Usan ympäri autolla

^_^

Hei olisi tarkoitus lähteä kahden kaverin kanssa kiertelemään usaa autolla kahdeksi kuukaudeksi ja ollaan päädytty oman auton ostoon mutta miten ne vakuutukset tuleeko saman laitti kun suomessa vai miten ???

15

2670

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • itse vuokraisin

vuokraaminen ole ainut oikea juttu, minä vähän epäilen että vakuutus onnistuu ulkolaiselta 2 kk oleskelun takia jenkeissä ?kyllä 5000 taalalla saa auton jo 2 kk:si, sillä ei saa kunnon autoa jolla voisi tuon reissun tehdä ja on ikävää kun kone hajoaa Texasin aavoilla kun lähin kaupunki on 600 mailin päässä.

• ^_^

eikös siinä pitäs olla jotain 25 et saa vuokrattuu auton ja kun ikää ei löydy kun 21 ja vaik reissuun ollan menos vaist ens kesän. mut onhan seil sellasii liikennevakuutuksen kaltasii vakuutuksii

• uusiksi mm.
        ^_^ kirjoitti:

eikös siinä pitäs olla jotain 25 et saa vuokrattuu auton ja kun ikää ei löydy kun 21 ja vaik reissuun ollan menos vaist ens kesän. mut onhan seil sellasii liikennevakuutuksen kaltasii vakuutuksii

Käsittääkseni auton rekisteröintiin/vakuutukseen tarvitaan USA:n ajokortti. Muutama päivä menee sen saamiseen, vaikka melko mutkatonta kuulemma on. Käytettyjen autojen markkinoilla tulee helposti huijatuksi, paikallinen apuri olisi avuksi. Renkaiden kunnosta tulee varmistua. Jospa löytyisi joku ystävällinen sielu, joka on tehnyt saman homman ja antaisi neuvoja.

• vailla
        uusiksi mm. kirjoitti:

Käsittääkseni auton rekisteröintiin/vakuutukseen tarvitaan USA:n ajokortti. Muutama päivä menee sen saamiseen, vaikka melko mutkatonta kuulemma on. Käytettyjen autojen markkinoilla tulee helposti huijatuksi, paikallinen apuri olisi avuksi. Renkaiden kunnosta tulee varmistua. Jospa löytyisi joku ystävällinen sielu, joka on tehnyt saman homman ja antaisi neuvoja.

Paikallisen ajokortin (osavaltio kohtaisia) saamiseksi tarvii olla jokin muu viisumi/oleskelulupa kuin I-94W:lla maahan tullut. Kokeilin just viime kesänä mennä lomamatkallani suorittamaan korttia, mutta eivät päästäneet kokeisiin. Sanoivat, etten tarvii paikallista korttia, koska jos olen vain turistimatkalla, suomalainen kortti käy siihen tarkoitukseen hyvin (siis auton vuokraukseen ja ajamiseen siellä). Tarvii olla jokin muu syy ja visa holder kuin turisti. Näin siis Floridassa. Mutta asiahan kannattaa vielä tarkistaa ko. ajokorttitoimistosta, missä kortin aikoo suorittaa.

• vailla kirjoitti:

Paikallisen ajokortin (osavaltio kohtaisia) saamiseksi tarvii olla jokin muu viisumi/oleskelulupa kuin I-94W:lla maahan tullut. Kokeilin just viime kesänä mennä lomamatkallani suorittamaan korttia, mutta eivät päästäneet kokeisiin. Sanoivat, etten tarvii paikallista korttia, koska jos olen vain turistimatkalla, suomalainen kortti käy siihen tarkoitukseen hyvin (siis auton vuokraukseen ja ajamiseen siellä). Tarvii olla jokin muu syy ja visa holder kuin turisti. Näin siis Floridassa. Mutta asiahan kannattaa vielä tarkistaa ko. ajokorttitoimistosta, missä kortin aikoo suorittaa.

Vakuutuksen saaminen voi olla kuta kuinkin mahdotonta. Siihen tarvitsee minimissäänkin amerikkalaisen sosiaaliturvatunnuksen ja sitä ei turisti saa. Lisäksi vakuutus on taatusti hintava, koska ajokokemus ja kolarittomuus USA:ssa ainoastaan alentaa maksua.

Autokauppaan liitty monta muutakin mutkaa, joita on täällä aiemminkin käsitelty. Yksinkertaista se ei ole, jos aikoo virallista järjestystä noudattaa. Toki jostain kadunvarresta jonkun yleensä romun voi ostaa ja sitten riskillä ajella niin auton kuin vakuutuksenkin puolesta.

• USAssa

Ei ole ihan noin helppoa. Auto taytyy rekisteroida ja siihen menee aikaa. Taalla kilvet jaavat myyjalle, eivat kulje auton mukana. Ilman rekisterikilpia ei ole tielle asiaa. Enka usko vakuutuksen saamisen olevan mitenkaan varmaa jos ei ole taalla vakituista osoitetta, joka kaanteessa myos tarvitaan Social Security #, jota sinulla ei ole etka turistina tule saamaan vaikka miten yrittaisit. Taitaisi matka tuhraantua paperisotaan!

• mina

No eipa kylla kilvet jaa myyjalle joka paikassa. Itse ostin auton, kilvet tulivat mukana, ja moin auton ja kilvet menivat mukana. Jos on itse ostettu rekkari (itte valittu teksti jne) ni sitten kilvet kulkee mukana. Mutta mikas ma olen mitaan sanomaan, ehka se voi olla muualla toisin. Mutta tollai mun tapauksessa.

• been there.

Edellä on tullut todella hyviä ajatuksia, ja ihan asiaa kaikki. Itse olen samaa mieltä joukon jatkoksi, olkaa viisaita ja vuokratkaa se auto. Käykää läpi vuokraamon sivuja, auton saa myös 21 vuotiaat joistakin vuokraamoista. Yleensä saattaa tulla lisämaksua siitä että on alle 25. Ilman visa/muuta luottokorttiahan vuokraaminen ei onnistu, eikä usaan missään nimessä kannata lähteä ilman.
      Itse olen vuokrannut Dollarilta san franciscosta, palauttanut losiin. kaksi viikkoa oli 400 dollaria, isosta neliovisesta autosta, ei maasturi. Myöskään mitään tehotonta konetta ei kannata ottaa, sillä siellä tiet on monta kymmentä mailia pitkää, loivaa ylämäkeä(alamäkeä) ja tehoton auto hyytyy herkästi mäessä. Toki hitaampia varten oli oma kaistansa.
      Usassa on paljon nähtävää, älkää todellakaan haaskatko aikaa paperihommiin, ostoihin ja selvittelyihin..Autot on halvempia kuin suomessa, mutta kulutus aivan eri luokkaa, joten mitään kolmea vuotta vanhempaa autoa ei kannata katsella!

Hyvää matkaa teille, ja kannattaa suunnitella hyvin etukäteen!
      Dollarilla muuten toinen meistä oli alle 25, eikä ottaneet lisähintaa "ala-ikäisyydestä".
      Autoliitosta saatte usaan ajokortin tai ns. usaliitteen (paperilappunen, jossa lukee että suomen ajokorttinne on kelvollinen ajamiseen usassa, suomi-ajokortti oltava siis mukana). Tosin kortilla voi ajaa myös ilman usa-korttia tai usa-liitettäkin. Hyvät kartat on in!

• viedaan

Jeb itse asiasta hyvinkin 'kettuuntuneena' voin kertoa etta kyseinen Dollar on kylla halvin mutta ottaa alle 25 vuotiaalta maksua 25dollaria per paiva. Hertz ja Avis eivat vuokraa ollenkaan alle 25 vuotiaille.. Itse kaytin Enterprisea jolla ei ole mitaan maksua alle kaksvitosille.

• vastausta

kerrakseen. Niin täällä usein. Monta reissua on takana USA:sta ostetuilla jopa 50 vuotta vanhoilla autoilla. Autoja on joka lähtöön hyviä ja halpoja, huonoja ja halpoja, kalliita ja niin edelleen. Rekisteröintien kanssa ei ole ollut ongelmia, ikinä ei olla kysytty sosiaaliturvatunnusta, joka sekin toki löytyy ihan turistiviisumi aikaan hommattuna. Vakuutus otetaan puoleksi vuodeksi kerrallaan ja nyt oli viime reissulla n. 350 taalaa puolelle vuodelle ja reissu kesti kolme kuukautta siitä sai sen puolet sitten reissun lopussa takaisin.

• USAssa

En tietenkaan tieda asiasta mitaan, kun olen asunut taalla vain yli 30 vuotta. Katsoin Googlelta "buying a car as a tourist". Siella varoitettin, etta jos laatat tulevat mukana, auto voi olla varastettu. Meilla on ollut molemmissa autoissa samat geneeriset laatat vuosikymmenet. Ja sitten sellainenkin kaytannon asia kuin mihin autokauppaan menee ja miten sinne paasee, siihenkin tarvitaan autoa. Minkaan metropolin keskikaupungilta en lahtisi autoa ostamaan. Kuinka kauaksi paasit 50v. vanhalla autolla ja mita maksoi? Nehan ovat keraily tavaraa.

• *Ä*

elikkä vakuutuksen voi saada muutkin kun usan kansalaiset vai vaikutaako osavaltio ja ikä asiaan ja pitääkö olla viisumi vai pääsekö sinne nykyään ilman sitä

• et-
        *Ä* kirjoitti:

elikkä vakuutuksen voi saada muutkin kun usan kansalaiset vai vaikutaako osavaltio ja ikä asiaan ja pitääkö olla viisumi vai pääsekö sinne nykyään ilman sitä

tarvitse. vakuutuksen saa ulkomaalainen. ikää 21 v. vastauksena aikaisemman kirjoittajan kysymyksiin; viime reissulla vajaa vuos sitten Floridasta Californiaan reilu 25 000 kilometriä. auto oli tällä kertaa 38 vuotta vanha. Paljonko maksoi kysyt-700 taalaa. Autokaupasta: myynnistä ja ostosta täällä ja siellä kokemusta 20 vuodelta. Ei kaikkia asioita tarvitse niin vaikeaksi yrittää tehdä. Asiat hoituvat kyllä. Alkuperäiselle kysyjälle vielä-voithan ottaa yhteyttä halutessasi netin välityksellä jo nyt johonkin vakuutusfirmaan. Ja rekisterikilvistä-yhden ainoan kerran myyjä olisi halunnut pitää kilvet "collector"-kilvet. jos kilpiä ei ole tai tule mukaan, ei se ole ongelma 15 minuutissa siinä on kilvet, kun käy dmv:stä hakemassa. Osoitteettomuus ei myöskään ole ongelma-aina on "general delivery". Ei muuta kuin hauskaa matkaa!

• ^_:
        et- kirjoitti:

tarvitse. vakuutuksen saa ulkomaalainen. ikää 21 v. vastauksena aikaisemman kirjoittajan kysymyksiin; viime reissulla vajaa vuos sitten Floridasta Californiaan reilu 25 000 kilometriä. auto oli tällä kertaa 38 vuotta vanha. Paljonko maksoi kysyt-700 taalaa. Autokaupasta: myynnistä ja ostosta täällä ja siellä kokemusta 20 vuodelta. Ei kaikkia asioita tarvitse niin vaikeaksi yrittää tehdä. Asiat hoituvat kyllä. Alkuperäiselle kysyjälle vielä-voithan ottaa yhteyttä halutessasi netin välityksellä jo nyt johonkin vakuutusfirmaan. Ja rekisterikilvistä-yhden ainoan kerran myyjä olisi halunnut pitää kilvet "collector"-kilvet. jos kilpiä ei ole tai tule mukaan, ei se ole ongelma 15 minuutissa siinä on kilvet, kun käy dmv:stä hakemassa. Osoitteettomuus ei myöskään ole ongelma-aina on "general delivery". Ei muuta kuin hauskaa matkaa!

no kun täällä on näin asiantuntevia ihmisiä niin kysyn samalla että riittääkö 230 dollaria kolmelle hengelle päiväksi( ruoka,bensa ja majoitus )

• toki
        ^_: kirjoitti:

no kun täällä on näin asiantuntevia ihmisiä niin kysyn samalla että riittääkö 230 dollaria kolmelle hengelle päiväksi( ruoka,bensa ja majoitus )

...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      49
      6385
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      651
      2679
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      83
      1219
    4. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      84
      1145
    5. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      84
      1124
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      60
      1088
    7. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      290
      1080
    8. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      87
      1072
    9. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      70