Fiat 127 Special

PJ

127:n "viritetty" (70hv) versio kiinnostaisi.
Minkälaisissa hinnoissa ko. autot Suomessa
liikkuvat, onko niitä mahd. kohdeltu paremmin
kuin normaaleja 127:ja. Onko niitä tuota
enemmänkin Suomeen aikoinaan, eli liikkuuko niitä
sen verran, että myös hyväkuntoisia löytyisi?
Onko varaosien vaihdettavuus sisustusta
lukuunottamatta hyvä - varaosia löytynee vielä
127:aan suhteellisen hyvin?

Tarkoituksena olisi siis löytää jostain mahd.
hyväkuntoinen ja edullinen harrastepeli - 127
(normaaliversio) tullee hankittua, mutta 127
Special kiinnostaisi kummasti..

9

2537

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • JTP

      70 hv versio oli Sport, jossa oli brasiliassa
      tehty 1050-kuutioinen OHC-moottori. Vähissä
      alkavat olla, joten jos jostain hyvä löytyy, niin
      kannattaa pistää talteen.
      1300 cc versiota ei Suomeen virallisesti
      tuotukaan, tekniikoita jokunen kappale. Koneessa
      oli 5 hp enemmän tehoa ja vääntö selvästi
      parempi. Lisäksi laatikko oli 5v.
      Special oli mielestäni ihan vakio koneella ja
      erot olivat kosmeettisia.

      • Jakke

        Muistui vaan mieleen että isukilla oli aikoinaan
        Special-malli. Se oli tosiaan täysin sama kuin
        "vakio", paitsi että siinä oli kangasmatot ja
        savukkeensytytin, joita siihen aikaan ei
        karvalakkimallissa ollut :D Ai niin ja olihan
        siinä komea Special-tarra takaluukun reunassa.


    • Abarth

      127 stradat (1050cc) ovat yleisempiä kuin
      sportit. Stradassa on sama moottori kuin
      sportissa, mutta esim. nokka-akseli ja kaasari on
      sportissa eri (venttiilit ehkä).
      Stradan moottorista saa siis tehtyä samanlaisen,
      kuin sportissa on.
      Stradassa on vakiona muistaakseni 56hv.

      On muuten aika kierroskone se sport, joten
      varmasti on rääkätty.

      • JTP

        Imuventtiilit ovat isommat, pako taas sama.
        Kanavat ovat kannessa selvästi pienemmät, joten
        toki tekemällä saa, jos jaksaa hoonata.
        Alakerta koneissa on sama-
        Imusarja on tietysti kaksikurkkuiselle.

        Sportin kone on todella vahva.


      • PJ
        JTP kirjoitti:

        Imuventtiilit ovat isommat, pako taas sama.
        Kanavat ovat kannessa selvästi pienemmät, joten
        toki tekemällä saa, jos jaksaa hoonata.
        Alakerta koneissa on sama-
        Imusarja on tietysti kaksikurkkuiselle.

        Sportin kone on todella vahva.

        Kone vahva - Fiatissa?? :) Minkähänlaisissa
        hinnoissa Sportit (70hv) ja Stradat (56hv)
        liikkuvat, vai ovatko ne nykyään niin
        harvinaisia, että vain merkkikerhoilla on joitain
        yksilöitä? Onko esim. Keltainen Pörssi paras
        tässäkin tapauksessa?


      • Abarth
        PJ kirjoitti:

        Kone vahva - Fiatissa?? :) Minkähänlaisissa
        hinnoissa Sportit (70hv) ja Stradat (56hv)
        liikkuvat, vai ovatko ne nykyään niin
        harvinaisia, että vain merkkikerhoilla on joitain
        yksilöitä? Onko esim. Keltainen Pörssi paras
        tässäkin tapauksessa?

        Sporttia ei varmaan hevin löydy, mut jos löytyy,
        niin voi olla vaik 5000,- Stradat on jotain 1500-
        3500,- Kyllä noita stradoja vielä näkee aika
        useessa pörssissä.
        Itelläni on stradan moottori tarpeettomana,
        kylläkin palaneesta autosta, mut kai siitäki
        kaikkien tiivisteiden ym. vaihdolla varmaan sais
        pelin.


    • Minä ite

      Se 70heppanen malli on 127 sport ja tätä nykyä
      suhteellisen harvinainen ainaki suomessa.Siinä on
      1050cm3 kone mutta erilaisella nokalla ja kakskurk
      kusella kaasarilla.Laita vakio satakaks seiskaan
      uno turbon kone 105heppaa niin johan tullee fiat
      tiin potkua.

      • Abarth

        Joo, sehän menee sinne ihan heittämällä vaa ja
        luvat on kans tosi löyhällä.


    • kortela

      Kiinnostaisikko syyskuussa 2010 katsastettu fiat strada (se isolohko 1050cm) vm 1981.Ollut käytössä vuosittain.Nyt talviseisonnassa autotallissa.Hitsailematon ehjäsisusteinen tuleva museoauto.Itsellä tarkoitus löytää vanhempi mahdollisesti valmiiksi museorekisterissä oleva fiatti.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

      En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      22
      5234
    2. Huomenta ihana

      Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      25
      4398
    3. Hei rakas...

      Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      28
      2541
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

      Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2264
    5. Toiveikas vai toivoton

      torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2008
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

      Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      1928
    7. En ole koskaan kokenut

      Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1617
    8. Mukavaa päivää

      Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1541
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

      Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1277
    10. Kerranki asiat oikein

      Ilkka ja muut pienpuolueeet...teitte hyvän työn kun valitsitte pätevän henkilön virkaan eikä kepulle passelia!! Jatkakaa
      Haapavesi
      10
      1194
    Aihe