d50, d70 vai 70s

mortus

Hyviä/huonoja puolia, kestävyyttä, toimintoja? Joku noista menee hankintaan, onko suosituksia, mikä?

d50 18-55 ja 70-300 objektiiveillä gigan kortilla ja laukulla 1100e, d70s vastaavilla (18-70) 1600 ecua ja d70 ilman kauko-objektiivia ja laukkua tonnin.

d70 kiehtoisi itseä noista hinta/laatusuhteen vuoksi, mutta kun ei noista digijärkkäreistä ole tietoa, kun nykyisen järjestelmän virkaa hoitaa täysin toimiva 70-lukulainen nikon.

15

6472

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 4x5

Nuo kaikki ovat koko lailla samanlaisia kameroita.
      Jos itse olisin ostamassa nyt, valinta osuisi d50:een, koska silla saa ihan yhtä hyviä kuvia kuin muillakin, mutta rahaa kuluu vähemmän. Uutta 18-55 kittilinssiä on vähän moitittu.
      Seuraava kamera ylöspäin on selkeästi tulossa oleva d200 loppuvuodesta.
      Itselläni on d70,eikä siinä ole erityistä moitittavaa löytynyt - paitsi tuntuu lelulta käteen.

• Alex

Moi !

D200:n hinta tullee olemaan aika eri luokkaa kuin noiden. Veikkaisin ainakin kakkosta kertoimeksi.

--

• 4x5
        Alex kirjoitti:

Moi !

D200:n hinta tullee olemaan aika eri luokkaa kuin noiden. Veikkaisin ainakin kakkosta kertoimeksi.

--

D200 lienee myös erilainen kuin tuo kolmikko. Eli tarjoaa jonkinlaisen vaihtoehdon.

• D70s

Kotimaisessa Topshotissa D70s maksaa 18-70 ja 70-300 objektiiveilla ilman laukkua 1397 euroa,joten ihmettelen tuota n.1600 euron hintaa.Uskon,että puhumalla saa vielä muistikortinkin kaupan päälle samaan hintaan.

• mortus

tuo tonni d70 mallista oli siis vain kamera 18-70mm Nikkor muistikortti

reilu 1100 ecua d50 oli d50 18-55mm 70-300 (Nikkor) gigan kortti laukku

ja 1600 ecua samaten d70s, johon nuo molemmat objektiivit, muistikortti, laukku, joku softa jolla saa kaiveltua vioittuneitakin kortteja ja sata digikuvaa paperikuvaksi.

Hinta siis todellakin on jonkinlainen kymysys budjettina, joten lähinnä noiden d70 ja d50 kesken pitäisi päättää.

D70 menee hiukan kalliimmaksi, kun pitää ostaa tuo kitti eri paikasta, kuin laukku ja objektiivit siitä syystä, että kyseinen liike ei myy kuin kameroita ja muualta on loppu tuo malli, eikä saa lisää.

Onko nuo d50/d70 erot siis kuinka merkittäviä normaalissa kuvauskäytössä?

Ja kestävyys toki myös, jotta onko rakenteellesia eroja millaisia?

Nyt kun on tuo Nikkormat, joka on perintölaitetta ja 30 vuotta toiminut ja toimii edelleen, niin ei viitsisi mitään "malli halpaa" ostaa.

• 4x5
        mortus kirjoitti:

tuo tonni d70 mallista oli siis vain kamera 18-70mm Nikkor muistikortti

reilu 1100 ecua d50 oli d50 18-55mm 70-300 (Nikkor) gigan kortti laukku

ja 1600 ecua samaten d70s, johon nuo molemmat objektiivit, muistikortti, laukku, joku softa jolla saa kaiveltua vioittuneitakin kortteja ja sata digikuvaa paperikuvaksi.

Hinta siis todellakin on jonkinlainen kymysys budjettina, joten lähinnä noiden d70 ja d50 kesken pitäisi päättää.

D70 menee hiukan kalliimmaksi, kun pitää ostaa tuo kitti eri paikasta, kuin laukku ja objektiivit siitä syystä, että kyseinen liike ei myy kuin kameroita ja muualta on loppu tuo malli, eikä saa lisää.

Onko nuo d50/d70 erot siis kuinka merkittäviä normaalissa kuvauskäytössä?

Ja kestävyys toki myös, jotta onko rakenteellesia eroja millaisia?

Nyt kun on tuo Nikkormat, joka on perintölaitetta ja 30 vuotta toiminut ja toimii edelleen, niin ei viitsisi mitään "malli halpaa" ostaa.

En usko, että noissa on mitään käytännön eroa kuvaamisen tai kestävyyden kannalta. D50 ei ainakaan ole kuvanlaadultaan huonompi muita. Kannattaa hiukan surffata netissä, mutta mitään järisyttävää eroa et löydä.
        Viiden vuoden kuluttua ne ovat auttamattomasti vanhanaikaisia, joita kukaan ei haluaisi mistään hinnasta.

• Jäbä

Ostin kk sitte Nikon D70s AF-S DX 18-70mm AF ED 70-300mm SanDisk ULTRA2 1GB ja TopShot ottii siitä 1450€. Olen ollut erittäin tyytyväinen pakettiin ja kyllä mä D70 kokeilin kaverilla. Se on myös hieno kamera ja vain heikosti kehnompi ku D70s. Mä kummiski päädyin uuteen s-versioon kun ei se hinnan ero niin suuri mulle ollu.
      Ja toi D50 on toki myös kelpo kamera mutta kyllä se hieman lelun olone on. Tietysti sä ostat kameran tarpeesi mukaan, mutta jos sä meinaat sillä pärjätä 10 vuotta ni lopulta se pari sataa ei tunnu missään, jos vaikka innostuisit kuvauksesta enemmä ni sitte se D50:n osto vois vähä ketuttaa... Kerran se vain kirpaisee...

• d70

d50 liian pieni ja softpaivityksellä saa d70 ---> d70s. ainoa ero päivityksen jälkeen on pikkuisen isompi näyttö, mikä ei merkitse mitään koska sitä ei käytetä kuvattaessa.

olen itse ottanut n. 8000 kuvaa d70:sellä ja se on edelleen kelpo kamera.

• mortus

d70s nimittäin.

Tuli halvemmaksi ostaa yhdestä paikasta kaikki, kuin d70 sieltä mistä sai ja muut kamat muualta.

Hyvä peli varmasti, täytyy ruveta koekuvailemaan, kun akku tuosta latautuu...:)

• *ev*

Paras digijärkkäri tuossa hintaryhmässä...

• *ev* kirjoitti:

Paras digijärkkäri tuossa hintaryhmässä...

Hyvä valinta!

En ymmärrä miten joku väittää D70/D70s-malleja lelun tuntuisiksi. Onko edes kokeillut D50/300D/350D-malleja, ne vasta leluja on. Itse olen ottanut n. 2000 kuvaa D70:llä ja olen tosi tyytyväinen kameraan.

• Hoh hoijaa
        BlueRoan kirjoitti:

Hyvä valinta!

En ymmärrä miten joku väittää D70/D70s-malleja lelun tuntuisiksi. Onko edes kokeillut D50/300D/350D-malleja, ne vasta leluja on. Itse olen ottanut n. 2000 kuvaa D70:llä ja olen tosi tyytyväinen kameraan.

Taas tänne kirjoittelee yksi "asiantuntija"!
        http://www.megapixel.net/reviews/nikon-d50/d50-results.php

• nikonisti

Kaikilla noista hyviä kuvia saa. d70 on järeämpi kuin d50, mutta pelkästään se ei takaa kestävyyttä. Alle vuoden vanhoja d70:sia on ollut paljon huollettavana. Luulis, että d70s on kestävyydeltään parempi kuin d70. d50 on ollut markkinoilla vasta niin vähän aikaa, että vikoja ei ole vielä ilmaantunut.

• ???????

...Ninoninkin laatu pudonnut D 100:sta. Oliskohan valmistumaallakin jotain merkitystä, tai sillä että D 100 on tehty kunnolla ja sen johdannaiset (D 70 ym.) on tehty mahdollisimman halvalla.

D 100:sta taitaa jostain Englannista saada vielä uutenakin, ei muutakuin ostoksille...

• qwerty
        ??????? kirjoitti:

...Ninoninkin laatu pudonnut D 100:sta. Oliskohan valmistumaallakin jotain merkitystä, tai sillä että D 100 on tehty kunnolla ja sen johdannaiset (D 70 ym.) on tehty mahdollisimman halvalla.

D 100:sta taitaa jostain Englannista saada vielä uutenakin, ei muutakuin ostoksille...

Ainakin verkkokaupasta sellaisen saisi heti. Yksi näytti olevan varastossa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jos yhdistät nimikirjaimet

Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne
      Ikävä
      119
      7606
    2. Mies vinkkinä sulle

Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      80
      7041
    3. Oletko katkera kun

Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      95
      5304
    4. Paljon niitä puheita

susta liikkuu. 🤮
      Tunteet
      52
      4785
    5. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      242
      4357
    6. Kyllä se taitaa olla nyt näin

Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee
      Ikävä
      49
      4336
    7. Haluun sua niin paljon

❤️🥰🥹 Miehelle
      Ikävä
      44
      4255
    8. Odotan että sanot

Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san
      Ikävä
      28
      4008
    9. Vietetään yö yhdessä

Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      59
      3143
    10. Mitä palveluita mies..

Haluaisit tilata minulta? -N
      Ikävä
      48