika armahtaa tuomion kokeneet, ihmistuomion.
Kuolema vapauttaa.. Teko josta ihmiset kärsii isien vääristä valinnoista.
Mutta tuli siellä poltti myös tuhkaksi, ikuinen kuolema, jos ajatellaan aikaan sidottua todellisuutta. He eivät palaa takaisin ihmiselämään, jossa sydän lyö, keho toimii, ja tunteet ohjaa tekemiset. Ei..
Jumala loi luomakunnan sellaiseksi, että meillä olisi kosketuspinta asioihin, mitä Hän haluaa tuoda esille.
Tämä tuli pitkälti kirjoitettua, mutta kun ei ollut aikaa käydä aikaisemmin sivulla ja nyt piti äkkiä saada jotain kirjoitettua.
Uskova 1. En kirjoita henkilökohtaisesti sinua vastaan, vaan asia, mitä yleisesi tuodaan esille, on kirjoituksessasi, ja siksi otin lainaukseksi.
loppulause.
Rakastan taivasta. Rakastan Vapahtajaani. Haluan kulkea Hänen rakkautensa alla työtä tehden kotia kohti. Ikuinen elämä on minulle armolahja, joka annetaan lahjaksi. Kiitos siitä Hänelle.
Siunausta teille kaikille, täältä kankeakieliseltä osastolta. - hese
merkittävällä seikalla, että onko hammastenkiristys loputon vai ´riittävä´ ei ole mitään tekemistä sen kanssa miten Jumalan kaikkivaltiaana ja rakastavana ajattelemme olevan.
Kysymys on yksinkertaisesti uskosta ei järjestä.Se, että jotkut pelastuvat ja toiset eivät tai, että joistakin Jumala "teki tällaisen" ei ole järjellä ymmärrettävää,niinkuin ei sekään, että toiset häpeään ja toiset iankaikkiseen iloon, riippumatta siitä, että häpeään joutuville sillä on merkitystä.
Kyllä ihminen on selkä seinää vasten jos joutuu valitsemaan elämän ja kuoleman väliltä.
Aina on vaara se, että kun yrittää selittää ajatuksia jotka ovat korkeammalla kuin taivas on maasta, liittyy Jobin ystäviin.
Hakematta tulee mieleen viimeaikaiset kirjoitukset RV:ssä, missä kehotetaan kiittämään kaikesta mitä elämässään kokee.Vellit ja puurot menevät vähän sekaisin.- vastauksia nimimerkit...
Meillä ei tarvitse olla puurot ja vellit sekaisin selityksin, mutta kun selityksiä on, niin hyvä kaivaa Raamatun sanasta puolin ja toisin esiin sitä, mitä sana avaa ymmärrystämme.
Alue, mihin katsomme, on yli ymmärryksemme, ja siksi, ettei kuva ehkäpä Jumalasta tulisi sellainen, mitä se ei välttämättä ole ja Sanan sisällä niin kiveen hakatuksi ihmis-opiksi, ettei siihen ole "lupa kajota".
Niin kuin toin esille rakkauden syvyyksiä, lahjasta, mikä usko Kristukseen antaa so. iankaikkisen elämän, niin kyllä siinä saa kristittynä vastavirtaan uida, kun luet Raamattua ja sitten valkenee kadotetun iankaikkisuus osa, joka näyttää olevan muuta kuin mistä puhutaan. Siksi toin näkemyksen keskustelu areiopaagille tarkasteltavaksi.
Ja kun tarkastelemme niitä asioita mitä opetetaan, olisi hyvä, jos pystyisin / pystyisimme katsomaan opetusta siten, ettei kaikkeen sanota aamen, ja saamiimme opetuksiin ei sitten syvennytä.
Se, että puhun / puhumme Jumalan tuomiosta, voimme nähdä myös ns. Pyhyyden äärettömästä luonteen oikeudenmukaisuudesta, ja tätä peiliä vasten katsottuna, kyllä tarkastelisin hyvin tarkkaan sanomaa, jos tulkitsisin sitä kidutuksen paikkaa kuvaavana näköalana. Se, että se on ikuinen kidutus, on juuret paholaisen kuvaama jumala, kuva, jossa juuri väärän saaminen oikean näköiseksi on rienaajan tarkoitus.
Helvetin tuli on, ja on lopullinen, se on tosi, mutta ajanjaksosta puhutaan, kestosta, työstä mitä se tekee tulena. sitä voi tarkastella.
ja myös kadotus on päättymätön peruuttamaton, sieltä ei kävellä takaisin taivaaseen "kiirastuli".
Ihminen kyllä mielellään mittaisi ikuisen helvetin kärsimyksen Hitlerin ja vastaavien eläneiden ihmisten ylle, mutta opetuksen mukaan rangaistuksen paikka on kaikilla sama, "säätyyn katsomatta", helvetin tuli on tarkoitettu rienaajalle enkeleineen alunperin.
En nyt jatka pitempään tuossa tuli jo aiemmin kirjoiteltua. Kirjoitelkaa mietteenne. - hese
vastauksia nimimerkit... kirjoitti:
Meillä ei tarvitse olla puurot ja vellit sekaisin selityksin, mutta kun selityksiä on, niin hyvä kaivaa Raamatun sanasta puolin ja toisin esiin sitä, mitä sana avaa ymmärrystämme.
Alue, mihin katsomme, on yli ymmärryksemme, ja siksi, ettei kuva ehkäpä Jumalasta tulisi sellainen, mitä se ei välttämättä ole ja Sanan sisällä niin kiveen hakatuksi ihmis-opiksi, ettei siihen ole "lupa kajota".
Niin kuin toin esille rakkauden syvyyksiä, lahjasta, mikä usko Kristukseen antaa so. iankaikkisen elämän, niin kyllä siinä saa kristittynä vastavirtaan uida, kun luet Raamattua ja sitten valkenee kadotetun iankaikkisuus osa, joka näyttää olevan muuta kuin mistä puhutaan. Siksi toin näkemyksen keskustelu areiopaagille tarkasteltavaksi.
Ja kun tarkastelemme niitä asioita mitä opetetaan, olisi hyvä, jos pystyisin / pystyisimme katsomaan opetusta siten, ettei kaikkeen sanota aamen, ja saamiimme opetuksiin ei sitten syvennytä.
Se, että puhun / puhumme Jumalan tuomiosta, voimme nähdä myös ns. Pyhyyden äärettömästä luonteen oikeudenmukaisuudesta, ja tätä peiliä vasten katsottuna, kyllä tarkastelisin hyvin tarkkaan sanomaa, jos tulkitsisin sitä kidutuksen paikkaa kuvaavana näköalana. Se, että se on ikuinen kidutus, on juuret paholaisen kuvaama jumala, kuva, jossa juuri väärän saaminen oikean näköiseksi on rienaajan tarkoitus.
Helvetin tuli on, ja on lopullinen, se on tosi, mutta ajanjaksosta puhutaan, kestosta, työstä mitä se tekee tulena. sitä voi tarkastella.
ja myös kadotus on päättymätön peruuttamaton, sieltä ei kävellä takaisin taivaaseen "kiirastuli".
Ihminen kyllä mielellään mittaisi ikuisen helvetin kärsimyksen Hitlerin ja vastaavien eläneiden ihmisten ylle, mutta opetuksen mukaan rangaistuksen paikka on kaikilla sama, "säätyyn katsomatta", helvetin tuli on tarkoitettu rienaajalle enkeleineen alunperin.
En nyt jatka pitempään tuossa tuli jo aiemmin kirjoiteltua. Kirjoitelkaa mietteenne.en ottanut kantaa mitenkä asia on, ja yhdyn kantaasi, että raamatun kokonaisilmoitusta asioista ei voi lukea muutamasta lauseesta.
Mutta banaaleja mielikuvia voidan esittää näistä asioista monella tavalla.Kun advendisti perheen uskomatonta isää lasketaan hautaan niin lohduttaako jos kerrotaan, että "se käy kuin ammoin juutalaisille kuopan reunalla; niskalaukaus."
Kenties olisi hyvä jos Luojalleen voisi sanoa "miksi minusta tällaisen teit".Uskovaisen näkökulma on kuitenkin erilainen evankeliumin takia.Ennen kaikkea sitähän meidän tulee julistaa Jumalaa tuntemattomille ihmisille, siitäkin mielemme on samaan suuntaan, ja kidutusoptio ei hyvältä kuulosta, toivonkin teidän olevan tässä oikeassa.Tähän melkein kuulen sanasi, ettemme me vaan raamattu, itse pidän muutamia asioita kiistanalaisina, valaiskoon Pyhä Henki sydämemme ymmärtämään näitäkin. - vastauksia nimimerkit...
hese kirjoitti:
en ottanut kantaa mitenkä asia on, ja yhdyn kantaasi, että raamatun kokonaisilmoitusta asioista ei voi lukea muutamasta lauseesta.
Mutta banaaleja mielikuvia voidan esittää näistä asioista monella tavalla.Kun advendisti perheen uskomatonta isää lasketaan hautaan niin lohduttaako jos kerrotaan, että "se käy kuin ammoin juutalaisille kuopan reunalla; niskalaukaus."
Kenties olisi hyvä jos Luojalleen voisi sanoa "miksi minusta tällaisen teit".Uskovaisen näkökulma on kuitenkin erilainen evankeliumin takia.Ennen kaikkea sitähän meidän tulee julistaa Jumalaa tuntemattomille ihmisille, siitäkin mielemme on samaan suuntaan, ja kidutusoptio ei hyvältä kuulosta, toivonkin teidän olevan tässä oikeassa.Tähän melkein kuulen sanasi, ettemme me vaan raamattu, itse pidän muutamia asioita kiistanalaisina, valaiskoon Pyhä Henki sydämemme ymmärtämään näitäkin.Jumalanpalvelus on kohta alkamassa tuolla kirkossani, mutta Kristittynä ajattelen iankaikkisuutta, uskomaton sitä ei varmaan tee,
mutta tuntien armollisen Jumalan kohtaavan vielä tuomiolla kadotetun, ja sitten kun puimatanner on puhdistettu, synti hävitetty, on kyyneleemme pyyhitty pois. Entistä emme enää muista, eikä tarvitse, oikeus on istunut, ja oikeus on toteutunut, vääryys on loppu. Kukaan ei kyseenalaista totuutta ja rakkautta. On Uusi taivas ja uusi maa. Siellä vanhurskaus asuu.
Halleuja. päätän tähän ja riennän. klo 11.00 alkaa ehtoollisjumalanpalvelus... siunausta. - hese
vastauksia nimimerkit... kirjoitti:
Jumalanpalvelus on kohta alkamassa tuolla kirkossani, mutta Kristittynä ajattelen iankaikkisuutta, uskomaton sitä ei varmaan tee,
mutta tuntien armollisen Jumalan kohtaavan vielä tuomiolla kadotetun, ja sitten kun puimatanner on puhdistettu, synti hävitetty, on kyyneleemme pyyhitty pois. Entistä emme enää muista, eikä tarvitse, oikeus on istunut, ja oikeus on toteutunut, vääryys on loppu. Kukaan ei kyseenalaista totuutta ja rakkautta. On Uusi taivas ja uusi maa. Siellä vanhurskaus asuu.
Halleuja. päätän tähän ja riennän. klo 11.00 alkaa ehtoollisjumalanpalvelus... siunausta.vastauksistasi.Ajatteluni on likimain samansuuntaista.Aloituksesi vertaus Hiroshiman pommista oli sitenkin kohdalleen osuva, että sen lämpövaikutus höyrystää ihmiset hetkessä olemattomiin, niinhän silloinkin kävi, tuhansia celsiusasteita maanpinnallakin.
Tulijärvi on varmasti kuumempi ja tantereen puhdistus hoituu joutuisasti.
Onko teillä kerran kk.:ssa ehtoollinen sunnuntaina ja muut jumalanpalvelukset sapattina?
Jos on ehtoollisviikko, niin silloin kai sapattipalvelus on ´omatoiminen´? - vastauksia nimimerkit...
hese kirjoitti:
vastauksistasi.Ajatteluni on likimain samansuuntaista.Aloituksesi vertaus Hiroshiman pommista oli sitenkin kohdalleen osuva, että sen lämpövaikutus höyrystää ihmiset hetkessä olemattomiin, niinhän silloinkin kävi, tuhansia celsiusasteita maanpinnallakin.
Tulijärvi on varmasti kuumempi ja tantereen puhdistus hoituu joutuisasti.
Onko teillä kerran kk.:ssa ehtoollinen sunnuntaina ja muut jumalanpalvelukset sapattina?
Jos on ehtoollisviikko, niin silloin kai sapattipalvelus on ´omatoiminen´?Kotipiiri kokoontuu joka kk. Ehtoollinen joka kk.
kokouksia su. ke. la nuoret. Joka päivä aamurukouskokous klo 6. joka haluaa tulla ja päivällä rukouskokous klo 12.
Tämä tästä, mutta käydään sanaa läpi ennemmin.
Joudun taas liikenteeseen, että katsotaan milloin käyn sivuilla.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7394973Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6734209Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1732311Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o162087MTV: Katri Helena repäisee kunnolla - Aivan uudessa roolissa TV:ssä - Tätä ei arvannut!
No nyt iskelmälegenda ja koko kansan Katri Helena kyllä repäisee kunnolla! Upeaa heittäytymistä, Katri Helena! Lue, mis401888- 961706
TELIA pakottaa 4G-liittymiä väkisin 5G-liittymiin, vaihtaa ilman lupaa
Ihmisten sopimuksia! https://www.is.fi/digitoday/mobiili/art-2000011063159.html "Telia on lähettänyt osalle 4g-asiakka1711473OP Kaskimaa
Niin sitten pankki vaihtaa nimeään ja pääkonttori siirtyy ties minne. Pulkkisen visio, Kainuu ei kelvannut.301218- 921193
- 941144