Ellenin suuri taistelu -kirja
27
1326
Vastaukset
Mukava tavata ihmisiä netissä asialinjalla.
Jumalan siunausta
Jari
http://www.netikka.net/jarinraamattuhotelli- Soihdunkantaja
Suuri taistelu kirja on Ellen G Whiten kirjoittama. Ellen G White on eksyttävä valheprofeetta. Adventistit pitävät Elleniä profettana ja suurena tien näyttäjänä johon uskovat ja siksi tuovatkin häntä suuresti esille.
Hänen sanomaansa kätkeytyy valheellista opetusta josta on jokaisen oltava selvillä. Älkää liittykö harha liikkeeseen joka vesittää Vapahtajamme ristin työn merkityksen. Tässä muutamia kohtia josta ilmenee puhtaan kristinuskon vesittäminen E. Whiten toimesta.
Kysymykseen PYYHKIIKÖ KRISTUKSEN VERI SYNNIT POIS?
E. White mukaan : Joskin Kristuksen veren tuli vapauttaa syntinen lain tuomiosta, se ei kuitenkaan tyystin poistanut syntiä, vaan tämä pysyi muistiin merkittynä pyhäkössä lopulliseen sovitukseen saakka” (Patriarchs and Profets, p. 357, Patriarkat ja Profeetat, sivu 336, Alfa ja Omega, osa 1, sivu 337)
RAAMATTU sanoo: "Kristuksen veressä meillä on ("meillä on”, preesens aikamuoto) lunastus, rikkomustemme anteeksianto.” (Efesolaiskirje 1:7)
Toinen kysymys: SOVITETTIINKO SYNTI RISTILLÄ TÄYDELLISESTI?
E.Whiten mukaan:
"Sen sijaan … Daniel 8:14 viitatessaan maan puhdistamiseen, oli nyt selvää, että se viittasi meidän Ylipappimme lopulliseen työhön taivaassa, sovituksen valmiiksi saattamiseen, ja ihmisten valmistamiseen kohtamaan Hänen tulemisensa päivä.” (Testimonies, vol. 1, p. 58).
Jeesuskin meni taivaallisen pyhäkön kaikkein pyhimpään Daan. 8:nnessa luvussa ilmoitetun 2300 päivän päätyttyä vuonna 1844, toimittaakseen lopullisen sovituksen kaikkien niiden edestä, jotka ovat käyttäneet hyväkseen hänen välitystyötään,” (Early Writings, p, 253). (Hengellisiä kokemuksia, sivu 281). "
RAAMATU sanoo: Jeesus joi viinin ja sanoi: "Se on täytetty." Hän kallisti päänsä ja antoi henkensä.” (Joh. 19:30)
Minä koen kehoitusta varoittaa jokaista joka on tarttumassa Ellen G. Whiten kirjoihin. Sillä se selkeästi murentaa kristinopin keskeisintä sanomaa.
Tässä linkki jossa osoitetaan E. Whiten eksyttävä sanoma.
http://koti.mbnet.fi/kyti/ellen_whiten_lisaykset_ja_ristiriidat_raamatun_kanssa.htm- Arvostelu vasta sen jälkeen
Eiköhän jokaisen kyti-sivulla käyneen tulisi lukea kirja ensin ja vasta sitten arvostella, mikä se on. Ainakin suosittelen. Silloin on rehellisesti tehnyt oman päätöksen, joka on Jumalalle mieleen. Silloin ei myöskään kyti joudu tuomiolle harhauttamisesta, jos asia olisikin niin päin, että kirja on oikeaa asiaa. Luettuasi kirjan olet itse vastuussa, eikä toinen, joka sinulle mielipiteitään syöttää.
- Soihdunkantaja
Arvostelu vasta sen jälkeen kirjoitti:
Eiköhän jokaisen kyti-sivulla käyneen tulisi lukea kirja ensin ja vasta sitten arvostella, mikä se on. Ainakin suosittelen. Silloin on rehellisesti tehnyt oman päätöksen, joka on Jumalalle mieleen. Silloin ei myöskään kyti joudu tuomiolle harhauttamisesta, jos asia olisikin niin päin, että kirja on oikeaa asiaa. Luettuasi kirjan olet itse vastuussa, eikä toinen, joka sinulle mielipiteitään syöttää.
Ajatteletkos että Ellen on oikeassa sanoessaan Jeesus ei suorittanut työtään loppuun ristinkuolemallaan. Hyvä että asioista varoitetaan edeltä. Mutta jokainen saakoon sen eteensä ja nähköön omilla silmillään.
Herra tulee valvomaan sanansa! - laintaulut
Soihdunkantaja kirjoitti:
Ajatteletkos että Ellen on oikeassa sanoessaan Jeesus ei suorittanut työtään loppuun ristinkuolemallaan. Hyvä että asioista varoitetaan edeltä. Mutta jokainen saakoon sen eteensä ja nähköön omilla silmillään.
Herra tulee valvomaan sanansa!Höpönlöpö, ei ellen ole sanonut että Jeesuksen työ ristillä ei olisi ollut täydellinen. Silloinhan meillä ei olis mahdollista edes pelastua jos asia olisi noin. Kyti on myös yksi suuri vääristelijä ja jokainen järkevä ihminen näkee sen myös hänen teksteistään ja tyylistään. Varoittaa saa ja pitääkin mutta kun puhutaan pelkkää palturia niin olisi syytä mennä itseensä ja miettiä miksi on niin katkeroitunut. Olisiko vikaa itsessäkin eikä vain seurakunnasta josta potkittu pihalle.
Kun hylkää Jumalan totuuden, niin ei Jumalan Henki väkisin sitä kenelläkään kirkasta. Näyttää siltä,että Ellen G White on kesto suosikkisi Soihdunkantaja. Suosikki otsikkosi on "Väärä profeetta". Voisit muuten muuttaa sitä esim. näin kuuluvaksi,Muuten olen sitä mieltä,että(Garttaago on hävitettävä)EGW on väärä profeetta.
Olen aikaisemminkin maininnut,että vaikka en pidä kyseistä profeettaa vääränä sellaisena,ei minulla ole myöskään tarvetta häntä puolustella. Totean kuitenkin,että hänen syyttelynsä menee voimakkaasti vääristelyn ja saivartelun puolelle.
"PYYHKIIKÖ KRISTUKSEN VERI SYNNIT POIS?" Kyllä pyyhkii!!!
En näe ristiriitaa lainaamasi EGW:n ja raamatun tekstin välillä (Ef.1:7)
Samoin on toisen kysymyksesi kohdalla,"SOVITETTIINKO SYNTI RISTILLÄ TÄYDELLISESTI?" En voi siinäkään nähdä mitään ristiriitaa WGW:n ja raamatun välillä,"Se on täytetty". Ei lainaamistasi EGW:n lausonnoista voi mitenkään tehdä sellaisia johtopäätöksiä,että hän olisi eri mieltä raamatun sanan kanssa.- Soihdunkantaja
laintaulut kirjoitti:
Höpönlöpö, ei ellen ole sanonut että Jeesuksen työ ristillä ei olisi ollut täydellinen. Silloinhan meillä ei olis mahdollista edes pelastua jos asia olisi noin. Kyti on myös yksi suuri vääristelijä ja jokainen järkevä ihminen näkee sen myös hänen teksteistään ja tyylistään. Varoittaa saa ja pitääkin mutta kun puhutaan pelkkää palturia niin olisi syytä mennä itseensä ja miettiä miksi on niin katkeroitunut. Olisiko vikaa itsessäkin eikä vain seurakunnasta josta potkittu pihalle.
Kun hylkää Jumalan totuuden, niin ei Jumalan Henki väkisin sitä kenelläkään kirkasta.Ei kyti mitään vääntele. Vaan laittaa sivuilleen lainauksia suoraa Ellenin kirjoista.
Kyllä olen lukenut Ellenin sanomaa ja tiedän hyvin mitä kaikkea siellä sanotaan. Jokainen voi tarkistaa onko kytin sivuilla asioissa perää.
Sinulla on vain peittelyn makua. Ihmispalvonta kun tunnetusti saa vääryyttä aikaan. Ellenin kysenalaistaminen ei horjuta uskoasi. - Soihdunkantaja
PikkuKonna kirjoitti:
Näyttää siltä,että Ellen G White on kesto suosikkisi Soihdunkantaja. Suosikki otsikkosi on "Väärä profeetta". Voisit muuten muuttaa sitä esim. näin kuuluvaksi,Muuten olen sitä mieltä,että(Garttaago on hävitettävä)EGW on väärä profeetta.
Olen aikaisemminkin maininnut,että vaikka en pidä kyseistä profeettaa vääränä sellaisena,ei minulla ole myöskään tarvetta häntä puolustella. Totean kuitenkin,että hänen syyttelynsä menee voimakkaasti vääristelyn ja saivartelun puolelle.
"PYYHKIIKÖ KRISTUKSEN VERI SYNNIT POIS?" Kyllä pyyhkii!!!
En näe ristiriitaa lainaamasi EGW:n ja raamatun tekstin välillä (Ef.1:7)
Samoin on toisen kysymyksesi kohdalla,"SOVITETTIINKO SYNTI RISTILLÄ TÄYDELLISESTI?" En voi siinäkään nähdä mitään ristiriitaa WGW:n ja raamatun välillä,"Se on täytetty". Ei lainaamistasi EGW:n lausonnoista voi mitenkään tehdä sellaisia johtopäätöksiä,että hän olisi eri mieltä raamatun sanan kanssa.Näissä kysymyksissä tulee olla tarkkana. Ja selvästi Ellenin sanoma poikkeaa muitten kristittyjen ristinopin sanomasta. Toin vain pari kohtaa esiin. Ei kukaan, ei edes ;;suurpiirteinen;; voi kerralla tuoda kaikkia Ellenin asioita pöydälle.
Onhan siinä selvä ero jos sanotaan että "täytetty" ja samasta todetaan sen olevan "keskeneräinen" , vastakohtiahan nuo ovat. - toret
valheellisia on tämän naisen profetiat, todellakin.
toivottavasti kukaan ei näitä ota vakavissaan. vakava eksytys, jossa on ihmisen omaa lisättynä totuuteen. toret kirjoitti:
valheellisia on tämän naisen profetiat, todellakin.
toivottavasti kukaan ei näitä ota vakavissaan. vakava eksytys, jossa on ihmisen omaa lisättynä totuuteen.Samanlaiseen tulokseen olen minäkin päätynnyt. Vaikka näenkin jossain osin adventistit veljekseni ja sisarekseni. Adventtikirkon kotisivujen opetus Isästä,pojasta pyhästä hengestä vaikuttaa perin raamatun mukaiselta.
Mutta Ellenin kirjoituksia en näe kaikin osin oikeaksi. Monissa kohdin hänen kirjoituksissaan huokuu kristuskeskeisyys. Kristuskeskeisyyden kuitenkin himmentää hänen ristiriitaiset ja tarunomaiset opetukset.- laintaulut
Soihdunkantaja kirjoitti:
Ei kyti mitään vääntele. Vaan laittaa sivuilleen lainauksia suoraa Ellenin kirjoista.
Kyllä olen lukenut Ellenin sanomaa ja tiedän hyvin mitä kaikkea siellä sanotaan. Jokainen voi tarkistaa onko kytin sivuilla asioissa perää.
Sinulla on vain peittelyn makua. Ihmispalvonta kun tunnetusti saa vääryyttä aikaan. Ellenin kysenalaistaminen ei horjuta uskoasi.2.Sam.4:12. "Ja Daavid käski nuorten miesten surmata heidät. Niin he hakkasivat poikki heidän kätensä ja jalkansa ja hirttivät heidät Hebronin lammikon rannalle. Mutta Iisbosetin pään he ottivat ja hautasivat sen Abnerin hautaan Hebroniin."
Lainasin vain yhden kohdan Raaamtusta. Nyt voisin selittää sen miten tahansa, sen perusteella miten hyvin tunnen Raamatun ja miten uskon siihen. Lisäksi jos olisin Jumalalle katkera koska en saa toimia oman mieleni mukaan enkä tehdä niin kuin haluaisian, voisin sanoa että Raamattu on Jumalan raakuuden historiaa.
Mutta koska tiedän kuitenkin mten asiat on voin muiden tekstien perusteella sanoa mitkä olivat ne syyt jotka johtivat tuohon tilanteeseen.
Jos Ellen Whitelta lainataan teksti sieltä ja toinen täältä ollenkaan perehtymättä asiayhteyteen ja tuomatta kokonaiskuvaa esille, voidaan tehdä aivan sellaisia johtopäätöksiä kuten kukin haluaa. Jos haluaa mustamaalata ja vahingoittaa persoonaa, se ei ole ollenkaan vaikeaa.
Kun totuus hylätään se tekee ihmisestä vihollisen puolella olevan soturin. Korvasyyhyyn haetaan oppeja kun ei Jumalan sana kelpaa. Seuraavana aloitetaan herjaus ja väärät todistukset sekä pahan puhuminen. Koska sielu on jo paholaisen harhaanjohdettavana ja henkilö ei tajua sitä vaan luulee olevansa Jumalan asialla. Raamattu on täynnänsä tälläisia tarinoita ja ne päätyvät poikkeuksetta henkilön tuhoon, ellei hän tee parannusta. Kyllä kytilläkin vielä toivoa on, Jumalalle ei mikään ole mahdotonta, kunhan ihminen vain kuulisi Jumalan äänen siinä alennustilassaan. - toret
JoikaM40 kirjoitti:
Samanlaiseen tulokseen olen minäkin päätynnyt. Vaikka näenkin jossain osin adventistit veljekseni ja sisarekseni. Adventtikirkon kotisivujen opetus Isästä,pojasta pyhästä hengestä vaikuttaa perin raamatun mukaiselta.
Mutta Ellenin kirjoituksia en näe kaikin osin oikeaksi. Monissa kohdin hänen kirjoituksissaan huokuu kristuskeskeisyys. Kristuskeskeisyyden kuitenkin himmentää hänen ristiriitaiset ja tarunomaiset opetukset.ja meille on opetettu pitämään vain se, mikä on totuus ja mikä on hyvää, sekä karttamaan valhetta ja pahuutta.
Jumalan profeetoista ei löydy valhetta, joten tämä nainen ei ole Jumalan profeetta. ei Jumalan Henki tuo esiin puolitotuuksia, vaan 100% totuuksia. väistykää näistä valheellisista, jotka taitavilla puheillaan johtavat harhaan. kaikki koetelkaa raamatun valossa ja Jumalan Hengen opastamana, jotta ette ota otsallenne vääryyden ja valheen sinettiä, joka johtaa kadotukseen.
siunausta kaikille
- Uskova 1
Lukekaapa vastapainoksi entisen adventtisananjulistajan kirja: "Miksi jätin adventismin", Toivo Hillberg, Suomen Kirkon Lähetysseura, Pieksämäki 1965.
Painos on luultavasti loppu, mutta kirjastoista tai antikvariaateista/kirpputoreilta voi löytyä.
Kirjan lopussa on myös Aake Lahden, Lempi Lahden, Lea Kortesmaan ja Raili Hillbergin kertomukset, kuinka pääsivät irti adventismista. Nautinnollisia lukuhetkiä.- annu42
Ystäväni tuli uskoon Toivo Hillbergin kautta. Hyvä saarnamies oli ja vaikuttavasti teki Jumalan työtä. Ihminen on erehtyväinen, kuten hänkin oli, joten emme ole vieläkään enkeleitä täällä. Tapahtumasta on liian kauan, joten olen jäävi muuta sanomaan.Mutta turha on enkeleitä seurakunnista etsiä, he ovat taivaassa hyvässä turvassa, ja saavat vain auttaa meitä, kun apua tarvitsemme. Me ihmiset täällä touhuamme ja teemme virheitäkin.
- Uskova 1
annu42 kirjoitti:
Ystäväni tuli uskoon Toivo Hillbergin kautta. Hyvä saarnamies oli ja vaikuttavasti teki Jumalan työtä. Ihminen on erehtyväinen, kuten hänkin oli, joten emme ole vieläkään enkeleitä täällä. Tapahtumasta on liian kauan, joten olen jäävi muuta sanomaan.Mutta turha on enkeleitä seurakunnista etsiä, he ovat taivaassa hyvässä turvassa, ja saavat vain auttaa meitä, kun apua tarvitsemme. Me ihmiset täällä touhuamme ja teemme virheitäkin.
Kas sitä ollaan samaan aikaan linjoilla.
Mitä tarkoitat "erehtyväinen". Et kai vai taas väitä luopioksi, katkeraksi ja tyhmäksi, kun erosi adventeista??? - annu42
Uskova 1 kirjoitti:
Kas sitä ollaan samaan aikaan linjoilla.
Mitä tarkoitat "erehtyväinen". Et kai vai taas väitä luopioksi, katkeraksi ja tyhmäksi, kun erosi adventeista???Nämä hänen kauttaan tulleet ystävät ovat hänen historiansa minulle kertoneet omalla laillaan. Eräs antoi minulle tuon kirja, joten luin senkin. Nyt tiedän sekä Hillbergin että näiden seurakuntalaisten kertomuksen, joten voin ihan sanoa: ihminen on erehtyväinen, puolin ja toisin. Emme sano ketään luopioksi, sillä yleensä eronneetkin ovat täällä päin edelleen ystäviämme. He vain ovat ottaneet toisen askeleen, ja se on pois päin.
Ei ole harvinaista, että he tulevat joskus takaisinkin. Viime aikoina on kaksi tällaista palaamista tapahtunut. He palaavat ja "vahvistavat veljiään ja sisariaan". Heillä on kokemusta erämaataipaleelta, ja sitä puhetta kannattaa kuunnella. Sielläkin oppii, Jumala itse opettaa. Olihan Paavalikin erämaassa opiskelemassa, muistaakseni. - laintaulut
että he "pääsivät eroon adventismista". Luterilaisuudestakin "pääsee eroon" paljon ihmisiä vuosittain, samoin muistakin uskonsuunnista. Silti vaikka adventisteista eroaisikin miljoona niin tilalle tulee kaksi miljoonaa. Kyllä Jumala pitää omasta seurakunnastaan ja totuudestaan huolen. Ei sinun ollenkaan tarvitse surra tappioita.
- Uskova 1
laintaulut kirjoitti:
että he "pääsivät eroon adventismista". Luterilaisuudestakin "pääsee eroon" paljon ihmisiä vuosittain, samoin muistakin uskonsuunnista. Silti vaikka adventisteista eroaisikin miljoona niin tilalle tulee kaksi miljoonaa. Kyllä Jumala pitää omasta seurakunnastaan ja totuudestaan huolen. Ei sinun ollenkaan tarvitse surra tappioita.
Luterilaisuus perustuu suhtkoht oikeisiin oppeihin, jotka ovat sitten aikojen kuluessa vääntyneet ihmismielen mukaisiksi, kuten nyt naispappeus ja liberaaliteologia.
Seitsemännen Päivän Adventismi taas perustuu kahden väärän profeetan, Millerin ja Whiten, vääriin laskelmiin ja näkyihin ja näistä kyhättyihin oppeihin. Adventismin perusta on siis väärä. Väärälle perustalle on lisätty myös naispappeutta ja liberaaliteologiaa. Mutta sama se onko fundamentalistiadventisti vai liberaaliadventisti, kun pohja jolle on rakennettu on väärä. Pitää lähteä pois harhaoppisesta kirkosta. Kiitos vinkistäsi. Täytyy pyrkiä löytämään tuon mainitsemasi kirjanen jostain. Olisi kiinnostavaa tietää hänen kokemuksensa.
Minulla sattuu olemaan kirjahyllyssäni tunnetun sanajulistajan Folke Thorellin kirja nimeltään Totuus sapatista ja sunnuntaista. (Jyväskylän keskimaan kirjapainossa 1954)
Kertoo totuuden sapatista ja sunnuntaista. Valaisee selvästi ja kirjoituksiin nojautuen nimensä ilmaisemana kysymystä, joka on ollut aina päivänpolttava.
Perusteellisesti ja asiantuntevasti tekijä käsittelee sitä harhaoppia joka kytkeytyy tähän yhteyteen.
Varten otettava kirjanen jos kiinnostusta aiheeseen.
Siunausta !Niin sehän on selviö,että jäseniä tulee ja menee muuallakin kuin adventtikirkossa. Mutta kaikilla ei ole mahdollisuutta niistä kirjoittaa bestselleriä. Syitä voi olla moninaisia,ja useinmiten osasyy on myös omassa itsessään. Kyseinen kirja voi tietysti tarjota nautinnollisia lukuhetkiä varsinkin niille,jotka sitä hakevat tämän tyyppisistä kirjoista.
En itse ole lukenut ky.kirjaa,enkä näin ollen voi siitä mitään sanoa,mutta tunsin kirjoittajan aikoinaan. Enkä voi asettaa hänen vilpittömyyttään kyseenalaiseksi,se oli hänen näkemyksensä "määrättyyn tilanteeseen" johtaneista syistä.- Uskova 1
JoikaM40 kirjoitti:
Kiitos vinkistäsi. Täytyy pyrkiä löytämään tuon mainitsemasi kirjanen jostain. Olisi kiinnostavaa tietää hänen kokemuksensa.
Minulla sattuu olemaan kirjahyllyssäni tunnetun sanajulistajan Folke Thorellin kirja nimeltään Totuus sapatista ja sunnuntaista. (Jyväskylän keskimaan kirjapainossa 1954)
Kertoo totuuden sapatista ja sunnuntaista. Valaisee selvästi ja kirjoituksiin nojautuen nimensä ilmaisemana kysymystä, joka on ollut aina päivänpolttava.
Perusteellisesti ja asiantuntevasti tekijä käsittelee sitä harhaoppia joka kytkeytyy tähän yhteyteen.
Varten otettava kirjanen jos kiinnostusta aiheeseen.
Siunausta !Pitääpä etsiä käsiinsä, jos jostain löytäisi.
Muuten, Helsingin yliopiston kirjastossa pitäisi olla kaikki Suomessa koskaan julkaistut kirjat, mutta en tiedä saako niitä tilaamalla muille paikkakunnille, vai pitääkö käydä itse paikan päällä.
- kirjaan tutustunut
Lukekaa luku 35 ja siitä eteen päin. Ennustukset näyttävät todellakin toteutuvan! Ja muistakaa että nuo kuvaukset meidän päivistämme on kirjoitettu puolitoista vuosisataa sitten! Uskon Ellen G. Whiten saaneen nuo tiedot Jumalalta. Ne eivät voi olla vain hyviä arvauksia. Kokonaiskuva uskonnollisuuden kehityksestä on selkeä, paikkansa pitävä, ja mikä tärkeintä, - sopusoinnussa Raamatun kanssa! Ellen oli Jumalan profeetta. Kuulkaa häntä, niin teidän käy hyvin! Itse olen saanut tästä nyt täyden vakuuden.
- +++
Adventisti nimimerkillä kirjaan tutustunut kirjoitti Ellen G Whitestä: "Kuulkaa häntä, niin teidän käy hyvin!".
Mitä ihmettä tämä on??? Adventistit käskevät meidän kuunnella IHMISTÄ!!! Arvioikaa tätä raamatun valossa.
Raamatussa Jumala sanoo Jeesuksesta: "Tämä on minun rakas Poikani, johon minä olen mieltynyt. Kuulkaa häntä!" (Matt. 17:5)
Kristusta emme kuule muuten kuin apostolien kautta. Joka haluaa tulla Kristuksen luo, lukekoon Raamattua.
Ellen G Whiteä korottaviin adventisteihin sopii hyvin roomalaiskirjeen teksti: Room. 1:25 "He ovat vaihtaneet Jumalan totuuden valheeseen, he ovat kunnioittaneet ja palvelleet luotua eivätkä Luojaa -- olkoon hän ikuisesti ylistetty, aamen." - Anonyymi
+++ kirjoitti:
Adventisti nimimerkillä kirjaan tutustunut kirjoitti Ellen G Whitestä: "Kuulkaa häntä, niin teidän käy hyvin!".
Mitä ihmettä tämä on??? Adventistit käskevät meidän kuunnella IHMISTÄ!!! Arvioikaa tätä raamatun valossa.
Raamatussa Jumala sanoo Jeesuksesta: "Tämä on minun rakas Poikani, johon minä olen mieltynyt. Kuulkaa häntä!" (Matt. 17:5)
Kristusta emme kuule muuten kuin apostolien kautta. Joka haluaa tulla Kristuksen luo, lukekoon Raamattua.
Ellen G Whiteä korottaviin adventisteihin sopii hyvin roomalaiskirjeen teksti: Room. 1:25 "He ovat vaihtaneet Jumalan totuuden valheeseen, he ovat kunnioittaneet ja palvelleet luotua eivätkä Luojaa -- olkoon hän ikuisesti ylistetty, aamen."19. Ja joka ei kuule minun sanojani, joita hän minun nimessäni puhuu, hänet minä itse vaadin tilille.
20. Mutta profeetta, joka julkeaa puhua minun nimessäni jotakin, jota minä en ole käskenyt hänen puhua, tahi puhuu muiden jumalien nimessä, sellainen profeetta kuolkoon."
21. Ja jos sinä ajattelet sydämessäsi: "Mistä me tiedämme, mikä sana ei ole Herran puhetta?" niin huomaa:
22. kun profeetta puhuu Herran nimessä, ja kun se, mitä hän on puhunut, ei tapahdu eikä käy toteen, niin sitä sanaa Herra ei ole puhunut; julkeuttaan se profeetta on niin puhunut; älä pelkää häntä." - 5. Moos. - laintaulut
+++ kirjoitti:
Ellen G Whiteä korottaviin adventisteihin sopii hyvin roomalaiskirjeen teksti: Room. 1:25 "He ovat vaihtaneet Jumalan totuuden valheeseen, he ovat kunnioittaneet ja palvelleet luotua eivätkä Luojaa -- olkoon hän ikuisesti ylistetty, aamen."Mooses, Jesaja, Hesekiel, Matteus, Johannes, keitä he olivat? Ihmisiä! Jumala käyttää ihmisiä sanomansa eteenpäin viemiseen. Kun kuuntelemme näitä ihmisiä, kuuntelemme Jumalaa!!! Ellen White oli ihminen joka oli läheisessä suhteessa Jumalaan. Jumala ilmoitti hänelle asioita joita tulee tapahtumaan. Kun kuuntelemme tai luemme Whiten tekstejä, kuulemme niissä Jumalan puhetta!
- Sineetti
laintaulut kirjoitti:
Mooses, Jesaja, Hesekiel, Matteus, Johannes, keitä he olivat? Ihmisiä! Jumala käyttää ihmisiä sanomansa eteenpäin viemiseen. Kun kuuntelemme näitä ihmisiä, kuuntelemme Jumalaa!!! Ellen White oli ihminen joka oli läheisessä suhteessa Jumalaan. Jumala ilmoitti hänelle asioita joita tulee tapahtumaan. Kun kuuntelemme tai luemme Whiten tekstejä, kuulemme niissä Jumalan puhetta!
En rinnastaisi Elleniä raamatun profettojen kanssa samaan kastiin. Taisi tulla sinulle pieni lipsahdus.
Mutta uskovalle voi myös sattua kömmähdyksiä. - laintaulut
Sineetti kirjoitti:
En rinnastaisi Elleniä raamatun profettojen kanssa samaan kastiin. Taisi tulla sinulle pieni lipsahdus.
Mutta uskovalle voi myös sattua kömmähdyksiä.Ei hän kuulukaan samaan kastiin Raamatun kirjoittajien kanssa, mutta kuuluu samaan niiden monien muiden Jumalan profeettojen kanssa jotka mainitaan Raamatussa, mutta eivät kirjoittaneet siihen mitään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7394973Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6734209Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1732311Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o162087MTV: Katri Helena repäisee kunnolla - Aivan uudessa roolissa TV:ssä - Tätä ei arvannut!
No nyt iskelmälegenda ja koko kansan Katri Helena kyllä repäisee kunnolla! Upeaa heittäytymistä, Katri Helena! Lue, mis401888- 961706
TELIA pakottaa 4G-liittymiä väkisin 5G-liittymiin, vaihtaa ilman lupaa
Ihmisten sopimuksia! https://www.is.fi/digitoday/mobiili/art-2000011063159.html "Telia on lähettänyt osalle 4g-asiakka1711473OP Kaskimaa
Niin sitten pankki vaihtaa nimeään ja pääkonttori siirtyy ties minne. Pulkkisen visio, Kainuu ei kelvannut.301218- 921193
- 941144