toinen sormus

minä

Sain kihlatultani merkkipäivänämme lahjaksi sormuksen, eli toisen kihlasormuksen lisäksi. Sormus on muuten saman muotoinen mutta siinä on pieniä timantteja. Sormus on sopivan kokoinen vain nimettömään, mutta nyt heräsi epäilys että voinko pitää sormusta kihlasormuksen rinnalla? Emme mene naimisiin, mutta haluaisin pitää sormusta kihlasormuksen vieressä koska se näyttää siinä hyvältä, eikä tosiaan mahdu muihin sormiin, paitsi oikeaan nimettömään, jonne en sitä haluaisi laittaa.
Mitä mieltä olette?

4

1373

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pei pei

Pidä ihmeessä siinä toisen sormuksen vieressä, missä se kauniilta näyttää.
      Ei ihmiset enää nykyään ole niin "ennakkoluuloisia" vaikka olis kaksi sormusta ilman häitä.
      Sehän voi olla vaikka teidän vuosipäiväsormus tms tärkeä juttu. =)

• Kate

Miksi ei voisi pitää... Tietysti joku voi luulla sinun olevan naimisissa tai kysyä sitä. Voihan vasemmassa nimettömässä pitää sormusta vaikkei olisi kihloissa eikä naimisissa. Jos haluaa ja esim. sormus ei ole sopiva muihin sormiin.

Onko kihlasormuksenkaan pitäminen juuri vasemmassa nimettömässä edes pakollista? Kai senkin voi laittaa johonkin muuhun sormeen. Se taitaa olla vaan tapa pitää juuri siinä vas. nimettömässä. Ja moni taitaa välttää laittamasta mitään "tavallista" sormusta siihen. Ehkä lähinnä välttääkseen sekaannukset.

• nasu-85

kyllä kyllä, itse en ymmärrä miksi sitä kihla- ja vihkisormusta pitäisi pitää siinä vasemmassa nimettömässä.. Esim. itsellä semmoinen tilanne että nykyinen kihlasormus hieman liian iso ja se on jokatapauksessa tarkoitus ennen joulua käydä uusimassa, niin joskus esim. töissä kun kädet kastuu, pidän sitä oikean käden peukalossa ettei tipahda.. Joskus saa sitten kyllä vähän selitellä että miksi ei ole enää sitä kihlasormusta sormessa, ja näytellä että kyllä se vielä on sormessa, mutta ei vaan siinä perinteisessä..

• tuttu juttu

... ei itselle, mutta äiti aikanaan sai isältä myös jonkin vuosipäivän kunniaksi sormuksen, joka muuten tosiaan on hyvin pitkälti kihlasormuksen näköinen, mutta siinä on timantti (vai useampi, en muista). Joka tapauksessa on aina pitänyt vasemmassa nimettömässä, joskin siihen sitten ilmestyi myös se vihkisormus jonkin ajan kuluttua =). Nyt siis kolme sormusta ko. sormessa. Ja vanhempani eivät nyt ole mitenkään nuoria enää eli ei se ennen vanhaankaan kai sitten mitenkään katastrofaalista ollut "ylimääräisiä" sormuksia vasemmassa nimettömässä pitää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      40
      7003
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      3948
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      46
      3347
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      40
      2949
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2726
    6. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2238
    7. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2196
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      41
      2153
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      48
      2087
    10. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      40
      2058
    Aihe