Oletko sinä tunnustanut kaikki pahat ja hyvät tekosi jollekulle?
Olen nyt näin tehnyt ja putsannut koko pöydän.
Samalla sain palautteen läheisiltäni tekojeni tuntemuksista ja seurauksista.
En voi parempaa oloa tietää kuin mikä nyt on.
Ei tarvitse sitä valheitten verkkoa hilata perässään. Se taakka oli tosi raskas.
Tunnustuksella tarkoitan koko elinaikanani tapahtuneita asioita.
Tunnustus
13
924
Vastaukset
- jpntar
tuo tarkoittanee vastaavaa kuin rippi? Kun ihmisellä on vaikeita asioita taakkanaan, ymmärrän helpotuksen, kun saa puhua niistä jollekkin:) Vastaavan "helpotuksen" ymmärrän hammaslääkärikäynnin jälkeen. Sitä, jos on valvonut yön kivun ja jännityksen takia on helpotus nähdäkin jo pora kaiken tämän jälkeen..:)
- Raakile
Joo ripittäytymisestä en tiedä, mutta ihmisen kulkua säätelee omat pelkotilat olivat ne sitten hammaslääkärikäynnit tai muut sellaiset. Niin Pahimmalta tuntui ainakin minusta ne joita ei uskaltanut edes itselleenkään myöntää. Saatika kertoa niistä ulkopuoliselle.
- PirreXX
kaikkia tekosiani.. vaikka ei tässä suuria syntejä ole tullut tehtyäkään. Oon ollut niin kiltti, liian kiltti muita kohtaan.
- Nimetön
Kuin että:
Älä valehtele mutta kaikkea EI ole pakko kertoa.
mitä se on:Sitä mitä ei tiedä ei osaa surra eikä murehtia.Joskus rehellisyys on silkkaa julmuutta pyhäpuvussa.
Likasanko on hyvä tyhjentää silloin tällöin mutta kannattaa miettiä mihin ja miten sen tyhjentäisi niin ettei viattomien vaatteet likaannu,omista vaatteista puhumattakaan.
nämä ovat vain minun ajatusmallit joita olen yrittänyt seurata.Jollakin toisella toimii toinen tapa. teoistaan on aina kannettava itse.Ei yhtään helpota jos kaataa ne vaikka aviopuolison niskaan ja näin saa ns. vapautuksen.
Itse mietin tarkoin, mitä kerron ja mitä jätän kertomatta.Tosin näin lällyllä ihmisellä ei paljoa
luurankoja kaapissa olekkaan.Mitä nyt vähän ...ja niistähän en puhu mitään.....- vio-letti
Olen tunnustanut ja läpikotaisin läpikäynyt *kaikki* oman itseni kanssa. Muille en näe mitään syytä selvitellä omia sieluni syvyyksiä enempää, kuin mikä tuntuu hyvältä ja oikealta.
Näissä "synnintunnustuksissa" täytyy aina muistaa, että jos niistä "synneistä" alkaa toisille kertomaan, niin lastaa sen toisen päälle ehkä sellaista kuormaa, jota se toinen ei sitten jaksakkaan kantaa. Se, että miettii vähän kenelle menee puhumaan ja mitä, on omista teoista vastuun ottamista. Aikuisten oikeasti, vai kuinka se taas meni? :)- "ÄLÄ KERRO"
Silloin sälyttää oman likaämpärinsä toisen salattavaksi.
- vio-letti
"ÄLÄ KERRO" kirjoitti:
Silloin sälyttää oman likaämpärinsä toisen salattavaksi.
Näin on, ja niinkuin isä-vainaallani oli tapana sanoa, niin paskaämpäri haisee aina, vaikka sen silkkiliinalla peittäis.
- zilkkupilkku
ajattelen minä. Tuntuisi pahalta kaataa toisen kannettavaksi asioita jotka minä olen itse aikaansaanut. Tosin sellaisia ei enää minulla ole koska olen oppinut pahimpia lausahduksiani heti pyytelemään anteeksi jos tuntuu, että teen tai sanon väärin. Tai kyselemään mitä mieltä toinen on asioista.
Minusta taas tuntui hyvältä, kuin itse pystyin antamaan anteeksi mielessäni heille joiden luulin joskus minulle "inhoittavia" tavalla tai toisella olleet ja tajusin, etteivät he tahallaan sellaisia olleet, olosuhteet joskus tekevät ihmisille tepposia. Ja näin jälkeenpäin ajatellen taisin olla liian ehdoton heitä kohtaan, enkä mitään voittanut itselleni pessimistiasenteellani. Nyt olen voittanut jotain arvokasta ymmärryksen toisia kohtaan.
Väärien asioiden kertomisella väärälle pessimistiselle ihmiselle voi tulla vain turhaa likapyykkiä itselle. Viisas osaa vaietakin §;-)
- jeejeejee
Luin lehdestä, että Maradonakin on tehnyt tunnustuksen omassa tv-ohjelmassaan.
Nimittäin hän tunnusti, ettei se ollutkaan silloin Meksikossa "Jumalan käsi", vaan Diegon oma käsi.
Ajatelkaa minkälaista painolastia hänkin on kantanut mukanaan nämä vuodet.... - TiinaKº
Sain maililaatikkooni kyselyn ystävältäni, joka sai minut ajattelemaan millainen minä olen ja voisinko jotenkin kehittää itseäni. Ystäväni olivat (osa turhankin) suoria ja mietittävää riitti pitkäksi aikaa :)
TÃSTÃ TULEE HAUSKAA! NYT SINUN PITÄÄ TÃYTTÃÃ TYHJÃT KOHDAT KOSKEMAAN MINUA. JA SITTEN LÃHETTÃÃ SE TAKAISIN MINULLE. MUTTA ENSIN LÃHETÃT TÃMÃN TYHJÃN VERSION KAIKILLE TUTTAVILLESI, JOTTA HE VOIVAT LÃHETTÃÃ SEN SINULLE TÃYTETTYNÃ TAKAISIN. OLE SITTEN REHELLINEN!! ENSIN LÃHETÃ TÄMÃ TIEDUSTELU KAIKILLE KETKÃ TUNNET, NÃHDÃKSESI KUINKA HYVIN HE TUNTEVAT SINUT.. SEN JÃLKEEN TÃYTÃ TÃMÃ HOMMA SEN HENKILÖN TIEDOILLA,JOKA LÃHETTI TÃMÃN SINULLE, SITTEN LÃHETÃ SE HÃNELLE TAKAISIN. REHELLISYYTTÃ PELIIN.
1. NIMENI?
2. MISSÃ TAPASIMME ENSIMMÃISEN KERRAN?
3. MIKÃ ON TOINEN NIMENI?
4. KUINKA KAUAN OLET TUNTENUT MINUT?
5. KUINKA HYVIN TUNNET MINUT?
6. POLTANKO?
7. USKONKO JUMALAAN?
8. MIKÃ OLI ENSIVAIKUTELMASI MINUSTA?
9. IKÃNI?
10. SYNTYMÃPÃIVÃNI?
11. HIUSTEN VÃRI?
12. SILMIEN VÃRI?
13. SUKUNIMENI ENNEN NAIMISIINMENOA?
14. ISÃNI JA ÃITINI NIMET?
15. ONKO MINULLA SISARUKSIA?
16. TUNNETKO KETÃÃN, JOKA OLISI OLLUT IHASTUNUT MINUUN?
17. MITÃ ASIOITA TEEN MIELELLÃNI?
18. MIKÃ ON MINULLE ELÃMÃSSÃ TÃRKEÃÃ?
19. MIKÃ ON LEMPIMUSIIKKIANI?
20. MIKÃ ON PARAS LUONTEENPIIRTEENI?
21. OLENKO UJO VAI ULOSPÃIN SUUNTAUTUNUT?
22. MITÃ ASIOITA EN VOI SIETÃÃ?
23. OLENKO KAPINOITSIJA VAI NOUDATANKO SÃÃNTÖJÃ?
24. OMAANKO JOITAIN ERITYISIÃ KYKYJÃ/LAHJOJA?
25. PIDÃTKÖ MINUA YSTÃVÃNÃSI?
26. TIEDÃTKÖ KUKA ON PARAS YSTÃVÃNI?
27. OLETKO KOSKAAN NÃHNYT MINUN ITKEVÃN?
28. MISTÃ MINÃ HAAVEILEN / MITÃ UNELMOIN?
29. MIHIN KIINNITIT MINUSSA HUOMIOTA KUN TAPASIMME?
30. MIHIN "HUONOON" LUONTEENPIIRTEESEENI MINUN TULISI KIINNITTÃÃHUOMIOTA??
KIITOKSIA PALJON! SAA VASTATA REHELLISESTIKIN :)- Raakile
Jos kysymyksiisi pitäisi tai joutuisi vastaamaan niin kokisin kohta niin, että minun pitäisi olla sellainen kuin joku toinen haluaisi.
Nyt kun voin olla rehellisesti vain minä omana itsenä. Jos minua ei hyväksytä näine hyvineni niin olkoon.
Sori vaan. - TiinaKº
Raakile kirjoitti:
Jos kysymyksiisi pitäisi tai joutuisi vastaamaan niin kokisin kohta niin, että minun pitäisi olla sellainen kuin joku toinen haluaisi.
Nyt kun voin olla rehellisesti vain minä omana itsenä. Jos minua ei hyväksytä näine hyvineni niin olkoon.
Sori vaan.Varsinkin viimeisen kohdan vastaukset voivat olla pohjana kasvamiselle vielä vanhemmallakin iällä ;)
Eikä mitään sori, minä murisin hetken, ennen kuin hyväksyin uskomaan joka mailissa toistuvan "hiomista" vaativan ominaisuuteni. Mutta kun palaute tulee ystäviltä jotka ovat tunteneet minut jo vuosikymmeniä, käsittääkseni he hyväksyvät minut virheineni. Rehellinen vastaaminen vaatii rohkeutta ystäviltäkin, joten suhteen pitää olla luottamuksellinen.
Mikä estää lähettämästä kyselyn aviopuolisolleen?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7394973Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6734209Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1732311Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o162087MTV: Katri Helena repäisee kunnolla - Aivan uudessa roolissa TV:ssä - Tätä ei arvannut!
No nyt iskelmälegenda ja koko kansan Katri Helena kyllä repäisee kunnolla! Upeaa heittäytymistä, Katri Helena! Lue, mis401888- 961706
TELIA pakottaa 4G-liittymiä väkisin 5G-liittymiin, vaihtaa ilman lupaa
Ihmisten sopimuksia! https://www.is.fi/digitoday/mobiili/art-2000011063159.html "Telia on lähettänyt osalle 4g-asiakka1711473OP Kaskimaa
Niin sitten pankki vaihtaa nimeään ja pääkonttori siirtyy ties minne. Pulkkisen visio, Kainuu ei kelvannut.301218- 921193
- 941144