Onkos kukaan tutkinut tarkoittaako ne Get on:in sanoitukset mitään oikeesti, vai onko ne niinkuin joskus totesivat, Hurriganesin "omaa portugalia", niinkuin vaikka se "Tsugu way".
Get on?
15
6587
Vastaukset
- aino
Ei ne vissiin mitään tarkoita. Vaan on se hieno biisi. (:P Tsugu way =junarata... Tsugu tsugu xD...)
- kama houlama
Remukohan vai Cisse kerran totesi jossain haastattelussa että "Tsugu way" on tätä Hurriganesien omaa portugalia mutta jossain Japanin kielessä tai vastaavassa "tsugu" tarkoittaa jotain rakennuksen kulmakiveä tai vastaavaa.
Joo no ehkä tuo junaratakin voi olla sinnepäin, miksi ei.
- mruf
Biisihän on studio jami,Remu "lauloi" kaikki rock'n'roll kliseet mitä vain muisti.
- kama houlama
Joo niin se tais olla.
Mutta käsittääkseni muilla Roadrunnerin biiseillä on "ymmärrettävät" sanat? Avattavissa sisäkansissa (joka levy on edelleen tallessa) näkyykin se teksti
"Aiv biin traing foor ö veri long taim
ty get mai bisnes mai bisnes streit..."
Tää oli varmaan sen Richard Stanleyn sanoituksia, Remun foneettiseksi englanniksi kirjoittamana... - saltsu
kama houlama kirjoitti:
Joo niin se tais olla.
Mutta käsittääkseni muilla Roadrunnerin biiseillä on "ymmärrettävät" sanat? Avattavissa sisäkansissa (joka levy on edelleen tallessa) näkyykin se teksti
Tää oli varmaan sen Richard Stanleyn sanoituksia, Remun foneettiseksi englanniksi kirjoittamana...Eikös Remu jossain ohjelmassa sanonnut getoonin syntyneen joteensakkin näin "mä sanoin Järviselle et soita Johnny be goodin alku ja mä meen tonne ja laulan jotai högön skön lopön mitä päähän pälkähtää ja kun biisi oli vedetty loppuun jätkät sano että tää on timantti,mä olin et älä juma.... et oo tosissas" näin siis remu get on synnystä.Oikeessahan noi oli timanttihan siitä tuli vaikka sanat ei merkitse yhtään mitään.Suomen paras rock biisi mitä koskaan on tehty.
saltsu kirjoitti:
Eikös Remu jossain ohjelmassa sanonnut getoonin syntyneen joteensakkin näin "mä sanoin Järviselle et soita Johnny be goodin alku ja mä meen tonne ja laulan jotai högön skön lopön mitä päähän pälkähtää ja kun biisi oli vedetty loppuun jätkät sano että tää on timantti,mä olin et älä juma.... et oo tosissas" näin siis remu get on synnystä.Oikeessahan noi oli timanttihan siitä tuli vaikka sanat ei merkitse yhtään mitään.Suomen paras rock biisi mitä koskaan on tehty.
että "Roadrunnerille" oli kasattu alunperin studiosessioiden jälkeen 10 kappaletta, ja yksi piti vielä saada.
Ja yksi otettiin vielä - "Get on".............!kama houlama kirjoitti:
Joo niin se tais olla.
Tää oli varmaan sen Richard Stanleyn sanoituksia, Remun foneettiseksi englanniksi kirjoittamana...>"Aiv biin traing foor ö veri long taim
Tää oli varmaan sen Richard Stanleyn sanoituksia, Remun foneettiseksi englanniksi kirjoittamana...<
- tuo on Cissen Remulle kirjoittama lunttilappu, jotta Remun laulu olisi ollut aidomman tuntuista
- sanojen alkuperäistä tekijää en tiedä- David Styrox
Man-of-Mystery kirjoitti:
>"Aiv biin traing foor ö veri long taim
Tää oli varmaan sen Richard Stanleyn sanoituksia, Remun foneettiseksi englanniksi kirjoittamana...<
- tuo on Cissen Remulle kirjoittama lunttilappu, jotta Remun laulu olisi ollut aidomman tuntuista
- sanojen alkuperäistä tekijää en tiedäItse asiassa ne on ihan tehdyt sanat,ja jollain keikkanauhalla ne vetää sitä ennen studioon menoa.Tsugu Way-sivuilta löytyy sanat.Ei noita heitä hatusta Remukaan!
- saltsu
että "Roadrunnerille" oli kasattu alunperin studiosessioiden jälkeen 10 kappaletta, ja yksi piti vielä saada.
Ja yksi otettiin vielä - "Get on".............!Olet oikeassa,tiesin sen mutta jäi se laittamatta tohon juttuun Richard Stanley pyysi viellä että yksi biisi pitäs saada johon Remu totes että vedetään sellanen rock biisi että sä et oo ikinä kuullukkaan sit remu sanoo Järviselle ett vedä jonny be goodin alku jne.....
- saltsu
- sanojen alkuperäistä tekijää en tiedäOlisin kyllä kanssa sitä mielta Stanley teki sanat noihin "Roadrunnerin" biiseihin, jotka myös foneettisesti kirjoitettiin Remulle koska sehän ei omien sanojensa mukaan klaaraa pätkääkään englantia.En tiedä kuka ne sanat Remulle Foneettiseksi "käänsi" oliko sitten Cisse vai Stanley
- xxx
saltsu kirjoitti:
Olet oikeassa,tiesin sen mutta jäi se laittamatta tohon juttuun Richard Stanley pyysi viellä että yksi biisi pitäs saada johon Remu totes että vedetään sellanen rock biisi että sä et oo ikinä kuullukkaan sit remu sanoo Järviselle ett vedä jonny be goodin alku jne.....
Hurriganes esitti Get Onia keikkasetissään jo kesällä 1974. Ja Roadrunner äänitettiin vasta syksyllä. Ei ole siis totta noi studiossa keksitty -jutut. Niitä kesän 1974 Get Oneja on saatu nauhallekin ja olen niistä yhden kuullutkin. Katsokaa tuolta: http://www.saunalahti.fi/espe64/nauhat.htm
- kama houlama
- sanojen alkuperäistä tekijää en tiedäSuosikki-lehdessä oli tämä Mauri Kunnaksen piirtämä ja käsikirjoittamakin(?) sarjakuva "Nyrok City". Siinähän Remukin seikkaili ja taisin nauraa noin 5 minuuttia kun luin Remun tokaisun foneettiseen "kielitaitoonsa" nojaten: "KAMA HOULAMA".
Tuo "fonetiikka" lienee peräisin "Hot Wheels" kappaleen ensimmäisistä säkeistä jos en ihan väärin veikkaa...?
Tuosta nikkinikin siis jos joku sitä ihmetteli... - sd33
kama houlama kirjoitti:
Suosikki-lehdessä oli tämä Mauri Kunnaksen piirtämä ja käsikirjoittamakin(?) sarjakuva "Nyrok City". Siinähän Remukin seikkaili ja taisin nauraa noin 5 minuuttia kun luin Remun tokaisun foneettiseen "kielitaitoonsa" nojaten: "KAMA HOULAMA".
Tuo "fonetiikka" lienee peräisin "Hot Wheels" kappaleen ensimmäisistä säkeistä jos en ihan väärin veikkaa...?
Tuosta nikkinikin siis jos joku sitä ihmetteli...Minulla on taannoin ilmestynyt Get On- nuottivihko. Siinä on sanatkin ihan kirjoitettuna. Muistelisin että Riku ois laitettu sanoittajaksi. Katson jos jotakuta kiinnostaa.
- Anonyymi
saltsu kirjoitti:
Eikös Remu jossain ohjelmassa sanonnut getoonin syntyneen joteensakkin näin "mä sanoin Järviselle et soita Johnny be goodin alku ja mä meen tonne ja laulan jotai högön skön lopön mitä päähän pälkähtää ja kun biisi oli vedetty loppuun jätkät sano että tää on timantti,mä olin et älä juma.... et oo tosissas" näin siis remu get on synnystä.Oikeessahan noi oli timanttihan siitä tuli vaikka sanat ei merkitse yhtään mitään.Suomen paras rock biisi mitä koskaan on tehty.
Ei pidä paikkaansa. Remu on muuten hyvä jätkä, mutta tämän hän valehtelee. Sillä biisiin on sanat. On mahdotonta että joku englantia osaamaton hokee siansaksaa summassa ja jälkeenpäin huomataan että se olikin oikeaa englantia. Ja biisistä on myös versioita keikalta ennen roadrunnerin tekoa.
- Anonyymi
Se oli skogilaisten boogia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2513364
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih253294No nyt! Linda Lampenius jakoi sensuellin kuvan itsestä - "Olematon mekko" saa hieraisemaan silmiä...
Linda Lampenius täyttää tänään 55 vuotta. Eipä uskoisi kuvan perusteella. Onnea, onnea, onnea pop-artistille ja huippuvi281974Mites teillä keskustelut soljuu?
Oli tossa mun aloittamassa ketjussa eilen illalla aikamoinen show. Mutta toisaalta ainahan mä oon valitellut kun täällä2671672Pystyt sille toiselle
Kertomaan ne salaisetkin asiat. Olette läheisiä. En tiedä kerrottu minusta. Tuskin kerrot. Puhutko sanaakaan. Toisaalta81389Shokki! Marko Paanaselle ei riitä 100 000 euron budjetti - Vaatii kesken remontin näin paljon lisää!
Hupsista, noinkos siinä sitten kävi, budjetti ei pitänytkään…! Eikä taida olla ihan eka kerta, näitähän sattuu... Onko141376Venäjän rikollisen sodan juurisyyt
Koska edellinen ketju Venäjän rikollisen sodan juurisyistä oli niin suosittu, että se tuli pikaisesti täyteen eikä sitä3841225Annen grillin nousu ja konkka..
Olipa se nopea grilli bisnes..Voi voi sentään mitäs nyt tilalle?501129Huominen haastattelu
Huomenna 27.02 Torstaina. OLLI. SAHIMÄKI Järviradiossa haastateltavana kello 12:00 👏👏28997Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens73995