Winkku on versiota 98 johon päivitin DirectX:n versioon 8.0. Äänikortti on mallia Pro audio spectrum 16.
Miksi en saa määriteltyä Ohjauspaneelin Multimedia-kohdassa midi-soittimeksi tuota DirectX:n Microsoft Synthesizer vaan midiäänet tulee edelleen mun rupuisesta ikivanhasta äänikortin fm-syntsasta?? Mitä mä oon tehnyt väärin??
DirectX-
2
219
Vastaukset
- erkkiz
yhteensopiva äänikortin kanssa. Ts. tukeeko äänikortti DirectX 8.0-versiota.
- ongelma!
Pro Audio Spectrum 16 on niin vanha, 90-luvun alkupuolelta, ettei silloin ollut vielä DirectX:ää olemassakaan. Mutta pitääkö siis äänikortin tukea DirectX:ää jotta se voisi käyttää tuota MS:n softasyntikkaa? Kun kokeilee tuota DX Infoa niin kun klikkaa Test Synthesizer niin se kyllä silloin soittaa testiäänen tuon MS Synthesizerin kautta. Mutta muulloin tuosta ei ole paljoa iloa. Sama juttu myös kun kokeilin Quick Time Playerin softasyntikalla, ei sekään soittele midejä vaan ne äänet tulee silloinkin tuolla äänikortin rautasyntikalla.
Eikö mistään saisi (ilmaiseksi tietty) sellaista softasyntikkaa joka toimisi kortista riippumatta ja jonka voisi määritellä oletus Midi-instrumentiksi? Jos jollain on tietoa sellaisesta niin kertoisitko?
PS. Linuxille jos löytyy samanlainen softasyna niin siitäkin ottaisin kiitollisena tiedon vastaan. Mä kun käyttelen noita musiikkijuttuja sekä winkussa että linuxissa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 406983
- 323938
- 453330
- 402939
- 172716
- 372238
- 162196
- 412143
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons482077- 402038