MAUSTEKURKKUJEN TEKO

VUOKKI

Mitenkä tehdään omia maustekurkkuja? Olen kasvattanut omia avomaan kurkkuja ja kohta pääsee pääsatoa keräilemään. Minulla on kotona muutamia ohjeita mutta niissä on ETIKKAHAPPOA! Mitenkähän sama resepti toimii tavallisella etikalla, vai pitääkö tätä happoa ostaa jostakin? Ja missäköhän sitä sitten myydään? Onkoha jollakin valmista reseptiä tavalliselle väkiviinaetikalle? Ystävällisiä vastauksia odotellen pikku puutrhuri.

6

3199

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 123

... säilöntäaine pussin kyljestä. Pusseja löytyy tähän aikaan kaupoista kurkkujen läheisyydestä.

• naminami

Ohje kurkkuihin löytyy tosiaan pussin kyljestä ja säilömisainepusseja löytyy melkein joka kaupasta!
      Jos pidät valkosipulin mausta, pilko sipulia ja lisää makusi mukaan purkkeihin.
      Todella hyviä...

• Hyssykät

Tavallinen etikkahan on laimennettua etikkahappoa!

• VUOKKI

Joo tiedetään että se on laimennettu ja suhdekkin löytyy kyllä pullon kyljestä, mutta jos ohjeessa on 2.4 desiä happoa niin pitääkö etikkaa ostaa tosiaan litratolkulla? Aattelin päästä vähemmällä laskulla kun kysyn ohjeita valmiille etikalle ja kun en kuitenkaan tee mitään suur tuotantoa.... Kiitoksia kuitenkin kaikille vastauksista. Minä lähden nyt kauppaan katselemaan pusssin kylkiä.

• hhhssss
        VUOKKI kirjoitti:

Joo tiedetään että se on laimennettu ja suhdekkin löytyy kyllä pullon kyljestä, mutta jos ohjeessa on 2.4 desiä happoa niin pitääkö etikkaa ostaa tosiaan litratolkulla? Aattelin päästä vähemmällä laskulla kun kysyn ohjeita valmiille etikalle ja kun en kuitenkaan tee mitään suur tuotantoa.... Kiitoksia kuitenkin kaikille vastauksista. Minä lähden nyt kauppaan katselemaan pusssin kylkiä.

Aina kun ohjeessa on ollut "etikkahappo" olen käyttänyt tavallista etikkaa eikä mielestäni mokia ole lopputuloksissa ollut.
        Tämä on minun kokemukseni.

• mainitsematta
        hhhssss kirjoitti:

Aina kun ohjeessa on ollut "etikkahappo" olen käyttänyt tavallista etikkaa eikä mielestäni mokia ole lopputuloksissa ollut.
        Tämä on minun kokemukseni.

Määrä etikkapullosta on se mikä ohjeessa on ollut,esim.kun ohjeessa on 2dl etikkahappoa olen pannut 2dl.tavallista etikkaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      41
      7044
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      3958
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      46
      3384
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      40
      2959
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2736
    6. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2238
    7. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2206
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      41
      2163
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      47
      2117
    10. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      40
      2078
    Aihe