Elikkäs kumpi on parempi: Auton oma by-passventtiili vai dumppi, jotkut väittää että dumppi laittaa seokset sekasin, mites dumppi pitäs säätää???
by pass vs. dump valve
12
5351
Vastaukset
- venttiilillä
päästät pakokaasut virtaamaan ohi turbiinin. Sillä säädetään pakokaasuturbiinin tehontuottoa. Elikkä tavallaan rajoitat turbon kierrokset/akselitehot.
Dumppi taas siaitsee juuri ennen kaasuläppää, ja sen tarkoitus on estää paineiskua/takaisin virtausta kun hellität kaasua, esim. vaihdettaessa. Takaisinvirtaus hidastaa turbon kierroksia, ja kun painat kaasua taas tulee nk. turboviive.- pöcötti
hukkaportin toimintaa tuo mitä selostit..
- pöcötti
by-pass sijaitsee sekin ennen kaasuläppää ja erona dumppiin ainakin se että bypassi ei sihauta paineita harakoille,vaan takas turbon imupuolelle..
- mieltä
pöcötti kirjoitti:
by-pass sijaitsee sekin ennen kaasuläppää ja erona dumppiin ainakin se että bypassi ei sihauta paineita harakoille,vaan takas turbon imupuolelle..
ylläolevan kanssa
- Samu-75
pöcötti kirjoitti:
by-pass sijaitsee sekin ennen kaasuläppää ja erona dumppiin ainakin se että bypassi ei sihauta paineita harakoille,vaan takas turbon imupuolelle..
Termit bypass ja wastegate (=hukkaportti) menevät monella aika usein sekaisin.
Käsitykseni mukaan bypassin idea on juuri se ettei koneeseen mitattu ilmamäärä karkaa minnekään ja siten pysyy homma seoksien kanssa kasassa. - esa
Samu-75 kirjoitti:
Termit bypass ja wastegate (=hukkaportti) menevät monella aika usein sekaisin.
Käsitykseni mukaan bypassin idea on juuri se ettei koneeseen mitattu ilmamäärä karkaa minnekään ja siten pysyy homma seoksien kanssa kasassa.aiheuttaa seosten sekoamisen moottorissa missä on ilmamäärämittari, bypassilla moottori tomii...
- Nimetön
esa kirjoitti:
aiheuttaa seosten sekoamisen moottorissa missä on ilmamäärämittari, bypassilla moottori tomii...
Ottakaapas poijaat huomioon että dumppia on sekä yksimäntäisenä...että kaksimäntäisenä
Toinen toimii k-jetin kanssa ja toinen ei... - huomioon
Nimetön kirjoitti:
Ottakaapas poijaat huomioon että dumppia on sekä yksimäntäisenä...että kaksimäntäisenä
Toinen toimii k-jetin kanssa ja toinen ei...Että on olemassa muitakin ruiskuja kuin K-jetronic, joissa on IMM.
- -pe-
esa kirjoitti:
aiheuttaa seosten sekoamisen moottorissa missä on ilmamäärämittari, bypassilla moottori tomii...
ulos purkava dumppi saa seoksen rikkaalle..eli ei haittaa!!itellä ainakin toimii hyvin,vaikka vaihdoin bypassin pois ja dumppi(ulospurkava) tilalle!
- Käbäy
-pe- kirjoitti:
ulos purkava dumppi saa seoksen rikkaalle..eli ei haittaa!!itellä ainakin toimii hyvin,vaikka vaihdoin bypassin pois ja dumppi(ulospurkava) tilalle!
Jo, ei pitäisi paljo haitata, ku kaasuläppähän on kiinni ku päästää kaasun, joten seokset pyssää niinku seinään, ja kun kaasun polkasoo pohjaan, niin seos taas pääsöö koneeseen...
Siis näin ruiskukoneessa, jos olen oikein ymmärtänyt?
- Seat racing
- sehän
selviää kun ostatte turbon, dumpin ja hukkiksen että mikä sopii mihin
http://www.CarFT.fi
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod224644- 203785
Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita
Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy4082474- 272201
- 342054
Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost2391969- 371858
- 151738
En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191517- 121391