olis vanha ja elämää näkenyt mitsu galant 2.3 turbodiesel -koneella,VM 1983 ,mitä tekniikan suhteen on odotettavissa???
(ruostettakin löytyy,pikapaikataan mig-liimalla)
-kansiremontteja?
-turbo hajalla??
-palaako kansipahvi?
-kestääkö vaihteisto kilometrejä??
-kuinka vikaherkkä tämä 84hv TD-kone on,ongelmapesä???
paljonko tämä kone kestää ajaa kilometrejä sekalaisilla omistajilla??
kestääkö ajaa raskaalla kaasujalalla,mikä hajoaa?
volkkarit kestää 400-500 pahemmitta remonteitta,onko huonompi??
T:pitää tietää merkkiviat tekniikasta,auttakee!
GALANT 2.3td/83
6
1023
Vastaukset
- ei ees keksitty
mulle tuon ikänen ja nuon paljo ajettu volkkari turbo diesel..
- ....
hieman tuoreempi 1.6 td golffi on kestänyt eräällä vanhemmalla omistajalla lähes 500tkm ajoa. sitten meni pumppu huoltoon.niin ja on joutunut ostamaan jonkun kerran hehkutulpat koneeseen,eipä muuta. toki mies vaihdellu öljyt säännöllisesti ja muistanut pestä suolaliuoksetkin pois ja näyttää vanhaksi autoksi kuin uudelta.
toki paskoja löytyy kaikista,ja sellaista joka on saanut osakseen huonoa huoltoa,tuskin kannattaisi ostaa,,
tässä nyt siis haen eri tyyppivikoja tuohon mitsun td/83 vanhaan tekniikkaan.
ettäkö siinä olisi jokin momentinmuunnin vaihteiston yhteydessä,vaikka on manuaali??
ja turbo ilman hukkaporttia??
säädöt pumpun kautta??
ainakin pajerokuskit manaa kansiremonttia,sellaista oon kuullut
samoin vaihteistovikoja...
- nassesetä
Juu, elikkä en tiedä juuri tuosta koneesta, mutta työkaverillani kyllä on 600tkm ajettu pajero(2,5td). mutta yleisin syy kannen särkymiseen on oma tyhmyys/huolimattomuus. Aina pitäisi antaa ajon jälkeen lämmön tasautua. Ja toinen tärkeä juttu on myös hehkutus(ohjekirjassa lukee että lämåimänä ei tarvitse hehkuttaa) mutta lämpimänäkin tulisi hehkuttaa niin kauan kun hehkun valo palaa!
Ja sitten vaihteistosta. Yksi syy miksi pajerot ovat kovasti vaihteistovikaisia on se että niillä vedetään usein vaunuja, trailereita ym liian SUURELLA vaihteella!
Muutapa en osaa sanoa.- ...
kiitoksia..
- jake
... kirjoitti:
kiitoksia..
Onko tämä 2,3 mitsun turbo dieseli tosiaan ilman hukkaporttia?Onkos kyseisessä mallissa välijäähdytintä?
- Aimok
Calant 2.3turbo diesel oli hyvä ja estävä moottorilla and ja vaihteistoltaan autossa oli normaali kytkinen lisäksi turbiini kuin automaatti autossa jolloin
Se oli erittäin mukava käyttää kone kesti hyvin ajaa 5-6 sataatuhatta eikä kansipahviatarvinnu vaihtaa jos annoit koneen käydä kovan ajon jälkeen että lämmöt tasaantui hieno auto kaikinpuolinen
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod225004- 234083
- 272371
- 342184
- 371978
- 151878
En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191567- 121481
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons201209Kerranki asiat oikein
Ilkka ja muut pienpuolueeet...teitte hyvän työn kun valitsitte pätevän henkilön virkaan eikä kepulle passelia!! Jatkakaa101144