Internet-liikeidean-Patentti??

Im on the way folks:D

Olen keksinyt uuden www-sivusto idean. Ja kun sen koodaus jne on nyt melko valmis niin ajattelin kysyä
voiko ns. internetsivusto-idean suojata patentilla tai mallisuojalla?
Yritin Patentti- ja rekisterihallinnon sivuilta löytää vastausta, muttei siellä puhuta netistä mitään.

Suojaus kopioijia vastaan tuntuisi mukavalta, kun olen aika pienillä panoksilla(rahalla) liikkeellä ja isot nettifirmat voisivat helposti kopioida ideani omakseen ja tehdä siitä nopeasti maailmanlaajuisen kultakaivoksen:(

Siis onko internetsivusto ideat ns. vapaata riistaa?

Kiitos asiallisista neuvoista.

7

1592

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Markus Di

Ei voi patentoida.

• ......

patentoiminen voipi olla aika kallista puuhaa joten jos ajattelit selviäväsi pienillä panoksilla niin patentin hakeminen ei sitä ole. Siksi juuri pienet firmat manasivat asiaa jos ohjelmistopatentit olisi hyväksytty, mitä ei onneksi tapahtunut. Se olisi ajanut monen pienen firman konkkaan.

Etkö voisi ajatella suojaavasi tekijänoikeuksin sivustoideoitasi? Ohjelmistothan on jo suojattu tekijänoikeuksin, siksi niille päälle lätkäisty patentointioikeus olisikin turha koska ohjelmat on jo kertaalleen suojattu.

Mutta jos haluat patentin niin kannattaisi nettisivujen lukemisen sijaan vaikka soittaa prh:lle ja kysyä asiaa.

• paralegal

jos pystyt osoittamaan että olet keksinyt jotain uutta niin ehkä sitten voit..

värit/leiskat/omalaatuinen myyntitarjous tuskin täyttää kriteereitä

amerikassa homman pitäisi olla helpompaa, ja markkinoillakin voisit oikeasti rikastua

helpoin tapa on esitellä homma keksintösäätiölle ja kuunnella kommentteja

• Verso

Liike-ideaa ei voi patentoida.

Katso prh.fi

• Joku vaan

Sanotko siis että "isot" voivat tehdä asian paremmin kuin sinä?

Jos voivat niin sitten sinä et ole hyvä vaan isot ovat.

Kuka tahansa voisi vääntää esim. uuden huuto.net:in koodillisesti. Kuitenkaan näin ei ole tapahtunut koska huuto.net on ainoa oikea.

• läpiluku kannattaa

lueppa toi uudelleen poju. se sano, että isot voisivat kopioida hänen ideansa.

• loudspeaker
        läpiluku kannattaa kirjoitti:

lueppa toi uudelleen poju. se sano, että isot voisivat kopioida hänen ideansa.

Helsingissä patentti-, ja rekisterihallituksen ovesta sisään, muutama rappu alaspäin ja tiskille. Sanot: "Haluan tavata patentti-insinöörin." Jos jollakin heistä on aikaa, saat lätkän rintaasi ja sinut ohjetaan hisseille kolme kerrosta ylöspäin ja jos on hyvä säkä pääset heti juttusille. Hän sitten osaa vastata mihin vain. Jos patentti-insinöreillä on kiire, voit varata ajan. Minä olen kylläkin päässyt monta kertaa suoraan puheille. Onnea projektille.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      22
      4594
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      20
      3745
    3. Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita

Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy
      Maailman menoa
      407
      2449
    4. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      27
      2181
    5. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2034
    6. Nainen, sellaista tässä ajattelin

Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost
      Ikävä
      239
      1969
    7. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      36
      1809
    8. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      1738
    9. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1507
    10. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1371
    Aihe