Mitenkä tehdään omia maustekurkkuja? Olen kasvattanut omia avomaan kurkkuja ja kohta pääsee pääsatoa keräilemään. Minulla on kotona muutamia ohjeita mutta niissä on ETIKKAHAPPOA! Mitenkähän sama resepti toimii tavallisella etikalla, vai pitääkö tätä happoa ostaa jostakin? Ja missäköhän sitä sitten myydään? Onkoha jollakin valmista reseptiä tavalliselle väkiviinaetikalle? Ystävällisiä vastauksia odotellen pikku puutrhuri.
MAUSTEKURKKUJEN TEKO
6
3199
Vastaukset
- 123
... säilöntäaine pussin kyljestä. Pusseja löytyy tähän aikaan kaupoista kurkkujen läheisyydestä.
- naminami
Ohje kurkkuihin löytyy tosiaan pussin kyljestä ja säilömisainepusseja löytyy melkein joka kaupasta!
Jos pidät valkosipulin mausta, pilko sipulia ja lisää makusi mukaan purkkeihin.
Todella hyviä... - Hyssykät
Tavallinen etikkahan on laimennettua etikkahappoa!
- VUOKKI
Joo tiedetään että se on laimennettu ja suhdekkin löytyy kyllä pullon kyljestä, mutta jos ohjeessa on 2.4 desiä happoa niin pitääkö etikkaa ostaa tosiaan litratolkulla? Aattelin päästä vähemmällä laskulla kun kysyn ohjeita valmiille etikalle ja kun en kuitenkaan tee mitään suur tuotantoa.... Kiitoksia kuitenkin kaikille vastauksista. Minä lähden nyt kauppaan katselemaan pusssin kylkiä.
- hhhssss
VUOKKI kirjoitti:
Joo tiedetään että se on laimennettu ja suhdekkin löytyy kyllä pullon kyljestä, mutta jos ohjeessa on 2.4 desiä happoa niin pitääkö etikkaa ostaa tosiaan litratolkulla? Aattelin päästä vähemmällä laskulla kun kysyn ohjeita valmiille etikalle ja kun en kuitenkaan tee mitään suur tuotantoa.... Kiitoksia kuitenkin kaikille vastauksista. Minä lähden nyt kauppaan katselemaan pusssin kylkiä.
Aina kun ohjeessa on ollut "etikkahappo" olen käyttänyt tavallista etikkaa eikä mielestäni mokia ole lopputuloksissa ollut.
Tämä on minun kokemukseni. - mainitsematta
hhhssss kirjoitti:
Aina kun ohjeessa on ollut "etikkahappo" olen käyttänyt tavallista etikkaa eikä mielestäni mokia ole lopputuloksissa ollut.
Tämä on minun kokemukseni.Määrä etikkapullosta on se mikä ohjeessa on ollut,esim.kun ohjeessa on 2dl etikkahappoa olen pannut 2dl.tavallista etikkaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 417044
- 323958
- 463384
- 402959
- 172736
- 372238
- 162206
- 412163
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons472117- 402078