PAKKAAJA?

Hannes__

Millaista työtä pakkaaja tekee ja minkälainen palkka siinä on?

6

15794

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pakkaajanakin ollut

Yleensä jos ilmoituksen kautta haetaan työntekijää niin on mainittu, tarkoittaako pakkaaminen käsin vai koneellista.

Pakkaaja sananmukaisesti pakkaa tavaroita lähetystä varten tai varastoon (useimmiten). Itse olen ollut monenlaisena pakkaajana nuorempana, niin koneella kuin käsinkin. Käsinpakkaus nyt voi olla mitä vain, riippuen mitä firma tekee. Usein kummiskin työn sisältö on aika vakio. Siirrät komponentteja, vihanneksia, elintarvikkeita tai mitä nyt vain paikasta a paikkaan b eli useimmiten johonkin säiliöön tai laatikkoon.

Koneella pakkaus nyt voi olla esim. jotain suurempaa massatuotantoa eli "kourilla" siirrellään samallatavoin kuin käsin...Yhtälailla yhteneväistä molemmissa on ettei kyllä juurikaan ole aiempia työkokemusvaatimuksia tai vaadi mitään erityistä koulutusta. Tai no ehkä jotkut Nokian tapaiset haluavat vähän näyttöä osaamisesta ihan liukuhihnahommassakin.

Itse olen ollut useamman vuoden aikanaan pakkaajana alkaen Valiolta 15 kesäisestä osa-aikahommissa tuonne reiluun pariinkymmeneen ikävuoteen opiskelujen ohessa jolloin viimeiset paikat olivat jo vähän raskaampaa ja vaativampaa pakkaushommaa. Nuorena tienasin muistaakseni jotain n. 4000mk/kk kesätöissä ja viimeisen kerran juuri 2000 luvun taitteessa kun olin niin palkka oli siinä vajaat 10 000 mk/kk Eivät palkkaukset paljoa ole muuttuneet euron myötä.

Hommaan kun ei erityisiä koulutuksia vaadita, lähinnä hyvä kunto ja selän kestävyys on suurin kriteeri useimmiten niin ei mitään huippupalkkoja kyllä makseta. Edes järin raskaasta pakkaamisesta. Siinä 1100-1200e kieppeillä ehkä liikutaan nykyään. Homma kun tosiaan usein on sellaista, että jos joku lähtee menemään niin tilalle voidaan ottaa ensimmäinen soittaja...

• Pakkaajanakin ollut

Pakkajathan ovat yksiä klassisimpia joita työnvälitysfirmat välittävät sesonki/osa-aikaisiin/määräaikaisiin työtehtäviin milloin minnekin. Joskus mielenkiinnosta katsonut niin jatkuvasti ympäri suomen eri välitysfirman hankkivat pakkaajia. Joskus tietty pidempi aikaisiinkin hommiin. Usein kuitenkin tyyliin jotain 2-3kk, ja "sopii opiskelijalle" linjalla. Eli asiat ovat sovittavissa ja työtä esim. muutamia tunteja iltaisin.

• Hannes
        Pakkaajanakin ollut kirjoitti:

Pakkajathan ovat yksiä klassisimpia joita työnvälitysfirmat välittävät sesonki/osa-aikaisiin/määräaikaisiin työtehtäviin milloin minnekin. Joskus mielenkiinnosta katsonut niin jatkuvasti ympäri suomen eri välitysfirman hankkivat pakkaajia. Joskus tietty pidempi aikaisiinkin hommiin. Usein kuitenkin tyyliin jotain 2-3kk, ja "sopii opiskelijalle" linjalla. Eli asiat ovat sovittavissa ja työtä esim. muutamia tunteja iltaisin.

Eli homma on käsin pakkaamista ja kesto 6-9 kk. Varamiespalvelun kautta olen menossa, mutta firmasta ei vielä tietoa.

• pakkaushommissa

Paljonko pakkaajien yleinen palkkataso tänä päivänä? Käsin- ja konepakkaajan palkka? Teollisuus vs kaupan ala?

• SurkeaPalkka

Kaupan varastossa palkka 11 euroa tunti (TES).

Kovaa hommaa, vaikka pakattava tavara 'kevyttä'. Noin 100 g - 3 kg. Joskus 10 kg - 40 kg säkkien nostelua. Nivelet ja jänteet kovilla pakkotahtisesta työstä. Lihastulehdus käsivarsissa ylirasituksesta. Ei ole palautunut edes parissa vuodessa.

• Anonyymi

Mulle tuli tuossa työssä kolmessa viikossa veritulppa toiseen käteen (se on kyllä erittäin harvinaista) ja nyt noin puoli vuotta mennyt ja kipua yhä kummassakin kädessä..Kannattaa treenata paljon käsilihaksia ennen kuin menee pakkaajaksi.. Fyysisesti rautaisessa kunnossa olevalle kuitenkin siinä mielessä ok työ, että helppoa..Mutta itselle oli kyllä aivan liian tylsää myös...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      42
      7145
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      3988
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      52
      3463
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      41
      2988
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2756
    6. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2248
    7. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2216
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      41
      2183
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      47
      2177
    10. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      44
      2133
    Aihe