lsass.exe

järjestelmävirhe

Kaverit, nyt auttakaa..!

Koneen käynnistyksen yhteydessä kone lataa itteänsä siihen käyttäjävalintaikkunaan asti, käyttäjänimiä ei kuitenkaan ilmesty, vaan tulee sellainen viesti että:

------------------------------------------------

lsass.exe - järjestelmävirhe (ei ihan varma että onko ensimmäinen kirjain pieni "L" tai iso "i".. voi olla kumpi tahansa..)

Salasanan päivitysyrityksessä tämä palautettu tila ilmaisee että nykyinen salasana ei ole kelvollinen.

------------------------------------------------

kun virheviesti ilmaantuu koneelle, kone buuttaa heti 2s kuluttua ja näin loputon buutikierre jatkuu.. Olen kokeillut vikasietotilaa, järjestelmän palautusta siihen tilaan jossa se vielä toimi.. yms.. xplevyä,sitä toistakin.. mikään ei ole auttanut.. mikään ei näytä tehoavan, kone menee aina vaan siihen tilanteeseen jossa pitäisi käyttäjien nimien tulla.. mutta buuttaa sen sijaan aina. Konetta ei siis voi OLLENKAAN käyttää tällä hetkellä.

Netistä olen yrittänyt etsiä tietoa tosta lsass.exe:stä, ja olen tullut siihen tulokseen että se on ilmeisesti jokin trojalainen.. buuttivirus tai jokin vastaava.. tosin ne troijalaisversiot jotka netissä näin oli erilaisia kuin tämä minun, sillä ne käynnisti koneen 60s, mutta tämä mun käynnistää koneen 2s.. ettäs näin..

kävin tässä kahdessakin tietokonekorjaamoliikkeessä, toisessa sanottiin että paras vaihtoehto olis formatoiminen (johon minä en suostu), tyypit suositteli vielä että kannattaa etsiä jostain joku sellanen antivirus buutti-cd joka tarkastaa mun koneen ennen xpn käynnistystä.. se saattais ehkäpä ratkaista ongelman..

----->->->Voisko joku ystävällinen henkilö antaa muutaman linkin josta löytyis muutama tollanen buutti-cd jutska??

Toisessa paikassa jossa kävin, sanottii suoraan että joko formatointi, tai sitten ne voi tarvittaessa tallentaa mun jutut siitä kovalevyltä muualle, johonkin toiseen koneeseen ja palauttaa ne siihen mun koneelleni formatoinnin jälkeen.. Ne pa*kiaiset pyytäis tästä kaikesta väh 80€, joka ei valitettavasti mun opiskelijankukkarolle oikein sopis..

Eli, jos joku tietävä tietokonenero mulle kertois muutaman vinkin että mitä minun kannattaa nyt tehdä, niin olisin TODELLA kiitollinen.. on pakko olla jokin muukin vaihtoehto kuin nämä...;(

t.epätoivoinen

ps.kiitos etukäteeeeen!!!

20

25836

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei virus

ei siis virus. http://www.liutilities.com/products/wintaskspro/processlibrary/lsass/

"Salasanan päivitysyrityksessä tämä palautettu tila ilmaisee että nykyinen salasana ei ole kelvollinen"

Tämä kertoo että käyttäjäprofiilisi salasana on jotenkin vioittunut/väärä/viallinen.

Kokeile pääsetkö vikasietotilaan ja järjestelmänvalvojan tilille. Ei kysy salasanaa. Jos pääset kirjautumaan järjestelmänvalvojan tilille, voit tehdä itsellesi uuden kirjautumistilin, ja poistaa vanhan.

Pistä uuden kirjautumistilisi salasana johonkin talteen ettet unohda sitä.

• järjestelmävirhe

Kiitos viestistäsi..

mutta kuten jo sanoin, olen kokeillut lähes kaikkia mahdollisia juttuja...

kun käynnistän koneen vikasietotilassa, vikasietotilanäyttö ilmaantuu, ja sitten ilmaantuu taas tuo ihana virheilmoitus ja kone buuttaa.. ihan sama että minkä vaihtoehdon sieltä F8:n painalluksen jälkeen valitsen, mikään niistä ei näytä auttavan..

tiedän että lsass.exe on jokin win oma juttu, mutta netissä oli jotain juttua että jos se ensimmäinen kirjain onkin iso "i", niin siinä tapauksessa se voi olla jotain muuta... en tiedä.. jotan tollasta siinä luki...

osaatkohan sanoa jotain muita neuvoja..;) mie oon ihan hukassa...;(

• tuotanoin
        järjestelmävirhe kirjoitti:

Kiitos viestistäsi..

mutta kuten jo sanoin, olen kokeillut lähes kaikkia mahdollisia juttuja...

kun käynnistän koneen vikasietotilassa, vikasietotilanäyttö ilmaantuu, ja sitten ilmaantuu taas tuo ihana virheilmoitus ja kone buuttaa.. ihan sama että minkä vaihtoehdon sieltä F8:n painalluksen jälkeen valitsen, mikään niistä ei näytä auttavan..

tiedän että lsass.exe on jokin win oma juttu, mutta netissä oli jotain juttua että jos se ensimmäinen kirjain onkin iso "i", niin siinä tapauksessa se voi olla jotain muuta... en tiedä.. jotan tollasta siinä luki...

osaatkohan sanoa jotain muita neuvoja..;) mie oon ihan hukassa...;(

Jos olis käyttöjärjestelmä cd, niin sen voisi laitaa koneeseen ja suoritaa korjaus asennus.
        Mutta siinä on taas se vaara, että kun kone sammuu niin se formatoi pian koneen.
        mutta jos asennatkin uuden osion koneeseen.. niin sen kautta vois päästä katselemaan vanhat tiedot.
        kuinka iso c-asema siinä on.???

• järjestelmävirhe
        tuotanoin kirjoitti:

Jos olis käyttöjärjestelmä cd, niin sen voisi laitaa koneeseen ja suoritaa korjaus asennus.
        Mutta siinä on taas se vaara, että kun kone sammuu niin se formatoi pian koneen.
        mutta jos asennatkin uuden osion koneeseen.. niin sen kautta vois päästä katselemaan vanhat tiedot.
        kuinka iso c-asema siinä on.???

Joo, tota noinni... olen kokeillut käyttöjärjestelmäcd:ltä korjausta, mutta ei ole auttanut...

c: asemani on 60Gt..

en oikeen osaa tota uuden osion asentamista..

formatoimise osaan hyvin.. mutta.. se on sitten se viim vaihtoehto.. ;I

• tota nonii

Joo, tota noinni... olen kokeillut käyttöjärjestelmäcd:ltä korjausta, mutta ei ole auttanut...

c: asemani on 60Gt..

en oikeen osaa tota uuden osion asentamista..

formatoimise osaan hyvin.. mutta.. se on sitten se viim vaihtoehto.. ;I

laitat sen käyttis cd koneeseen ja laitat kokenut käyttäjä siellä muistaakseni kysytään mitä haluat tehdä asentaa uuden osion, asentaa kokonaan uusestaan wintoosan .... tätä voit kokeilla .... voit peruuttaa toiminnonkin ... ja taitaa olla se formatointi lähellä jo.

• Fox

Kerroit yrittäneesi XP:n asennuslevyllä(?) käynnistää konetta, eikä lähde?
      Onko sun omat tiedostot c:llä vai toisella osiolla, jos toisella, voisit asentaa uudestaan ja tavarat säilyis.
      Live-linux-cd saattais olla yksi ratkaisu, jos sulla on polttava asema. Knoppixissa muistaakseni on poltto-ohjelma mukana; saisit polteltua tiedostosi talteen ja sen jälkeen uudet kuviot.
      Haeskele joku tuttusi/kaverisi, jonka koneella siirrät tavarat talteen omalta kovalevyltäsi (osta vaikka sopivan kokoinen uusi kovalevy lisäksi).

Windowsissa on myös se recovery consol, mutta enpä tiedä miten sillä sais tuon korjattua. Mahtaisko tuossa lsass.exe:ssä sitten olla vikaa eli auttaisko ehjän tiedoston vioittuneen tilalle siirtäminen?
      Onko kovalevy alustettu ntfs- vai fat32-tiedostojärjestelmään ?
      Linuxilla voi hyvin lukea ntfs:ää, mutta ei suositella kirjoitukseen.
      Pysyykö kone käynnissä, jos menet biosiin?
      Tolla kokeella vois eliminoida virtalähde- yms. hardwarevikoja.

• järjestelmävirhe

-->kyllä, näin asia on. ei auttanut asennuslevy..

Onko sun omat tiedostot c:llä vai toisella osiolla, jos toisella, voisit asentaa uudestaan ja tavarat säilyis.
        -->valitettavasti kaikki on c:llä..

Live-linux-cd saattais olla yksi ratkaisu, jos sulla on polttava asema. Knoppixissa muistaakseni on poltto-ohjelma mukana; saisit polteltua tiedostosi talteen ja sen jälkeen uudet kuviot.
        Haeskele joku tuttusi/kaverisi, jonka koneella siirrät tavarat talteen omalta kovalevyltäsi (osta vaikka sopivan kokoinen uusi kovalevy lisäksi).

-->joo, noh kuulostaa ihan hyvältä.. mutta en tiedä onko siitä poltto-ohjelmasta mitn hyötyä jos oma koneeni on kuollut, ei pääse xp-seen.. vai meneekö se polttoohjelma jonkin muun kautta..?

Windowsissa on myös se recovery consol, mutta enpä tiedä miten sillä sais tuon korjattua. Mahtaisko tuossa lsass.exe:ssä sitten olla vikaa eli auttaisko ehjän tiedoston vioittuneen tilalle siirtäminen?

--->voi olla.. olen yrittänyt xpn asennus cdssä sitä korjausmoodia mutta ei ole ollenkaan auttanut.. olen itse asiassa kokeillut mielestäni kaikkea mahdollisia vaih ehtoja mitä nyt siitä F8 nappulasta tapahtuu, ja kaikkia kohtia siitä xpn levyltä paitsi lopullista formatointia..

-->en valitettavasti osaa vastata.. kun viimeksi formatoin koneeni, formatoin sen ihan normaalisti ilman mitää omia säätöja.. 1 c;asema yms...

--->kyllä pysyy käynnissä, pystyn seikkailemaan bios setupissa, mutta ei siellä mielestäni ainakaan mitään sen ihmeempää ollut..

--->niin.. katsotaan nyt, vien koneen tässä huomenna erään tuttavan tuttavan luo, se lupas katsoa sitä.. katsotaan nyt ja toivotaan että tulee kuntoon.. Onneksi itselläni on vähän vanhempi varakone käytössä, eli nettiasiat pystyy hoitamaan vielä..

kiits vastauksesta!

• Fox

-->kyllä, näin asia on. ei auttanut asennuslevy..

-->valitettavasti kaikki on c:llä..

-->joo, noh kuulostaa ihan hyvältä.. mutta en tiedä onko siitä poltto-ohjelmasta mitn hyötyä jos oma koneeni on kuollut, ei pääse xp-seen.. vai meneekö se polttoohjelma jonkin muun kautta..?

--->voi olla.. olen yrittänyt xpn asennus cdssä sitä korjausmoodia mutta ei ole ollenkaan auttanut.. olen itse asiassa kokeillut mielestäni kaikkea mahdollisia vaih ehtoja mitä nyt siitä F8 nappulasta tapahtuu, ja kaikkia kohtia siitä xpn levyltä paitsi lopullista formatointia..

-->en valitettavasti osaa vastata.. kun viimeksi formatoin koneeni, formatoin sen ihan normaalisti ilman mitää omia säätöja.. 1 c;asema yms...

--->kyllä pysyy käynnissä, pystyn seikkailemaan bios setupissa, mutta ei siellä mielestäni ainakaan mitään sen ihmeempää ollut..

--->niin.. katsotaan nyt, vien koneen tässä huomenna erään tuttavan tuttavan luo, se lupas katsoa sitä.. katsotaan nyt ja toivotaan että tulee kuntoon.. Onneksi itselläni on vähän vanhempi varakone käytössä, eli nettiasiat pystyy hoitamaan vielä..

kiits vastauksesta!

Vähän lisäselvitystä tuohon:
        "-->joo, noh kuulostaa ihan hyvältä.. mutta en tiedä onko siitä poltto-ohjelmasta mitn hyötyä jos oma koneeni on kuollut, ei pääse xp-seen.. vai meneekö se polttoohjelma jonkin muun kautta..? "
        Live-linuxin idea on se, että cd:llä käynnistetään kone ihan toimivaan käyttöjärjestelmään, kovalevylle ei asenneta mitään (ellei halua sitten toiminnan nopeuttamiseksi), kovalevyn tiedostot ovat silloin käytettävissä esim. kopiointia varten jollekin muulle tallennuskohteelle, kuten cd, tai dvd.
        Eli windows saa olla ihan kuollut, kunhan levy ei ole mennyt sekaisin. Sitähän tuo käynnistymättömyys ei välttämättä tarkoita.
        Mullakin on toi Knoppix, mutta viime käyttökerrasta on niin kauan, etten varmasti muista osasiko se poltella cd:lle/dvd:lle. Ja mulla se ei onnistuisikaan, kun on vain yksi cd/dvd-asema (käyttöjärjestelmähän vaatii sen aseman käyttöönsä). Kahdella romppuasemalla polttokin jo onnistuu.
        Onnea vaan matkaan, että saatte koneen pystyyn tai tavarat talteen.

• järjestelmävirhe
        Fox kirjoitti:

Vähän lisäselvitystä tuohon:
        "-->joo, noh kuulostaa ihan hyvältä.. mutta en tiedä onko siitä poltto-ohjelmasta mitn hyötyä jos oma koneeni on kuollut, ei pääse xp-seen.. vai meneekö se polttoohjelma jonkin muun kautta..? "
        Live-linuxin idea on se, että cd:llä käynnistetään kone ihan toimivaan käyttöjärjestelmään, kovalevylle ei asenneta mitään (ellei halua sitten toiminnan nopeuttamiseksi), kovalevyn tiedostot ovat silloin käytettävissä esim. kopiointia varten jollekin muulle tallennuskohteelle, kuten cd, tai dvd.
        Eli windows saa olla ihan kuollut, kunhan levy ei ole mennyt sekaisin. Sitähän tuo käynnistymättömyys ei välttämättä tarkoita.
        Mullakin on toi Knoppix, mutta viime käyttökerrasta on niin kauan, etten varmasti muista osasiko se poltella cd:lle/dvd:lle. Ja mulla se ei onnistuisikaan, kun on vain yksi cd/dvd-asema (käyttöjärjestelmähän vaatii sen aseman käyttöönsä). Kahdella romppuasemalla polttokin jo onnistuu.
        Onnea vaan matkaan, että saatte koneen pystyyn tai tavarat talteen.

nyt puhut asiaa... :)))

nyt ymmärsin.. Ongelmanani on vain se, että kyseessä oleva koneeni on kannettava, ja siinä tosiaan on vain se yksi cd/dvd-polttavaasema.. eli tiedostojen siirtäminen ei onnistuisi cdlle... jollei sitten se sun sanoma "Live-linux" tai "knoppix" tunnista mun 256mb usb-muistitikkua.. ja onhan noita 1 gigan usb-muistejakin markkinoilla.. vois lainata joltakin tai jopa ostaa sellasen..

koitan ettiä sitä knoppiksia netistä ja linuksia, mutta jos tiiet oikean osoitteen josta saa varmasti o i k e a n version, niin skriivaa tähän.. ;)

kiiiitti!!

• Fox

nyt puhut asiaa... :)))

nyt ymmärsin.. Ongelmanani on vain se, että kyseessä oleva koneeni on kannettava, ja siinä tosiaan on vain se yksi cd/dvd-polttavaasema.. eli tiedostojen siirtäminen ei onnistuisi cdlle... jollei sitten se sun sanoma "Live-linux" tai "knoppix" tunnista mun 256mb usb-muistitikkua.. ja onhan noita 1 gigan usb-muistejakin markkinoilla.. vois lainata joltakin tai jopa ostaa sellasen..

koitan ettiä sitä knoppiksia netistä ja linuksia, mutta jos tiiet oikean osoitteen josta saa varmasti o i k e a n version, niin skriivaa tähän.. ;)

kiiiitti!!

Luulin tavaraa olevan enemmänkin siirrettäväksi, mutta hyvä noin. Se Knoppix (linux)löytyy NordiskKnoppixina suomenkieli-vaihtoehdolla:

ftp://ftp.funet.fi/pub/mirrors/files.akl.lt/knoppix/
        Ohjeita ja selvitystä Tapsan sivuilta:

http://tapsa.terae.net/linux/knoppix.htm#preface

Siellä on linkit myös englanninkielisen lataukseen.

• järjestelmävirhe
        Fox kirjoitti:

Luulin tavaraa olevan enemmänkin siirrettäväksi, mutta hyvä noin. Se Knoppix (linux)löytyy NordiskKnoppixina suomenkieli-vaihtoehdolla:

ftp://ftp.funet.fi/pub/mirrors/files.akl.lt/knoppix/
        Ohjeita ja selvitystä Tapsan sivuilta:

http://tapsa.terae.net/linux/knoppix.htm#preface

Siellä on linkit myös englanninkielisen lataukseen.

hain 2 eri versiota knoppixista.. 1 oli nordisknoppix 3.2 (ei tunnistanut usbtä) sitten toinen oli knoppix 3.9 (eng). tämä jälkimmäinen knoppix kyllä tunnisti usb tiedostoni ja kaikki muutkin... MUTTA knoppixissa ei pysty ollenkaan polttamaan USB:lle... Sanoo että "tiedostoja ei voi siirtää koneelta pois, ellei siihen ole lupaa.." voi helvetti.. ettei ole lupaa kopsata omia tiedostojani pois koneelta... voi voi.. katselin asetukset läpi, niiden pitäs kans olla ihan "ok", tiietkö miten tuon suojauspas*an saisi ohitettua...? ;(

• järjestelmävirhe

hain 2 eri versiota knoppixista.. 1 oli nordisknoppix 3.2 (ei tunnistanut usbtä) sitten toinen oli knoppix 3.9 (eng). tämä jälkimmäinen knoppix kyllä tunnisti usb tiedostoni ja kaikki muutkin... MUTTA knoppixissa ei pysty ollenkaan polttamaan USB:lle... Sanoo että "tiedostoja ei voi siirtää koneelta pois, ellei siihen ole lupaa.." voi helvetti.. ettei ole lupaa kopsata omia tiedostojani pois koneelta... voi voi.. katselin asetukset läpi, niiden pitäs kans olla ihan "ok", tiietkö miten tuon suojauspas*an saisi ohitettua...? ;(

katsoin asetuksia vielä ja sieltä se ongelma löytyikin.. homma taitaa olla hanskassa. :)

• pulassa myös

katsoin asetuksia vielä ja sieltä se ongelma löytyikin.. homma taitaa olla hanskassa. :)

Hei,

mulla samanlainen ongelma. Miten ratkaisit tuon?

• Murtsipurtsi
        pulassa myös kirjoitti:

Hei,

mulla samanlainen ongelma. Miten ratkaisit tuon?

Käynnistin koneen knoppix-cd:llä ja siirsin kovalevyltä tärkeimmät tiedostot eli lähes koko kovalevyn ulkoiseen usb-kovalevyyn.
        Tämän jälkeen masensin koneen uusiksi.

• TommiM

Hei minulla on täsmälleen samanlainen ongelma. Miten sait Knoppixissa siirettyä tavaraa? Mitä asetusta vaihdoit ettei se valittanut tiedostoja siirtäessä ettei ole lupaa?

Kiitos jo etukäteen

• Veka
    • Matokuuri

Järjestelmän jatkuva uudelleenkäynnistäminen estää korjaustoimenpiteiden tekemisen. Windows XP –käyttöjärjestelmällä varustetuissa järjestelmissä uudelleenkäynnistyminen voidaan estää seuraavasti:

Valitse Käynnistä-valikosta Suorita (valitse Start-valikosta Run).

Kirjoita Avaa-tekstikenttään komento shutdown –a.

Napsauta OK-painiketta.

Tämän jälkeen pääset poistamaan tuon V-mäisen madon joko manuaalisesti tai madon tappo ohjelmilla

• Dfin

Paina cntrl alt del.
      Laita prosessit aakkosjärjestykseen.
      Katso onko se ''isass.exe'' vai ''Lsass.exe''.
      isass.exe on mato, Lsass.exe ei ole.

• Ozamaa

minulla on Lsass (pyörii n. 2000 - 4000 kt). Tuli kun latasin tibia-hackin. Kerran tuli viesti että "Lsass.exe blablabla tuote on suljettava blablabla..." Siinä oli sama kuvake kun cheatissa. Cheatti ei tietenkään käynnistynyt joten epäilen että kyseessä on keylogger.

• järjestelmävirhe

Poista Windows> System kansio, niin kaikki Windows-ongelmat katoavat kerralla!

t.avaaja-järjestelmävirhe

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      22
      3924
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      18
      2906
    3. Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita

Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy
      Maailman menoa
      387
      2135
    4. Nainen, sellaista tässä ajattelin

Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost
      Ikävä
      239
      1909
    5. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      27
      1841
    6. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      31
      1707
    7. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      32
      1619
    8. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      14
      1337
    9. Kulujen jako parisuhteessa

Hei, miten teillä jaetaan kulut parisuhteessa? Työttömyyttä ja opiskelua tulee omalla kohdalla jatkumaan vielä jonkin ai
      Parisuhde
      68
      1230
    10. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1161
    Aihe